Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+19
RedMentalCase
berralarzon
redalert
Infra
Potatiskungen
x-medborgare
Corven
Sniperace
marxisten
Redvictory
Vercingetorix
MartinLindgren
ericTheDog
Secrist
RedCloud
F.I.S.T
Regndrottning
Kakmonstret
ANNA2LINK
23 posters

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  F.I.S.T 2010-06-01, 08:58

    Regndrottning skrev:Det skall bli 20+ grader här idag!

    Äntligen, äntligen kan jag klä mig i min nya kjol! Till det en snygg topp och mina nya sandaler!

    Äntligen, äntligen sommar!
    Very Happy

    Ta på dig en röd kjol, ... då blir det en rödgrön sommar Cool
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  Regndrottning 2010-06-01, 09:02

    F.I.S.T skrev:
    Regndrottning skrev:Det skall bli 20+ grader här idag!

    Äntligen, äntligen kan jag klä mig i min nya kjol! Till det en snygg topp och mina nya sandaler!

    Äntligen, äntligen sommar!
    Very Happy

    Ta på dig en röd kjol, ... då blir det en rödgrön sommar Cool

    Skulle vara något... Wink

    Nej, det får bli min nya jeanskjol. Den har jag införskaffat till sommaren. Jag gillar jeanskjolar och iår är det inne med jeans. Jag har även skaffat en jeansklänning, som jag tänkt att ha på fredag...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 09:12

    igår klippte jag gräset på vår skyttegård eftersom ingen annan får för sig att göra det, idag ska jag inte göra något mer än att gå mellan sängen och datorn....
    det är inte bra för min rygg och nacke så det straffade sig...
    men det blev snyggare på skyttegårdens tomt
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  Regndrottning 2010-06-01, 15:40

    "Metrologen är en luring, en riktig luring
    Och det är vi allihop...

    Han ritar upp en sol över platsen där du bor
    Nästa dag står vattnet över dina skor"....

    Så var det för mig idag. Jag kollade noga på vädret kl 22 igår. Strålande sol och 20 grader varmt, skulle det bli. Jag klädde mig i kjol och nya sandaler. När jag gick hem så började det regna...

    Och jag som var så glad för att äntligen kunna använda både min nya kjol och sandaler. Och vad fick jag för besväret? Jo, kalla ben och blåsor på fötterna.

    Men vädret är riktigt fint ett par mil nor om Halmstad.. *suck*
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  marxisten 2010-06-01, 16:30

    Vercingetorix skrev:
    marxisten skrev:
    Secrist skrev:Snart är det sommarlov och jag har ledigt med betalt juni, juli & augusti....

    Det finns ju ett talesätt som säger att det bara finns en grupp i samhället som har mer fritid än lärare.

    Du menar den fritid som de läser igenom 30uppsatser eller rättar 30prov? Very Happy

    Trettio?
    Jag har 470 elever varje vecka som ska betygsättas, skrivas omdömen om, rättas prov åt, rättas uppsatser åt, planeras lektioner åt... Helst ska man hinna undervisa lite oxå... Sedan tillkommer allt administrativt arbete som konferenser, ringa föräldrar, planera föräldramöten, närvara på desamma, utvecklingssamtal, repetitioner inför luciafirandet, repetitionerna inför avslutningskonserten, etc etc...
    Så jag har nog fan att göra... Som singelfarsa med två kids, varav ett med ADHD, på nästintill heltid har jag således lätt att fylla dagarna...
    Gissa om jag kommer att behöva kommande sommarlov?

    Jag menar per klass...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-01, 23:06

    F.I.S.T skrev:Trevliga tråden var det här Cool


    Ja just det...Trevliga tråden... Very Happy
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Kontaktperson

    Inlägg  Corven 2010-06-02, 15:49

    Idag har jag varit och träffat en kille, som förhoppningsvis ska bli kontaktperson för min 16 årige, autistiske son.

    Det var en trevlig kille på 20 år, som varit kontaktperson tidigare. En lugn kille verkar det som. Jag hoppas verkligen han kan få en bra kontakt med min son, så dom kan komma ut och göra något annat än att bara sitta framför datorn, som sonen gör idag.

    Jag håller verkligen tummarna för att dom ska kunna hitta varandra.


    Frågan är bara vad dom ska hitta på. Någon som har några ideer om det? Sonen är inte så förtjust i stojjiga miljöer, men gillar att gå på bio t ex. Men vi skulle behöva lite andra ideer också, så alla förslag mottages tacksamt.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  x-medborgare 2010-06-02, 15:58

    Corven skrev:Idag har jag varit och träffat en kille, som förhoppningsvis ska bli kontaktperson för min 16 årige, autistiske son.

    Det var en trevlig kille på 20 år, som varit kontaktperson tidigare. En lugn kille verkar det som. Jag hoppas verkligen han kan få en bra kontakt med min son, så dom kan komma ut och göra något annat än att bara sitta framför datorn, som sonen gör idag.

    Jag håller verkligen tummarna för att dom ska kunna hitta varandra.


    Frågan är bara vad dom ska hitta på. Någon som har några ideer om det? Sonen är inte så förtjust i stojjiga miljöer, men gillar att gå på bio t ex. Men vi skulle behöva lite andra ideer också, så alla förslag mottages tacksamt.

    Inga stojiga miljöer gillar han att fiska tex.. Svårt tycker jag min son sitter nog gärna framför dator han med.. Han tycker det är kul att skjuta prick med luftgevär.. Kolla gammla bilar på olika sammankommster.. Jissus vad svårt det var att hitta på nått. Very Happy Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  x-medborgare 2010-06-02, 15:59

    Hemma hos mig är det... sunny sunny sunny sunny
    Potatiskungen
    Potatiskungen


    Antal inlägg : 281
    Join date : 09-04-15
    Ort : Stockholm

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  Potatiskungen 2010-06-02, 16:00

    Vercingetorix skrev:Jag är inte med i någon förening, men om det finns en förening som heter något i stil med "Mina barn har en psykotisk morsa!", så skulle jag sannolikt gå med i den...

    GARV! Very Happy
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  Redvictory 2010-06-02, 16:16

    Corven skrev:Idag har jag varit och träffat en kille, som förhoppningsvis ska bli kontaktperson för min 16 årige, autistiske son.

    Det var en trevlig kille på 20 år, som varit kontaktperson tidigare. En lugn kille verkar det som. Jag hoppas verkligen han kan få en bra kontakt med min son, så dom kan komma ut och göra något annat än att bara sitta framför datorn, som sonen gör idag.

    Jag håller verkligen tummarna för att dom ska kunna hitta varandra.


    Frågan är bara vad dom ska hitta på. Någon som har några ideer om det? Sonen är inte så förtjust i stojjiga miljöer, men gillar att gå på bio t ex. Men vi skulle behöva lite andra ideer också, så alla förslag mottages tacksamt.

    Fiske är något som säkert intresserar båda! nu vet jag inte vad det finns för fiskevatten där ni bor men något finns det alltid! jag har en son på 19 år som ledsnat lite på datorn och har börjat intresserat sig för fiske! annars bygger han bil!(en likadan Golf som X:et har) dvs han har beställt kjolar huvförlängare spoilers m,m samt 17 tums fälgar med 35 profils däck och byggt ljudanläggning! sånt gillar de!nu vet jag inte om din son får ta körkort men isf kan ju kanske hans kontaktperson eller du vara chaufför! låter helt galet men killar i den åldern älskar det
    Very Happy

    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  Vercingetorix 2010-06-02, 18:12

    Solen skiner som om den aldrig gjort annat, och undertecknad ska vara studentchaffis i afton. Ett härligt tillfälle att få glassa runt i stan med taket nere och spana in studentskor... (Obs, läses som femininum plural, och inte student-skor... Fast är det high heels så spanar jag sannolikt in dem oxå, hehe...)
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  x-medborgare 2010-06-02, 18:15

    Vercingetorix skrev:Solen skiner som om den aldrig gjort annat, och undertecknad ska vara studentchaffis i afton. Ett härligt tillfälle att få glassa runt i stan med taket nere och spana in studentskor... (Obs, läses som femininum plural, och inte student-skor... Fast är det high heels så spanar jag sannolikt in dem oxå, hehe...)

    Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  F.I.S.T 2010-06-02, 19:21

    Paddlat Kajak jag, burit möbler och tvättat....inte en vilominut idag Cool
    ... nu bär det av mot hufvudstaden i morrn Cool
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-02, 23:55

    Corven skrev:Idag har jag varit och träffat en kille, som förhoppningsvis ska bli kontaktperson för min 16 årige, autistiske son.

    Det var en trevlig kille på 20 år, som varit kontaktperson tidigare. En lugn kille verkar det som. Jag hoppas verkligen han kan få en bra kontakt med min son, så dom kan komma ut och göra något annat än att bara sitta framför datorn, som sonen gör idag.

    Jag håller verkligen tummarna för att dom ska kunna hitta varandra.


    Frågan är bara vad dom ska hitta på. Någon som har några ideer om det? Sonen är inte så förtjust i stojjiga miljöer, men gillar att gå på bio t ex. Men vi skulle behöva lite andra ideer också, så alla förslag mottages tacksamt.



    Jaha Corven du har också en autistisk son , jag med. Har han lätt eller svår autism? Våran pojke har lätt. Fast lätt säger ju inte så mycket om hur diagnosen verkligen är. Han är 13 år.

    Min son gillar också att gå på bio, spela dataspel,se på film, lyssna på musik(ibland musiksaga) och tycker heller inte om "stojjiga miljöer". Det är nog rätt typisk för autism att det är så.

    Ja hoppas verkligen att din son får en bra kontaktperson. Man är ju mycket beroende när man har barn med särskilda behov att personerna runtomkring är bra.

    Lycka till med din son! Mvh Anna
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-03, 00:25

    Kanske sommar sol och mycket badande kan vara något?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-03, 00:27

    MartinLindgren skrev:Kanske sommar sol och mycket badande kan vara något?


    Ja det ser säkert många fram emot...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-06, 18:49

    Jag måste berätta något trevligt för er. I helgen har jag varit på en kryssning till Helsingfors.Reste ifrån Linköping i fredags och kom hem vid ett tiden i dag.

    Härlig resa. Blev bjuden på den och vi var ett stprt sällskap som åkte iväg.

    Jag är övertygad om att man uppskattar mer att få resa iväg någon gång ibland än att alltid kunna resa... Smile
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-06, 19:05

    Kul att du gjort något roligt Anna, själv ska jag till almedalen till politikerveckan i slutet på månaden,

    Ska deltaga i ett antal seminarium, resa och uppehället fore free!


    Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-06-06, 19:06, ändrad totalt 1 gång
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  Redvictory 2010-06-06, 19:06

    ANNA2LINK skrev:Jag måste berätta något trevligt för er. I helgen har jag varit på en kryssning till Helsingfors.Reste ifrån Linköping i fredags och kom hem vid ett tiden i dag.

    Härlig resa. Blev bjuden på den och vi var ett stprt sällskap som åkte iväg.

    Jag är övertygad om att man uppskattar mer att få resa iväg någon gång ibland än att alltid kunna resa... Smile

    Trevligt trevligt! javisst är det så! jag brukar vilja längta och förbereda mig för vad jag kan tänkas göra och se för skoj varje resa! en Ålandsresa kan vara nog så trevlig som en utlandsresa! Helsingfors har jag aldrig besökt! bara Vasa på den tiden färjan gick dit från där jag bor! det behöver inte kosta så mycket heller! i höst kommer det bli en resa till Helsingfors genom jobbet "blåljus"
    Men jag kan nog inte åka för jag ska utomlands (vet inte var) men kanske Turkiet eller Bulgarien!
    Very Happy
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-06, 19:34

    MartinLindgren skrev:Kul att du gjort något roligt Anna, själv ska jag till almedalen till politikerveckan i slutet på månaden,

    Ska deltaga i ett antal seminarium, resa och uppehället fore free!


    Ja visst är det det. Alla behöver det ibland. Jaha så du ska till Almedalen. Spännande. Very Happy
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-06, 19:36

    Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:Jag måste berätta något trevligt för er. I helgen har jag varit på en kryssning till Helsingfors.Reste ifrån Linköping i fredags och kom hem vid ett tiden i dag.

    Härlig resa. Blev bjuden på den och vi var ett stprt sällskap som åkte iväg.

    Jag är övertygad om att man uppskattar mer att få resa iväg någon gång ibland än att alltid kunna resa... Smile

    Trevligt trevligt! javisst är det så! jag brukar vilja längta och förbereda mig för vad jag kan tänkas göra och se för skoj varje resa! en Ålandsresa kan vara nog så trevlig som en utlandsresa! Helsingfors har jag aldrig besökt! bara Vasa på den tiden färjan gick dit från där jag bor! det behöver inte kosta så mycket heller! i höst kommer det bli en resa till Helsingfors genom jobbet "blåljus"
    Men jag kan nog inte åka för jag ska utomlands (vet inte var) men kanske Turkiet eller Bulgarien!
    Very Happy


    Ja själva Helsingfors är rätt så tråkig stad, men man hinner inte utforska så mycket. Tiden går fort när man har roligt...


    Ja vi får väl se vart du reser då, kanske Bulgarien? Har hört att det är billigt där.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  Redvictory 2010-06-07, 17:16

    Ett tag var det riktigt fint och soligt! men så gick den i moln ungefär som vid förra valet ni vet! sunny Sleep
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-07, 17:55

    Redvictory skrev:Ett tag var det riktigt fint och soligt! men så gick den i moln ungefär som vid förra valet ni vet! sunny Sleep



    Solen kommer tillbaka...


    Sen kan jag berätta en till positiv nyhet: Jag har suttit och ätit Toblerone i em.
    Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-07, 20:54

    Toblerone det var värst Anna, ja då har du nog gjort forumets tobleronetorsk Doggen lycklig, han gillar ju också toblerone! Wink

    Såg härom dagen när jag var och handlade på vivo, numera matrebellerna att dom sålde tre toblerone för en tia!

    Sponsored content


    Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden... - Sida 3 Empty Sv: Inga personangrepp, den trevliga debatt tråden...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 02:30