Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Vilka mysiga personer det finns

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Vilka mysiga personer det finns Empty Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-01, 09:04

    http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2006656/forhandlingen-mot-casper-el-kaissi-ostlov-inleddes-i-hovratten

    Lås in lilla El Kaissi på max straff! Sätt han med de riktiga grabbarna på Kumla så får vi se hur tuff den lilla fegisen är.....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 09:09

    JA, jag hoppas VERKLIGEN att straffet inte sänks.

    Killen har mycket i bagaget när det gäller både våld och annan kriminalitet.

    Tjejen han nu misshandla och nästan dödat är barnbarn till min kusin.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Vilka mysiga personer det finns Empty Fy faaan! vidrigt

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-01, 09:30

    Sniperace skrev:JA, jag hoppas VERKLIGEN att straffet inte sänks.

    Killen har mycket i bagaget när det gäller både våld och annan kriminalitet.

    Tjejen han nu misshandla och nästan dödat är barnbarn till min kusin.

    Hoppas på högre straff, men framför allt att tjejen blir så återställd som det bara går efter en sådan händelse, det finns många i landet som känner för henne, det kan jag lova! men inte många känner något positivt för aset Kaissi!!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 09:34

    Sossar ee lata skrev:
    Sniperace skrev:JA, jag hoppas VERKLIGEN att straffet inte sänks.

    Killen har mycket i bagaget när det gäller både våld och annan kriminalitet.

    Tjejen han nu misshandla och nästan dödat är barnbarn till min kusin.

    Hoppas på högre straff, men framför allt att tjejen blir så återställd som det bara går efter en sådan händelse, det finns många i landet som känner för henne, det kan jag lova! men inte många känner något positivt för aset Kaissi!!!

    Men HAR åklagaren anslutningsöverklagat?

    om inte så kan straffet bara fastställas eller sänkas, och vad jag har för mig så var åklagaren nöjd med det straff som utdömdes i tingsrätten
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Vilka mysiga personer det finns Empty Jag tror åklagaren också överklagade för högre straff

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-01, 09:58

    Sniperace skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Sniperace skrev:JA, jag hoppas VERKLIGEN att straffet inte sänks.

    Killen har mycket i bagaget när det gäller både våld och annan kriminalitet.

    Tjejen han nu misshandla och nästan dödat är barnbarn till min kusin.

    Hoppas på högre straff, men framför allt att tjejen blir så återställd som det bara går efter en sådan händelse, det finns många i landet som känner för henne, det kan jag lova! men inte många känner något positivt för aset Kaissi!!!

    Men HAR åklagaren anslutningsöverklagat?

    om inte så kan straffet bara fastställas eller sänkas, och vad jag har för mig så var åklagaren nöjd med det straff som utdömdes i tingsrätten

    Enligt media verkar det så.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  RedCloud 2010-06-01, 09:58

    Är det inte lite konstigt att nyfascisten Seel bara öser galla över ickesvenska kriminella ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 10:15

    JA, jäklar, det ser så ut, kanske påverkade Eva och Mats åklagaren ändå, för just efter tingsrättens dom på 12 år var han nöjd...

    Å andra sidan är det ju ganska vanligt att om den dömde överklagar så anslutningsöverklagar också åklagaren, just av anledningen att straffet ska kunna bli hårdare om den dömde har otur Very Happy

    dvs det blir ett sätt att få den dömde att tänka efter innan, att överklagar han KAN det bli hårdare straff...

    så då ber vi att det blir så, och att det blir de 14 åren i detta fall.


    förresten RC, jag bryr mig inte om SEEL,s motiv i detta, själv skulle jag tycka lika illa om det om det var en etnisk svensk som gjort detta
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Vilka mysiga personer det finns Empty Var har jag pratat om icke svenska här?

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-01, 10:44

    Är det inte som vanligt, att du drar dina egna dumma slutsatser!? Avrätta Anders Eklund, lås in aset Hagamannen på livstid, öka alla starff för svenska & icke svenska personer, nöjd nu Red C? Eller är det så att du anser att denna gärningsman fått för hårt straff?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Vilka mysiga personer det finns Empty Jag tror tom att det i bästa fall kan bli 18 år, den nya straffsatsen

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-01, 10:46

    Sniperace skrev:JA, jäklar, det ser så ut, kanske påverkade Eva och Mats åklagaren ändå, för just efter tingsrättens dom på 12 år var han nöjd...

    Å andra sidan är det ju ganska vanligt att om den dömde överklagar så anslutningsöverklagar också åklagaren, just av anledningen att straffet ska kunna bli hårdare om den dömde har otur Very Happy

    dvs det blir ett sätt att få den dömde att tänka efter innan, att överklagar han KAN det bli hårdare straff...

    så då ber vi att det blir så, och att det blir de 14 åren i detta fall.


    förresten RC, jag bryr mig inte om SEEL,s motiv i detta, själv skulle jag tycka lika illa om det om det var en etnisk svensk som gjort detta

    Om han åker för grovt människorov, är det inte möjligt?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 10:50

    Sossar ee lata skrev:
    Sniperace skrev:JA, jäklar, det ser så ut, kanske påverkade Eva och Mats åklagaren ändå, för just efter tingsrättens dom på 12 år var han nöjd...

    Å andra sidan är det ju ganska vanligt att om den dömde överklagar så anslutningsöverklagar också åklagaren, just av anledningen att straffet ska kunna bli hårdare om den dömde har otur Very Happy

    dvs det blir ett sätt att få den dömde att tänka efter innan, att överklagar han KAN det bli hårdare straff...

    så då ber vi att det blir så, och att det blir de 14 åren i detta fall.


    förresten RC, jag bryr mig inte om SEEL,s motiv i detta, själv skulle jag tycka lika illa om det om det var en etnisk svensk som gjort detta

    Om han åker för grovt människorov, är det inte möjligt?

    Det ÄR möjligt att han döms till 14 år istället för de 12 han dömdes för i tingsrätten, men ser man till hur det vanligen går i hovrätten så blir det antingen fastställt eller sänkt, det är den vanligaste utgången.

    å andra sidan är detta så grov och barbariskt så jag HOPPAS de ger honom 14 år som är max pga hans ålder, hade han varit ETT år äldre kunde det blivit LIVSTID...
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Vilka mysiga personer det finns Empty Håller med dig Snip

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-01, 11:18

    Sniperace skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Sniperace skrev:JA, jäklar, det ser så ut, kanske påverkade Eva och Mats åklagaren ändå, för just efter tingsrättens dom på 12 år var han nöjd...

    Å andra sidan är det ju ganska vanligt att om den dömde överklagar så anslutningsöverklagar också åklagaren, just av anledningen att straffet ska kunna bli hårdare om den dömde har otur Very Happy

    dvs det blir ett sätt att få den dömde att tänka efter innan, att överklagar han KAN det bli hårdare straff...

    så då ber vi att det blir så, och att det blir de 14 åren i detta fall.


    förresten RC, jag bryr mig inte om SEEL,s motiv i detta, själv skulle jag tycka lika illa om det om det var en etnisk svensk som gjort detta

    Om han åker för grovt människorov, är det inte möjligt?

    Det ÄR möjligt att han döms till 14 år istället för de 12 han dömdes för i tingsrätten, men ser man till hur det vanligen går i hovrätten så blir det antingen fastställt eller sänkt, det är den vanligaste utgången.

    å andra sidan är detta så grov och barbariskt så jag HOPPAS de ger honom 14 år som är max pga hans ålder, hade han varit ETT år äldre kunde det blivit LIVSTID...

    Och hoppas på det bästa, hälsa flickan att det finns folk här ute som tänker på henne.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-01, 11:39

    Helt rätt, dom grova våldsverkarna ska i stort sätt sätt sitta där dom sitter,
    oavsett ursprung, nästan bara bra om dom snackar olika språk hela högen så kan dom inte snacka med varandra!

    Sen varför inte den här Anders Eklund inte sitter i en bunker för sina mord och våldtäkter är en gåta?
    Hur han redan beviljats sin första permission är en ändå större gåta?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 11:55

    MartinLindgren skrev:Helt rätt, dom grova våldsverkarna ska i stort sätt sätt sitta där dom sitter,
    oavsett ursprung, nästan bara bra om dom snackar olika språk hela högen så kan dom inte snacka med varandra!

    Sen varför inte den här Anders Eklund inte sitter i en bunker för sina mord och våldtäkter är en gåta?
    Hur han redan beviljats sin första permission är en ändå större gåta?

    nu var det väl inte mer än för att skaffa glasögon om jag har rätt för mig?
    och det var ju knappast fråga om frigång, utan det var vårdare med varje steg han tog.

    Jag tvivlar på att det kändes bra, snarare tvärtom för honom, att komma den biten till optiker och tillbaka igen, att få veta att deta kunde jag göra själv innan, och det dröjer innan han kan göra det själv, det svider med all säkerhet hoppas jag, min förhoppning är att han lider av sin inspärrning varje minut av denna så illa att han hoppas att få dö....
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Vilka mysiga personer det finns Empty Håller med!!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-01, 12:08

    MartinLindgren skrev:Helt rätt, dom grova våldsverkarna ska i stort sätt sätt sitta där dom sitter,
    oavsett ursprung, nästan bara bra om dom snackar olika språk hela högen så kan dom inte snacka med varandra!

    Sen varför inte den här Anders Eklund inte sitter i en bunker för sina mord och våldtäkter är en gåta?
    Hur han redan beviljats sin första permission är en ändå större gåta?

    Sverige är för mjäkigt!!! hårdare tag!!! Men då skriker Red C "det hjälper inte, man måste vara human", i mina ögon har Anders Eklund förbukat sin chans att bemötas humant!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-01, 12:16

    Som vanligt sprattlar du emot Sniper och snackar om sådant du inte känner till,
    vem har snackat om frigång för Anders Eklund, däremot har redan efter ett år på sitt straff för sina otroligt grova brott, redan beviljats sin första 4 timmars titthålspermission,

    4 timmar till att köpa solglasögon och äta ute på resturang?


    Särskilt den här Anders Eklund fick ju 8 år på sig mellan sitt första våldtäktsmord på en oskyldig tjej att köpa brillor och käka ute det borde i högsta grad räcka,

    Det andra brottet, att kidnappa en tioårig liten tjej i bakluckan, åka in i skogen våldta och döda henne borde placerat honom minst dom 10 första åren i bunker, utan titthållspermissar!




    Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-06-01, 12:28, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 12:21

    MartinLindgren skrev:Som vanligt sprattlar du emot Sniper och snackar om sådant du inte känner till,
    vem har snackat om frigång för Anders Eklund, däremot har redan efter ett år på sitt straff för sina otroligt grova brott, redan beviljats sin första 4 timmars titthålspermission,

    4 timmar till att köpa solglasögon och äta ute på resturang?



    ok, men att handla glasögon är väl varje interns rättighet, om han så sitter på livstid och bara suttit en månad?

    tror du det var solglas utan slipning det rörde sig om?

    men eklund SKA inte ha det bra, han ska lida av varje sekund i fängelse....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-01, 12:30

    Nu är du mer än tillåtet korkad Sniper, men det sitter väl i dina gener?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 12:41

    MartinLindgren skrev:Nu är du mer än tillåtet korkad Sniper, men det sitter väl i dina gener?

    Vari ligger det korkade i att slipade solglasögen kräver optiker?

    visst det sittar kanske i mina gener, men då är det ju medärvt, att du är korkad beror kanske på att du dragit på dig det med ditt amnfetaminmissbruk.......


    men hur är det ska vi dra ner på de rättigheter fångar har, att de INTE får besöka optiker, att de vägras tandvård eller läkarvård, att de vägras komma till audiolog för hörselhjälpmedel osv?


    näää Martin du får nog ge dig, att få komma till optiker bör nog vara tillåtet även för livstidsfångar....
    så var permissionen för detta ändamål så ska det vara helt okey, men INTE om det var bara för att få komma utanför ett par timmar.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-01, 12:54

    Suck....? Nu är du där igen Sniper med ditt amfetaminknapprande igen,varför låter du alltid som en "kärring" Snappe?

    Fånge i fel kropp kanske?

    Ärligt talat om jag är den där amfetaminknappraren du tjatar om varje gång du målar in dig i hörnet, så tycker jag du borde testa det, skulle nog vara rena hälsokosten för en så djävla grå och tråkig tjej som dig!

    Du sitter och försvarar en barnamördare och snackar om hans rättigheter! No


    Du vet bland hemlösa människor som inte har några chanser att använda sina rättigheter att gå till optiker, många har taskig syn, men då brukar ett gäng ideela optiker komma till dom olika härbärgerna någon gång per år kanske, med en massa glasögon som folk aldrig hämtat ut, och syntesta för att passa ihop synfel med befintliga glasögon!



    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 13:04

    MartinLindgren skrev:Suck....? Nu är du där igen Sniper med ditt amfetaminknapprande igen,varför låter du alltid som en "kärring" Snappe?

    Fånge i fel kropp kanske?

    Ärligt talat om jag är den där amfetaminknappraren du tjatar om varje gång du målar in dig i hörnet, så tycker jag du borde testa det, skulle nog vara rena hälsokosten för en så djävla grå och tråkig tjej som dig!

    Du sitter och försvarar en barnamördare och snackar om hans rättigheter! No

    Nej, Martin, men du måste lära dig att svinhugg går igen, du kallade mig korkad och att det ligger i mina gener, självfallet måste du väl då acceptera om du får svar som du ropar eller hur?

    och att kalla att jag försvarar en barnamördare när jag skriver att jag hoppas att han lider så mycket att han önskar sin död, är det ett försvar, du är en DÅRE Martin, och DET tycker jag synd om dig för, det kan inte vara lätt att vara så....

    så gå nu o sätt dig på balkongen igen och lek med din lilla snopp så ska du se att det snart känns bättre eller hur? Very Happy


    Näää, jag fattar inte hur du läser eller lågger in mening i olika inlägg, TOTALT blåst och intelligensbefriad, och som sagt, det har kanske sin förklaring i din bakgrund!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-01, 14:11

    Ja jag vet att du som den opolitiske i demokratins namn sedvanligt rättfärdigar ditt eget betende,

    Att bara höra dig sitta och snacka om en livstidsdömd barnmördares rättigheter, samtidigt som du lika sedvanligt börjar yla amfetaminknapprare till en fd hemlös så fort du möter mothugg säger ju rätt mycket om dig Sniper!

    Men mig kan du aldrig sätta i gungning, säg vad fan du vill, för det gör iallafall jag!

    Och du Snappe, martin har aldrig våldtagit och mördat små tjejer, mitt öde har varit många års ofrivillig hemlöshet,
    Något som helt klart ses som en lägre ställning än en barnmördares i din lilla grå värld!


    Totalt blåst och intelligens befriad ynkar du Sniper,ja det måste man nog vara när man sitter och snackar om och försvarar en livstidsdömd dubbelmördares rättigheter med näbbar och klor!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 14:19

    MartinLindgren skrev:Ja jag vet att du som den opolitiske i demokratins namn sedvanligt rättfärdigar ditt eget betende,

    Att bara höra dig sitta och snacka om en livstidsdömd barnmördares rättigheter, samtidigt som du lika sedvanligt börjar yla amfetaminknapprare till en fd hemlös så fort du möter mothugg säger ju rätt mycket om dig Sniper!

    Men mig kan du aldrig sätta i gungning, säg vad fan du vill, för det gör iallafall jag!

    Och du Snappe, martin har aldrig våldtagit och mördat små tjejer, mitt öde har varit många års ofrivillig hemlöshet,
    Något som helt klart ses som en lägre ställning än en barnmördares i din lilla grå värld!

    sluta nu martin jag skrattar snart ihjäl mig åt dina stolligheter.........

    i inlägg efter inlägg skriver jag att jag hoppas att eklund LIDER av att sitta inne, att han lider så svårt att han skulle se döden som en befriare, och det ser du som försvar, det har jag svårt att förstå, men det är kanske så att amfetaminet förändrat din hjärna på något sätt så att du ser saker andra inte ser?

    och detta har inget med politik att göra, men även det trodde du väl, hur står det till Martin, är det något som tynger dig, du kanske behöver prata ut med någon och få hjälp?

    och Martin du är inte bara i gungning, du svajar mer än en hel jäkla svajmast!! lol!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  F.I.S.T 2010-06-01, 22:29

    Sossar ee lata skrev:Är det inte som vanligt, att du drar dina egna dumma slutsatser!? Avrätta Anders Eklund, lås in aset Hagamannen på livstid, öka alla starff för svenska & icke svenska personer, nöjd nu Red C? Eller är det så att du anser att denna gärningsman fått för hårt straff?

    Jag är inte nöjd... för du startar bara trådar om när invandrare eller personer med utländsk ursprung begår brott..., detta gör dig icke trovärdig, när du hävdar att din avsikt inte är att vara invandrarfientlig !!!

    Sponsored content


    Vilka mysiga personer det finns Empty Sv: Vilka mysiga personer det finns

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 04:41