Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
MartinLindgren
Secrist
croz
Redvictory
RedCloud
formsvackan
Dao
datic
ANNA2LINK
13 posters

    Ökad fattigdom bland unga vuxna...

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ökad fattigdom bland unga vuxna... - Sida 3 Empty Sv: Ökad fattigdom bland unga vuxna...

    Inlägg  Dao 2010-06-21, 01:18

    Secrist skrev:Då har de dragit ner på annat, eller hittat andra pengar än de som skolor normalt har...

    Vad heter skolan?


    Givetvis så är det så att de räknar med att kunna dra ner på bokinköp om barnen har dator istället. Så det kommer att hjälpa till att finansiera datorerna. De är ju inte så att de drunknar i pengar. Jag bara menar att din bild av den svenska skolan som utblottad med överfulla klasser kanske inte riktigt stämmer.

    Det finns skolor som fungerar bra, trots den generella situationen idag! Det finns skolor i fattiga världen som fungerar bra utan pengar över huvudtaget!

    Problemen finns dock kvar i skolan, och det kan bara lösas med mer resurser.

    Kan förrästen meddela att jag chattar då och då med några av mina gamla elever. De sitter med en egen dator under lektionstid och chattar med bl.a. mig, när läraren har undervisning...

    Låter väldigt pedagogiskt och bra tycker jag! Wink
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ökad fattigdom bland unga vuxna... - Sida 3 Empty Money

    Inlägg  Secrist 2010-06-21, 07:54

    Problemen finns dock kvar i skolan, och det kan bara lösas med mer resurser.

    Så mer pengar löser alla problem? Verkligheten är lite mer komplex än så. Undersökningar visar tex att elevernas kunsapsnivåer och resultat inte är en resursfråga (alltså pengar per elev) när man jämför mellan skolor i sverige.

    Låter väldigt pedagogiskt och bra tycker jag!

    Nja, det låter väl tveksamt kan man ju tycka, men det kanske passar in i vänstern flumskola? Razz

      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:29