ANNA2LINK skrev:Vercingetorix skrev:ANNA2LINK skrev:x-medborgare skrev:Thetaxpayer skrev:x-medborgare skrev:ericTheDog skrev:x-medborgare skrev:ericTheDog skrev:x-medborgare skrev:ericTheDog skrev:Redvictory skrev:Jag har inte sagt det tidigare men säger det nu! vänder det beror det på att konjunkturen är på väg uppåt och absolut inte på dagens pajasregering som så totalt misslyckats få människor i arbete!de Rödgröna presenterar i dagarna sin jobbpolitik! det skulle Pajasregeringen gjort för länge sen men icke!
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/rodgrona-presenterar-jobbpolitik_4866601.svd
När arbetslösheten sjunker beror det på konjunkturen. När den stiger är det Alliansens fel. Är alla vänstermuppar lika korkade som rv?
Vi har bara vänt era argument mot er.. sug på karamellen. konjunkturen den globala finans marknaden har ni använt som huvud argument i snart 4 år..
Störtlöjligt. Självklart är det konjunkturen som orsakat såväl ökningen som minskningen av arbetslösheten. Men det är ju fundamentalt.
Ska man jämföra blocken kan man konstatera att Alliansen i djupaste finanskris klarar att hålla arbetslösheten på ungefär samma nivå som sosseriet klarade i superhögkonjunktur.
visst.
Och du ser inget problem med att rödgrön röra helt saknar förtroende i jobbfrågan?
Nu är det så att jag saknar inte förtroende för dem i den frågan... För som du själv sa konjunktur. Är på väg upp. Och där i ligger det största problemet..
Samma som jag hävdade på AB när borgarna vann valet.
Å alla jublade över att jobben ökade tack alliansen.
visst exakt och det hade jobben gjort månaderna innan valet också. ökat..
Så med andra ord konjunktur Med andra ord inget alliansen stod för.. trenden var redan på väg uppåt varje vecka före under och efter valet presenterades siffror jämförelser från året innan. på väg upp. Sedan kom krisen.
Så som sagt konjunktur
Jag hoppas på en röd regering.
Men som du kanske kommer ihåg så var högkonjukturen innan kraschen extremt lång. Hur kommer det sig då att jobben kom först strax innan valet? Nu har det vart den värsta krisen i mannaminne och fortfarande så är siffrorna inte speciellt höga mot innan förra valet. Klart det har med politik att göra.
Nja vet inte om jag tycker den var så lång.. det har ju kommit kriser med ganska jämna mellanrum. Även fast denna varit extremt allvarlig/stor och den
på var det 93 95? Var inte fy skam den heller 500% ränta.. osv
Men det har funnits dippar där emellan också.
Båda gångerna alliansen/högern vunnit har det varit under uppgång.
Människor har en tendens att glömma när dom mår bra..
Ja och mitt i en kris då ska man tydligen gynna vissa människor också... Märklig politik...
Vilka tänker du på, Anna?
Jobbskatteavdraget... Det verkade inte som att alla var "krisdrabbade". Konstigt hade det gällt ens egen plånbok då hade man blivit tvungen att rätta munnen efter matsäcken. Väldigt märkligt man har sänkt för den fattiga delen men höjt för dom med större plånbok...
Vilket har visat sig vara en politik som hjälpt till att hålla arbetslöshetssiffrorna nere, vilket i sin tur hjälpt även de svagaste i samhället. Vad tror du hade hänt med de svagare i samhället med en politik som medfört en fördubblad arbetslöshet jämfört med när sossarna satt vid makten -05?