Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
SiP
ericTheDog
redalert
DMustaine
RedMentalCase
F.I.S.T
ANNA2LINK
Ezzlirsk
RedCloud
MartinLindgren
x-medborgare
Secrist
Redvictory
17 posters

    De Rödgröna drar ifrån!

    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  DMustaine 2010-05-24, 15:20

    JAg tycker att den här texten känns viktig i detta sammanhang!:

    ”Valforskarna Sören Holmberg och Henrik Oscarsson vid Göteborgs universitet har i en ny bok (Väljare, Norstedts Juridik) studerat väljarnas allmänna politiska kunskap och hur de röstade vid valen 1985 till 2002 genom väljarundersökningar.
    - Om alla röstade som de politiskt mest kunniga skulle socialdemokraterna tappa stöd och folkpartiet vinna röster, säger Sören Holmberg, professor i statsvetenskap.

    Valforskarna har också studerat vad som hade hänt om alla väljare vid de sex senaste valen hade röstat som den tredjedelen med mest kunskap. Valet 2002 hade slutat annorlunda:
    - Det hade blivit regeringsskifte. Mp hade åkt ur riksdagen och det borgerliga blocket hade blivit större än s-v, säger Sören Holmberg. Socialdemokraterna får vid samtliga sex riksdagsval mellan 1985 och 2002 större stöd av okunniga väljare än av kunniga.


    Och det är tvärtom för folkpartiet och moderaterna. Det innebär också att en kunskapshöjning hos väljarna skulle gynna kunna främst fp och missgynna s, menar forskarna.
    För vänsterpartiet visar utvecklingen mellan 1985 och 2002 att partiet fått mer och mer stöd bland okunniga väljare när partiets väljarbas breddats. Samma utveckling har mp. ”
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  Redvictory 2010-05-24, 15:23

    DMustaine skrev:JAg tycker att den här texten känns viktig i detta sammanhang!:

    ”Valforskarna Sören Holmberg och Henrik Oscarsson vid Göteborgs universitet har i en ny bok (Väljare, Norstedts Juridik) studerat väljarnas allmänna politiska kunskap och hur de röstade vid valen 1985 till 2002 genom väljarundersökningar.
    - Om alla röstade som de politiskt mest kunniga skulle socialdemokraterna tappa stöd och folkpartiet vinna röster, säger Sören Holmberg, professor i statsvetenskap.

    Valforskarna har också studerat vad som hade hänt om alla väljare vid de sex senaste valen hade röstat som den tredjedelen med mest kunskap. Valet 2002 hade slutat annorlunda:
    - Det hade blivit regeringsskifte. Mp hade åkt ur riksdagen och det borgerliga blocket hade blivit större än s-v, säger Sören Holmberg. Socialdemokraterna får vid samtliga sex riksdagsval mellan 1985 och 2002 större stöd av okunniga väljare än av kunniga.


    Och det är tvärtom för folkpartiet och moderaterna. Det innebär också att en kunskapshöjning hos väljarna skulle gynna kunna främst fp och missgynna s, menar forskarna.
    För vänsterpartiet visar utvecklingen mellan 1985 och 2002 att partiet fått mer och mer stöd bland okunniga väljare när partiets väljarbas breddats. Samma utveckling har mp. ”

    Är du medveten om att du försöker dumförklara majoriteten av det Svenska folket? hur tror du de skulle rösta om jag lade ut dina påståenden i en blogg på nätet på löpsedlar? de skulle naturligtvis bli ännu säkrare på att de valt helt rätt pårti (det Rödgröna) Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-24, 15:25

    RedMentalCase skrev:Xet och rv tror alltså att de satt en tia när de får inkassera nåra tior mer i bidrag, men att hela landet går utför i ett lutande plan tycks bekymra föga.

    Men lilla vän har inga bidrag har aldrig haft så det så.. Skulle vara barn BIDRAGET då.. Vill du veta en hemmlis... Jag kommer inte få eller behöva några bidrag från en rödgrön regering heller..
    Tror det är dina fördommar som är i farten igen.. aj då.. Ta ett glas vin till dravlet lättare att svälja ner då.. Cool Ps.. det blev snabbt en tolvpoängare.. Very Happy


    Senast ändrad av x-medborgare den 2010-05-24, 15:32, ändrad totalt 1 gång
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  DMustaine 2010-05-24, 15:28

    Jag visar bara på vad som sägs från de som aktivt forskar i ämnet, övriga tolkningar får stå för dig. Men ärligt så var det länge sedan jag iaf dumförklarade dig Very Happy Sen handlar det egentligen inte om att dumförklara folk utan visa på vad ex ointresse för politik har för konsekvenser! Skulle varenda väljare i landet gå igenom parti för parti och inte lyssna på dravlet och populismen som förs fram i debatter o dyl så skulle högern troligast vinna på det!


    Senast ändrad av DMustaine den 2010-05-24, 15:30, ändrad totalt 1 gång
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  Redvictory 2010-05-24, 15:29

    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:Xet och rv tror alltså att de satt en tia när de får inkassera nåra tior mer i bidrag, men att hela landet går utför i ett lutande plan tycks bekymra föga.

    Men lilla vän har inga bidrag har aldrig haft så det så.. Skulle vara barn BIDRAGET då.. Vill du veta en hemmlis... Jag kommer inte få eller behöva några bidrag från en rödgrön regering heller..
    Tror det är dina fördommar som är i faten igen.. aj då.. Ta ett glas vin till dravlet lättare att svälja ner då.. Cool Ps.. det blev snabbt en tolvpoängare.. Very Happy

    Samma här! inga bidrag här heller! Barnbidraget har X:et (alltså inte du X:et)det enda jag har är sjukförsäkring som jag betalat för sen jag började arbeta 1979
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-24, 15:50

    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:Xet och rv tror alltså att de satt en tia när de får inkassera nåra tior mer i bidrag, men att hela landet går utför i ett lutande plan tycks bekymra föga.

    Men lilla vän har inga bidrag har aldrig haft så det så.. Skulle vara barn BIDRAGET då.. Vill du veta en hemmlis... Jag kommer inte få eller behöva några bidrag från en rödgrön regering heller..
    Tror det är dina fördommar som är i farten igen.. aj då.. Ta ett glas vin till dravlet lättare att svälja ner då.. Cool Ps.. det blev snabbt en tolvpoängare.. Very Happy


    Barn bidraget har även dom rika...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-24, 15:53

    Suck...? var hittar RoffarReinfelt sina anhängare någonstans?

    Dumstainare och Mr.Menatalare eller vad tusan dom nu heter! Suspect
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  Redvictory 2010-05-24, 15:57

    ANNA2LINK skrev:
    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:Xet och rv tror alltså att de satt en tia när de får inkassera nåra tior mer i bidrag, men att hela landet går utför i ett lutande plan tycks bekymra föga.

    Men lilla vän har inga bidrag har aldrig haft så det så.. Skulle vara barn BIDRAGET då.. Vill du veta en hemmlis... Jag kommer inte få eller behöva några bidrag från en rödgrön regering heller..
    Tror det är dina fördommar som är i farten igen.. aj då.. Ta ett glas vin till dravlet lättare att svälja ner då.. Cool Ps.. det blev snabbt en tolvpoängare.. Very Happy


    Barn bidraget har även dom rika...

    Jo det ämnet har vi tagit upp och vilket liv det blev på anhängarna då vi kom med förslag på behovsprövat barnbidrag! Very Happy
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  DMustaine 2010-05-24, 16:05

    MartinLindgren skrev:Suck...? var hittar RoffarReinfelt sina anhängare någonstans?

    Dumstainare och Mr.Menatalare eller vad tusan dom nu heter! Suspect

    Han hittar oss bland de som tänker!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-24, 16:11

    Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:Xet och rv tror alltså att de satt en tia när de får inkassera nåra tior mer i bidrag, men att hela landet går utför i ett lutande plan tycks bekymra föga.

    Men lilla vän har inga bidrag har aldrig haft så det så.. Skulle vara barn BIDRAGET då.. Vill du veta en hemmlis... Jag kommer inte få eller behöva några bidrag från en rödgrön regering heller..
    Tror det är dina fördommar som är i farten igen.. aj då.. Ta ett glas vin till dravlet lättare att svälja ner då.. Cool Ps.. det blev snabbt en tolvpoängare.. Very Happy


    Barn bidraget har även dom rika...

    Jo det ämnet har vi tagit upp och vilket liv det blev på anhängarna då vi kom med förslag på behovsprövat barnbidrag! Very Happy


    Ja varför ska dom som redan har råd med allt till sina barn få bidrag som dom kan sätta in på bankkonto varje mån???
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  Redvictory 2010-05-24, 16:13

    DMustaine skrev:
    MartinLindgren skrev:Suck...? var hittar RoffarReinfelt sina anhängare någonstans?

    Dumstainare och Mr.Menatalare eller vad tusan dom nu heter! Suspect

    Han hittar oss bland de som tänker!

    Du menar att allfler av er slutat tänka nu då? ha,ha,ha
    Tänk så tokigt det kan bli
    Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Val

    Inlägg  Secrist 2010-05-24, 19:16

    Något går inte ihop! Reinfeldt har höga förtroendesiffror men de Rödgröna drar ifrån! kan det ha med politiken att göra månne?

    Lite lustigt är det allt. Både Mona och Ohly har urusla förtroendesiffror men ändå röstar man på dem. Shocked Det måste vara nästan unikt i svensk politik.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-24, 19:25

    Hur enkelt som helst secristen, den svenska menaliteten lever hos en majoritet av väljarna,

    Sen att det finns självpåtalade besserwissers som röstar på person och hundögon är en av förklaringar att Reinfeldts dagar är räknade!

    Det finns många blånästa brakegon, men förhoppningsvis inte tillräckligt många för en blå fortsättning!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-24, 19:28

    Det är ju så att ni blåingar ligger väl på hundnivå, en klok hund förstår ca 100/150 ord, ungefär på en två årings nivå!

    Med andra ord "Dumstaine" vill man hitta människor som tänker lär man nog inte hitta dom i RoffarReinfeldt skock?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Val

    Inlägg  Secrist 2010-05-24, 19:29

    Hur enkelt som helst secristen, den svenska menaliteten lever hos en majoritet av väljarna,

    Nu vet jag inte vad en menalitet är men du kanske menar mentalitet?

    Hursomhelst, så är det självklart att över 60 år av sossestyre sätter sina spår. Även om allt tyder på att sossarnas dominans inom svensk politik är slut. Idag ligger de på röstsiffror som för tjugo år sedan skulle betraktas som katastrofsiffror.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  Redvictory 2010-05-24, 19:58

    Secrist skrev:Något går inte ihop! Reinfeldt har höga förtroendesiffror men de Rödgröna drar ifrån! kan det ha med politiken att göra månne?

    Lite lustigt är det allt. Både Mona och Ohly har urusla förtroendesiffror men ändå röstar man på dem. Shocked Det måste vara nästan unikt i svensk politik.

    Ett litet tips secrist! politiken! det är politiken vi röstar på! inte ledaren för partiet! för er är det tvärtom men det erkänner ni aldrig!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Val

    Inlägg  Secrist 2010-05-24, 20:01

    Ett litet tips secrist! politiken! det är politiken vi röstar på! inte ledaren för partiet! för er är det tvärtom men det erkänner ni aldrig!

    Säger du nu ja för att det passar in. Att det inte har något med verkligheten att göra är ju en annan sak. Men det har vi ofta sett exempel på här när forumvänstern tillskriver oppositionen åsikter och handlingsplaner som de inte ens har.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-24, 20:03

    Secrist skrev:Ett litet tips secrist! politiken! det är politiken vi röstar på! inte ledaren för partiet! för er är det tvärtom men det erkänner ni aldrig!

    Säger du nu ja för att det passar in. Att det inte har något med verkligheten att göra är ju en annan sak. Men det har vi ofta sett exempel på här när forumvänstern tillskriver oppositionen åsikter och handlingsplaner som de inte ens har.

    källa tack......? Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
    För att citera en känd skribent.. Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  Redvictory 2010-05-24, 20:04

    Secrist skrev:Ett litet tips secrist! politiken! det är politiken vi röstar på! inte ledaren för partiet! för er är det tvärtom men det erkänner ni aldrig!

    Säger du nu ja för att det passar in. Att det inte har något med verkligheten att göra är ju en annan sak. Men det har vi ofta sett exempel på här när forumvänstern tillskriver oppositionen åsikter och handlingsplaner som de inte ens har.

    Det är snarare ni anhängare som tillskriver oppositionen åsikter och handlingsplaner de inte har! (sluta upp med det)
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Rödgröna

    Inlägg  Secrist 2010-05-24, 20:06

    Det är snarare ni anhängare som tillskriver oppositionen åsikter och handlingsplaner de inte har! (sluta upp med det)

    Läs dialogen i min tråd om a-kassebluffen så förstår du vad jag menar.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Källa

    Inlägg  Secrist 2010-05-24, 20:07

    källa tack......?

    Min tråd om a-kassebluffen är ett exempel.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  Redvictory 2010-05-24, 20:13

    Secrist skrev:Det är snarare ni anhängare som tillskriver oppositionen åsikter och handlingsplaner de inte har! (sluta upp med det)

    Läs dialogen i min tråd om a-kassebluffen så förstår du vad jag menar.

    Jaha! du vill generalisera? jag har inte ens skrivit i den skittråden secrist!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Skräp?

    Inlägg  Secrist 2010-05-24, 20:14

    Jaha! du vill generalisera? jag har inte ens skrivit i den skittråden secrist!

    *asg* Nä, det kan jag förstå eftersom det inte passar in i din bild av de rödgröna. Då är det bättre att blunda och leva i en fantasivärld! Razz
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  Redvictory 2010-05-24, 20:18

    Secrist skrev:Jaha! du vill generalisera? jag har inte ens skrivit i den skittråden secrist!

    *asg* Nä, det kan jag förstå eftersom det inte passar in i din bild av de rödgröna. Då är det bättre att blunda och leva i en fantasivärld! Razz

    Jag har mina bestämda åsikter och alla överensstämmer inte alltid med de Rödgröna och inte heller med de blåsvarta! i just detta ämne tycker jag att det är bra att man gör en ordentlig utredning och inte hastar igenom ett dåligt hastverk som måste göras om gång på gång som vi sett de senaste åren!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Åsikt

    Inlägg  Secrist 2010-05-24, 20:21

    Jag har mina bestämda åsikter och alla överensstämmer inte alltid med de Rödgröna och inte heller med de blåsvarta! i just detta ämne tycker jag att det är bra att man gör en ordentlig utredning och inte hastar igenom ett dåligt hastverk som måste göras om gång på gång som vi sett de senaste åren!

    Fast då får du se till att hålla isär dina privata åsikter med de rödgrönas officiella politik. Något du har stora problem med. De verkar ha en tendens att flyta samman.

    Sponsored content


    De Rödgröna drar ifrån! - Sida 2 Empty Sv: De Rödgröna drar ifrån!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 13:52