redalert skrev:theward skrev:redalert skrev:SiP skrev:redalert skrev:SiP skrev:redalert skrev:theward skrev:redalert skrev:MartinLindgren skrev:Inte mitt fel att du ligger på sofflocket och frivilligt väljer ett liv att utnyttja dina nära!
Du är ett skämt, fullt frisk och arbetsvägrare!
Som sagt var, tack vare borgarna är jag sedan årsskiftet åter i arbete!
Så ta du och koncentrera dig på din egen stjärt och blöja!
Är det inte dags att sluta med blöjan nu vid 55+?
För man fråga varför just "borgarna ska tackas för det???
De gjorde det mer lönsamt att jobba genom skattesänkningar!
Så innan borgarna kom till makten så valde du att gå på bidrag??
Har aldrig gått på bidrag däremot avstått från att jobba på grund av dålig lönsamhet med detta genom allt för höga skatter!
Så dessa otroliga fyra-femhundra extra i månaden tyckte du var så pass bra att du lyfte din röv från soffan och skaffade ett jobb??
Hur skall du göra om sossarna vinner, säga upp dig och återgå till latheten igen??
Nej kommer inte att säga upp mig men minska mitt jobbande d.v.s minska antalet timmar för att inte åka på marginalskatter och kör de sin vanliga skattehöjarpolitik så överväger jag att flytta från Sverige för då är detta landet rökt i vilket fall som helst!
Ja men det underliga är ju att ni alla redan inte har flyttat för längesen
Du menar att du ska vara på jobbet färre timmar, för jobba mkt mindre än nu tror jag inte du kan
Kan väl alltid börja i någon statlig eller offentlig förvaltning så behöver man ju inte jobba alls!
De dagarna är nog förbi, för längesedan.
Men det kunde jag ju inte begära att du skulle veta
En fråga om det inte var värt att jobba alls förrut, varför har du nu jobbat en massa extra. när det är mer lönsamt att jobba...
Då borde det ju räckt med normalarbetstid nu och tvärtom varit mer tvunget att jobba mera förr...
Sen har väl inte marginalskatten förändrats mig veterligen...
Du har mao en hel del att förklara
Men jag antar att du kör en "råttan"