Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
KickTheRasist
PE Dal
Secrist
x-medborgare
ANNA2LINK
Vercingetorix
Potatiskungen
Redvictory
Sniperace
Dao
14 posters

    Dödsstraff

    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-20, 02:31

    Dao skrev:
    KickTheRasist skrev:
    Vercingetorix skrev:Rättspatos = vad som är rätt och riktigt enligt DIN uppfattning. Problemet är att vi alla har olika rättsuppfattning.


    Men ärligt tycker du att det är rätt att någon dödar någon utav din familj och kommer ut efter 13 år ur kåken ??


    Är det rättvis ??


    Din familj medlem är död och denna idioten lever ändå ??

    Hämd är inget rättvisst straffsystem!



    Hej Dao!


    Dödar någon din käraste och kommer ut ifrån kåken vi säger ju inom 13 år , och går genom samma gatan vart din käraste har en gång i tiden har gått genom ???

    Hur kommer det att kännas ??

    Jag lovar dig att vendetta is the sweet !!!







    Dont kill !!


    Smile
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Vercingetorix 2010-06-20, 12:10

    Det var vendettor som i slutändan ledde till folkmordet i Rwanda. Så sweet tycker då jag inte att det är...
    I Sverige tror jag att blodshämnd förbjöds redan i Västgötalagen från 1220-talet. Det vore kanske på sin plats att uppdatera sitt medeltida rättsmedvetande en smula?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Dao 2010-06-20, 13:20

    KickTheRasist skrev:
    Dao skrev:
    KickTheRasist skrev:
    Vercingetorix skrev:Rättspatos = vad som är rätt och riktigt enligt DIN uppfattning. Problemet är att vi alla har olika rättsuppfattning.


    Men ärligt tycker du att det är rätt att någon dödar någon utav din familj och kommer ut efter 13 år ur kåken ??


    Är det rättvis ??


    Din familj medlem är död och denna idioten lever ändå ??

    Hämd är inget rättvisst straffsystem!



    Hej Dao!


    Dödar någon din käraste och kommer ut ifrån kåken vi säger ju inom 13 år , och går genom samma gatan vart din käraste har en gång i tiden har gått genom ???

    Hur kommer det att kännas ??

    Jag lovar dig att vendetta is the sweet !!!







    Dont kill !!


    Smile

    Lagar skall inte baseras på känsloutbrott!

    Då får vi den negativa formen av anarki!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-20, 13:40

    citat:
    "Det var vendettor som i slutändan ledde till folkmordet i Rwanda."

    Jag har inget uppfatning om Rwanda men har dem inte tedensen att döda för att roffa åt sig land och makt ??


    citat:
    "Så sweet tycker då jag inte att det är...
    I Sverige tror jag att blodshämnd förbjöds redan i Västgötalagen från 1220-talet. Det vore kanske på sin plats att uppdatera sitt medeltida rättsmedvetande en smula?"


    Tja behöver inte uppdatera mig om svensk rättsväsende ty den är väldigt dåligt till exempel.

    1. Om inbrottstjuven kommer in din hem då skall du inte använda våld .
    2. Halkar inbrottstjuven i ditt hem och skadar sig då för du stå för skadestånd- kostnader .
    3. Livtids straff är 13 år för MORD!!

    Så du tycker att det är ok ??

    Tveksamt !
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-20, 13:43

    citat:
    "Lagar skall inte baseras på känsloutbrott!

    Då får vi den negativa formen av anarki!"


    Nej sant , men jag tror inte att det uppstår någon anarki när du gör den rätta .
    Det kallas respekt för människoliv !



    MVH
    //KTR
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Vercingetorix 2010-06-20, 14:12

    Titta bara på vendettorna och uppgörelserna mellan juggemaffiorna här i Malmö. Det är bara en tidsfråga innan dess en oskyldig blir träffad av en förlupen kula.
    Är det ett eftersträvansvärt samhälle??
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-20, 14:43

    citat:
    "Titta bara på vendettorna och uppgörelserna mellan juggemaffiorna här i Malmö."

    Det var bra Wink du vet att jag är en jugge så du tar med meningen juggemaffia uppe i den heta luften Wink


    Nja det är inte rätt att någon oskyldigt dör på grund av deras smutsiga affärer absolut inte !!


    citat:
    "Det är bara en tidsfråga innan dess en oskyldig blir träffad av en förlupen kula.
    Är det ett eftersträvansvärt samhälle??"

    Lyckas en tegel lösas bort ifrån taket en dag och du får det på dig vem skulle då anklaga för det??

    Vi är långt borta ifrån det som jag har skrivit och det är följande:


    Mördar du någon med uppsikt då tycker jag att du skall smaka på samma kakan !!

    Allt annat är irrelevant.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Kakmonstret 2010-06-20, 18:34

    Så KTR, säg att en släkting till dig, en bror, kusin, farbror eller morbror av någon anledning dödar en annan människa, svartsjukedrama, fyllegrej, misshandel som slutar med dödsfall.

    Hur skulle du ställa dig till din släkting. Skulle det vara OK att han döms till döden. Om han bara döms till fängelse skulle det vara OK att en släkting till den mördade dödar din släkting som hämnd den dag han blir fri.

    Om det skulle ske, din släkting mördas som hämnd för ett mord. Skulle du dö hämnas din mördade släkting?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Sniperace 2010-06-20, 18:37

    Kakmonstret skrev:Så KTR, säg att en släkting till dig, en bror, kusin, farbror eller morbror av någon anledning dödar en annan människa, svartsjukedrama, fyllegrej, misshandel som slutar med dödsfall.

    Hur skulle du ställa dig till din släkting. Skulle det vara OK att han döms till döden. Om han bara döms till fängelse skulle det vara OK att en släkting till den mördade dödar din släkting som hämnd den dag han blir fri.

    Om det skulle ske, din släkting mördas som hämnd för ett mord. Skulle du dö hämnas din mördade släkting?

    Självfallet skulle det bli så, detär ju på det sättet vendettor uppkommer, släkten hämnas en mördad, sedan hämnas den andra släkten för att deras "mördare" mördades osv...

    nej, jag tror INTE på dödsstraff, och inte på att ta lagen i egna händer
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Dao 2010-06-20, 19:17

    KickTheRasist skrev:citat:
    "Lagar skall inte baseras på känsloutbrott!

    Då får vi den negativa formen av anarki!"


    Nej sant , men jag tror inte att det uppstår någon anarki när du gör den rätta .
    Det kallas respekt för människoliv !



    MVH
    //KTR

    Har man respekt för människoliv, kan man inte vara för dödsstraff. Det rimmar illa!
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Skrämmande partibeteckning månne???

    Inlägg  PE Dal 2010-06-20, 22:25

    Jag undrar som mycket nyfiken,,, vad det kan tänkas stå för slags partibeteckning på den valsedel denne Forummedlem,(vars citat jag citerar härinunder) väljer att lägga i valurnan den 19 september 2010???


    Dödar du någon medlem av min familj och du kommer att sitta 13 år i kåken och sen kommer ut !!
    Jag lovar dig att jag kommer att vänta på dig !! Den dagen när du kommer ut därifrån då sätter jag en 9mm i din panna med god samvete!!

    Tand för Tand Öga för Öga !!

    Det gäller samma om någon dödar någon då skall den avrättas
    på exakt samma sätt som denne avrättade sitt offer etc...

    Hela ditt jävla incest släkte är primitiv där inavel är tillåtet , då tycker jag inte att du skall tillskriva till mitt något alls !! Varsågod och dra till din lilla skamvrå !!

    Staten har inget att göra med det för att dem brukar göra fell ...det som jag snackar om är Vendetta !!


    Senast ändrad av PE Dal den 2010-06-20, 22:28, ändrad totalt 1 gång
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Kakmonstret 2010-06-20, 22:27

    Låter som Vänsterpartiet.

    Enda skillnaden är att kommunister brukar avrätta folk genom nackskott och inte i pannan.
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Nytänkande

    Inlägg  PE Dal 2010-06-20, 22:32

    Enda skillnaden är att kommunister brukar avrätta folk genom nackskott och inte i pannan.
    Kan ligga en hel del i detta,,,,kanske min bild av kommunisdiktaturer i och med detta bör omvärderas, till det bättre???[/size]
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Tid

    Inlägg  Secrist 2010-06-21, 00:11

    Det är en annan sak än det du skrev först...

    Nja, livstid eller 15 år kan ju vara samma sak.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Kakmonstret 2010-06-21, 00:12

    I Sverige innebär livstid att man kan söka nåd efter 12 år.

    I teorin kan iaf livstidsdömda bli frigivna efter 12 år.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-21, 04:21

    citat:
    "Så KTR, säg att en släkting till dig, en bror, kusin, farbror eller morbror av någon anledning dödar en annan människa, svartsjukedrama, fyllegrej, misshandel som slutar med dödsfall.

    Hur skulle du ställa dig till din släkting."


    Han skall gå till samma öde som denna människa som han med UPPSÅT förhandlat dennes öde. Utan tvekan !!

    Spelar ingen roll om det är min släkting dödar han någon annan med UPPSÅT då är helt rättvist att denna skall uppleva samma öde som offrens !!



    citat:
    "Skulle det vara OK att han döms till döden. "


    Dödar han någon med uppsåt då är svaret JA!!


    citat:
    "Om han bara döms till fängelse skulle det vara OK att en släkting till den mördade dödar din släkting som hämnd den dag han blir fri."


    JA


    citat:
    "Om det skulle ske, din släkting mördas som hämnd för ett mord. Skulle du dö hämnas din mördade släkting?"

    NEJ
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-21, 04:25

    Kakmonstret skrev:Låter som Vänsterpartiet.

    Enda skillnaden är att kommunister brukar avrätta folk genom nackskott och inte i pannan.


    *asgarv*


    Mina åsikter i denna tråds frågan har absolut inget att göra med mina politiska övertigelse ty Vänster stor säkerligen inte för det .


    Så denna alster som jag skriver här är mina egna och ingen annans .

    Det var en bra försök men det funkar inte Smile
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Dödsstraff - Sida 3 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-06-23, 14:52

    Är emot dödsstraff. Inte av just moraliska och "humana" orsaker, utan rent praktiskt. En dödlig utväg känns inte för den skyldige. Nu skulle jag ju knappast gråta om den pedofila barnamördaren A. Eklund hängdes publikt, men det är mer praktiskt att låta detta primitiva monster att sitta inspärrad resten av sitt liv. Och om vi nu skall fängsla/tvångsvårda brottslingar, så måste självfallet straffnivån stärkas. Mördare - förutom vissa specifika fall - skall aldrig återanpassas till samhället. Invandrare som begår brott skall logiskt nog utvisas direkt, det finns ingen logik i att vi skall betala för kalaset innan för murarna. Nu beror detta självfallet på hur länge berikaren i fråga bott i Sverige, men "nyanpassade" invandrare skall ut direkt, om de begår brott. Då har man visat att man inte respekterar lagar och regler och skall självfallet inte belönas fortsatt "översyn".

    Nä, dödsstraff är kontraproduktivt, och känns lite väl medeltids.


    Sponsored content


    Dödsstraff - Sida 3 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:34