Hade man varit arbetslös hade man och suttit hemma hade maten kunna räddas, men nu fick jag slänga nästan allt
Middag får bli på Olearys inför fotbolls-VM ikväll.
Kakmonstret skrev:efter en hård dag på jobbet, också har kylskåpet gått sönder.
Hade man varit arbetslös hade man och suttit hemma hade maten kunna räddas, men nu fick jag slänga nästan allt
Sossar ee lata skrev:du tar det med en klackspark, Red V och gänget hade "bittrat" sönder sig för livet är sååååååå jobbigt!!
... Jag kan garantera dig att ett trasigt kylskåp inte ens kommer på 10.000-listan över jobbiga saker för mig
Kakmonstret skrev:efter en hård dag på jobbet, också har kylskåpet gått sönder.
Kakmonstret skrev:Jag åt inte frukost hemma i morse.
Rätt ofta äter jag frukost på ett mysigt café på väg in till stan. Faktum är att jag inte öppnade kylen igår heller, då jag var borta hela dagen.
Kakmonstret skrev:Jag vill se FIST:s topp 10 000 lista på jobbiga saker.
Självklart fick lite skinka och kött slängas bort, liksom ost och mjölk som surnar fort. Tur att min kyl inte är lika välfylld som lazys.
Jag har aldrig sagt något om att det skulle vara ett straff att äta på Olearys. Jag förenade livets nödvändighet med nöje.
F.I.S.T skrev:Sossar ee lata skrev:du tar det med en klackspark, Red V och gänget hade "bittrat" sönder sig för livet är sååååååå jobbigt!!
... Nej då ... vi vänster är överlevnadskonstnärer om något.... herregud, vi har ju humorn och glatt humör kvar trots 4 års skitpolitik från Alliansen
... Jag kan garantera dig att ett trasigt kylskåp inte ens kommer på 10.000-listan över jobbiga saker för mig
ericTheDog skrev:Trasig kyl innebär en kostnad på 4-8 tusenlappar. Inte så roligt för en arbetande barnfamilj i semestertider. Men visst, nån stor katastrof är det inte heller.
Ska moralvänstern lägga sig i om en arbetare vill unna sig en frukost på stan på vägen till jobbet?
lazy skrev:... Jag kan garantera dig att ett trasigt kylskåp inte ens kommer på 10.000-listan över jobbiga saker för mig
Jag kan garantera att ett trasigt kylskåp kommer direkt på min top-ten-lista
antagligen för att det alltid är välfyllt.
x-medborgare skrev:Nä trasiga kylskåp är inte kul... Men så finns det ju smarta oxå som min pappa för många år sedan som till semestern stängde av huvudströmbrytaren.. Smart drag tyckte han. skall inte berätta vad som rann ut ur frysen när vi kom hem..