Sniperace 2010-05-25, 22:00
Redvictory skrev: Sniperace skrev: berralarzon skrev: Sniperace skrev: formsvackan skrev: lazy skrev:Ett exempel när det gäller a-kassan kan jag bidra med, på slutet av 70 början
på 80-talet så var det väldigt vanligt att människor från främst norrbotten
tog jobb i t.ex Södertälje på Scania, efter att ha jobbat såpass att man
uppfyllde a-kassa så började snacket om hemlängtan och rena "depressionen"
över att inte vara "hemma", sagt o gjort och hem igen till den lugna miljön
och arbetslösheten tills a-kassan var på väg att "ta slut" då var det dags
för nästa resa.
Det var/är inte ovanligt att en hel del företag i vissa branscher satt i system att använda a-kassan som ett "lönebidrag"
jag har en vän som jobbar ca 6-7 månader per år som taktäckare (vasstak) han kan inte jobba vintertid, och jobbar in så han klarar sig hela året under det halvår det går bra, men han skulle aldrig få för sig att utnyttja akassan som räddningsplanka för siin lediga tid...
Han jobbar väl svart som din kompis tjyvenander gör..
//berra
nej, det gör han INTE, han tränar sitt skytteintresse, han hjälper till med skjutbanan, han tränar 4-5 timmar spelning med blåsinstrument per dag, renoverar gamla råoljemotorer som han samlar på osv....
du ska nog inte döma alla efter hur du själv skulle göra, då kan dedt bli så här fel
Hur ska vi kunna veta att det du tar upp är sant sniper?
det kan ni veta lika lite som att vi ska veta det är sant att du hade cancer osv osv
hur kan vi veta att du talar sanning, hur kan vi veta att någon annan gör det?
vill du inte tro så skiter jag ett stort stycke i det, för jag förlorar inget på det
så som sagt gör som du vill, men vissa saker kan du lätt kolla upp ex de läkare jag nämnde osv...
och jag har inte dolt mig särskilt väl, så den med minsta hum om hur man säker kan snabbt hitta mig och få bevisat att jag talar sanning