+25
Mona_Stalin
datic
Sniperace
DMustaine
formsvackan
Thetaxpayer
MartinLingren
RedCloud
Kakmonstret
F.I.S.T
RedMentalCase
Infra
Vercingetorix
theward
lazy
SiP
Secrist
redalert
ericTheDog
R.O.F.L
Redvictory
ANNA2LINK
MartinLindgren
berralarzon
x-medborgare
29 posters
NYA SIFFROR/OPINION...!
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 176
Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!
Förklara vad min sexuella läggning har med detta att göra.
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 177
Din sexuella läggning kommer in varje dag, då du envist biter dig fast i min bak,
När du försvann från forumet så blev acbladet en trevligare plats,när du återkom var det som om någon vred tillbaks klockan!
TRAMS,TJAFS i allt du kommer i närheten av Doggen!
Så släpp taget på min bak Doggen, så är det klart sen, hur enkelt som helst!
Sen är det så att under alla hemlösa åren, har jag aldrig en stött på någon utsatt person som är så djävla tramsig,tjatig och tjabblig som dig Doggen!
DÅ SNACKAR JAG OM MÄNNISKOR SOM ÄR HEMLÖSA UTE UNDER BAR HIMMEL OCH EGENTLIGEN BORDE VARA TJURIGA!
När du försvann från forumet så blev acbladet en trevligare plats,när du återkom var det som om någon vred tillbaks klockan!
TRAMS,TJAFS i allt du kommer i närheten av Doggen!
Så släpp taget på min bak Doggen, så är det klart sen, hur enkelt som helst!
Sen är det så att under alla hemlösa åren, har jag aldrig en stött på någon utsatt person som är så djävla tramsig,tjatig och tjabblig som dig Doggen!
DÅ SNACKAR JAG OM MÄNNISKOR SOM ÄR HEMLÖSA UTE UNDER BAR HIMMEL OCH EGENTLIGEN BORDE VARA TJURIGA!
Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-07-05, 11:28, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 179
Läser idag att googles höjer löner för gay anställda, för att kompensera den högre skatt dessa personer måste betala i USA!
NÅGOT FÖR DIG OCH TÄNKA PÅ DOGGEN, KAN LÖNA SIG FÖR DIG ATT KLIVA UT UR GARDEROBEN
NÅGOT FÖR DIG OCH TÄNKA PÅ DOGGEN, KAN LÖNA SIG FÖR DIG ATT KLIVA UT UR GARDEROBEN
- Inlägg 180
Har du ingenting annat än dessa fantasier på hjärnan?
- Inlägg 181
I övrigt måste det nog anses diskriminerande med lön efter sexuell läggning.
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
- Inlägg 182
ericTheDog skrev:x-medborgare skrev:redalert skrev:theward skrev:redalert skrev:MartinLindgren skrev:Inte mitt fel att du ligger på sofflocket och frivilligt väljer ett liv att utnyttja dina nära!
Du är ett skämt, fullt frisk och arbetsvägrare!
Som sagt var, tack vare borgarna är jag sedan årsskiftet åter i arbete!
Så ta du och koncentrera dig på din egen stjärt och blöja!
Är det inte dags att sluta med blöjan nu vid 55+?
För man fråga varför just "borgarna ska tackas för det???
De gjorde det mer lönsamt att jobba genom skattesänkningar!
Själv anser jag att det var mera lönsamt att jobba även förut än att leva på A-kassa eller Sjukkassa.. Detta är bara ett höger mantra... börjar blekna och bli väldigt ut tjatat
Jag vet inte hur det är för dig. Men mina kollegor och jag själv har kostnader i form av resor, luncher, arbetskläder m.m som kostar ca 3500 kronor netto varje månad. Kostnad kopplad direkt till arbetet. Det kostar att arbeta.
Ja resor och mat får jag hålla med själv men misstänker starkt att din timlön inte är 111 Kr...
Så är ganska tvärsäker på att det även för dig lönade sig att arbeta även med en röd regering..
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 183
redalert skrev:ANNA2LINK skrev:x-medborgare skrev:redalert skrev:theward skrev:redalert skrev:MartinLindgren skrev:Inte mitt fel att du ligger på sofflocket och frivilligt väljer ett liv att utnyttja dina nära!
Själv anser jag att det var mera lönsamt att jobba även förut än att leva på A-kassa eller Sjukkassa.. Detta är bara ett höger mantra... börjar blekna och bli väldigt ut tjatat
Ja verkligen...
Och när jobbade du själv sist?
... och när var du människa senast ???
- Inlägg 184
Lasse Ohly tar för sig med all rätt, ikväll på Gotland talar han om vänsterpartiet
och deras välfärdsambitioner!
Sedan får väl RoffarReinfeldt och KaparSchlingman stå där med långa näsor!
Med tanke på hur Reinfeldt stog med utsträckta armar som han vore en gud och dunkade sig själv i ryggen när utropade sig själv till välfärdens konung!
Sen vet ju många av oss att RoffarReinfeldts välfärds visioner gäller inte för sjuka, pensionärer, skadade, arbetslösa eller hemlösa medborgare!
Sen är det Mona Sahlin och sossarnas dag den 8 juli på torsdag, och Maria Wetterstrand / Peter Eriksson och MP har fredag den 9 juli!
Med tanke på hur Reinfeldt stog med utsträckta armar som han vore en gud och dunkade sig själv i ryggen när utropade sig själv till välfärdens konung!
Sen vet ju många av oss att RoffarReinfeldts välfärds visioner gäller inte för sjuka, pensionärer, skadade, arbetslösa eller hemlösa medborgare!
Sen är det Mona Sahlin och sossarnas dag den 8 juli på torsdag, och Maria Wetterstrand / Peter Eriksson och MP har fredag den 9 juli!
- Inlägg 185
x-medborgare skrev:ericTheDog skrev:x-medborgare skrev:redalert skrev:theward skrev:redalert skrev:MartinLindgren skrev:Inte mitt fel att du ligger på sofflocket och frivilligt väljer ett liv att utnyttja dina nära!
Jag vet inte hur det är för dig. Men mina kollegor och jag själv har kostnader i form av resor, luncher, arbetskläder m.m som kostar ca 3500 kronor netto varje månad. Kostnad kopplad direkt till arbetet. Det kostar att arbeta.
Ja resor och mat får jag hålla med själv men misstänker starkt att din timlön inte är 111 Kr...
Så är ganska tvärsäker på att det även för dig lönade sig att arbeta även med en röd regering..
Om man bara räknar pengar så lönade det sig marginellt att arbeta även med rödgröna röran vid rodret. Men då har man värderat sin egen tid till noll.
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar + restid.
- Inlägg 186
MartinLindgren skrev:Lasse Ohly tar för sig med all rätt, ikväll på Gotland talar han om vänsterpartiet
Ja ikväll har kommunisten tagit sig till Visby och dess turistkommers. Ikväll talar han om vad han ska göra med arbetarnas pengar när han lagt rabarber på dem.
Förmodligen blir det stor humor på Torsdag när Toblerone intar scenen.
- Inlägg 187
ericTheDog skrev:x-medborgare skrev:ericTheDog skrev:x-medborgare skrev:redalert skrev:theward skrev:redalert skrev:MartinLindgren skrev:Inte mitt fel att du ligger på sofflocket och frivilligt väljer ett liv att utnyttja dina nära!
Om man bara räknar pengar så lönade det sig marginellt att arbeta även med rödgröna röran vid rodret. Men då har man värderat sin egen tid till noll.
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar + restid.
Ja hur menar du nu... Nått Alliansen fixat ??? mig veterligen jobbade jag 8 rött och även 8 blått fast 10 tim i mitt fall för att vara exakt
Jobba måste man för sin försörjning..
- Inlägg 188
Jobba måste man för sin försörjning..
Om fler begrep detta skulle vi inte ens ha denna debatt.
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 189
ericTheDog skrev:Jobba måste man för sin försörjning..
Vi har förstått att med en Alliansregering måste även de cancersjuka arbeta för sin försörjning!
- Inlägg 190
Redvictory skrev:ericTheDog skrev:Jobba måste man för sin försörjning..
Vi har förstått att med en Alliansregering måste även de cancersjuka arbeta för sin försörjning!
Finns det nåt som säger att samtliga cancersjuka måste gå hemma ända tills de friskförklaras? Vill alla ens det?
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 191
ericTheDog skrev:Redvictory skrev:ericTheDog skrev:Jobba måste man för sin försörjning..
Finns det nåt som säger att samtliga cancersjuka måste gå hemma ända tills de friskförklaras? Vill alla ens det?
Nej men det finns ett sista datum då de måste vara friska! annars dras ersättningen in!vissa hinner dö trots att FK menat att de har en arbetsförmåga! tack vare denna förbannade Allians!
- Inlägg 192
Det finns ett datum när en omprövning görs. Sådana omprövningar vill rödgrön röra göra ännu oftare.
- Inlägg 193
ericTheDog skrev:Jobba måste man för sin försörjning..
Nu är du löjlig... Detta är ännu ett av högerns mantra även detta börjar blekna. och kännas väldigt ut tjatat.. ALLA vet att Sverige skulle inte vara ett I land om inte merparten arbetade.
- Inlägg 194
x-medborgare skrev:ericTheDog skrev:Jobba måste man för sin försörjning..
Nu är du löjlig... Detta är ännu ett av högerns mantra även detta börjar blekna. och kännas väldigt ut tjatat.. ALLA vet att Sverige skulle inte vara ett I land om inte merparten arbetade.
Färre än hälften av invånarna arbetar. Det är fakta. Skillnad var det när socialdemokraterna var ett arbetarparti.
- Inlägg 195
ericTheDog skrev:x-medborgare skrev:ericTheDog skrev:Jobba måste man för sin försörjning..
Färre än hälften av invånarna arbetar. Det är fakta. Skillnad var det när socialdemokraterna var ett arbetarparti.
Nu gör jag som ALLA andra länk tack...
- Inlägg 196
3.500/mån till resor middagar och kläder, ja jisses Doggen är en storfräsare,
Undrar om ens Reinfeldt har dom kostnaderna per månad?
VAD JOBBAR DU MED DOGGEN, MED SÅ HÖGA OMKOSTNADER KAN DU KNAPPAST TJÄNA UNDER 60.000/mån?
Och ändå sitter du bara och ynkar och gnäller, och med den lönen kompenseras ju dina kostnader lätt av alla dina skattesänkningar!
JOBBAR DU MED TRAMS OCH GNÄLLPRODUKTER, för det verkar ju vara en stark sida hos dig!
Men samtidigt måste jag säga att det är hedrande att en storfräsare som Doggen har ett så brinnande intresse för min ringa person!
Undrar om ens Reinfeldt har dom kostnaderna per månad?
VAD JOBBAR DU MED DOGGEN, MED SÅ HÖGA OMKOSTNADER KAN DU KNAPPAST TJÄNA UNDER 60.000/mån?
Och ändå sitter du bara och ynkar och gnäller, och med den lönen kompenseras ju dina kostnader lätt av alla dina skattesänkningar!
JOBBAR DU MED TRAMS OCH GNÄLLPRODUKTER, för det verkar ju vara en stark sida hos dig!
Men samtidigt måste jag säga att det är hedrande att en storfräsare som Doggen har ett så brinnande intresse för min ringa person!
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 197
ericTheDog skrev:Jo jag har förstår att det är ett rent elände för dig...
Det är absolut inte ett elände, långt därifrån.
Skaffa då ett jobb där du slipper långa resor, eller varför inte samåka som andra människor får göra. Eller är du för bekväm/fin för det? Skaffa ett jobb där du får arbetskläder gratis...
Nej tack, gillar mitt jobb och har inga planer på att samåka.
Har du ett kontorjobb, eller "ett ej kroppsarbetsjobb" så kan ju inte kläderna slitas iaf. Har du ett jobb där kläderna slits har du en värdelös arbetsgivare..punkt
Självklart slits kläderna vid användning. Dessutom går man inte klädd i fritidskläder på ett kontor.
Ta med matlåda, du vet alla äter oavsett om de jobbar eller ej...
Nej, tack.
Du och verci talade ju er varma för att man faktiskt "har sig själv att skylla" om man blir sjuk,skadad,försliten eller arbetslös....eller typ har ett med dålig lön eller dåliga arbetsförhållanden
Lev som du lär och sluta gnälla...
Jag har inte gnällt. Jag har beskrivit vad det kostar att arbeta.
ps dessutom så har väl ditt "ebberödsbankjobb" bara blivit en marginellt mindre förlust affär sedan skattesänkningen...
Bensinen är dyrare och att äta ute har blivit ganska mkt dyrare också...
Ser man tex prisökningen på mat på pizzerior o dylikt, så ligger den väl bra mkt högre än vad % i realöneökningen varit
Kostnadökningar hade vi haft oavsett regering, även om den är marginell i förhållande till skattesänkningen. Koldioxidskatten har räknats upp år för år i minst 10 år, och det kommer fortsätta - oavsett regering.
Tror verkligen den politiska högern att folk är så dumma???
Efter att ha läst dina inlägg råder inte längre något tvivel om den saken.
Dessutom visar det ju som vanligt vad som driver högern...AVUNDSJUKA...
Avundsjuk på vänstermupparna? Skulle inte tro det.
Det är väl därför arbetslösa int ska få tjäna för mkt heller, eller hur?
Om de tjänar mycket pengar är de inte arbetslösa, eller hur?
Måste svida rejält för dig att jag tjänar 13 500 efter skatt, går/cyklar till jobbet, äter billigt, får arbetskläder och "bara behöver" jobba 75%
Mig svider det inte ett dugg, för mig får du gärna tjäna mer. Men du kanske skulle överväga att sluta gnälla.
Tack, ja iom detta inlägg du skrev kom allt det jag ville ha fram, fram sas
Fast du är inte man nog att stå för det du själv tycker och säger...
Du borde nog bytt namn från råttan till musen istället
Du är i ett läge där jag anser att du inte har någonsomhelst rätt att gnälla, men likförbannad gnäller du som ett litet bortskämd barn, skämmes tamefan
- Inlägg 198
Medie experten Paul Ronge har helt rätt, hoppas regeringen Reinfeldt får löpa gatlopp för sitt slingrande, ljugande och mörkläggande av Littorinaffären!
Kakmonstret- Antal inlägg : 4120
- Inlägg 199
Leve Reinfeldt
Hurra
Hurra
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 200
redalert skrev:ANNA2LINK skrev:x-medborgare skrev:redalert skrev:theward skrev:redalert skrev:MartinLindgren skrev:Inte mitt fel att du ligger på sofflocket och frivilligt väljer ett liv att utnyttja dina nära!
Ja verkligen...
Och när jobbade du själv sist?
Ja du det kan man undra... Snart du RedA så blir det att arbetspröva igen. Jag tror att jag är ute på arbetsmarknaden ganska snart. Hur går det för dig själv?