x-medborgare skrev:DMustaine skrev:x-medborgare skrev:berralarzon skrev:DMustaine skrev:F.I.S.T skrev:DMustaine skrev:Vi från högern hoppas du får en rejäl släng av sorkfebern!
..... ha ha... det är bara blåingar som smittas av sånt, vi röda arbetare är immuna, vi har fått starkt immunförsvar av hårt arbete....
... hårt arbete kan du för övrigt slå upp i nåt lexikon, eftersom du förmodligen inte förstår innebörden
Jobbat som målare i 10 år, prova att slipa tak en hel dag så kommer du sen betala för att få bära in lite ved!
Ingen tvinga dig att måla tak! gör som redalert jobba på mcdonalds gnällskalle eller sök jobb där.
//berra
Tja om han nu är målare så ingår ju tak... Och tvingar visst men man får vara glad att ha jobb i dagens allians Sverige.. hum... Kunde inte låta bli..
Idag jobbar jag inom vården men jag känner att jag nu efter snart 10 år gjort min humanitära tjänst för mänskligheten. Pension vid 45 är målet! Och om 2 veckor får jag veta åt vilket håll det lutar.
en annan har hit in tills pallat snart 35 år inom vården
Med erfarenhet från båda branscher må jag säga att målarjobbet är rejält mkt tyngre fysiskt medans vårdjobbet psykiskt är tyngre! Frihet och eget ansvar inom måleriet är inget som tillämpas inom vårdyrket. Där är det toppstyrt av inkompetenta politiker och arbetsledare. Att jobba inom kommunen var en mardröm och jag längtade bort varje dag. Nu jobbar jag åt ett privat företag och det är ekonomiskt och strukturellt mkt bättre!