Vercingetorix skrev: theward skrev: Vercingetorix skrev:Det kräver avsevärt mycket mer energi att leva i en ohållbar situation, än att ta första steget till en förändring. Och det är bara du som kan ta det steget.
Visst men jag vill mena att majoriteten lever "i ohållbara situationer" om man ska följa erat resonemang och eran logik.....
Förövrigt tycker jag nog flosklerna och platityderna haglar från dig/er nu....
Var har jag skrivit det? Det enda jag egentligen framhållit är att stressjukdomar och förslitningsskador är något som lätt kan undvikas om man bara lyssnar på sin kropp i tid. Du håller inte med, trots att du kanske själv är ett levande exempel på att jag har rätt...
Handlar inte om rätt eller fel...
Det handlar om hur verklighetn ser ut.
Jag håller med dig , men det är betydligt svårare att genomföra i verkligheten
Det är där skillnaden ligger och den blir då väldigt stor..
För har bara individen ansvar har samhället, företagen osv inget ansvar..?
Hur lätt är det att sätta ner foten på arbetet och kräva förändringar där, när de lätt kan ta in en ny och du gör dig obekväm
Vore folk inte lika beroende av pengar, vore ju detta "självförverkligande" mkt mkt enklare
Sen kan man inte ha hur omsättning på jobb/inom jobbområden
Då det helt enkelt forloras kompentans på det viset..
Människan ska var en tillgång, inte en förbrukningsvara
Jag kunde undvikit många saker om jag tex inte haft amalgalfylliningar i tänderna..(tror de gett mkt av mina besvär)
fast som barn/ungdom är det lite svårt att se farorna med det.
jag kunde undvikit de värsta ekonomiska smällarna om jag inte blivit kär, flyttat och skaffat barn....och sådeles varit mer eller mindre tvungen att jobba för att ha råd att leva öht
undvikit att blivit sjuk eller blivit född med ryggskador har jag svårt att se att jag kunnat göra..
Snarare har jag gjort allt för att hålla mig frisk....genom åren...
Så det efterkloka vore att jag ett: bott kvar i mitt betalda hus,två: aldrig träffat tjejen och tre:att jag aldrig skaffat barn.
Jag skulle heller aldrig börjat jobba på ett ställe som senarte gjorde konkurs...Eller ha fräckheten i att bo på ett ställe(så är det väl på 90% av orterna) Där det är svårt med att få jobb
Att jag senare blev sjukare, skull ju givetvis inte blivit....
låter mer som om föräldrana hade gjort klokast att göra abort,,
Det hade ju varit säkrast