Regndrottning skrev:Det skall bli 20+ grader här idag!
Äntligen, äntligen kan jag klä mig i min nya kjol! Till det en snygg topp och mina nya sandaler!
Äntligen, äntligen sommar!
Ta på dig en röd kjol, ... då blir det en rödgrön sommar
Regndrottning skrev:Det skall bli 20+ grader här idag!
Äntligen, äntligen kan jag klä mig i min nya kjol! Till det en snygg topp och mina nya sandaler!
F.I.S.T skrev:Regndrottning skrev:Det skall bli 20+ grader här idag!
Ta på dig en röd kjol, ... då blir det en rödgrön sommar
Vercingetorix skrev:marxisten skrev:Secrist skrev:Snart är det sommarlov och jag har ledigt med betalt juni, juli & augusti....
Det finns ju ett talesätt som säger att det bara finns en grupp i samhället som har mer fritid än lärare.
Du menar den fritid som de läser igenom 30uppsatser eller rättar 30prov?
Trettio?
Jag har 470 elever varje vecka som ska betygsättas, skrivas omdömen om, rättas prov åt, rättas uppsatser åt, planeras lektioner åt... Helst ska man hinna undervisa lite oxå... Sedan tillkommer allt administrativt arbete som konferenser, ringa föräldrar, planera föräldramöten, närvara på desamma, utvecklingssamtal, repetitioner inför luciafirandet, repetitionerna inför avslutningskonserten, etc etc...
Så jag har nog fan att göra... Som singelfarsa med två kids, varav ett med ADHD, på nästintill heltid har jag således lätt att fylla dagarna...
Gissa om jag kommer att behöva kommande sommarlov?
F.I.S.T skrev:Trevliga tråden var det här
Corven skrev:Idag har jag varit och träffat en kille, som förhoppningsvis ska bli kontaktperson för min 16 årige, autistiske son.
Det var en trevlig kille på 20 år, som varit kontaktperson tidigare. En lugn kille verkar det som. Jag hoppas verkligen han kan få en bra kontakt med min son, så dom kan komma ut och göra något annat än att bara sitta framför datorn, som sonen gör idag.
Jag håller verkligen tummarna för att dom ska kunna hitta varandra.
Frågan är bara vad dom ska hitta på. Någon som har några ideer om det? Sonen är inte så förtjust i stojjiga miljöer, men gillar att gå på bio t ex. Men vi skulle behöva lite andra ideer också, så alla förslag mottages tacksamt.
Vercingetorix skrev:Jag är inte med i någon förening, men om det finns en förening som heter något i stil med "Mina barn har en psykotisk morsa!", så skulle jag sannolikt gå med i den...
Corven skrev:Idag har jag varit och träffat en kille, som förhoppningsvis ska bli kontaktperson för min 16 årige, autistiske son.
Det var en trevlig kille på 20 år, som varit kontaktperson tidigare. En lugn kille verkar det som. Jag hoppas verkligen han kan få en bra kontakt med min son, så dom kan komma ut och göra något annat än att bara sitta framför datorn, som sonen gör idag.
Frågan är bara vad dom ska hitta på. Någon som har några ideer om det? Sonen är inte så förtjust i stojjiga miljöer, men gillar att gå på bio t ex. Men vi skulle behöva lite andra ideer också, så alla förslag mottages tacksamt.
Vercingetorix skrev:Solen skiner som om den aldrig gjort annat, och undertecknad ska vara studentchaffis i afton. Ett härligt tillfälle att få glassa runt i stan med taket nere och spana in studentskor... (Obs, läses som femininum plural, och inte student-skor... Fast är det high heels så spanar jag sannolikt in dem oxå, hehe...)
MartinLindgren skrev:Kanske sommar sol och mycket badande kan vara något?
ANNA2LINK skrev:Jag måste berätta något trevligt för er. I helgen har jag varit på en kryssning till Helsingfors.Reste ifrån Linköping i fredags och kom hem vid ett tiden i dag.
Härlig resa. Blev bjuden på den och vi var ett stprt sällskap som åkte iväg.
Jag är övertygad om att man uppskattar mer att få resa iväg någon gång ibland än att alltid kunna resa...
MartinLindgren skrev:Kul att du gjort något roligt Anna, själv ska jag till almedalen till politikerveckan i slutet på månaden,
Ska deltaga i ett antal seminarium, resa och uppehället fore free!
Redvictory skrev:ANNA2LINK skrev:Jag måste berätta något trevligt för er. I helgen har jag varit på en kryssning till Helsingfors.Reste ifrån Linköping i fredags och kom hem vid ett tiden i dag.
Härlig resa. Blev bjuden på den och vi var ett stprt sällskap som åkte iväg.
Jag är övertygad om att man uppskattar mer att få resa iväg någon gång ibland än att alltid kunna resa...
Trevligt trevligt! javisst är det så! jag brukar vilja längta och förbereda mig för vad jag kan tänkas göra och se för skoj varje resa! en Ålandsresa kan vara nog så trevlig som en utlandsresa! Helsingfors har jag aldrig besökt! bara Vasa på den tiden färjan gick dit från där jag bor! det behöver inte kosta så mycket heller! i höst kommer det bli en resa till Helsingfors genom jobbet "blåljus"
Men jag kan nog inte åka för jag ska utomlands (vet inte var) men kanske Turkiet eller Bulgarien!
Redvictory skrev:Ett tag var det riktigt fint och soligt! men så gick den i moln ungefär som vid förra valet ni vet!