Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
Sossar ee lata
DMustaine
redalert
berralarzon
Redvictory
SiP
Thetaxpayer
RedCloud
ericTheDog
x-medborgare
RedMentalCase
MartinLindgren
theward
formsvackan
18 posters

    Dyrare besiktning efter första juli

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-29, 02:28

    martin måste förstå att alla borde bidra till minskad energiförbrukning om vi ska kunna bli kvitt oljeberoendet - även han själv.

    De rödgröna tar ofta första steget till diverse saker, men de lyckas aldrig ta steg 2.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  redalert 2010-06-29, 07:42

    ericTheDog skrev:martin måste förstå att alla borde bidra till minskad energiförbrukning om vi ska kunna bli kvitt oljeberoendet - även han själv.

    De rödgröna tar ofta första steget till diverse saker, men de lyckas aldrig ta steg 2.

    Martin har ju än så länge inte lyckats med ett enda steg på den resan!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Leve

    Inlägg  Secrist 2010-06-29, 07:46

    Nog är väl den fria konkurrensen underbar. Leve privatiseringen

    Och vad hade din bil, möbler, mat, TV etc etc kostat utan marknadsekonomi tror du?

    Och som så ofta när det handlar om avregleringar så stirrar sig forumvänstern blinda på priset (trots att vi inte ens vet vad som kommer att hända ännu). Trots att avregleringen också innebär betydligt förbättrad service och tillgänglighet.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  Redvictory 2010-06-29, 08:34

    Secrist skrev:Nog är väl den fria konkurrensen underbar. Leve privatiseringen

    Och vad hade din bil, möbler, mat, TV etc etc kostat utan marknadsekonomi tror du?

    Och som så ofta när det handlar om avregleringar så stirrar sig forumvänstern blinda på priset (trots att vi inte ens vet vad som kommer att hända ännu). Trots att avregleringen också innebär betydligt förbättrad service och tillgänglighet.

    Ok! då ska vi tänka som forumhögern! det är jättebra med konkurrens! Mekonomen skall börja besiktiga fordon och snart kan vi besiktiga på lågprisvaruhus typ Lidl
    man får det man betalar för! ha,ha,ha
    Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-29, 09:13

    Vad skulle jag kunna göra mer än jag redan gör, bil har jag lagt ner redan, har inga lampor tända i onödan, sopsortera är en självklarhet, använder inte lågenergilampor, då dom innehåller kvicksilver och det är oklart vad det tar vägen när lampan är förbrukad, rullar hem allt käk i en dra maten vagn, då slipper man alla dessa plastkassar, enda medlen här hemma är YES, SÅPA och liknade schapoo, o.s.v?

    Frågan är vad en så stor arbetare och skattebetare som Mr.Doggen själv gör?

    Men berätta gärna vad dina egna personliga miljöinsatser är Doggen!


    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-29, 09:33

    Så redvictory sällar sig till sällskapet som tror man får mer om man betalar mer...jisses.

    martin,

    De flesta gör det du gör för att spara energi. Det är då det svåra börjar. Som vanligt är det enkelt att ta första steget, men att ta det andra är mycket svårare.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-29, 09:46

    Berätta för mig vilket det andra steget i det egna miljötänket är, utöver det jag redan gör sedan länge!

    Glömde säga, alltid återvinningspapper, aldrig någonsin importerat kött, dom gånger jag köper visserligen inte ofta blir det svenskt,
    Tyvärr är man tvingad att köpa frukt och grönt utifrån större delen av året!

    Kan lova dig Doggen att mig slår du fan inte på fingrarna, när det gäller grönt miljötänk!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Bes

    Inlägg  Secrist 2010-06-29, 12:58

    Ok! då ska vi tänka som forumhögern! det är jättebra med konkurrens! Mekonomen skall börja besiktiga fordon och snart kan vi besiktiga på lågprisvaruhus typ Lidl
    man får det man betalar för! ha,ha,ha


    Det spelar väl ingen roll vem som gör det så länge de uppfyller lagar och regler. Eller tycker du att Svensk Bilprovning alltid gör samma bedömning av ett fel oavsett vem som gör besiktningen och var du gör den?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  formsvackan 2010-06-29, 13:47

    Secrist skrev:Ok! då ska vi tänka som forumhögern! det är jättebra med konkurrens! Mekonomen skall börja besiktiga fordon och snart kan vi besiktiga på lågprisvaruhus typ Lidl
    man får det man betalar för! ha,ha,ha


    Det spelar väl ingen roll vem som gör det så länge de uppfyller lagar och regler. Eller tycker du att Svensk Bilprovning alltid gör samma bedömning av ett fel oavsett vem som gör besiktningen och var du gör den?
    Om nu privatiseringen innebär att kostnaden stiger från 300kr till 800kr, varför då privatisera ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  RedMentalCase 2010-06-29, 13:48

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:lol

    De gånger nån från vänster går emot storebror staten kan räknas på en amputerad hand....
    Börja då med att räkna till ett. Jag går emot "storebror staten" i detta vansinne Very Happy


    Minus ett då du önskar se dem som kvarvarande ägare av ett förlustföretag som hela tiden måste skattesubventioneras.
    Lika med noll alltså, vilket passar dig/er väldigt bra.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  formsvackan 2010-06-29, 14:13

    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:lol

    De gånger nån från vänster går emot storebror staten kan räknas på en amputerad hand....
    Börja då med att räkna till ett. Jag går emot "storebror staten" i detta vansinne Very Happy


    Minus ett då du önskar se dem som kvarvarande ägare av ett förlustföretag som hela tiden måste skattesubventioneras.
    Lika med noll alltså, vilket passar dig/er väldigt bra.
    OK, men privatiseras besiktningen anser jag att den bör vara frivillig Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Besiktning

    Inlägg  Secrist 2010-06-29, 15:38

    Om nu privatiseringen innebär att kostnaden stiger från 300kr till 800kr, varför då privatisera ?

    Har det blivit 800 kr nu? Senast var det 500 kr i ett "worst case scenario".
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  RedMentalCase 2010-06-29, 16:38

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:lol

    De gånger nån från vänster går emot storebror staten kan räknas på en amputerad hand....
    Börja då med att räkna till ett. Jag går emot "storebror staten" i detta vansinne Very Happy


    Minus ett då du önskar se dem som kvarvarande ägare av ett förlustföretag som hela tiden måste skattesubventioneras.
    Lika med noll alltså, vilket passar dig/er väldigt bra.
    OK, men privatiseras besiktningen anser jag att den bör vara frivillig Very Happy

    Kostnaden för bilbesiktning måste ju ses som en ytterligt marginell kostnad vid bilägande.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  formsvackan 2010-06-29, 16:54

    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:lol

    De gånger nån från vänster går emot storebror staten kan räknas på en amputerad hand....
    Börja då med att räkna till ett. Jag går emot "storebror staten" i detta vansinne Very Happy


    Minus ett då du önskar se dem som kvarvarande ägare av ett förlustföretag som hela tiden måste skattesubventioneras.
    Lika med noll alltså, vilket passar dig/er väldigt bra.
    OK, men privatiseras besiktningen anser jag att den bör vara frivillig Very Happy

    Kostnaden för bilbesiktning måste ju ses som en ytterligt marginell kostnad vid bilägande.
    Naturligtvis, frågan är bara varför privatiseringar ska få driva upp kostnaderna. Varför ska privata intressen gynnas med tvång ? Bilbesiktningen är som du säkert vet ett tvång från statsmaktens sida. I bl.a. Karesuando kommer staten att även fortsättningsvis få "dra lasset". Tyskarna är nog bara intresserade av de lönsamma storstadsregionerna. Den "subvention" du ylar om ersätts av ökade kostnader för konsumenterna, samtidigt som en del av pengarna kommer att "exporteras". Smarta killar i Rosenbad ........
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  berralarzon 2010-06-29, 17:08

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:lol

    De gånger nån från vänster går emot storebror staten kan räknas på en amputerad hand....
    Börja då med att räkna till ett. Jag går emot "storebror staten" i detta vansinne Very Happy


    Minus ett då du önskar se dem som kvarvarande ägare av ett förlustföretag som hela tiden måste skattesubventioneras.
    Lika med noll alltså, vilket passar dig/er väldigt bra.
    OK, men privatiseras besiktningen anser jag att den bör vara frivillig Very Happy

    Kostnaden för bilbesiktning måste ju ses som en ytterligt marginell kostnad vid bilägande.
    Naturligtvis, frågan är bara varför privatiseringar ska få driva upp kostnaderna. Varför ska privata intressen gynnas med tvång ? Bilbesiktningen är som du säkert vet ett tvång från statsmaktens sida. I bl.a. Karesuando kommer staten att även fortsättningsvis få "dra lasset". Tyskarna är nog bara intresserade av de lönsamma storstadsregionerna. Den "subvention" du ylar om ersätts av ökade kostnader för konsumenterna, samtidigt som en del av pengarna kommer att "exporteras". Smarta killar i Rosenbad ........


    Snart blir ännu ett dyk i potta för den ivrigt tjyvaktiga gustavander med medhängd lektyr döden på larvfötter samt lyckoslanten för sin ekonomiska analys.
    //berra
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  RedMentalCase 2010-06-29, 17:12

    Visst är killarna smarta i Rosenbad, tog det dig 4 år att fundera ut det ?

    Sen förstår jag inte vad du menar med att privata intressen gynnas med tvång , tvång är väl när man inte har några alternativ, som nu alltså.
    Eller du avser tvånget att besiktiga, då ska jag meddela att detta tvång har reducerats de sista åren, nåt som du självklart inte nämner.

    Att det varit som tidigare att bilprovningen subventionerats av alla som inte haft bil att besiktiga är väl en rättvisa som bara statliga förespråkare begriper.
    Ett typiskt rött sätt att skyla över verkliga kostnader , vissa ska gynnas för att bibehålla skenet av statens förträfflighet.

    Men som sagt, det återstår väl att se om profetiorna om fördyringen verkligen blir sanna, jag tvivlar, du och andra har redan räknat in den ,i er vanlig stil.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  berralarzon 2010-06-29, 17:23

    RedMentalCase skrev:Visst är killarna smarta i Rosenbad, tog det dig 4 år att fundera ut det ?

    Sen förstår jag inte vad du menar med att privata intressen gynnas med tvång , tvång är väl när man inte har några alternativ, som nu alltså.
    Eller du avser tvånget att besiktiga, då ska jag meddela att detta tvång har reducerats de sista åren, nåt som du självklart inte nämner.

    Att det varit som tidigare att bilprovningen subventionerats av alla som inte haft bil att besiktiga är väl en rättvisa som bara statliga förespråkare begriper.
    Ett typiskt rött sätt att skyla över verkliga kostnader , vissa ska gynnas för att bibehålla skenet av statens förträfflighet.

    Men som sagt, det återstår väl att se om profetiorna om fördyringen verkligen blir sanna, jag tvivlar, du och andra har redan räknat in den ,i er vanlig stil.


    Och du ditt inlägg tror här ökar din trovärdighet som den skattetjuv du är gustavander/rmc/kommunistjägaren NEJ du misslyckas ju alltid härinne och får ta stegen upp på din trygga pottkant i och med dom lögner du sprider omkring dig
    härinne.
    //berra
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  formsvackan 2010-06-29, 18:36

    Secrist skrev:Om nu privatiseringen innebär att kostnaden stiger från 300kr till 800kr, varför då privatisera ?

    Har det blivit 800 kr nu? Senast var det 500 kr i ett "worst case scenario".
    Det har det väl varit hela tiden.

    http://www.e24.se/business/tjansteforetag/dyrare-besiktning-efter-forsta-juli_2147497.e24
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  formsvackan 2010-06-29, 18:38

    RedMentalCase skrev:Eller du avser tvånget att besiktiga, då ska jag meddela att detta tvång har reducerats de sista åren, nåt som du självklart inte nämner.
    Berätta ! Jag tvingas besikta mina bilar varannat år. Något undantag känner jag inte till, bortsett då från att en av dem numera måste besiktas varje år.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  Redvictory 2010-06-29, 18:43

    Secrist skrev:Ok! då ska vi tänka som forumhögern! det är jättebra med konkurrens! Mekonomen skall börja besiktiga fordon och snart kan vi besiktiga på lågprisvaruhus typ Lidl
    man får det man betalar för! ha,ha,ha


    Det spelar väl ingen roll vem som gör det så länge de uppfyller lagar och regler. Eller tycker du att Svensk Bilprovning alltid gör samma bedömning av ett fel oavsett vem som gör besiktningen och var du gör den?


    Vi kan väl göra såhär! ni som vill betala mer och tycker det är toppen o så! ni kan ju betala extra åt oss som är förbannade och tycker att det är hutlösa priser!
    bra va?
    Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  RedMentalCase 2010-06-29, 18:44

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Eller du avser tvånget att besiktiga, då ska jag meddela att detta tvång har reducerats de sista åren, nåt som du självklart inte nämner.
    Berätta ! Jag tvingas besikta mina bilar varannat år. Något undantag känner jag inte till, bortsett då från att en av dem numera måste besiktas varje år.

    Man har ändrat första besiktning , den görs nu först efter 3 år.
    Efterkontroller kan göras av verkstad.
    Det har gjorts en hel del lättnader.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  F.I.S.T 2010-06-29, 23:26

    Jag tycker priset på besiktning ska höjas på blåa bilar Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  x-medborgare 2010-06-29, 23:32

    F.I.S.T skrev:Jag tycker priset på besiktning ska höjas på blåa bilar Very Happy

    Svarta borde vara gratis Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  F.I.S.T 2010-06-29, 23:37

    x-medborgare skrev:
    F.I.S.T skrev:Jag tycker priset på besiktning ska höjas på blåa bilar Very Happy

    Svarta borde vara gratis Very Happy

    Skattefria menar du ? Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  x-medborgare 2010-06-29, 23:43

    F.I.S.T skrev:
    x-medborgare skrev:
    F.I.S.T skrev:Jag tycker priset på besiktning ska höjas på blåa bilar Very Happy

    Svarta borde vara gratis Very Happy

    Skattefria menar du ? Very Happy

    Ja svartbil så klart Cool

    Sponsored content


    Dyrare besiktning efter första juli  - Sida 2 Empty Sv: Dyrare besiktning efter första juli

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:25