Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+15
datic
redalert
KickTheRasist
Susz X
Regndrottning
lazy
Funky Prince
MartinLindgren
Corven
formsvackan
fingubben
RedCloud
Dao
Sniperace
Infra
19 posters

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj

fingubben

Antal inlägg : 450

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 4 Empty Sv: Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj

Inlägg  fingubben 2010-06-01, 00:32

Infra skrev:
    fingubben skrev:
    Infra skrev:Nu är de satans mördarna ute och gnäller om att
    "soldaterna hade inte ens nått ned till däcket" förrns
    de blev attackerade. Nää - det tro (med förlov sagt)
    faan det! Det var nämligen inte meningen heller
    .

Jag lyssnade just på live nyheterna och Netajahy talade, vilken klippa. Han håller ställningarna och berättade det jag redan anade.

Såg du inte vad opålitligt han flackade med ögonen, och hörde
    du inte att han ljög så det osade när han stod och gnällde att
    stora, starka soldater hade blivit spöade. Snygga pirater

Det kanske de skulle ha tänkt på innan de attackerar en fredlig
    hjälpkonvoj med välmenande fredssaktivister. Att de försökte
    förhindra bordandet och försvara sitt skepp var helt i sin
    ordning.

Nä, det såg jag inte. Han såg hur stadig ut som helst. Man är inte fredlig om man slår ned människor med järnrör.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 4 Empty FN kan med fördel gå över Gaza

Inlägg  Infra 2010-06-01, 00:35

Den fredsframtvingande styrka som nu snabbt måste upprättas och
    skickas till Palestina kan med fördel söka hamn i Gaza Harbur.
    Skall bli intressant att se om israel bordar krigsfartyg också.
    Styrkan skulle hälsas välkommen med palmblad och rosor av Gazas
    förtryckta befolkning. Det duger inte med mindre än just detta
    beslut från FN:s Säkerhetsråd.

Om inte ett sånt beslut kommer ut av detta möte tolkar jag det så att
    israel har fortsatt frikort till våld och förtryck.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 4 Empty Sv: Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-01, 01:52

Fingubben? vilket skämt, jag hävdar att "Fulgubben" bara är en till bland dom korkade,
    Själv tror jag att Fulgubbarna så stora och stöddiga inne i sina garderober, men i själva verket bara är små fegisar som springer och gömmer sig när det hettar till!
    fingubben

Inlägg  fingubben 2010-06-01, 02:28

Infra skrev:Den fredsframtvingande styrka som nu snabbt måste upprättas och

Då blir det upp till den fredbevarande kåren att se till att vapen inte fraktas med hjälpsändningarna. Jag tror knappast att svenska korvetter med befäl skulle vilja ha den uppgiften.
    fingubben

Inlägg  fingubben 2010-06-01, 02:30

MartinLindgren skrev:Fingubben? vilket skämt, jag hävdar att "Fulgubben" bara är en till bland dom korkade,
    Själv tror jag att Fulgubbarna så stora och stöddiga inne i sina garderober, men i själva verket bara är små fegisar som springer och gömmer sig när det hettar till!

Knarkarn, har du någonting vettigt öht att komma med.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-06-01, 07:29

fingubben skrev:
    Infra skrev:Den fredsframtvingande styrka som nu snabbt måste upprättas och

Då blir det upp till den fredbevarande kåren att se till att vapen inte fraktas med hjälpsändningarna. Jag tror knappast att svenska korvetter med befäl skulle vilja ha den uppgiften.

Finns inget skäl till självförsvar, finns inga behov av ytterligare vapen!
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2010-06-01, 07:55

fingubben skrev:

Hamnarna i gazahålet är uppenbarligen stängda för sjöfart. Jag har aldrig seglat i dessa vatten men sådan info går att ta fram.

Ja, i strid med FNs resolution 1860, där FN säger att Israel ska häva blockaden.

Men dom befann dom sig inte inne i det området, dom var på Internationellt vatten, och där har Israelerna ingen rätt att varken beordra vilken väg dom ska ta, eller borda dom. Israel kunde ha lagt sig ivägen för dom, och den vägen hindrat dom från att nå Gaza. Men attacken är mot alla regler som finns.

Vilket även FN anser.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-06-01, 10:20

hip to Gaza har skickat ett nytt skepp!

Ledsen Fingubben och Sniper, men hur mycket ni än hatar palestinier och vill vägra dem hjälp, så fnns det tillräckligt många idag som inte står på er sida!

Hade jag varit där hade jag följt med skeppet!

Hoppas EU beslutar att skydda denna båten!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7221984.ab

Skeppet heter Rachel Corrie, efter en ung kvinlig amerikanska som mördades av Israel 2003!

Israel säger att de troligen också kommer att borda den!

Gör de det - hoppas jag fler båtar sändes!!!!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 10:28

Nej Dao, jag hatar INTE Palestinierna, jag hatar HAMAZ, att du hatar judar kan jag inte hjälpa, det är ditt problem....

Med garanti för att Hamaz inte stjäl förnödenheterna ser jag det som jättebra att palestinierna får denna hjälp.
    fingubben

Inlägg  fingubben 2010-06-01, 12:14

Dao skrev:hip to Gaza har skickat ett nytt skepp!

Ledsen Fingubben och Sniper, men hur mycket ni än hatar palestinier och vill vägra dem hjälp, så fnns det tillräckligt många idag som inte står på er sida!

Hade jag varit där hade jag följt med skeppet!

Hoppas EU beslutar att skydda denna båten!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7221984.ab

Skeppet heter Rachel Corrie, efter en ung kvinlig amerikanska som mördades av Israel 2003!

Israel säger att de troligen också kommer att borda den!

Gör de det - hoppas jag fler båtar sändes!!!!

Jag hatar inte heller palestinier. Jag avskyr Hamas som inte har någonting annat på agendan än att driva ut Israel i havet.
    fingubben

Inlägg  fingubben 2010-06-01, 12:19

Corven skrev:
    fingubben skrev:

Hamnarna i gazahålet är uppenbarligen stängda för sjöfart. Jag har aldrig seglat i dessa vatten men sådan info går att ta fram.

Ja, i strid med FNs resolution 1860, där FN säger att Israel ska häva blockaden.

Men dom befann dom sig inte inne i det området, dom var på Internationellt vatten, och där har Israelerna ingen rätt att varken beordra vilken väg dom ska ta, eller borda dom. Israel kunde ha lagt sig ivägen för dom, och den vägen hindrat dom från att nå Gaza. Men attacken är mot alla regler som finns.

Vilket även FN anser.

Internationellt vatten spelar ingen roll. Man kan pinpointa på radarn vilken rutt skeppen tar. Om man tar dom ute i havet eller utanför hamnen vid gazahålet spelar ingen större roll. Att Israel stängt hamnen vid Gazahålet är just för att hamnen användes för att importera vapen, ammunition, raketer osv.
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-06-01, 12:27

Och dom kunde fortfarande bara lagt sig i vägen för fartygen, och tvingat fram förhandlingar. Nu valde man återigen våldets väg, man bordade fartygen, trots att man inte har något rätt till att göra så, enligt internationella regler, dödade ett antal personer, tillfångatog resten, tvingade dom till Israel, där man nu anklagar dom för att illegalt tagit sig in i Israel....

Militären släpade in dom i landet, hur fan kan det bli till att dom kommit dit illegalt? Dom var aldrig på Israeliskt vatten, innan militären släpade dit dom.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-06-01, 12:36

Corven skrev:Militären släpade in dom i landet, hur fan kan det bli till att dom kommit dit illegalt? Dom var aldrig på Israeliskt vatten, innan militären släpade dit dom.
    Självklart har "dom kommit dit illegalt". Det kan väl knappast vara legalt att på internationellt vatten uppbringa andra staters fartyg och tvinga in dem till sin egen hamn. Tyvärr tror jag inte att den israeliska logiken fungerar riktigt på det sättet No
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 12:37

Corven skrev:Och dom kunde fortfarande bara lagt sig i vägen för fartygen, och tvingat fram förhandlingar. Nu valde man återigen våldets väg, man bordade fartygen, trots att man inte har något rätt till att göra så, enligt internationella regler, dödade ett antal personer, tillfångatog resten, tvingade dom till Israel, där man nu anklagar dom för att illegalt tagit sig in i Israel....

Militären släpade in dom i landet, hur fan kan det bli till att dom kommit dit illegalt? Dom var aldrig på Israeliskt vatten, innan militären släpade dit dom.

Men fortfarande förefaller det väldigt underligt, ALLA aktivister hade fått order att bara göra PASSIVT motstånd, inte använda våld, frågan är hur i helvete tänkte de, anfalla de bordande soldaterna med yxor och knivar, samt vad som sägs även skjutvapen.

detta är ju något som kunde orsakat till och med sänkning av fartyget...

VARFÖR bröt de mot den organisations regler som arrangerade denna transport, varför tillgrp de detta meningslösa våld och riskerade hela besättningen liv?

var det just för att orsaka detta resultat, eller var de bara IDIOTER?

Det normala för ALL sjöfart är att aldrig sätta sig till motvärn om något lands myndigheter bordar, utan att istället bara berätta att detta kommer rapporteras till vår regering som sedan protesterar hos er regering.

De hade INGET att vinna på att sätta sig till motvärn, tvärtom allt att förlora, utom möjligen PR, att världen ska tycka synd om dem och bortse från att de faktiskt attackerade soldaterna.
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-06-01, 12:43

Hade inte soldaterna bordat fartyget, så hade dom ombordvarande inte behövt försvara sig.

Att man sen mot deras vilja släpar med sig alla till Israel, för att där anklaga dom för att illegalt tagit sig in i landet blir ju bara än mer horribelt.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-06-01, 12:46

Sniperace skrev:
    Corven skrev:Och dom kunde fortfarande bara lagt sig i vägen för fartygen, och tvingat fram förhandlingar. Nu valde man återigen våldets väg, man bordade fartygen, trots att man inte har något rätt till att göra så, enligt internationella regler, dödade ett antal personer, tillfångatog resten, tvingade dom till Israel, där man nu anklagar dom för att illegalt tagit sig in i Israel....

Men fortfarande förefaller det väldigt underligt, ALLA aktivister hade fått order att bara göra PASSIVT motstånd, inte använda våld, frågan är hur i helvete tänkte de, anfalla de bordande soldaterna med yxor och knivar, samt vad som sägs även skjutvapen.

VARFÖR bröt de mot den organisations regler som arrangerade denna transport, varför tillgrp de detta meningslösa våld och riskerade hela besättningen liv?

Det normala för ALL sjöfart är att aldrig sätta sig till motvärn om något lands myndigheter bordar, utan att istället bara berätta att detta kommer rapporteras till vår regering som sedan protesterar hos er regering.

De hade INGET att vinna på att sätta sig till motvärn, tvärtom allt att förlora, utom möjligen PR, att världen ska tycka synd om dem och bortse från att de faktiskt attackerade soldaterna.
    Var snäll mot dig själv och sök hjälp. Du tycks ha fastnat i en evighetsloop.

ALLA, repeterar ALLA har rätt att försvara sig mot väpnade angrepp. Att du ser på världen från din sida av bössan och tycker annorlunda, förändrar inte detta.

Israel utförde, i strid med internationell lag ett väpnat angrepp på en annan stats fartyg på internationellt vatten. Detta kan du på inget som helst sätt argumentera bort. Du bara framställer dig själv som en av de IDIOTER du irriterar dig över.

Av vilken anledning inbillar du dig att du och israelerna står över alla internationella lagar ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 12:51

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:

Var snäll mot dig själv och sök hjälp. Du tycks ha fastnat i en evighetsloop.

ALLA, repeterar ALLA har rätt att försvara sig mot väpnade angrepp. Att du ser på världen från din sida av bössan och tycker annorlunda, förändrar inte detta.

Israel utförde, i strid med internationell lag ett väpnat angrepp på en annan stats fartyg på internationellt vatten. Detta kan du på inget som helst sätt argumentera bort. Du bara framställer dig själv som en av de IDIOTER du irriterar dig över.

Av vilken anledning inbillar du dig att du och israelerna står över alla internationella lagar ?

så du menar alltså att om man åker med en sådan här transport, accepterar transportörens regler om att INTE använda våld och bara göra passivt motstånd, så spelar det ingen roll att de INTE följer dessa överenskomna regler?

att de skulle bordas var VÄNTAT, att de bara skulle göra PASSIVT motstånd var överenskommet, att dessa sedan inte följer detta är väl inte bra?

Hade de följt uppsatta regler så hade ingen skadats, är det så svårt att förstå?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-06-01, 12:56

Hade Israel följt uppsatta, Internationella regler hade ingen heller skadats.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 13:10

Corven skrev:Hade Israel följt uppsatta, Internationella regler hade ingen heller skadats.

nej, men det är av mindre betydelse, ett par sjömil till och det skulle gjort det helt rätt?
    nej, det hade blivit samma reaktioner ändå...

VARFÖR tror du att ship to gaza satt upp dessa regler?
    JO, de visste att de troligen skulle bordas, och de ville vara en FREDLIG hjälptransport, detta fördärvade nu ett antal idioter som bröt mot de regler de lovat följa.

det var inte annat än en enorm stupiditet att ge sig på beväpnad militär som bordar med yxor, påkar och knivar, de riskerade att fartyget skulle kunnat sänkts med en torped eller kanoneld osv.

och hur de än bar sig åt skulle de tvingas gå via Ashdod, men utan våldet DE startade så skulle inga liv spillts.

så som sagt Ship to Gaza hade satt upp reglerna av en reell anledning, dessa borde väl ha följts av dessa eller hur?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-06-01, 13:16

Sniperace skrev: men utan våldet DE startade så skulle inga liv spillts.

Hade inte soldaterna, illegalt, bordat fartyget hade inget våld krävts. Det var soldaterna som genom att dom bordade fartyget startade våldet.

Det fanns flera andra vägar för Israel att gå, men som vanligt valde man våldets väg. Om inte lite våld hjälper, då tar vi till mera, och hjälper inte det, så tar vi till ännu mer ändå.

Dom hade kunnat lagt sig ivägen för fartygen, och hindrat dom, och därigenom tvingat dom till förhandlingar. Utan våld. Då hade man inte fått världen emot sig som man fått nu. Man hade kunnat vända det hela till sin egen fördel. Som det startade, så skulle det bli en prestigeförlust för Israel hur dom än gjorde, men hade man stoppat fatrygen på fredlig väg, kunde man genom förhandlingar fått omvärlden med sig.

Detta är något helt annat.

Det enda Israel har uppnått genom sin aktion är att ge ännu mer fyr till brasan. Krutdurkens stubin brinner allt häftigare....
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-06-01, 13:16

Sniperace skrev:så du menar alltså att om man åker med en sådan här transport, accepterar transportörens regler om att INTE använda våld och bara göra passivt motstånd, så spelar det ingen roll att de INTE följer dessa överenskomna regler?
    Vad f*n är dessa "regler" jämfört med INTERNATIONELL LAG ?
    Sniperace skrev:att de skulle bordas var VÄNTAT, att de bara skulle göra PASSIVT motstånd var överenskommet
    Överenskommet, med vem f*n då ? Du menar väl inte att Israel lurades att anfalla i tron att de inte skulle möta något motstånd ?
    Sniperace skrev:att dessa sedan inte följer detta är väl inte bra?
    Det är aldrig bra när människor blir dödade och/eller skadade.
    Sniperace skrev:Hade de följt uppsatta regler så hade ingen skadats, är det så svårt att förstå?
    Hade Israel, likt andra länder följt INTERNATIONELL LAG hade ingen skadats. Varför är det så förbannat svårt för dig att förstå och acceptera detta ?

Ditt idiotiska resonemang flyttar ansvaret för dödandet från dem som beordrade attacken, till de enskilda soldater som hamnade i en situation där de behövde försvara sig själva. Detta begriper du förmodligen inte heller.

Människor som hävdar "största bössans rätt" är inte värda annat än förakt !
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 13:31

men det du hela tiden vill undvika är VARFÖR tror du att ship to gaza satt upp dessa regler?

för att de skulle åtlydas och att de var ämnade att finnas för att undvika just detta som skedde, eller var de bara blaj och något som saknade betydelse?

varför poängterades detta så mycket innan, men timmar av info och träning för att följa dessa?

JO, för att de förväntade sig att bli bordade, och att de då INTE skulle bli någon blodsutgjutelse, men detta saboterades av dessa idioter.

de gjorde en monumental dumhet, precis som israelserna, men det var inte Israel som började använda våldet, de försvarade sig mot knivar, yxor och stålrör....

och återigen, de regler siom satts upp var att INTE hindra dem som skulle komma att borda.
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-06-01, 13:53

Sniperace skrev:men det var inte Israel som började använda våldet, de försvarade sig mot knivar, yxor och stålrör....

Israel började våldet genom att bryta mot internationella regler, och borda skeppet, på Internationellt vatten.

De ombordvarande försvarade sig mot bordningen. Så påstå inte att det var de ombordvarande som BÖRJADE.

Att dom sen bröt mot de internt uppsatta reglerna, det är en annan sak. Dom bröt inte mot några lagar när dom försvarade sig, för det har man laglig rätt att göra. Men Israel bröt mot lagen när dom bordade fartyget.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-06-01, 14:03

Sniperace skrev:men det du hela tiden vill undvika är VARFÖR tror du att ship to gaza satt upp dessa regler?

för att de skulle åtlydas och att de var ämnade att finnas för att undvika just detta som skedde, eller var de bara blaj och något som saknade betydelse?

varför poängterades detta så mycket innan, men timmar av info och träning för att följa dessa?

JO, för att de förväntade sig att bli bordade, och att de då INTE skulle bli någon blodsutgjutelse, men detta saboterades av dessa idioter.

de gjorde en monumental dumhet, precis som israelserna, men det var inte Israel som började använda våldet, de försvarade sig mot knivar, yxor och stålrör....

och återigen, de regler siom satts upp var att INTE hindra dem som skulle komma att borda.
    Det har INGEN betydelse vilka som eventuellt bröt mot egna påhittade regler. Det som är viktigt i sammanhanget är INTERNATIONELL LAG !

"det var inte Israel som började använda våldet" - hur f*n ska man då klassa en militär operation ?

"Vi skiter fullkomligt i allt vad internationella lagar heter, för när våra soldater i strid med dessa anföll blev de slagna med järnrör"

Ser du inte hur j*vla idiotisk denna argumentation är, tycker jag uppriktigt synd om dig.

Länder som inte respekterar internationella lagar, ska heller inte tillåtas vara med i internationellt samarbete. Israel har inget alls i FN att göra !
    Funky Prince
    Funky Prince

Antal inlägg : 23

Inlägg  Funky Prince 2010-06-01, 15:28

Personligen skiter jag fullständigt i om israel sänker en konvoj med antisemiter.
    Dom får skylla sig själva.
    Inga friplåtar till antisemiter, dom ska bekämpas med alla till buds stående medel.

Föresten är det någon som vet var man kan köpa jättegoda israeliska blodapelsiner?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 02:58