Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Vercingetorix
MartinLindgren
lazy
R.O.F.L
Redvictory
Kakmonstret
10 posters

    40 000 pirater

    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    40 000 pirater Empty 40 000 pirater

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-25, 22:32

    Piratpartiet har nu passerat 40000 medlemmar, de är nu dubbelt så stora som MP och V tillsammans Smile

    Om trenden fortsätter så kommer de passera C i veckan som kommer och därmed bli Sveriges tredje största parti sett till antal medlemmar.

    Skulle hovrätten komma fram till att domaren inte var jävig i tingsrätten så kommer Piratpartiet säkert fä fler medlemmar än S.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  Redvictory 2009-04-25, 22:50

    Cetarded Rommie skrev:Piratpartiet har nu passerat 40000 medlemmar, de är nu dubbelt så stora som MP och V tillsammans Smile

    Om trenden fortsätter så kommer de passera C i veckan som kommer och därmed bli Sveriges tredje största parti sett till antal medlemmar.

    Skulle hovrätten komma fram till att domaren inte var jävig i tingsrätten så kommer Piratpartiet säkert fä fler medlemmar än S.

    Det du inte förstår är att de flesta som röstar på piratpartiet kommer från S
    Piratpartiet är motståndare till FRA och Ipredlagarna som båda är tagna av alliansen
    att alliansen skall ändra uppfattning i dessa är minimal! slutsatsen kan du kanske lista ut alldeles på egen hand! jag funderar själv på piratpartiet som du kanske förstår
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  R.O.F.L 2009-04-26, 00:11

    Redvictory skrev:
    Cetarded Rommie skrev:Piratpartiet har nu passerat 40000 medlemmar, de är nu dubbelt så stora som MP och V tillsammans Smile

    Om trenden fortsätter så kommer de passera C i veckan som kommer och därmed bli Sveriges tredje största parti sett till antal medlemmar.

    Skulle hovrätten komma fram till att domaren inte var jävig i tingsrätten så kommer Piratpartiet säkert fä fler medlemmar än S.

    Det du inte förstår är att de flesta som röstar på piratpartiet kommer från S
    Piratpartiet är motståndare till FRA och Ipredlagarna som båda är tagna av alliansen
    att alliansen skall ändra uppfattning i dessa är minimal! slutsatsen kan du kanske lista ut alldeles på egen hand! jag funderar själv på piratpartiet som du kanske förstår

    Är det bosdströmsamhället som stör dig?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  lazy 2009-04-26, 07:34

    Det du inte förstår är att de flesta som röstar på piratpartiet kommer från S

    Inte helt sant RV, jag reggade mej på pp direkt efter domen
    blev offentlig och jag är nog allt annat än sosse. Very Happy
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  Redvictory 2009-04-26, 09:09

    lazy skrev:Det du inte förstår är att de flesta som röstar på piratpartiet kommer från S

    Inte helt sant RV, jag reggade mej på pp direkt efter domen
    blev offentlig och jag är nog allt annat än sosse. Very Happy

    Ett bra beslut lazy! det betyder

    1. att du inte delar alliansens beslut när det gäller FRA och Ipredlagarna
    2. att du är beredd att lämna ett parti som inte motsvarar dina förväntningar

    Du är en av de få alliansanhängare som vågar ha egna åsikter lazy! det är starkt
    Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-26, 09:27

    Ja jisses, piratpartiet större än V och MP?
    Men då betyder det att dom är större än C, FP, och KD också med deras bottensiffror?

    Senaste synovates:

    V 7,3% MP 6,4%

    C 5,6% FP 5,7% KD 3,8%

    Då är det bara gratulera PP, som enligt Cetarded numera är över riksdagspärren!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    40 000 pirater Empty Lite fakta om Piratpartiet

    Inlägg  Redvictory 2009-04-26, 09:32

    Vi är på väg mot ett samhälle, där alla övervakas elektroniskt 24 timmar om dygnet. Samtidigt har staten ett genomuselt track record när det gäller att hantera medborgares privata information - glöm inte IB-affären på 70-talet. Datainspektionen har i sin redogörelse "Integritetsåret 2008" tittat på integritetsläget i lagförslagen förra året och hittat över 20 sådana lagförslag bland vilka Ipred-lagen, trafikdatalagringsdirektivet och FRA-lagen skapat en hel del debatt. ACTA-avtalet, som förs i EU bak lykta dörrar, fruktas av många innehålla ytterligare integritetskränkande förslag i regleringen av piratkopierat material.

    Piratpartiet tar inte ställning höger/vänster-frågor, eller andra frågor som ligger utanför vårt principprogram. Vi är beredda att stödja såväl en socialdemokratisk som en borgerlig regering. Det enda vi är intresserade av är att marschen mot kontrollsamhället byts mot en marsch mot kunskapssamhället utan integritetskränkande övervakning, och att kulturen och kunskapen släpps fria i samhället.

    Vårt mål är att komma in i riksdagen och få en vågmästarstälning. Om vi lyckas med det kommer vi att prata med både Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt. Vi kommer att förklara vad det är vi vill, och påpeka att våra hjärtefrågor faktiskt på intet sätt går emot vare sig traditionell socialdemokratisk politik eller traditionell borgerlig politik.

    Inget av blocken har egentligen något att förlora i sak på att tillfredsställa i princip alla våra krav. Vare sig Sahlin eller Reinfeldt har det minsta personligt intresse av att behålla dagens absurda upphovsrättslagstiftning.

    Att det har blivit som det blivit beror i första hand på att de är ointresserade av området, och därför har låtit "experterna" (alltså underhållningsindustrins lobbyister) få som de vill.

    I ett läge där de kan vinna regeringsmakten genom att gå oss till mötes i frågor som de själva uppfattar som helt perifera, finns det all anledning att tro att de ska vara angelägna att hitta en lösning.

    Läs mer om vår vågmästarstrategi

    * FAQ
    * Patent
    * Principprogram version 3.3
    * Privatliv
    * Upphovsrätt
    * Vågmästarställning

    FAQ ›


    Ämnesområden: fildelning | integritet | patent | politik | privatliv | sakfrågor | upphovsrätt

    Jag kan ju säga direkt att Alliansen ligger riktigt risigt till hos Piratpartiet idag!
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-26, 11:29

    Redvictory skrev:
    Cetarded Rommie skrev:Piratpartiet har nu passerat 40000 medlemmar, de är nu dubbelt så stora som MP och V tillsammans Smile

    Om trenden fortsätter så kommer de passera C i veckan som kommer och därmed bli Sveriges tredje största parti sett till antal medlemmar.

    Skulle hovrätten komma fram till att domaren inte var jävig i tingsrätten så kommer Piratpartiet säkert fä fler medlemmar än S.

    Det du inte förstår är att de flesta som röstar på piratpartiet kommer från S
    Piratpartiet är motståndare till FRA och Ipredlagarna som båda är tagna av alliansen
    att alliansen skall ändra uppfattning i dessa är minimal! slutsatsen kan du kanske lista ut alldeles på egen hand! jag funderar själv på piratpartiet som du kanske förstår

    Jo, jag förstår mycket väl att de flesta som röstat på PP kommer från S. Vänsterns ineffektivitet i frågan har fått många av deras väljare att gå till PP. Jag funderar själv på att rösta Pirat i EU-valet, och Kristdemokratiskt i nästa riksdagsval, kan tyckas kontradiktionellt, men det politiska etablissemanget behöver sig en känga ibland.

    Nej Martin, antalet medlemmar i ett parti betyder inte att de är över riksdagsspärren.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-26, 11:45

    Nej just det! No
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-26, 11:57

    Man får innerligt hoppas att detta inte statistiskt återspeglar idiotin hos väljarpopulasen. Frågan är väl om någon av dessa fyrtiotusen öht har läst (pp)'s pekoral till partiprogram vilket fullkomligt dryper av smörja.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  lazy 2009-04-26, 11:58

    Jag funderar själv på att rösta Pirat i EU-valet, och Kristdemokratiskt i nästa riksdagsval, kan tyckas kontradiktionellt, men det politiska etablissemanget behöver sig en känga ibland.

    Håller med CR, själv ser jag heller inga problem med att vara "otrogen"
    det är dags att de etablerade politikerna inser att det kan bli problem
    med både rättssäkerhet och demokrati i.o.m alla begränsningar som vissa
    ser som sin skyldighet att genomföra på nätet.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    40 000 pirater Empty ...

    Inlägg  marxisten 2009-04-26, 19:35

    Även om jag stödjer PP i just denna fråga känns det lite farligt att skicka ett enfrågesparti till EU. Gör det inte det???
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-26, 21:23

    marxisten skrev:Även om jag stödjer PP i just denna fråga känns det lite farligt att skicka ett enfrågesparti till EU. Gör det inte det???

    Vilken fråga är det du stöder (pp) i?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  råttan. 2009-04-26, 22:31

    Jag kommer rösta på PP i EU-valet.

    Jag stöder inte PP fullt ut i deras enda fråga, men jag ligger betydligt närmare PP än något av de etablerade partierna.

    Frågan är extremt viktig.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  marxisten 2009-04-26, 22:49

    Vercingetorix skrev:
    marxisten skrev:Även om jag stödjer PP i just denna fråga känns det lite farligt att skicka ett enfrågesparti till EU. Gör det inte det???

    Vilken fråga är det du stöder (pp) i?

    Den enda de har. Fri nedladdning, men det gör även V och som ni vet så är jag vänsterpartist.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  Redvictory 2009-04-26, 22:52

    marxisten skrev:
    Vercingetorix skrev:
    marxisten skrev:Även om jag stödjer PP i just denna fråga känns det lite farligt att skicka ett enfrågesparti till EU. Gör det inte det???

    Vilken fråga är det du stöder (pp) i?

    Den enda de har. Fri nedladdning, men det gör även V och som ni vet så är jag vänsterpartist.

    Nu fick alliansen på (P)um(P)en så att säga! Smile
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-26, 22:57

    marxisten skrev:
    Vercingetorix skrev:
    marxisten skrev:Även om jag stödjer PP i just denna fråga känns det lite farligt att skicka ett enfrågesparti till EU. Gör det inte det???

    Vilken fråga är det du stöder (pp) i?

    Den enda de har. Fri nedladdning, men det gör även V och som ni vet så är jag vänsterpartist.

    Fri nedladdning, säger du? Står det inte någonstans i (v)'s partiprogram att det är fult att sko sig på andras arbete?
    Låter som en jubel- och klangföreställning i dubbelmoral här...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  lazy 2009-04-26, 23:13

    Om det bara handlar om fri nedladdning marxisten så har du nog inte
    läst på så bra, här är saker som enl. mej är mycket viktigare:



    Vi är på väg mot ett samhälle, där alla övervakas elektroniskt 24 timmar om dygnet. Samtidigt har staten ett genomuselt track record när det gäller att hantera medborgares privata information - glöm inte IB-affären på 70-talet. Datainspektionen har i sin redogörelse "Integritetsåret 2008" tittat på integritetsläget i lagförslagen förra året och hittat över 20 sådana lagförslag bland vilka Ipred-lagen, trafikdatalagringsdirektivet och FRA-lagen skapat en hel del debatt. ACTA-avtalet, som förs i EU bak lykta dörrar, fruktas av många innehålla ytterligare integritetskränkande förslag i regleringen av piratkopierat material.


    För att ett samhälle ska kunna växa kulturellt och teknologiskt, så måste medborgare ha en garanterad rätt till privatliv. Vi vill vända den utveckling som pågår nu. Vi vill dessutom att varje medborgare ska ha fullständig rätt att kontrollera vem som gör vad med hans eller hennes personuppgifter, s.k. privat information, som antingen är torr information som bostadsadress, eller fakta ur privatlivet som matvanor.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  marxisten 2009-04-26, 23:17

    lazy skrev:Om det bara handlar om fri nedladdning marxisten så har du nog inte
    läst på så bra, här är saker som enl. mej är mycket viktigare:



    Vi är på väg mot ett samhälle, där alla övervakas elektroniskt 24 timmar om dygnet. Samtidigt har staten ett genomuselt track record när det gäller att hantera medborgares privata information - glöm inte IB-affären på 70-talet. Datainspektionen har i sin redogörelse "Integritetsåret 2008" tittat på integritetsläget i lagförslagen förra året och hittat över 20 sådana lagförslag bland vilka Ipred-lagen, trafikdatalagringsdirektivet och FRA-lagen skapat en hel del debatt. ACTA-avtalet, som förs i EU bak lykta dörrar, fruktas av många innehålla ytterligare integritetskränkande förslag i regleringen av piratkopierat material.


    För att ett samhälle ska kunna växa kulturellt och teknologiskt, så måste medborgare ha en garanterad rätt till privatliv. Vi vill vända den utveckling som pågår nu. Vi vill dessutom att varje medborgare ska ha fullständig rätt att kontrollera vem som gör vad med hans eller hennes personuppgifter, s.k. privat information, som antingen är torr information som bostadsadress, eller fakta ur privatlivet som matvanor.

    Jag är för nedladdning vilket V också är. Att förbjuda teknologi känns inte bra. Samma åsikt som PP har. Gällande FRA och IPRED så kan du ungefär tänka er vad jag står när jag har klistermärken hemma med:

    Vill ni ha det som i Sovjet - STOPPA ÖVERVAKNINGSSAMHÄLLET!

    Med en snygg Ung Vänster logga i nedre hörnan.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  lazy 2009-04-26, 23:32

    Missuppfatta mej inte nu marxisten, ovanstående inlägg är
    anledningen till att jag ska rösta på pp i EU-valet. Smile
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-26, 23:34

    Att förbjuda teknologi känns inte bra.

    Fri nedladdning har, som åtminstone de flesta borde kunna begripa, inget med teknologi i sig att göra, utan snarare med snyltande på andras arbete att göra.
    Det är häpnadsväckande att (v) å ena sidan fördömer företeelsen att tjäna pengar på andras arbete, samtidigt som man förordar fri nerladdning.

    Kanske därför som ca 95 procent av Sveriges befolkning inte anser (v) vara ett tillräckligt trovärdigt politiskt alternativ...
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-26, 23:35

    lazy skrev:Missuppfatta mej inte nu marxisten, ovanstående inlägg är
    anledningen till att jag ska rösta på pp i EU-valet. Smile

    Vad jobbig du blev nu Lazy. Jag som tänkt rösta på junilistan för att jag är emot EU.
    Men tusan vet om detta du skriver om inte är viktigare.
    Måste läsa på igen PP var det, hum..
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-26, 23:37

    "För att ett samhälle ska kunna växa kulturellt och teknologiskt, så måste medborgare ha en garanterad rätt till privatliv."

    Samtidigt måste upphovsmän ha garanterad rätt till privat egendom.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  marxisten 2009-04-26, 23:38

    Vercingetorix skrev:"För att ett samhälle ska kunna växa kulturellt och teknologiskt, så måste medborgare ha en garanterad rätt till privatliv."

    Samtidigt måste upphovsmän ha garanterad rätt till privat egendom.

    Ja, men förbjud inte nedladdningsteknologin. Lägg på 50kr extra på bredbandet då så kan de gå till filmbolagen.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-26, 23:41

    marxisten skrev:
    Vercingetorix skrev:"För att ett samhälle ska kunna växa kulturellt och teknologiskt, så måste medborgare ha en garanterad rätt till privatliv."

    Samtidigt måste upphovsmän ha garanterad rätt till privat egendom.

    Ja, men förbjud inte nedladdningsteknologin. Lägg på 50kr extra på bredbandet då så kan de gå till filmbolagen.

    Vem vill förbjuda nerladdningsteknologin? Det är den illegala fildelningen som är huvudfrågan.

    Sponsored content


    40 000 pirater Empty Sv: 40 000 pirater

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 15:49