Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
x-medborgare
RedMentalCase
Secrist
ericTheDog
DMustaine
theward
lazy
MartinLindgren
Sossar ee lata
F.I.S.T
Kakmonstret
15 posters

    Här kommer man hem

    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Här kommer man hem Empty Här kommer man hem

    Inlägg  Kakmonstret 2010-06-22, 21:01

    efter en hård dag på jobbet, också har kylskåpet gått sönder.

    Hade man varit arbetslös hade man och suttit hemma hade maten kunna räddas, men nu fick jag slänga nästan allt Sad

    Middag får bli på Olearys inför fotbolls-VM ikväll.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  F.I.S.T 2010-06-22, 23:26

    Kakmonstret skrev:efter en hård dag på jobbet, också har kylskåpet gått sönder.

    Hade man varit arbetslös hade man och suttit hemma hade maten kunna räddas, men nu fick jag slänga nästan allt Sad

    Middag får bli på Olearys inför fotbolls-VM ikväll.

    Kaka köpa kakor kanske ?? Sad
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Här kommer man hem Empty Bra Kakan!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-22, 23:30

    du tar det med en klackspark, Red V och gänget hade "bittrat" sönder sig för livet är sååååååå jobbigt!!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  F.I.S.T 2010-06-22, 23:32

    Sossar ee lata skrev:du tar det med en klackspark, Red V och gänget hade "bittrat" sönder sig för livet är sååååååå jobbigt!!

    ... Nej då Very Happy ... vi vänster är överlevnadskonstnärer om något.... herregud, vi har ju humorn och glatt humör kvar trots 4 års skitpolitik från Alliansen Very Happy


    ... Jag kan garantera dig att ett trasigt kylskåp inte ens kommer på 10.000-listan över jobbiga saker för mig Cool
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-22, 23:36

    Vad hade du för skräp i din kyl kakan?
    Det mesta i dom flesta kylskåpen klarar väl några timmar, om det inte är utjänt redan innan!


    Du kan inte ha det lätt kakan, vilket straff, käka middag på Sportbaren!

    Hur många O´learys finns det i stan, 2/3 kanske, Kungsholmen och Götgatan är dom jag känner till,
    Sen finns det väl några runt utanför stan också!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Här kommer man hem Empty FIST du tillhör de mest bittra på detta forum!! Martin däremot som har varit med om mkt mer än lilla dig

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-22, 23:50

    tar det mesta med en klackspark!! så lilla rödstrumpa se och lär av Martin så kanske du får se en liten ljusglimt i livet.....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  lazy 2010-06-23, 00:06

    ... Jag kan garantera dig att ett trasigt kylskåp inte ens kommer på 10.000-listan över jobbiga saker för mig

    Jag kan garantera att ett trasigt kylskåp kommer direkt på min top-ten-lista
    antagligen för att det alltid är välfyllt. Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-23, 00:32

    Se där, jag kanske ska vara glad över alla år därute, då kylskåp var ett mycket ringa bekymmer!

    Samtidigt har jag svårt att tro det skulle bli några problem att hantera en pajad kyl! No


    NO BIG DEAL!
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  Kakmonstret 2010-06-23, 00:44

    Jag vill se FIST:s topp 10 000 lista på jobbiga saker.

    Självklart fick lite skinka och kött slängas bort, liksom ost och mjölk som surnar fort. Tur att min kyl inte är lika välfylld som lazys.

    Jag har aldrig sagt något om att det skulle vara ett straff att äta på Olearys. Jag förenade livets nödvändighet med nöje.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  theward 2010-06-23, 00:46

    Kakmonstret skrev:efter en hård dag på jobbet, också har kylskåpet gått sönder.

    Hade man varit arbetslös hade man och suttit hemma hade maten kunna räddas, men nu fick jag slänga nästan allt Sad

    Middag får bli på Olearys inför fotbolls-VM ikväll.

    Eftersom ett kylskäp är självisolerande, kan omöjligt varorna i kylskåp blivit dåliga på så kort tid som 8-10 timmar
    Det måste varit trasigt absolut minst dubbelt så länge

    ps sen undrar jag om du menar att arbetslösa sitter och stirrar och lyssnar på sina kylskåp hela dygnet?

    Om du åt frukost hemma i morse borde du ju sett och kylskåpet funkade eller inte...
    Funkade det då, kan som sagt varorna inte vara dåliga
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  Kakmonstret 2010-06-23, 00:48

    Jag åt inte frukost hemma i morse.

    Rätt ofta äter jag frukost på ett mysigt café på väg in till stan. Faktum är att jag inte öppnade kylen igår heller, då jag var borta hela dagen.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  Kakmonstret 2010-06-23, 00:49

    Äter frukost i stan på väg till jobbet menar jag.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  theward 2010-06-23, 00:53

    Kakmonstret skrev:Jag åt inte frukost hemma i morse.

    Rätt ofta äter jag frukost på ett mysigt café på väg in till stan. Faktum är att jag inte öppnade kylen igår heller, då jag var borta hela dagen.

    Mao har det säkert stått i flera dagar och du är va det verkar en slarver(du kanske bara hade gammal mat i kylen från början) och varför är ofta folk som gnäller mest och är mest avundsjuka så grymt oekonomiska att de bränner så mkt pengar för att di inte orkar/kan laga sin egen mat
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  lazy 2010-06-23, 00:55

    Kakmonstret skrev:Jag vill se FIST:s topp 10 000 lista på jobbiga saker.

    Självklart fick lite skinka och kött slängas bort, liksom ost och mjölk som surnar fort. Tur att min kyl inte är lika välfylld som lazys.

    Jag har aldrig sagt något om att det skulle vara ett straff att äta på Olearys. Jag förenade livets nödvändighet med nöje.

    Grönsaker och ägg liksom tomater överlever lätt i skafferiet men värre
    är det med färsk fisk, smör, ost, kött som inte får plats i frysen, mjölk
    och grädde m.m och nu är det inte läge att göra som på vintern, slänga ut
    allt på balkongen. Wink Jag skulle bli jätteförbannad om kylen gick sönder.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  DMustaine 2010-06-24, 22:05

    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:du tar det med en klackspark, Red V och gänget hade "bittrat" sönder sig för livet är sååååååå jobbigt!!

    ... Nej då Very Happy ... vi vänster är överlevnadskonstnärer om något.... herregud, vi har ju humorn och glatt humör kvar trots 4 års skitpolitik från Alliansen Very Happy


    ... Jag kan garantera dig att ett trasigt kylskåp inte ens kommer på 10.000-listan över jobbiga saker för mig Cool

    Och hur fan tror du vi har överlevt dekadent politik i 12 år innan om det inte vore för humorn! Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  F.I.S.T 2010-06-25, 00:22

    Finns mycket värre saker än en trasig kyl... kanske kommer ni en vacker dag bli varse Cool
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-25, 01:16

    Trasig kyl innebär en kostnad på 4-8 tusenlappar. Inte så roligt för en arbetande barnfamilj i semestertider. Men visst, nån stor katastrof är det inte heller.

    Ska moralvänstern lägga sig i om en arbetare vill unna sig en frukost på stan på vägen till jobbet?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Här kommer man hem Empty Jobbigt

    Inlägg  Secrist 2010-06-25, 07:47

    ... Nej då ... vi vänster är överlevnadskonstnärer om något.... herregud, vi har ju humorn och glatt humör kvar trots 4 års skitpolitik från Alliansen

    Du menar den allians som gjort att sverige idag har västvärldens starkaste ekonomi enligt flera bedömare? Då får vi väl hoppas att vi får fyra år till med alliansen. Fyra år med Ohly skulle väl leda till en ekonomi jämförbar med PIGS-ländernas.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  F.I.S.T 2010-06-25, 09:06

    ericTheDog skrev:Trasig kyl innebär en kostnad på 4-8 tusenlappar. Inte så roligt för en arbetande barnfamilj i semestertider. Men visst, nån stor katastrof är det inte heller.

    Ska moralvänstern lägga sig i om en arbetare vill unna sig en frukost på stan på vägen till jobbet?

    Och när och hur gjorde någon vänster detta...?? ... Faktum är att världen inte går under av en sån sak, och Kakan får äta chips till frukost om han vill det skiter nog de flesta i vad han stoppar i sig.....

    Cool
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  theward 2010-06-25, 09:59

    om man säger så här : har man råd att äta ute i parti och minut...
    Så hade man råd eller skulle haft råd med en ett kylskåp om man inte slösat pengarna på utemat...
    Dessutom kan det ju inte var så hemskt när man inte ens verkar äta hemma speciellt ofta...

    Däremot för en familj med barn som inte äter frukost ute och inte går ut och äter middag dagligen, så är ett pajat kylskåp en tung börda.
    Speciellt o den ene eller båda föräldrarna lever i "utanförskap"

    Fast återigen lyckas råttan få det till att det är mest synd om dem som har ett arbeta och som är friska nog att jobba 100%

    För mig skulle kostnad för ett kylskåp vara för mkt..då jag inte har någon buffert öht...nja 300-400 har jag slyckats spara.
    Men jag tror jag skulle kunna lösa det genom ett sånt där räntefritt lån på 24 månader.
    Men det skulle innebär att det nya kylskååpet var mindre fullt än det gamla under den perioden
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-25, 11:52

    Ja du Doggen, låter som ett hemskt öde för den arbetande barnfamiljen?
    Men för sveriges alla hemlösa är det precis tvärtom, spelar ingen roll hur många kylskåp man har, finns ju ändå ingen användning för dom i total avsaknad av både kök och el!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Här kommer man hem Empty Hemskt

    Inlägg  Secrist 2010-06-25, 11:56

    Men för sveriges alla hemlösa är det precis tvärtom, spelar ingen roll hur många kylskåp man har, finns ju ändå ingen användning för dom i total avsaknad av både kök och el!

    Och för slumninvånare i Indien så skulle det hemlösa livet i sverige vara ett paradis. Så du ser, det finns alltid någon som har det värre. Om det nu gör dig gladare.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  RedMentalCase 2010-06-25, 12:02

    lazy skrev:
    ... Jag kan garantera dig att ett trasigt kylskåp inte ens kommer på 10.000-listan över jobbiga saker för mig

    Jag kan garantera att ett trasigt kylskåp kommer direkt på min top-ten-lista
    antagligen för att det alltid är välfyllt. Wink

    lol

    Ja vem saknar gammal blodkorv från DDR eller inkokta fårnötter från Iran som det handlar om för vissa..Smile
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  x-medborgare 2010-06-25, 12:08

    Nä trasiga kylskåp är inte kul... Men så finns det ju smarta oxå som min pappa för många år sedan som till semestern stängde av huvudströmbrytaren.. Smart drag tyckte han. skall inte berätta vad som rann ut ur frysen när vi kom hem.. Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  RedMentalCase 2010-06-25, 12:12

    x-medborgare skrev:Nä trasiga kylskåp är inte kul... Men så finns det ju smarta oxå som min pappa för många år sedan som till semestern stängde av huvudströmbrytaren.. Smart drag tyckte han. skall inte berätta vad som rann ut ur frysen när vi kom hem.. Very Happy

    Det är jobbigt med genetik, man kommer inte undan.... ?

    (röstade han på det gamla arbetarpartiet )Smile

    Sponsored content


    Här kommer man hem Empty Sv: Här kommer man hem

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 20:39