martin7lindgren skrev:Janne Josefsson visade ju några spel för några veckor sedan, två populära spel, som jag inte trodde man kunde hitta på något värre!
Man varnade känsliga tittare, Janne själv gick undan, han vägrade se på!
Det ena spelet gick ut på att dra in en prostituerad i en bil, våldta henne så hon gallskrek av skräck, för att till slut kasta ut henne från bilen rakt i gatan, för att till slut knivhugga henne till döds!
Det andra spelet var att smyga sig på så många hemlösa som möjligt hugga ihjäl dom på olika sätt med kniv typ halsen bakifrån och så vidare!
Dom här två spelen påstås vara förbjudna i sverige, men SVT hittade båda två i den första butiken dom gick till i Göteborg!
Fel, de är inte förbjudna i Sverige. Det ena är Grand Theft Auto IV. Ja, man
kan plocka upp horor i en bil om man vill, (det bygger upp karaktärens hälsa. Ja man
kan döda horan efteråt om man vill, en del gör det för att det är kul. Man kan också rädda folk i ambulans, släcka bränder, döda skurkar m.m. Att sätta på horor är inget obligatorium i spelet, det är något man kan göra om man känner för det. GTA-spelen är en av världens största spel-succéer, jag har allihopa
Att filmstjärnor och artster står på kö för att få en voice-over-roll i spelen talar sitt tydliga språk om dess stora succé, Ray Liotta, Burt Reynolds, Philip Michael Thomas, Samuel L Jackson, Chris Penn, James Woods, Michael Madsen, Deborah Harry, Axel Rose, Ice T m.fl. har varit med i spelen.
Du har fel att "hon gallskrek av skräck Martin", däremot hör man lite stönanden, i Grand Theft Auto Vice City är det bl.a Jenna Jameson som gör de prostitueardes stönanden.
Jag tror de tog upp Manhunt också, som blev förbjudet i England efter ett mord, där en person blev ihjälslagen med ett basebollträ, och mördaren anklagades för att ha spelat Manhunt, senare visade det sig dock att det var mordoffret som hade spelat Manhunt, och inte mördaren. Manhunt är förbjudet i England, men inte i Sverige, man kan bland annat döda folk genom att kväva dem med en plastpåse över huvudet.