Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
DMustaine
datic
RedMentalCase
Infra
ANNA2LINK
MartinLindgren
Redvictory
11 posters

Alliansens regler slår fortfarande mot sjuka!

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Alliansens regler slår fortfarande mot sjuka! - Sida 3 Empty Bitter?

Inlägg  Secrist 2010-06-10, 23:35

Nej det vet vi bittergök!

Tvärtom. Jag ser fram emot en spännande valrörelse och vi alliansare kommer att ge er en match! cheers
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Alliansens regler slår fortfarande mot sjuka! - Sida 3 Empty Sv: Alliansens regler slår fortfarande mot sjuka!

Inlägg  Redvictory 2010-06-10, 23:39

Secrist skrev:Nej det vet vi bittergök!

Tvärtom. Jag ser fram emot en spännande valrörelse och vi alliansare kommer att ge er en match! cheers

Ditt sätt att uttrycka dig på säger nåt helt annat! Very Happy
    Secrist
    Secrist

Alliansens regler slår fortfarande mot sjuka! - Sida 3 Empty Se

Inlägg  Secrist 2010-06-10, 23:41

Ditt sätt att uttrycka dig på säger nåt helt annat!

Tja, om du läser mina inlägg lika dåligt som du tolkar de rödgrönas förslag så förstår jag att du hamnar lite snett. Wink
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Alliansens regler slår fortfarande mot sjuka! - Sida 3 Empty Sv: Alliansens regler slår fortfarande mot sjuka!

Inlägg  DMustaine 2010-06-10, 23:43

Secrist skrev:Ditt sätt att uttrycka dig på säger nåt helt annat!

Tja, om du läser mina inlägg lika dåligt som du tolkar de rödgrönas förslag så förstår jag att du hamnar lite snett. Wink

haha klockrent Secrist och hur kan han överhuvudtaget tolka något efter all majja? Very Happy
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-06-10, 23:44

Secrist skrev:Ditt sätt att uttrycka dig på säger nåt helt annat!

Du är verkligen bitter secrist! luften har gått ur dig! är det för att de Rödgröna dragit ifrån Alliansen så mycket? Very Happy
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-06-10, 23:46

Nej, om det vore val i början på maj skulle de rödgröna vinna - om man frågade samma 6000 pers som valde att svara på scb's frågor. De 3500 som inte svarade har man visst helt glömt.
    Secrist
    Secrist

Alliansens regler slår fortfarande mot sjuka! - Sida 3 Empty Val

Inlägg  Secrist 2010-06-10, 23:47

Du är verkligen bitter secrist! luften har gått ur dig! är det för att de Rödgröna dragit ifrån Alliansen så mycket?

Istället för att fantisera om valseger långt i förskott så kanske du kan läsa in dig på de rödgrönas politik istället. Så slipper det bli så pinsamt när dina kunskaper har luckor stora nog att köra ett vänsterpartistiskt budgetunderskott igenom. cheers
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-06-10, 23:48

ericTheDog skrev:Nej, om det vore val i början på maj skulle de rödgröna vinna - om man frågade samma 6000 pers som valde att svara på scb's frågor. De 3500 som inte svarade har man visst helt glömt.

En till bittergök! det är bara att acceptera! Alliansen har blivit avhängda! Very Happy
    Secrist
    Secrist

Alliansens regler slår fortfarande mot sjuka! - Sida 3 Empty Avhängd?

Inlägg  Secrist 2010-06-10, 23:51

En till bittergök! det är bara att acceptera! Alliansen har blivit avhängda!

Nja, jag tog de förra mätningarna med en nypa salt och jag tror jag gör det med denna också. Det är valet som avgör. Inte opinionsmätningarna.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-06-10, 23:52

Det handlar om att rätt väljare väljer sofflocket. Om rödgröna spån tror att det är lugnt väljer de lätt sofflocket.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-06-10, 23:54

ericTheDog skrev:Det handlar om att rätt väljare väljer sofflocket. Om rödgröna spån tror att det är lugnt väljer de lätt sofflocket.

Jag förstår att du är nervös eftersom alla galna teorier du levererar! Very Happy
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-06-11, 00:05

Redvictory skrev:
    ericTheDog skrev:Det handlar om att rätt väljare väljer sofflocket. Om rödgröna spån tror att det är lugnt väljer de lätt sofflocket.

Jag förstår att du är nervös eftersom alla galna teorier du levererar! Very Happy

Nervös för vad? Jag behöver inte vara nervös. Jag klarar mig bra även om de skulle vinna. Det som förfärar mig är de stackare som blir utan jobb på grund av de rödgrönas Tobleronepolitik.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-06-11, 00:08

ericTheDog skrev:
    Redvictory skrev:

Nervös för vad? Jag behöver inte vara nervös. Jag klarar mig bra även om de skulle vinna. Det som förfärar mig är de stackare som blir utan jobb på grund av de rödgrönas Tobleronepolitik.

Du kan sluta bekymra dig om att någon ska bli utan jobb! däremot ska du bekymra dig om att Alliansen inte gjort ett skit åt ungdomsarbetslösheten samt de övriga arbetslösa!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-06-11, 00:12

För rödgröna sopor som inte vill jobba kan Tobleronepolitiken såklart verka lockande.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-06-11, 00:14

ericTheDog skrev:För rödgröna sopor som inte vill jobba kan Tobleronepolitiken såklart verka lockande.

Och hur lockande är det för Allianssopor som inte vill jobba då?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-06-11, 00:16

Sopa eller ej, vi Alliansväljare vill oftast arbeta.
    Secrist
    Secrist

Alliansens regler slår fortfarande mot sjuka! - Sida 3 Empty Arbeit

Inlägg  Secrist 2010-06-11, 00:17

Du kan sluta bekymra dig om att någon ska bli utan jobb! däremot ska du bekymra dig om att Alliansen inte gjort ett skit åt ungdomsarbetslösheten samt de övriga arbetslösa!

Vilken sten har du bott under sedan september 2006? Shocked
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-06-11, 00:27

ericTheDog skrev:Sopa eller ej, vi Alliansväljare vill oftast arbeta.

Länk källa på det tack! Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-06-11, 10:31

Dessa människor på detta forum, som försvarar nya "hårdare" (läs inhumana/samhällsekonomiskt oförsvarbara) sjukreglerna, lever under villfarelsen att de alltid kommer förbli friska, och alltid styra över sin egen hälsa och ekonomiska situation
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-11, 12:49

F.I.S.T skrev:Dessa människor på detta forum, som försvarar nya "hårdare" (läs inhumana/samhällsekonomiskt oförsvarbara) sjukreglerna, lever under villfarelsen att de alltid kommer förbli friska, och alltid styra över sin egen hälsa och ekonomiska situation

Ja men tänk om sjukdom drabbar även dom(inte för att jag önskar det). Alla kan bli sjuka oavsett situation. Depression t ex det kan vem som helst få och då kan man bli så sjuk så man inte kan ta hand om sig själv... Då gäller det att det finns ett bra sjukvårdssystem som gör att man kan få hjälp både ekonomiskt och att personen måste få vård...
    Secrist
    Secrist

Alliansens regler slår fortfarande mot sjuka! - Sida 3 Empty Sjukt

Inlägg  Secrist 2010-06-12, 00:12

Jag citerar FK:s Generaldirektör Adriana Leander:

"För långa sjukskrivningar är skadligt. Sjukskrivning är en stark medicin, den ska inte överdoseras."

Något för forumvänstern att ta till sig när den anser att sjukskrivningar helst ska vara så långa som möjligt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-12, 01:01

Menar du samma generaldirektör, som har en flådig tjänstebil med chaufför, och ändå åker så mycket taxi hon hinner!

Hon som höll avskedsfest för massor av pengar på sin förra arbetsplats trots hon bara jobbat där några dagar!

Ja du secrist, den dagen du drabbas av sjukdom så får du väl se att man inte datumstämplar sjukdomar,
    Den som inbillar sig det är ju en idiot,tycker inte du också det!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-12, 01:06

Rödgröna sopor som inte vill jobba anklagar forums homosexuella Mr.Doggen, för att i nästa andetag slå sig för bröstet och utropa sig själv till dom sjukas välgörare,

Sen yrar han om vi alliansare vill jobba, är det bara rödgröna som drabbas av sjukdom?

Secrist
    Secrist

Alliansens regler slår fortfarande mot sjuka! - Sida 3 Empty Lender

Inlägg  Secrist 2010-06-12, 01:25

Menar du samma generaldirektör, som har en flådig tjänstebil med chaufför, och ändå åker så mycket taxi hon hinner!

Hon som höll avskedsfest för massor av pengar på sin förra arbetsplats trots hon bara jobbat där några dagar!

Länk till det tack.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-06-12, 06:40

Secrist skrev:
    Något för forumvänstern att ta till sig när den anser att sjukskrivningar helst ska vara så långa som möjligt.

länk till det tack !! Cool (what goes around.....)

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 04:49