Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
KickTheRasist
PE Dal
Secrist
x-medborgare
ANNA2LINK
Vercingetorix
Potatiskungen
Redvictory
Sniperace
Dao
14 posters

    Dödsstraff

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Dao 2010-06-17, 02:55

    Secrist skrev:INGEN är värd ett sådant straff!

    Inte? Shocked

    Så oavsett hur bestialiska brott som begås så är det viktigt att se till att gärningsmannen inte blir inlåst för länge?

    Du skrev livstid, och det var det jag besvarade! Glid inte undan nu...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Död

    Inlägg  Secrist 2010-06-17, 07:49

    Du skrev livstid, och det var det jag besvarade! Glid inte undan nu...

    Det beror väl på hur gammal personen är. Är han gammal så blir det inte många år i fängelse om han nu inte ska sitta resten av livet.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Dao 2010-06-17, 13:47

    Secrist skrev:Du skrev livstid, och det var det jag besvarade! Glid inte undan nu...

    Det beror väl på hur gammal personen är. Är han gammal så blir det inte många år i fängelse om han nu inte ska sitta resten av livet.

    Det är en annan sak än det du skrev först...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Sniperace 2010-06-17, 14:33

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Du skrev livstid, och det var det jag besvarade! Glid inte undan nu...

    Det beror väl på hur gammal personen är. Är han gammal så blir det inte många år i fängelse om han nu inte ska sitta resten av livet.

    Det är en annan sak än det du skrev först...


    men jag ser inte livstid som för hårt för den som har stulit ett helt liv för en annan.
    JAg ser inte ett långt straff som för hårt för den som genom misshandel har gjort någon rullstolsbunden för livet, det är nog tyvärr ett måste att vi har straff som resultat av att ha begått brott.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-19, 00:49

    PE Dal skrev:"""För min del gäller "öga för öga tand för tand" diverse
    slår du en tand på någon då skall du bestraffas på exakt
    likadant sätt."""


    Detta Ditt tänkesätts åsikt, är nog en primitiv kvarleva från det något slags samhälllsbildning, där profetiska skriverier ävensom olyckligtvis hanterar lagstiftningsprocessen.




    Hela ditt jävla incest släkte är primitiv där inavel är tillåtet , då tycker jag inte att du skall tillskriva till mitt något alls !! Varsågod och dra till din lilla skamvrå !!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  DMustaine 2010-06-19, 00:57

    Livstid är väl per definition inte fängelse för livet? Ett livstidsstraff i Sverige är väl på typ 14 år lr nåt? Om inte andra parametrar räknas in. Döms man till sluten psykriatisk vård görs väl löpande analyser om man ska släppas fri lr inte? Förlåt mig min okunnighet!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-19, 01:13

    Dao skrev:
    KickTheRasist skrev:Go kväll!!


    För min del gäller "öga för öga tand för tand" diverse
    slår du en tand på någon då skall du bestraffas på exakt
    likadant sätt.

    Det gäller samma om någon dödar någon då skall den avrättas
    på exakt samma sätt som denne avrättade sitt offer etc...


    Dead Chair med "el" eller "injektions insprutning av gift " är inhuman
    för min del .


    MVH
    //KTR

    Hoppas du skämtar här, KTR!


    Hej Dao!!


    Nja jag tror att du har förstått mig på fel sätt låt mig förklara !!


    Vi har två oskrivna lagar fast dem kan förknippas med dagens "inskrivna" lagar !!

    Jag är för dödsstraff på följande villkor :

    1. Du eller jag eller vem som helst dödar någon med uppsikt att göra så ..
    då tycker jag att både jag och du skall vara straffade på likadant sätt! För att vad ger oss till rättighet att släcka någon annans liv ??

    2. Du eller jag kör på någon med vårat fordon "UTAV" uppsikten att döda .. då är det något helt annat !!




    Förklarning:


    Du dödar någon i försvarssyftet , då kommer du inte att mista ditt liv för att du var tvungen att försvara dig .

    Men dödar du någon med vilja att släcka någon annans liv för ingenting än bara döda ??

    Då är det solklart att du och jag kommer att råka illa upp !!



    En simpel förklaring för höger tomtar här :


    Dödar du någon medlem av min familj och du kommer att sitta 13 år i kåken och sen kommer ut !!

    Jag lovar dig att jag kommer att vänta på dig !! Den dagen när du kommer ut därifrån då sätter jag en 9mm i din panna med god samvete!!


    Tand för Tand Öga för Öga !!


    MVH
    //KTR
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-19, 01:17

    citat:
    "Ett livstidsstraff i Sverige är väl på typ 14 år lr nåt?"


    -1
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Vercingetorix 2010-06-19, 01:19

    Det är sådant som kallas att ta lagen i egna händer, KTR.
    Anser du dig ha rätten att stå över demokratiskt stadgade lagar, KTR?
    Kommer inte du från ett land som skövlades just pga att andra ansåg sig stå över demokratiskt stadgade lagar?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-19, 01:32

    citat:
    "Det är sådant som kallas att ta lagen i egna händer, KTR."

    Kalla det rättvisa istället , vad ger dig för rättighet att släcka någon annans liv??

    citat:
    "Anser du dig ha rätten att stå över demokratiskt stadgade lagar, KTR?"

    Demokrati är hallucination och en demokrati finns inte , samtidigt denna kan även manipuleras !!

    Låt mig ge dig en exmepel om 96 % av 100 % av Svenska befolkningen tycker att det är rätt att gasa zigenare i dachau är det rätt då ??

    Skall vi göra det ??


    Ja för att 96% har sagt så Smile




    citat:
    "Kommer inte du från ett land som skövlades just pga att andra ansåg sig stå över demokratiskt stadgade lagar?"


    Jag kommer från en land där allt var fritt och fröjd tills inte Varsava och Nato pakten har inte börjat sätta sitt näsa där vart dem har inget att göra med !!


    Balkan är en bomb inget är låst där ... spränger det då kommer inte ens norden att klara det ... jag vet att du är duktigt och hopas att du kommer att förstå vad jag skriver !!
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Vercingetorix 2010-06-19, 01:51

    KickTheRasist skrev:citat:
    "Det är sådant som kallas att ta lagen i egna händer, KTR."

    Kalla det rättvisa istället , vad ger dig för rättighet att släcka någon annans liv??

    citat:
    "Anser du dig ha rätten att stå över demokratiskt stadgade lagar, KTR?"

    Demokrati är hallucination och en demokrati finns inte , samtidigt denna kan även manipuleras !!

    Låt mig ge dig en exmepel om 96 % av 100 % av Svenska befolkningen tycker att det är rätt att gasa zigenare i dachau är det rätt då ??

    Skall vi göra det ??


    Ja för att 96% har sagt så Smile




    citat:
    "Kommer inte du från ett land som skövlades just pga att andra ansåg sig stå över demokratiskt stadgade lagar?"


    Jag kommer från en land där allt var fritt och fröjd tills inte Varsava och Nato pakten har inte börjat sätta sitt näsa där vart dem har inget att göra med !!


    Balkan är en bomb inget är låst där ... spränger det då kommer inte ens norden att klara det ... jag vet att du är duktigt och hopas att du kommer att förstå vad jag skriver !!

    Det jag har problem med i ditt resonemang (jag kan på ett känslomässigt plan förstå dig, om någon ex vis skulle våldföra sig på min dotter skulle jag inte nöja mig med att döda kräket, även om det vore fel...), är att det är början på ett sluttande plan. Dvs, om du anser att det är rätt att ta ett liv enligt ditt rättspatos, kommer någon annan också att vilja göra det enligt dennes, och till slut har vi ett samhälle där ett liv kan utsläckas betydligt mera godtyckligt än vad som någonsin varit meningen. Förstår du mig? Vår lagtext finns till just för att stävja sådana tendenser, och det är samtidigt det som gör vår civilisation till just en civilisation.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Dao 2010-06-19, 01:58

    KickTheRasist skrev:
    Dao skrev:
    KickTheRasist skrev:Go kväll!!


    För min del gäller "öga för öga tand för tand" diverse
    slår du en tand på någon då skall du bestraffas på exakt
    likadant sätt.

    Det gäller samma om någon dödar någon då skall den avrättas
    på exakt samma sätt som denne avrättade sitt offer etc...


    Dead Chair med "el" eller "injektions insprutning av gift " är inhuman
    för min del .


    MVH
    //KTR

    Hoppas du skämtar här, KTR!


    Hej Dao!!


    Nja jag tror att du har förstått mig på fel sätt låt mig förklara !!


    Vi har två oskrivna lagar fast dem kan förknippas med dagens "inskrivna" lagar !!

    Jag är för dödsstraff på följande villkor :

    1. Du eller jag eller vem som helst dödar någon med uppsikt att göra så ..
    då tycker jag att både jag och du skall vara straffade på likadant sätt! För att vad ger oss till rättighet att släcka någon annans liv ??

    2. Du eller jag kör på någon med vårat fordon "UTAV" uppsikten att döda .. då är det något helt annat !!




    Förklarning:


    Du dödar någon i försvarssyftet , då kommer du inte att mista ditt liv för att du var tvungen att försvara dig .

    Men dödar du någon med vilja att släcka någon annans liv för ingenting än bara döda ??

    Då är det solklart att du och jag kommer att råka illa upp !!



    En simpel förklaring för höger tomtar här :


    Dödar du någon medlem av min familj och du kommer att sitta 13 år i kåken och sen kommer ut !!

    Jag lovar dig att jag kommer att vänta på dig !! Den dagen när du kommer ut därifrån då sätter jag en 9mm i din panna med god samvete!!


    Tand för Tand Öga för Öga !!


    MVH
    //KTR

    Håller VERKLIGEN inte med dig här, KTR!

    Om det nu är fel att döda med avsikt att just döda, hur kan det då vara rätt att staten får göra detta?

    Det fungerar inte rent logiskt...

    De länder som har sådana hårda straffsattser som dödsstraff, har inte mindre mord än de länder med mildare straffskalor. I själva verket är det lite tvärt om, då de som dödat lika gärna kan döda några till - för de har redan fått det största straffet för det första mordet...

    Det håller inte, KTR!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Dao 2010-06-19, 02:03

    KickTheRasist skrev:citat:
    "Det är sådant som kallas att ta lagen i egna händer, KTR."

    Kalla det rättvisa istället , vad ger dig för rättighet att släcka någon annans liv??

    citat:
    "Anser du dig ha rätten att stå över demokratiskt stadgade lagar, KTR?"

    Demokrati är hallucination och en demokrati finns inte , samtidigt denna kan även manipuleras !!

    Låt mig ge dig en exmepel om 96 % av 100 % av Svenska befolkningen tycker att det är rätt att gasa zigenare i dachau är det rätt då ??

    Skall vi göra det ??


    Ja för att 96% har sagt så Smile




    citat:
    "Kommer inte du från ett land som skövlades just pga att andra ansåg sig stå över demokratiskt stadgade lagar?"


    Jag kommer från en land där allt var fritt och fröjd tills inte Varsava och Nato pakten har inte börjat sätta sitt näsa där vart dem har inget att göra med !!


    Balkan är en bomb inget är låst där ... spränger det då kommer inte ens norden att klara det ... jag vet att du är duktigt och hopas att du kommer att förstå vad jag skriver !!

    Ditt exempel med att gasa zigenare har INGET med demokrati att göra! I en demokrati finns en fastställd grundlag som just skyddar människor mot just sådana här resultat. Diktaturer däremot fungerar gärna på detta sättet, efter att styrt och manipulerat den information som finns tillgänglig...

    Även dåliga demokratier, sådana som bara är demokratier till ytan, har sådana här tendenser - men bara gentemot folkgrupper som de styrande vill utse som syndabockar. Bra exempel är "kommunister" i USA under Kalla kriget... nu ersatt av "terrorister"...
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Kakmonstret 2010-06-19, 02:07

    KTR är alban?

    Hans resonemang låter som det klantänkande som finns i Albanien, där barn uppfostras tills blodshämnd.

    Den albanska polisen ser mellan fingrarna om familjer hämnas på varandra, faktum är de inte vågar ingripa.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-19, 02:08

    Tack för att du svarade du är nämligen ända höger som jag kan faktisk dela mina åsikter med !!


    Ok låt mig svara på din inlägg:

    citat:
    "Det jag har problem med i ditt resonemang (jag kan på ett känslomässigt plan förstå dig, om någon ex vis skulle våldföra sig på min dotter skulle jag inte nöja mig med att döda kräket, även om det vore fel...),"


    Nej Verci mannen det är inget fel det är rättvisa och detta saknar vi i vårat så kallade demokratiska samhället !!

    Diverse dödar någon din dotter då har du fullt rättighet att döda denna jävel absolut !!!



    citat:
    "är att det är början på ett sluttande plan. Dvs, om du anser att det är rätt att ta ett liv enligt ditt rättspatos,"

    Du menar väll så här om jag har inte fel .. rättspatos=rättvisa eller?



    citat:
    "kommer någon annan också att vilja göra det enligt dennes, och till slut har vi ett samhälle där ett liv kan utsläckas betydligt mera godtyckligt än vad som någonsin varit meningen. "

    Det var en bra mening , du var väldigt nära att motsätta dig med dina åsikter , men tänk på en sak så här ...


    Någon dödar en små flickan eller pojken med uppsåt , du hittar idioten och tar honom och skär bit per bit av hans fläsk tills han dör sakta .. tror du verkligen att någon vill gå i hans steg ??


    Tveksam , inte ens psykiskt störd person kommer att göra så för att den vet att det kommer att göra otroligt ont !!

    citat:
    Förstår du mig?

    Så klart jag förstår dig !!

    citat:
    "Vår lagtext finns till just för att stävja sådana tendenser "

    Testamentet ... ,men även i min värld och andras ...


    Solution is simpel .... "Dont kill" Smile



    citat:
    "och det är samtidigt det som gör vår civilisation till just en civilisation."

    2000 talet och vi dödar afrikaner , araber och annat för att komma åt deras natur resurser .. . kallar du det för en civilisation ??

    tja tveksamt Sad
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-19, 02:12

    citat:
    "KTR är alban?"

    Nej haschkakan KTR är en kroat-katolik din protestantiska luder Smile

    citat:
    "Hans resonemang låter som det klantänkande som finns i Albanien, där barn uppfostras tills blodshämnd."

    Men din lille inavlade fitt jävel vi läser ju samma heliga boken .. så gå och sug på lite av kungens lollipop vad sägs om det ??
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-19, 02:23

    citat:
    "Ditt exempel med att gasa zigenare har INGET med demokrati att göra! "

    Demokrati är hallucination det finns enbart för vinst syftet .. och andras lidande , denna är inget av bra värde för mänskligheten se bara omkring dig !!



    citat:
    "I en demokrati finns en fastställd grundlag som just skyddar människor mot just sådana här resultat."

    I Shweitz har dem krossat den genom att förbjuda muslimer att utöva sitt religion !! Vad blir det nästa att förbjuda katolska katedraler ??


    citat:
    "Diktaturer däremot fungerar gärna på detta sättet, efter att styrt och manipulerat den information som finns tillgänglig.."


    Dagens demokrati är diktatur !!


    citat:
    "Även dåliga demokratier, sådana som bara är demokratier till ytan, har sådana här tendenser - men bara gentemot folkgrupper som de styrande vill utse som syndabockar. Bra exempel är "kommunister" i USA under Kalla kriget... nu ersatt av "terrorister"..."


    Där kan jag hänga mig den stirrande kapitalist jävel måste ju hitta på enemy's för sitt eget vinst syfte . Först var den elaka kommunisten nu är den elaka islamisten ... efter kan vi bara ana om eller hur ... kanske blir det buddismen eller vad jag vet.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-19, 02:43

    citat:
    "Håller VERKLIGEN inte med dig här, KTR!"


    Ok !!

    citat:
    "Om det nu är fel att döda med avsikt att just döda, hur kan det då vara rätt att staten får göra detta?"

    Staten har inget att göra med det för att dem brukar göra fell ...det som jag snackar om är Vendetta !!

    citat:
    "Det fungerar inte rent logiskt..."

    Ser du med dina ögon en familj medlem slaktas då är logiken inte värt någonting.

    citat:
    "De länder som har sådana hårda straffsattser som dödsstraff, har inte mindre mord än de länder med mildare straffskalor."

    Det är lite sjukt den här ta en exempel så här i vissa arabiska länder dödstraf är genom stening och i USA genom Death Row så vilket är bättre ??


    Den ända är s.k Demokrati och den andra s.k Kalifatet vad är skillnad ??

    citat:
    I själva verket är det lite tvärt om, då de som dödat lika gärna kan döda några till - för de har redan fått det största straffet för det första mordet...


    Tveksam !! Om jag och du dödar någon annan ... och av den dödade kommer folk att hämnas på min och din familj framför ögon ... då tror jag att både jag och du kommer att tänka noggrant nästa gången före vi dödar någon annan för att snart vårat familj kommer inte att finnas mer!!


    Ett respekt för människovärde skall finnas!! ingen har rätt att släcka någon annans liv utan att denna blir dödad !!


    Det är min åsikt och jag stor för det !!

    Det håller inte, KTR![/size][/quote]


    Senast ändrad av KickTheRasist den 2010-06-19, 02:49, ändrad totalt 1 gång
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Vercingetorix 2010-06-19, 02:46

    Rättspatos = vad som är rätt och riktigt enligt DIN uppfattning. Problemet är att vi alla har olika rättsuppfattning.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-19, 02:51

    Vercingetorix skrev:Rättspatos = vad som är rätt och riktigt enligt DIN uppfattning. Problemet är att vi alla har olika rättsuppfattning.


    Men ärligt tycker du att det är rätt att någon dödar någon utav din familj och kommer ut efter 13 år ur kåken ??


    Är det rättvis ??


    Din familj medlem är död och denna idioten lever ändå ??
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Vercingetorix 2010-06-19, 02:56

    KickTheRasist skrev:
    Vercingetorix skrev:Rättspatos = vad som är rätt och riktigt enligt DIN uppfattning. Problemet är att vi alla har olika rättsuppfattning.


    Men ärligt tycker du att det är rätt att någon dödar någon utav din familj och kommer ut efter 13 år ur kåken ??


    Är det rättvis ??


    Din familj medlem är död och denna idioten lever ändå ??

    Nej, det är absolut inte rättvist. Men om jag slår ihjäl idioten när denne kommer ut från kåken gör inte situationen ett dugg mer rättvis. Tvärtom.
    Jag har FULL förståelse för den känslomässiga aspekten av det hela, dock.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-19, 03:04

    citat:
    "Nej, det är absolut inte rättvist. "

    Tack det är det som jag vill komma fram!! ett liv är värdefullt släck inte den !!

    Gör du det då kan man räkna med trubbel !!

    citat:
    "Men om jag slår ihjäl idioten när denne kommer ut från kåken gör inte situationen ett dugg mer rättvis. "

    Dödar han någon annan vad har han för rättighet att leva för ??


    citat:
    "Tvärtom.
    Jag har FULL förståelse för den känslomässiga aspekten av det hela, dock."


    Tack Wink

    Trevligt helg !!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Dao 2010-06-19, 04:39

    Kakmonstret skrev:KTR är alban?

    Hans resonemang låter som det klantänkande som finns i Albanien, där barn uppfostras tills blodshämnd.

    Den albanska polisen ser mellan fingrarna om familjer hämnas på varandra, faktum är de inte vågar ingripa.

    Ta dina fördomar och stoppa upp dem i .....!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Dao 2010-06-19, 04:44

    KickTheRasist skrev:citat:
    "Ditt exempel med att gasa zigenare har INGET med demokrati att göra! "

    Demokrati är hallucination det finns enbart för vinst syftet .. och andras lidande , denna är inget av bra värde för mänskligheten se bara omkring dig !!



    citat:
    "I en demokrati finns en fastställd grundlag som just skyddar människor mot just sådana här resultat."

    I Shweitz har dem krossat den genom att förbjuda muslimer att utöva sitt religion !! Vad blir det nästa att förbjuda katolska katedraler ??


    citat:
    "Diktaturer däremot fungerar gärna på detta sättet, efter att styrt och manipulerat den information som finns tillgänglig.."


    Dagens demokrati är diktatur !!


    citat:
    "Även dåliga demokratier, sådana som bara är demokratier till ytan, har sådana här tendenser - men bara gentemot folkgrupper som de styrande vill utse som syndabockar. Bra exempel är "kommunister" i USA under Kalla kriget... nu ersatt av "terrorister"..."


    Där kan jag hänga mig den stirrande kapitalist jävel måste ju hitta på enemy's för sitt eget vinst syfte . Först var den elaka kommunisten nu är den elaka islamisten ... efter kan vi bara ana om eller hur ... kanske blir det buddismen eller vad jag vet.

    Demokrati är ett fungerande samhällssystem. Den är ALDRIG perfekt, och den är helt beroende på engagerade människor och öppenhet. Det innebär att man i en demokrati kan göra misstag, som i fallet Schweiz. Men är demokratin stabil, så får dels sådana regler ingen genomkraft, och dels repareras dem mycket snart.

    Alla maktsystem utanför den rena demokratin måste skapa en yttre fiende för att få med sig medborgarna i mer eller mindre idiotiska bestämmelser! Oavsett vad eliten kallar det samhälle de försöker upprätthålla.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Dao 2010-06-19, 04:47

    KickTheRasist skrev:
    Vercingetorix skrev:Rättspatos = vad som är rätt och riktigt enligt DIN uppfattning. Problemet är att vi alla har olika rättsuppfattning.


    Men ärligt tycker du att det är rätt att någon dödar någon utav din familj och kommer ut efter 13 år ur kåken ??


    Är det rättvis ??


    Din familj medlem är död och denna idioten lever ändå ??

    Hämd är inget rättvisst straffsystem!

    Sponsored content


    Dödsstraff - Sida 2 Empty Sv: Dödsstraff

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:23