Länk:
http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5142636
Vad tycker ni??
MVH
//KTR
blueheaven skrev:Varför skall kommun bedriva restaurang, bensinstationer och kulturhus?
Tycker att det verkar som det är en utmärkt idé att sälja ut just sådana här verksamheter!
KickTheRasist skrev:blueheaven skrev:Varför skall kommun bedriva restaurang, bensinstationer och kulturhus?
Tycker att det verkar som det är en utmärkt idé att sälja ut just sådana här verksamheter!
Varför och till vem en Italienare eller Dansk kanske ??
KickTheRasist skrev:blueheaven skrev:Varför skall kommun bedriva restaurang, bensinstationer och kulturhus?
blueheaven skrev:KickTheRasist skrev:blueheaven skrev:Varför skall kommun bedriva restaurang, bensinstationer och kulturhus?
Ja du rasisten kanske det!
KickTheRasist skrev:blueheaven skrev:KickTheRasist skrev:blueheaven skrev:Varför skall kommun bedriva restaurang, bensinstationer och kulturhus?
Från och nu ger jag dig namnet för "Forumets - Taliban" för att med dina inlägg
har du samma kvot av IQ som dem ovannämnda .
blueheaven skrev:KickTheRasist skrev:blueheaven skrev:KickTheRasist skrev:blueheaven skrev:Varför skall kommun bedriva restaurang, bensinstationer och kulturhus?
Like it!! ??
Från och nu ger jag dig namnet för "Forumets - Taliban" för att med dina inlägg
har du samma kvot av IQ som dem ovannämnda .
Okej!
Regndrottning skrev:Kulturhus absolut!
Det är en samhällsfunktion som kan se till att alla smakriktningar inom kulturen kan få plats. Inte bara populär kultur som generar vinstpengar.
Kan ett kulturhus drivas utan större vinstintresse så kan en större utbud och variation vara möjligt.
Regndrottning skrev:Kulturhus absolut!
Det är en samhällsfunktion som kan se till att alla smakriktningar inom kulturen kan få plats. Inte bara populär kultur som generar vinstpengar.
Kan ett kulturhus drivas utan större vinstintresse så kan en större utbud och variation vara möjligt.
KickTheRasist skrev:Vad fick du ifrån att jag är Rasist är det enbart på grund av att M vill sälja Svenskt egendom för Italienare eller Danskar eller helt och hållet något land??
KickTheRasist skrev:Regndrottning skrev:Kulturhus absolut!
Regn !!
Jag förstår inte exakt hur du menar , är det ok att sälja kultur arv som är
i Svensk ägo till någon annan och dessutom den folk som jobbar där eventuellt kommer att förlora sitt jobb??
MVH
//KTR
blueheaven skrev:KickTheRasist skrev:Vad fick du ifrån att jag är Rasist är det enbart på grund av att M vill sälja Svenskt egendom för Italienare eller Danskar eller helt och hållet något land??
Spelar nationaliteten någon roll för en eventuell köpare?
Om svaret är ja då ligger ju rasist ganska nära!
KickTheRasist skrev:blueheaven skrev:KickTheRasist skrev:Vad fick du ifrån att jag är Rasist är det enbart på grund av att M vill sälja Svenskt egendom för Italienare eller Danskar eller helt och hållet något land??
Ja det spelar !! jag vet inte om dem skall egentligen sälja till ett annan
land , men man vill ju ha helst behålla Svenskt egendom här i Sverige ..
eller hur Talibanen ??
fredrik rahm skrev:blue har du danskt påbrå??
jag har ju Italienskt så vi vet nog vad "antirasisten" menar..
blueheaven skrev:KickTheRasist skrev:blueheaven skrev:KickTheRasist skrev:Vad fick du ifrån att jag är Rasist är det enbart på grund av att M vill sälja Svenskt egendom för Italienare eller Danskar eller helt och hållet något land??
Ja det spelar !! jag vet inte om dem skall egentligen sälja till ett annan
land , men man vill ju ha helst behålla Svenskt egendom här i Sverige ..
eller hur Talibanen ??
Så du menar att dansken eller vad det nu är flyttar kulturhuset från Sverige?
Tror du inte att variationen tvärtom kan utökas och berikas?
KickTheRasist skrev:Regndrottning skrev:Kulturhus absolut!
Regn !!
Jag förstår inte exakt hur du menar , är det ok att sälja kultur arv som är
i Svensk ägo till någon annan och dessutom den folk som jobbar där eventuellt kommer att förlora sitt jobb??
MVH
//KTR