Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
datic
Dao
lazy
formsvackan
Sniperace
R.O.F.L
Infra
11 posters

Det daltas för mycket med israel i våra dar

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Det daltas för mycket med israel i våra dar - Sida 7 Empty Sv: Det daltas för mycket med israel i våra dar

Inlägg  Dao 2010-06-19, 01:48

Sniperace skrev:Nej, det är där DU är, jag är emot just fanatikernas tilkning av islam, inte debn vanlige uslimens...

där hittar du skillnaden mellan dig och mig, DU stöder den Islam som avrättar för äktenskapsbrott osv osv, jag stöder den islam som inte påtvingar någon sin tro...

Skillnaden mellan dig och mig, är att du inte är ärlig - utan försöker tala om för mig vad jag tycker!

Om du inte klarar av att stå för dina åsikter, bör du åtminstone låta bli att sjunka så lågt som du här väljer att göra...
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Det daltas för mycket med israel i våra dar - Sida 7 Empty Sv: Det daltas för mycket med israel i våra dar

Inlägg  lazy 2010-06-19, 11:33

I ett öppet brev till MR-kommittén påpekar ”Article 19” och Human Rights Watch, att den islamska världen (OIC) och den stora afrikanska gruppen i FN fört fram önskemål om nya globala normativa standarder på det religiösa området med bland annat förbud mot ”provokativa framställningar av föremål för religiös vördnad som ett illvilligt brott mot en tolerant anda” och ”missbruk av yttrandefrihet i rasmässiga eller religiösa” sammanhang. FN:s två Durbankonferenser (i Durban 2001 och Genève 2009), som var vikta åt arbetet mot rasdiskriminering och främlingsfientlighet, kom också att präglas av försök från OIC och dess anhängare att jämställa skydd mot hädelse med yttrandefrihet, försök som den demokratiska västvärlden (bland annat EU under svenskt ordförandeskap) med en viss möda lyckades avvärja förra året. Segrar dock OIC i FN framgent, blir det alltså slutet för Vilks Muhammedbilder också i Sverige.

Från SvD
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-19, 12:48

lazy skrev:I ett öppet brev till MR-kommittén påpekar ”Article 19” och Human Rights Watch, att den islamska världen (OIC) och den stora afrikanska gruppen i FN fört fram önskemål om nya globala normativa standarder på det religiösa området med bland annat förbud mot ”provokativa framställningar av föremål för religiös vördnad som ett illvilligt brott mot en tolerant anda” och ”missbruk av yttrandefrihet i rasmässiga eller religiösa” sammanhang. FN:s två Durbankonferenser (i Durban 2001 och Genève 2009), som var vikta åt arbetet mot rasdiskriminering och främlingsfientlighet, kom också att präglas av försök från OIC och dess anhängare att jämställa skydd mot hädelse med yttrandefrihet, försök som den demokratiska västvärlden (bland annat EU under svenskt ordförandeskap) med en viss möda lyckades avvärja förra året. Segrar dock OIC i FN framgent, blir det alltså slutet för Vilks Muhammedbilder också i Sverige.

Från SvD

De vill helt enkelt ha det skydd som alla andra folkgrupper besitter!

Vad elakt av dem...

Det är bra om det finns något som kan bryta den hets mot folkgrupp som Vilks muhammedprovokationer handlar om!

Yttrandefrihet handlar nte om rätten att få provocera, mobba och förnedra...

Fascinerande länk du har, med tanke på hur mycket bland annat du ogillar oss som försvarar yttrandefriheten, och rätten att slippa bli mobbad...

Ni är så extrema att en saklig debatt i praktken är omöjlig...
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-06-19, 13:43

lazy skrev:I ett öppet brev till MR-kommittén påpekar ”Article 19” och Human Rights Watch, att den islamska världen (OIC) och den stora afrikanska gruppen i FN fört fram önskemål om nya globala normativa standarder på det religiösa området med bland annat förbud mot ”provokativa framställningar av föremål för religiös vördnad som ett illvilligt brott mot en tolerant anda” och ”missbruk av yttrandefrihet i rasmässiga eller religiösa” sammanhang. FN:s två Durbankonferenser (i Durban 2001 och Genève 2009), som var vikta åt arbetet mot rasdiskriminering och främlingsfientlighet, kom också att präglas av försök från OIC och dess anhängare att jämställa skydd mot hädelse med yttrandefrihet, försök som den demokratiska västvärlden (bland annat EU under svenskt ordförandeskap) med en viss möda lyckades avvärja förra året. Segrar dock OIC i FN framgent, blir det alltså slutet för Vilks Muhammedbilder också i Sverige.
    Detta är väl för fasiken inte samma som det du tidigare skrev.
    Idag ska det i FN försöka drivas igenom en lag som kommer att göra det omöjligt för media att skriva ngt negativt om islam-terrorism eftersom allt sådant då kommer att betraktas som islamofobi
    En av oss tolkar helt åt h-vete.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-19, 14:07

Det handlar inte om att tolka fel och det handlar inte heller om några
    rondellhundar, vad det däremot handlar om är att OIC vill införa ett
    förbud mot religionskritik.

Det finns en anledning till att även arabiska och muslimska intellektuella
    startat upprop för att protestera mot utvecklingen inom FN.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-06-19, 14:27

lazy skrev:Det handlar inte om att tolka fel
    Inte ?
    Idag ska det i FN försöka drivas igenom en lag som kommer att göra det omöjligt för media att skriva ngt negativt om islam-terrorism
    Vad jag kan förstå handlar detta förslag om religion, inte terrorism.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-19, 21:01

Hur ska man kunna kritisera terrorism som är länkad till islam om det är
    förbjudet att skriva ngt illa om islam?

Varför ska vi flyttas tillbaka i tiden för att vissa vägrar att reformera
    sig själva med hänvisning till att en viss religion inte kan reformeras?

Glömde att lägga in den här länken.

Reportrar utan gränser
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-20, 00:20

lazy skrev:Det handlar inte om att tolka fel och det handlar inte heller om några
    rondellhundar, vad det däremot handlar om är att OIC vill införa ett
    förbud mot religionskritik.

Det finns en anledning till att även arabiska och muslimska intellektuella
    startat upprop för att protestera mot utvecklingen inom FN.

Första gången just detta togs upp till debatt, studerade jag bakgrunden till uppståndelsen.

Det är ganska klart att det är ett påhitt från islamofober, eller normalt okunniga människor. FN kan inte göra en sådan bestämmelse över huvudtaget. Säkert finns det några tramsnissar bland diktaturerna som gärna vill visa hur "trogna" de är folkets religion, men hela frågan är lite väl snedvriden...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-20, 00:22

formsvackan skrev:
    Detta är väl för fasiken inte samma som det du tidigare skrev.
    Idag ska det i FN försöka drivas igenom en lag som kommer att göra det omöjligt för media att skriva ngt negativt om islam-terrorism eftersom allt sådant då kommer att betraktas som islamofobi
    En av oss tolkar helt åt h-vete.

Ja, SvD - uppenbarligen. Och du ifrågasätter det inte - eftersom det passar din åsikkt.

FN får inte besluta om en sådan lag, även om de skulle vilja!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-20, 00:28

Men alla resolutioner när det gäller Israel är ju gällande och en sanning? confused
    datic
    datic

Antal inlägg : 347

Inlägg  datic 2010-06-20, 09:41

lazy skrev:

Men alla resolutioner när det gäller Israel är ju gällande och en sanning? confused

en sak som du måste betänka när du "debatterar" med dao är att det är ok för en troende att ljuga för icke-troende om det framställer islam på ett mer positivt sätt...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-20, 13:14

lazy skrev:

Resolutioner är absolut inte samma sak. Gentemot medlemsländerna som bryter mot FN-stadgarna görs reslutioner. Israel får milda resolutioner med tanke på vilka brott de gör, ack vare USA:s veto blir de aldrig värre än att de går att ignorera.

Vill Israel undvika att få dessa resolutioner, får de antingen lära sig att uppföra sig, eller sluta vara medlemmar i FN!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-20, 13:15

datic skrev:
    lazy skrev:

en sak som du måste betänka när du "debatterar" med dao är att det är ok för en troende att ljuga för icke-troende om det framställer islam på ett mer positivt sätt...

Men vad är DIN förklaring?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-20, 13:42

datic skrev:
    lazy skrev:

Glömde bort att här gäller "al-Taqiyya"-att dölja eller maskera sin tro, sina övertygelser, idéer, känslor, åsikter och/eller strategier vid en tid av påtaglig fara, antingen eller senare i tiden, för att rädda sig själv från fysisk och/eller känslomässig skada. Wink
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-06-20, 14:14

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Nej, det är där DU är, jag är emot just fanatikernas tilkning av islam, inte debn vanlige uslimens...

där hittar du skillnaden mellan dig och mig, DU stöder den Islam som avrättar för äktenskapsbrott osv osv, jag stöder den islam som inte påtvingar någon sin tro...

Skillnaden mellan dig och mig, är att du inte är ärlig - utan försöker tala om för mig vad jag tycker!

Om du inte klarar av att stå för dina åsikter, bör du åtminstone låta bli att sjunka så lågt som du här väljer att göra...

Men du talar ju om för mig vad jag tycker, är du oberörbar? Very Happy

du kan aldrig förvänta dig att bli bemött annorlunda än vad du bemöter andra..
    så berätta nu vilken skillnaden i ärlighet ligger, du har otaliga fgåger talat om för mig att jag stöder hamas eller hur?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2010-06-20, 14:21

citat:
    "så berätta nu vilken skillnaden i ärlighet ligger, du har otaliga fgåger talat om för mig att jag stöder hamas eller hur?"

Jag vet inte om du spelar dum eller är du helt blåst i huvudet.

Skall försöka hjälpa dig på traven på 55000 -e gång.

1.Ockupation
    2. Etnisk rensning

Resultat = Hamaz

Och du supportrar punkterna 1 och 2 .. resten kan du klura ut själv så klart om du vill annars kan du förtsätta spela en idiot Smile
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-20, 14:37

KickTheRasist skrev:citat:
    "så berätta nu vilken skillnaden i ärlighet ligger, du har otaliga fgåger talat om för mig att jag stöder hamas eller hur?"

Jag vet inte om du spelar dum eller är du helt blåst i huvudet.

Skall försöka hjälpa dig på traven på 55000 -e gång.

1.Ockupation
    2. Etnisk rensning

Resultat = Hamaz

Och du supportrar punkterna 1 och 2 .. resten kan du klura ut själv så klart om du vill annars kan du förtsätta spela en idiot Smile

menar du att JAG stöder Hamaz?
    dessa vidriga Islamister som plågar sitt eget folk och inte vill att mellanöstern ska ha religionsfrihet? *asg*

Jag är FÖR att Palestinierna får frihet och ett utropat land, men Hamaz är INTE Palestian, de har bara stöd av 13% av palestinierna.
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2010-06-20, 14:50

citat:

"Jag är FÖR att Palestinierna får frihet och ett utropat land"

Varför då supportrar du ockupation ??

Ge dem deras land tillbaka !! Då kommer du att slipa hamaz .

Är detta inte simpel ??
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-20, 15:02

Är detta inte simpel ??

Och du tror Hamaz är villiga att ge ifrån sig den makt de har?
    De värgrar ju låta det bli nya val just för att de vet att de kommer förlora...

Och nej, jag supportrar inte ockupationen, det jag säger är bara att jag ser det som självklart att Israel besvarar raketbeskjutning och andra attacker, liksom att de anser förhandligan som onödiga så länge hamaz har kvar sina förhatliga stadgar, som ju även är ett hinder för att kunna utropa en självständig stat...
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2010-06-20, 15:16

citat:

Hamaz är en produkt av 60 år långt etnisk rensning och ockupation . Ger du palestinierna ett chans för en värdigt liv och deras fadersland tillbaka då
    kommer inte att finnas något sytfe med hamaz .

citat:

Det kan du strika med något källa kan jag tänka mig ... snälla kör inte med knessets källan för att den är inte mera trovärdigt !!

citat:
    "Och nej, jag supportrar inte ockupationen, det jag säger är bara att jag ser det som självklart att Israel besvarar raketbeskjutning och andra attacker, "

Snälla sluta ! jag tror inte att du tas på alvar mera här !!

Israel = ockupation !!

Försök någon gång att förstå det !!!

MVH
    //KTR
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-20, 15:28

Sniperace skrev:
    Dao skrev:

Men du talar ju om för mig vad jag tycker, är du oberörbar? Very Happy

du kan aldrig förvänta dig att bli bemött annorlunda än vad du bemöter andra..
    så berätta nu vilken skillnaden i ärlighet ligger, du har otaliga fgåger talat om för mig att jag stöder hamas eller hur?

Jag har otaliga gånger talat om för dig att dina ståndpunkter ger Hamas stöd! Du stödjer inte Hamas direkt - men det du eftersträvar, det du själv hävdar att du vill skall ske, är åtgärder som enbart leder till att Hamas inflytande ökar!

DET är den stora skillnaden!

Men jag talar inte om för dig att vad du tycker!!! Det gör Lazy, du, datic och andra stup i kvarten!

Sådant befattar jag mig INTE med!

Och ja - jag försöker bemöta andra så som jag själv vill bli bemött!

Hur är det med dig själv, Sniper?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-20, 15:31

Sniperace skrev:

Är detta inte simpel ??

Och nej, jag supportrar inte ockupationen, det jag säger är bara att jag ser det som självklart att Israel besvarar raketbeskjutning och andra attacker, liksom att de anser förhandligan som onödiga så länge hamaz har kvar sina förhatliga stadgar, som ju även är ett hinder för att kunna utropa en självständig stat...

Hamas har klart visat att de vill gå en annan väg! Det har inte Israel!

Varför skall de aceptera ett nytt val, när resultatet i den förra inte accepterades av Israel? Vad visar att valresultatet kommer att accepteras denna gången?

Visst är det fel att Hamas inte vill genomföra val idag, men är det verkligen inte konstigt?

Ditt sista stycke betyder att du är supporter av terror och ockupation, Sniper!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-20, 15:33

Förstår verkligen inte problemet här!!!

Hamas punkter i stadgarna, liksom raketbeskjutningen, kan ta slut IDAG!

Det enda som behövs är att Israel börjar föra ett samtal om fred, och klart visar att de är beredda på eftergifter de också!

Vad är det som är så förbannat konstigt med detta???

Det enda det kostar är fred!?
    datic
    datic

Antal inlägg : 347

Inlägg  datic 2010-06-20, 15:40

Israels ockupation och vedergällningarna kan ta slut IDAG

Det enda som behövs är att hamaz stryker punkten om israels förintelse och slutar med raketbeskjutningen, och klart visar att de är beredda på eftergifter de också

Vad är det som är så förbannat konstigt med detta???

Det enda det kostar är att de inte får utplåna Israel
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2010-06-20, 15:54

citat:
    "Israels ockupation och vedergällningarna kan ta slut IDAG"

Israels upplösning skulle vara det ultimata lösningen allt annat är trams!!

citat:
    "Det enda som behövs är att hamaz stryker punkten om israels förintelse och slutar med raketbeskjutningen, och klart visar att de är beredda på eftergifter de också"

Tycker du det ?? Tja då kan jag ta hälften av Sverige och utropa den till Kroatien , sen kommer jag att ta ditt hus och knulla din fru .. säger du något emot då kommer jag att skjuta dig i huvet etc...

Det är helt ok eller hur ??

Very Happy

Du är inte mindre en jävla missanpassad kuksugare som är ute efter att provocera inget annat .

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 17:21