Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
ANNA2LINK
Sossar ee lata
captaincodd
Dao
Secrist
MartinLindgren
x-medborgare
Redvictory
12 posters

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  Redvictory 2010-06-14, 11:53

    http://www.dn.se/nyheter/valet2010/reinfeldt-fajtas-garna-pa-motstandarnas-planhalva-1.1121382

    Först lockar de med kraftiga skattesänkningar som påverkade vår välfärd mycket negativt! för de som inte vet så är skatternas främsta uppgift välfärden!

    Nu har Reinfeldt kommit på att välfärden är mycket viktig för många! inte för anhängarna utan för oss övriga dvs vi som är beredda att betala skatt för vår välfärd! snacka om att han målar in sig i ett hörn! hur skall man kunna satsa på välfärden samtidigt som man monterar ner den pga skattesänkningarna?

    Inför höstens val vill Moderaterna åter slå Socialdemokraterna i deras bästa gren och göra större satsningar på vård och omsorg än de rödgröna hittills lovat. Statsminister Fredrik Reinfeldt hoppas att det ska bidra till att väljarna förstår att han förnyat sitt partis syn på välfärden.


    Det blir ju kul att se hur anhängarna reagerar på sin fredriks "nya" politik där välfärden kommit upp i fokus! anhängarna har ju aldrig värderat den högt!
    De har iaf aldrig varit beredda på att betala för den!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  x-medborgare 2010-06-14, 12:01

    Redvictory skrev:http://www.dn.se/nyheter/valet2010/reinfeldt-fajtas-garna-pa-motstandarnas-planhalva-1.1121382

    Först lockar de med kraftiga skattesänkningar som påverkade vår välfärd mycket negativt! för de som inte vet så är skatternas främsta uppgift välfärden!

    Nu har Reinfeldt kommit på att välfärden är mycket viktig för många! inte för anhängarna utan för oss övriga dvs vi som är beredda att betala skatt för vår välfärd! snacka om att han målar in sig i ett hörn! hur skall man kunna satsa på välfärden samtidigt som man monterar ner den pga skattesänkningarna?

    Inför höstens val vill Moderaterna åter slå Socialdemokraterna i deras bästa gren och göra större satsningar på vård och omsorg än de rödgröna hittills lovat. Statsminister Fredrik Reinfeldt hoppas att det ska bidra till att väljarna förstår att han förnyat sitt partis syn på välfärden.


    Det blir ju kul att se hur anhängarna reagerar på sin fredriks "nya" politik där välfärden kommit upp i fokus! anhängarna har ju aldrig värderat den högt!
    De har iaf aldrig varit beredda på att betala för den!

    En gång ulv alltid ulv... även i fåra kläder Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-14, 12:16

    En sak är helt klar gällande RoffarReinfeldt och välfärden, han kan försöka slingra sig hur mycket han vill i sina försök att slå blå dunster i våra ögon,

    Men det enda han övertygat om tycker jag, är sin ingrodda svältgräns filosofi!
    Något som kräver mer än vackra ord att ta sig ur för hans del!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Väl

    Inlägg  Secrist 2010-06-14, 12:32

    Först lockar de med kraftiga skattesänkningar som påverkade vår välfärd mycket negativt! för de som inte vet så är skatternas främsta uppgift välfärden!

    Och otroligt nog så har de rödgröna accepterat dessa "hemska" skattesänkningar. Konstigt va? scratch
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  Dao 2010-06-14, 12:52

    Secrist skrev:Först lockar de med kraftiga skattesänkningar som påverkade vår välfärd mycket negativt! för de som inte vet så är skatternas främsta uppgift välfärden!

    Och otroligt nog så har de rödgröna accepterat dessa "hemska" skattesänkningar. Konstigt va? scratch

    Ja, acceptera är bra - GILLA gör det gör de då rakt inte! Laughing
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Gilla

    Inlägg  Secrist 2010-06-14, 12:54

    Ja, acceptera är bra - GILLA gör det gör de då rakt inte!

    Det är väl skit samma. Antingen kommer de att behålla dem eller så gör dem inte det. Och i detta fallet så inser de rödgröna att det gör mer skada än nytta att börja hårdbeskatta alla som jobbar igen.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  Dao 2010-06-14, 13:01

    Secrist skrev:Ja, acceptera är bra - GILLA gör det gör de då rakt inte!

    Det är väl skit samma. Antingen kommer de att behålla dem eller så gör dem inte det. Och i detta fallet så inser de rödgröna att det gör mer skada än nytta att börja hårdbeskatta alla som jobbar igen.

    Nej - det är INTE samma sak!

    Jag accepterar det du tycker och tror, men jag stödjer inte desamma!

    Det gör mer skada än nytta att i hast återställa allt som det var förut, javisst. En mer solidarisk hållning kommer att byggas upp, och den får ta den tid det tar.

    Det GÅR INTE att i en enda budget reparera aliansens alla klantigheter. Men tendenserna finns där, för att att se - och MER KOMMER!
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Veckans skämt,,,

    Inlägg  captaincodd 2010-06-14, 13:29

    de är som att sätta getabocken till trädgårdsmästare:))men han lurades ju bra förra valet:"det nya arbetarpartiet" den köpte många,,,
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Snyft snyft, jag heter Red V och det bär så synd om mig, livet i Sverige är så jobbigt och tufft

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-14, 13:59

    snyft snyft.......Jag var i Tanzania för ett tag sedan, undrar vad de kallar en sån som dig som bara gnäller, fast du bor i världens bästa bidragsland. Pinsam ynkrygg ligger nära tillhands.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  Redvictory 2010-06-14, 14:09

    captaincodd skrev:de är som att sätta getabocken till trädgårdsmästare:))men han lurades ju bra förra valet:"det nya arbetarpartiet" den köpte många,,,

    Denna gång försöker han inbilla folket att han bryr sig om välfärd vård skola omsorg m,m dvs allt som hans regering raserat! att denne fredrik är en mjukis hemma betyder inte att han är det på jobbet! han är känd som ensamvargen som vill styra själv och det kan vi se när hans partipiska viner över de tre övriga som små skrämda barn gör allt vad han vill!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-14, 14:12

    captaincodd skrev:de är som att sätta getabocken till trädgårdsmästare:))men han lurades ju bra förra valet:"det nya arbetarpartiet" den köpte många,,,

    Ja tyvärr.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-14, 14:15

    Redvictory skrev:
    captaincodd skrev:de är som att sätta getabocken till trädgårdsmästare:))men han lurades ju bra förra valet:"det nya arbetarpartiet" den köpte många,,,

    Denna gång försöker han inbilla folket att han bryr sig om välfärd vård skola omsorg m,m dvs allt som hans regering raserat! att denne fredrik är en mjukis hemma betyder inte att han är det på jobbet! han är känd som ensamvargen som vill styra själv och det kan vi se när hans partipiska viner över de tre övriga som små skrämda barn gör allt vad han vill!


    Utåt sätt ska han verka mjuk men skenet bedrar... Flera moderater verkar utåt sätt mjuka, ta en sån som Beatrice Ask, Anders Borg ska också "spela" mjukis ibland... Falska är dom anser jag...
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  x-medborgare 2010-06-14, 14:17

    Bara jag ser dom på tv känner jag mig spy färdig.. falskt falskt..Från hjärtat jag tycker verkligen illa om dem.. Shocked
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-14, 14:19

    x-medborgare skrev:Bara jag ser dom på tv känner jag mig spy färdig.. falskt falskt..Från hjärtat jag tycker verkligen illa om dem.. Shocked


    Ja jag gillar dom inte heller...
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  Redvictory 2010-06-14, 14:27

    ANNA2LINK skrev:
    x-medborgare skrev:Bara jag ser dom på tv känner jag mig spy färdig.. falskt falskt..Från hjärtat jag tycker verkligen illa om dem.. Shocked


    Ja jag gillar dom inte heller...


    Visst är deras falskspel ohyggligt och avskyvärt! jag kan acceptera en ledare som står för att hon/han är auktoritär och drivande och står för det men som denne fredrik som nu tar på sig mjukisbyxorna för att försöka charma väljare är att gå för långt! hoppas att folket ser igenom mjukisbyxorna för då får hans utspel motsatt effekt!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  RedMentalCase 2010-06-14, 14:27

    De mesta alla sura rödingar har gemensamt som gnäller på vårt största parti är väl att de är väldigt väldigt långt ifrån arbete och arbetare.

    De flesta av er är väl väldigt nära parasiter och bidragskramare.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Rödgröna störst!

    Inlägg  Redvictory 2010-06-14, 15:41

    http://www.dn.se/nyheter/valet2010/rodgrona-storst-hos-scb-1.1119389

    De rödgröna är det största blocket med 50,2 procent i SCB:s stora undersökning av partisympatier. Alliansen får 44,2 procent.

    SCB:s undersökning av partisympatierna är mätningarnas mätning. Underlaget är så mycket större än i övriga undersökningar och framför allt har SCB sedan starten 1973 i sina majmätningar före ett val alltid lyckats pricka in det vinnande blocket.

    SCB gör två undersökningar per år, i november och i maj. Närmare 9 000 slumpmässigt utvalda röstberättigade utan övre åldersgräns intervjuas på telefon. Urvalet består av tre paneler med väljare och varje panel är med i tre på varandra följande undersökningar. Undersökningen utförs i 24 dagar.

    När det gäller statistik gäller det att fånga upp väljare ifrån alla åldrar och det gör man säkerligen bäst då man utför den i många dagar och så många som möjligt! jag tror denna undersökning är trovärdig!

    på valdagen vet vi mer men visst ser det lovande ut?
    Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  x-medborgare 2010-06-14, 18:22

    RedMentalCase skrev:De mesta alla sura rödingar har gemensamt som gnäller på vårt största parti är väl att de är väldigt väldigt långt ifrån arbete och arbetare.

    De flesta av er är väl väldigt nära parasiter och bidragskramare.


    Är vi..??? Very Happy Desperat ?? lögner fria fantasier? Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  RedMentalCase 2010-06-14, 18:43

    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:De mesta alla sura rödingar har gemensamt som gnäller på vårt största parti är väl att de är väldigt väldigt långt ifrån arbete och arbetare.

    De flesta av er är väl väldigt nära parasiter och bidragskramare.


    Är vi..??? Very Happy Desperat ?? lögner fria fantasier? Very Happy

    Statistik och fakta.

    http://politikbloggen.wordpress.com/2008/03/09/bevis-bla-valjare-ar-smarta-roda-korkade/

    http://www.dn.se/nyheter/valet2010/v-kongress-hoj-a-kassan-till-90-procent-1.1090957

    Vänsterpartiet kommer att driva på för mycket större höjningar om man vinner valet och får bilda regering. Det rapporterar DN i “Höj skatten mer efter valet”
    " Bidragen måste höjas säger kongressen.."


    Svenskt väljarbeteende (SCB)
    och på sidan 162 redovisas hur de arbetslösa och sjukskrivna röstade i valet 2002.
    Bland de arbetslösa så röstade 68% på vänsterblocket. Bland de som varit sjukskrivna mer än en månad det senaste året var siffran 65%.




    Behövs det mer fakta eller det är trevligare att leva sitt liv med huvvet i sanden ?

    Alltid lika roligt att få höra desperata vänster som inte vill veta av sanningen.Smile
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  formsvackan 2010-06-14, 18:53

    RedMentalCase skrev:De mesta alla sura rödingar har gemensamt som gnäller på vårt största parti är väl att de är väldigt väldigt långt ifrån arbete och arbetare.
    Det parti du just nu benämner "vårt största", befinner sig dock ännu längre bort.
    RedMentalCase skrev:De flesta av er är väl väldigt nära parasiter och bidragskramare.
    Skattefuskare är mer än väldigt nära parasiter.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  x-medborgare 2010-06-14, 20:32

    RedMentalCase skrev:
    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:De mesta alla sura rödingar har gemensamt som gnäller på vårt största parti är väl att de är väldigt väldigt långt ifrån arbete och arbetare.

    De flesta av er är väl väldigt nära parasiter och bidragskramare.


    Är vi..??? Very Happy Desperat ?? lögner fria fantasier? Very Happy

    Statistik och fakta.

    http://politikbloggen.wordpress.com/2008/03/09/bevis-bla-valjare-ar-smarta-roda-korkade/

    http://www.dn.se/nyheter/valet2010/v-kongress-hoj-a-kassan-till-90-procent-1.1090957

    Vänsterpartiet kommer att driva på för mycket större höjningar om man vinner valet och får bilda regering. Det rapporterar DN i “Höj skatten mer efter valet”
    " Bidragen måste höjas säger kongressen.."


    Svenskt väljarbeteende (SCB)
    och på sidan 162 redovisas hur de arbetslösa och sjukskrivna röstade i valet 2002.
    Bland de arbetslösa så röstade 68% på vänsterblocket. Bland de som varit sjukskrivna mer än en månad det senaste året var siffran 65%.




    Behövs det mer fakta eller det är trevligare att leva sitt liv med huvvet i sanden ?

    Alltid lika roligt att få höra desperata vänster som inte vill veta av sanningen.Smile

    politikbloggen... *ASG*
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  berralarzon 2010-06-14, 22:04

    RedMentalCase skrev:De mesta alla sura rödingar har gemensamt som gnäller på vårt största parti är väl att de är väldigt väldigt långt ifrån arbete och arbetare.

    De flesta av er är väl väldigt nära parasiter och bidragskramare.

    Ska detta vara sanningsord från en pottrunner samt skattetjyv som ga är, nys.
    //berra
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Samma

    Inlägg  Secrist 2010-06-14, 22:19

    Jag accepterar det du tycker och tror, men jag stödjer inte desamma!

    Vilken typ av politisk moral har du ifall du säger att du inte tycker om något, men du bryr dig inte om att ändra det trots att det varit fullt möjligt. Då är det kanske dags att omvärdera dina värderingar. Annars kan man ju komma undan med vad som helst.

    (Detta ska utläsas om en politiker, alltså inte dig personligen).
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Skåpmat

    Inlägg  Secrist 2010-06-14, 22:21

    De rödgröna är det största blocket med 50,2 procent i SCB:s stora undersökning av partisympatier. Alliansen får 44,2 procent.

    Trist för dig så kommer siffrorna från en period där skuggbudgeten inte var lagd ännu. Alltså när de rödgrönas politik fortfarande var en blank sida där var och en själv kunde fylla i innehållet.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  RedMentalCase 2010-06-15, 08:21

    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:
    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:De mesta alla sura rödingar har gemensamt som gnäller på vårt största parti är väl att de är väldigt väldigt långt ifrån arbete och arbetare.

    De flesta av er är väl väldigt nära parasiter och bidragskramare.


    Är vi..??? Very Happy Desperat ?? lögner fria fantasier? Very Happy

    Statistik och fakta.

    http://politikbloggen.wordpress.com/2008/03/09/bevis-bla-valjare-ar-smarta-roda-korkade/

    http://www.dn.se/nyheter/valet2010/v-kongress-hoj-a-kassan-till-90-procent-1.1090957

    Vänsterpartiet kommer att driva på för mycket större höjningar om man vinner valet och får bilda regering. Det rapporterar DN i “Höj skatten mer efter valet”
    " Bidragen måste höjas säger kongressen.."


    Svenskt väljarbeteende (SCB)
    och på sidan 162 redovisas hur de arbetslösa och sjukskrivna röstade i valet 2002.
    Bland de arbetslösa så röstade 68% på vänsterblocket. Bland de som varit sjukskrivna mer än en månad det senaste året var siffran 65%.




    Behövs det mer fakta eller det är trevligare att leva sitt liv med huvvet i sanden ?

    Alltid lika roligt att få höra desperata vänster som inte vill veta av sanningen.Smile

    politikbloggen... *ASG*

    Sanslöst, man presenterar fakta från SCB och annat ,
    allt vänstern har att komma med är ett asgarv, en folihatt i badskum, samt berra utan hjärna....

    Vakna upp för h-lvete.

    Sponsored content


    Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden! Empty Sv: Reinfeldt försöker inbilla väljarna att han bryr sig om välfärden!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 12:46