Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
MartinLindgren
lazy
Dao
RedMentalCase
Sossar ee lata
ericTheDog
redalert
berralarzon
marxisten
Redvictory
x-medborgare
DMustaine
F.I.S.T
17 posters

Vi "kommunister"

DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Vi "kommunister" - Sida 3 Empty Sv: Vi "kommunister"

Inlägg  DMustaine 2010-06-19, 23:37

x-medborgare skrev:
    DMustaine skrev:
    x-medborgare skrev:
    berralarzon skrev:
    DMustaine skrev:
    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:Vi från högern hoppas du får en rejäl släng av sorkfebern! Smile

..... ha ha... det är bara blåingar som smittas av sånt, vi röda arbetare är immuna, vi har fått starkt immunförsvar av hårt arbete....

... hårt arbete kan du för övrigt slå upp i nåt lexikon, eftersom du förmodligen inte förstår innebörden Cool

Jobbat som målare i 10 år, prova att slipa tak en hel dag så kommer du sen betala för att få bära in lite ved! Cool

Ingen tvinga dig att måla tak! gör som redalert jobba på mcdonalds gnällskalle eller sök jobb där.
    //berra

Tja om han nu är målare så ingår ju tak... Och tvingar visst men man får vara glad att ha jobb i dagens allians Sverige.. hum... Kunde inte låta bli.. Very Happy

Idag jobbar jag inom vården men jag känner att jag nu efter snart 10 år gjort min humanitära tjänst för mänskligheten. Pension vid 45 är målet! Och om 2 veckor får jag veta åt vilket håll det lutar.

en annan har hit in tills pallat snart 35 år inom vården Very Happy

Med erfarenhet från båda branscher må jag säga att målarjobbet är rejält mkt tyngre fysiskt medans vårdjobbet psykiskt är tyngre! Frihet och eget ansvar inom måleriet är inget som tillämpas inom vårdyrket. Där är det toppstyrt av inkompetenta politiker och arbetsledare. Att jobba inom kommunen var en mardröm och jag längtade bort varje dag. Nu jobbar jag åt ett privat företag och det är ekonomiskt och strukturellt mkt bättre!
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-06-19, 23:38

Tja jag lastade en släpvagn med ved igår som vi åkte ner till farsans fru med vi sågade ner ett äppelträd och lagade deras gräsklippare.. Kaffe och två kakor... kostade detta.. Att hjälpa folk är ok
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-06-19, 23:45

Med erfarenhet från båda branscher må jag säga att målarjobbet är rejält mkt tyngre fysiskt medans vårdjobbet psykiskt är tyngre! Frihet och eget ansvar inom måleriet är inget som tillämpas inom vårdyrket. Där är det toppstyrt av inkompetenta politiker och arbetsledare. Att jobba inom kommunen var en mardröm och jag längtade bort varje dag. Nu jobbar jag åt ett privat företag och det är ekonomiskt och strukturellt mkt bättre!

Kommunen biter sig i själva i svansen gång på gång, ibland undrar man om de verkligen vill ha kvalificerad personal eller om det räcker med de som
    går med på lägst betalt. Wink
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-06-19, 23:49

lazy skrev:

Kommunen biter sig i själva i svansen gång på gång, ibland undrar man om de verkligen vill ha kvalificerad personal eller om det räcker med de som
    går med på lägst betalt. Wink

Och du vet inte hur jävla rätt du har! Unga tjejer som jag jobbade med fick plötsligt inte mer jobb då de skulle blivit inlasade! Detta med någon vecka kvar att arbeta innan de fick rätt till en tjänst inom kommunen. Istället tog man in andra vikarier...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-19, 23:52

Du menar alltså Lazy så länge man kan lura samhället att man hjälper polare är det okey med svartjobb?

Varför utnyttjar du inte rotavdrag vid renoveringen!
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-06-20, 00:09

MartinLindgren skrev:Du menar alltså Lazy så länge man kan lura samhället att man hjälper polare är det okey med svartjobb?

Varför utnyttjar du inte rotavdrag vid renoveringen!

Är det svartjobb att hjälpa en polare?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-06-20, 00:23

redalert skrev:
    Dao skrev:Det kvittar vad kommunisterna gör eller inte gör. nti-kommunisterna bestämmer om du är RIKTIG kommunist eller inte, utifrån deras tolkning!

All annan åsikt betraktas som "bortförklaring" eller liknande...

Givetvis bestämmer de också att man då också "försvarar" och "gillar" de diktaturer som är de enda som de ser när de hör ordet "kommunism"...

Det innebär att en saklig debatt är lika omöjlig i detta fallet, som i fallet Israel-palestina och USA:s utrikespolitik...

Högerns censur är tyvärr allt för effektiv idag...

Killen som bara vägrar se att kommunism är diktatur och leder till avgrunden no matter of what! affraid

Tack för att du förtydligade det jag skrev...
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-06-20, 00:31

Är det svartjobb att hjälpa en polare?

Ska bli kul att se svaret på den frågan. Laughing
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2010-06-20, 02:16

Skål !!!

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-06-20, 02:40

lazy skrev:Det var rätt kul att läsa ditt inlägg F.I.S.T, 5½ timmes "tjänst" åt en
    kompis brukar enligt skatteverket räknas som arbete men du löste kanske
    det genom "tjänster och gentjänster?"

I vilket fall så ska du nog i fortsättningen undvika att kalla G.A för
    "tjuv" och "skattesmitare." Laughing

Nu har jag ju aldrig kallat GA för detta för det första. Och det blir bara skattesmitning om jag skulle ta betalt.... så vad har jag erkänt nu då ???
    Jo jag har erkänt att jag på "kommunistiskt vis" hjälpt en vän med en sak som han inte klarar av kroppsligt.... och vad gör forumhögern ?? .. jo ojar sig om skattesmitning !!!....
    Ni som gör detta är sorgliga individer.....
    Sad
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-06-20, 02:42

x-medborgare skrev: Att hjälpa folk är ok
    ...

... kallas "kommunism", enligt delar av forumhögern, och ter sig fullständigt främmande för vissa av dem Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-06-20, 02:43

Redvictory skrev:Högern är helt knäckt av att vi kan hjälpa varandra! det tar liksom glöden ur deras tänk att vi på nåt sätt skulle vara beroende av dem! Very Happy

Cool
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2010-06-20, 02:49

F.I.S.T skrev:
    lazy skrev:Det var rätt kul att läsa ditt inlägg F.I.S.T, 5½ timmes "tjänst" åt en
    kompis brukar enligt skatteverket räknas som arbete men du löste kanske
    det genom "tjänster och gentjänster?"

I vilket fall så ska du nog i fortsättningen undvika att kalla G.A för
    "tjuv" och "skattesmitare." Laughing

Nu har jag ju aldrig kallat GA för detta för det första. Och det blir bara skattesmitning om jag skulle ta betalt.... så vad har jag erkänt nu då ???
    Jo jag har erkänt att jag på "kommunistiskt vis" hjälpt en vän med en sak som han inte klarar av kroppsligt.... och vad gör forumhögern ?? .. jo ojar sig om skattesmitning !!!....
    Ni som gör detta är sorgliga individer.....
    Sad

Wink
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-20, 13:25

Hela denna "debatt" påminner mig om en präst i Sydamerika, och hans uttalande:

"När jag hjälper fattiga kallas jag för helgon!

Men när jag frågar VARFÖR de är fattiga kallas jag för kommunist!"
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-06-20, 14:27

Dao skrev:Hela denna "debatt" påminner mig om en präst i Sydamerika, och hans uttalande:

ja det är rena sandlådan, tycker folk ska skämmas över hur de håller på...
    Det är skillnad på svartarbete och hjälpa någon utan att ta betalt...
    Förstår man inte det är man minst sagt ointelligent eller som jag tror vill man bara mucka gräl

Jag hjälper människor om jag kan och orkar och jag tar aldrig betalt för det...
    Pga av min hjälpsamhet, har många velat hjälpa mig nu när jag blivit sjuk(are)

Hur fan tänker högern om de tror att alla ska kunna för det första betala för att man får hjälp och alla ska dessutom skatta på de småsummorna?

Det roliga är ju att högern oftast är de som anställer svart arbetskraft..........

Skenhelighet de luxe mao
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-06-20, 15:37

Dao skrev:Hela denna "debatt" påminner mig om en präst i Sydamerika, och hans uttalande:

..... det beror på att deras ställning i samhället ifrågasätts, samt eget ansvar över hur samhället utvecklats åt det hållet !!.... dvs så tycker många att det är bra att dela med sig, bara det inte drabbar deras eget lyxleverne
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-06-20, 15:41

Här har grönsaksvänstern tankesmedja kongress, ser jag..

herrejävlar vilka nötter.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-06-20, 15:46

RedMentalCase skrev:Här har grönsaksvänstern tankesmedja kongress, ser jag..

Minst sagt!

Fisten kan ju inte ha många hästar hemma ungefär som Anna, fast den ene har skygglappar stora som hus och den andra fattar inte bättre! lol!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-20, 15:47

Det hela är en absurd situation!

Endast EN "tolkning" tillåts, när det gäller begreppet "kommunism", och det är en tolkning som direkt går att motbevsa inte stämmer!

Men genom sin inställning till den (o)fria debatten kring begreppet, visar forumhögern att de inte VILL ha en fri debatt, eller ens frihet från censur!

Är själv inte kommunist, men VÄGRAR att låta mig styras av en auktoritär toppstyrd åsiktsmilitär!

Jag har rätt till mina egna åsikter, och att få yttra dem - samt att förklara dem, utan att bli betraktad som kriminell!

Om ni högertomtar här inne verkligen vill VERKA som om ni har en liberal grund att stå på, en ideologi som slåss för individers rätt att ha egna åsikter, får ni verkligen stanna upp och tänka till vad i hela friden ni håller på med!

Testa att vända på resonemanget, och det är samma situation med begrepp som "libarelism" - att ni inte skall tillåtas få ha en egen åsikt om vad det innebär, utan den enda tillåtna ståndpunkten är en som klart och tydligt är helt uppåt väggarna!

DÅ skulle ni skrika diktatur och liknande...

Men detta HÄNDER NU, OCH DET ÄR NI SOM UPPFÖR ER SOM DIKTATURFÖRESPRÅKARE!!!

Tänk efter vad ni håller på med!!!

Så vitt jag förstår är ämnet "kommunism" oerhört känsligt för många, både till höger och vänster. Men genom att förstöra en fri debatt i ämnet, så kan vi inte komma frammåt, och gemensamt hitta ett sätt att undvika att NÅGRA diktaturer uppstår framöver. För trots ert stolliga argumenterande här inne, så är jag övertygad om att ni innerst inne inte gillar diktaturer!
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-06-20, 15:52

Dao skrev:Det hela är en absurd situation!

Endast EN "tolkning" tillåts, när det gäller begreppet "kommunism", och det är en tolkning som direkt går att motbevsa inte stämmer!

Men genom sin inställning till den (o)fria debatten kring begreppet, visar forumhögern att de inte VILL ha en fri debatt, eller ens frihet från censur!

Är själv inte kommunist, men VÄGRAR att låta mig styras av en auktoritär toppstyrd åsiktsmilitär!

Jag har rätt till mina egna åsikter, och att få yttra dem - samt att förklara dem, utan att bli betraktad som kriminell!

Om ni högertomtar här inne verkligen vill VERKA som om ni har en liberal grund att stå på, en ideologi som slåss för individers rätt att ha egna åsikter, får ni verkligen stanna upp och tänka till vad i hela friden ni håller på med!

Testa att vända på resonemanget, och det är samma situation med begrepp som "libarelism" - att ni inte skall tillåtas få ha en egen åsikt om vad det innebär, utan den enda tillåtna ståndpunkten är en som klart och tydligt är helt uppåt väggarna!

DÅ skulle ni skrika diktatur och liknande...

Men detta HÄNDER NU, OCH DET ÄR NI SOM UPPFÖR ER SOM DIKTATURFÖRESPRÅKARE!!!

Tänk efter vad ni håller på med!!!

Så vitt jag förstår är ämnet "kommunism" oerhört känsligt för många, både till höger och vänster. Men genom att förstöra en fri debatt i ämnet, så kan vi inte komma frammåt, och gemensamt hitta ett sätt att undvika att NÅGRA diktaturer uppstår framöver. För trots ert stolliga argumenterande här inne, så är jag övertygad om att ni innerst inne inte gillar diktaturer!

Måste säga att detta var ett "fantastiskt" bra inlägg för att komma från Dao! cheers
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-06-20, 15:57

redalert skrev:

Minst sagt!

Fisten kan ju inte ha många hästar hemma ungefär som Anna, fast den ene har skygglappar stora som hus och den andra fattar inte bättre! lol!

... för inte så länge sedan berömde ni Anna, när det var slöjdebatt... här går det undan Cool ...... nu är hon inte vatten värd igen .... ni är faktiskt patetiska i ert beteende på detta forum.... Cool
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-06-20, 23:54

Vem orkar bry sig.. Very Happy Låt dom hållas.. Very Happy
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-06-21, 00:01

F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:

Minst sagt!

... för inte så länge sedan berömde ni Anna, när det var slöjdebatt... här går det undan Cool ...... nu är hon inte vatten värd igen .... ni är faktiskt patetiska i ert beteende på detta forum.... Cool

Jomen där var ju Anna bra och påläst men annars har hon ju inte mycket på fötterna!

Vi hyllar alla som presterar bra och fördömer alla som ljuger och snackar skit, är det inte som det bör vara?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-21, 01:19

redalert skrev:Måste säga att detta var ett "fantastiskt" bra inlägg för att komma från Dao! cheers

Jag vill inte ha ett godkännande av dig, jag vill ha motargument!

Vet du hur man gör sådana..?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-21, 01:22

x-medborgare skrev:Vem orkar bry sig.. Very Happy Låt dom hållas.. Very Happy

Problemet är att om man låter sådana människor hållas, så kommer detta snart att styra massmedierna och skolans undervisning. Inga skolor kommer at få tillåta eleverna att SJÄLVA skapa sig en bild och därmed en egen fri åsikt om detta!

Det är inte bara anti-kommunisterna jag går emot här - utan deras ovilja att tillåta andras åsikter än deras egna!

Auktorutism och diktatur måste ALLTID bekämpas - även i små sammanhang!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 17:04