alla andra som bor annanstans i landet ska de diskrimineras?
RUT gerr ju denna möjlighet oavsett var man bor, men butlers på stockholms tbanestationer ger ju inga andra denna möjlighet....
Sniperace skrev:men är detta något som bara stockholmarna ska få?
alla andra som bor annanstans i landet ska de diskrimineras?
RUT gerr ju denna möjlighet oavsett var man bor, men butlers på stockholms tbanestationer ger ju inga andra denna möjlighet....
MartinLindgren skrev:Visst har jag svar lille Allerten, som kollektivresenär här i stan säger jag bara, ju bättre service, dessto fler resenärer,
Precis som Carin Jämtin säger så finns det tomma lokaler i T-banestationerna, särskilt vid Gullmarsplan som kan användas för utbyggd service!
Utbyggd service, fler resenärer mindre bilar, ger renare miljö, bra för alla som vill andas så ren luft som möjligt!
Kanske något för Allerten med den röda stjärten att tänka på, andas ren luft, och slippa nosa mamsen under kjolarna?
MartinLindgren skrev:Dom får väl också rösta fram en kommunledning som vill ge dom också en bättre kollektiv resenär service!
Novus presenterade en mätning igår som visade att iallafall en stor majoritet storstadsbor vill ha en utbyggd och förbättrad kollektivtrafik fram nya vägar,
Självklart ska vi satsa på en bra kollektivtrafik var man en bor i sverige, så att får bra alternativ till bilarna!
Sniperace skrev:MartinLindgren skrev:Dom får väl också rösta fram en kommunledning som vill ge dom också en bättre kollektiv resenär service!
Novus presenterade en mätning igår som visade att iallafall en stor majoritet storstadsbor vill ha en utbyggd och förbättrad kollektivtrafik fram nya vägar,
Självklart ska vi satsa på en bra kollektivtrafik var man en bor i sverige, så att får bra alternativ till bilarna!
så du menar att det rör sig inte om socialdemokratisk regeringspolitik, utan vanlig kommunpolitik?
Med andra ord vore det helt ok med rut i alla allianskommuner, men inte i sosse osv...
JA, men är du för rättvisa osv, s¨kämpa för LIKA bra kollektivtraik fär olle i Bondstorp, när han vill åka till Ryd, eller det är en annan sak, det rör ju inte dig?
MartinLindgren skrev:Det är väl kommunerna själva som driver sin lokaltrafik, kollektivresandet!
Det trodde jag du begrep Sniper?
Självklart har man ju samma rätt att kräva bra service som kollektivresenär av sina politiker var man än bor!
Vill man ha en bra och fungerande kollektivtrafik, var man än bor, så är ju en bra början att rösta rödgrönt, då miljövänlig kollektivtrafik med bra service står högt upp på agendan, som du vet!
theward skrev:På vilket sätt visar det sig att fusket var utbrett?
Genom att fler, genom/pga ett hårdare regelverk nekas ersättning från sjukförsäkringen??
Det "beviset" är ju tunnare än isskimret på en skogstjärn i slutet på oktober.
Sen har inte kvällstidningar behövt gräva fram "snyfthistorier" eller extremfall för att ha nåt att skriva om och "misskreditera" Alliansen som ni verkar tro....
Fast det klart de tjänar väl bättre era syften och stillar era samveten( vet inte om ni alla ens har ett )
Att förpassa de som utförsäkras som fuskare,lata, bidragsnyltare och när ni får det svart på vitt genom media att vanligt hederligt folk hamnar i kläm.
Är det en "enskild" händelse...
Men ni har helfel, men jag misstänker att det kommer ni aldrig att förstå, om ni inte själva hamnar i en sådan situation så att ni verkligen förstår problemen och hur långtidssjuka har det i dagens samhälle
MartinLindgren skrev:Det är väl kommunerna själva som driver sin lokaltrafik, kollektivresandet!
Det trodde jag du begrep Sniper?
Självklart har man ju samma rätt att kräva bra service som kollektivresenär av sina politiker var man än bor!
Vill man ha en bra och fungerande kollektivtrafik, var man än bor, så är ju en bra början att rösta rödgrönt, då miljövänlig kollektivtrafik med bra service står högt upp på agendan, som du vet!
MartinLindgren skrev:Dom vet mycket väl, dessutom bekräftat av FK, att fuskarna i sjukförsäkringen hittar man bland dom friska och arbetsföra som utan tvekan misstänkligör oskyldiga, och dessuton lika tveklöst går loss på sjuka med sina blåslampor,
och tillskriver sig själva stor hederoch ära för tilltaget!
En tilltyckes mörkblå borgarmentalitet!
Leve Mona Sahlin som i söndags i Tanto snackade om människors lika värde, och att stupstockarna ska bort, om våra rödgröna vinner valet 19 september!
MartinLindgren skrev:Då ljuger väl FK i sina egna undersökningar, men berätta gärna för mig Mr.Doggen hur fullt berättigade sjuka och skadade som inte kan gå till jobbet skulle kunna fuska?
Grrr, vov, vov Mr.Doggen och lycka till i jagandet efter din lilla ynkliga svanstump!
ANNA2LINK skrev:theward skrev:På vilket sätt visar det sig att fusket var utbrett?
Genom att fler, genom/pga ett hårdare regelverk nekas ersättning från sjukförsäkringen??
Det "beviset" är ju tunnare än isskimret på en skogstjärn i slutet på oktober.
Sen har inte kvällstidningar behövt gräva fram "snyfthistorier" eller extremfall för att ha nåt att skriva om och "misskreditera" Alliansen som ni verkar tro....
Fast det klart de tjänar väl bättre era syften och stillar era samveten( vet inte om ni alla ens har ett )
Att förpassa de som utförsäkras som fuskare,lata, bidragsnyltare och när ni får det svart på vitt genom media att vanligt hederligt folk hamnar i kläm.
Är det en "enskild" händelse...
Men ni har helfel, men jag misstänker att det kommer ni aldrig att förstå, om ni inte själva hamnar i en sådan situation så att ni verkligen förstår problemen och hur långtidssjuka har det i dagens samhälle
Frågan är om någonsin en del på högersidan kommer att kunna sätta sig in hur en långtidssjukskriven har det när man tror att dom flesta sjuka fuskar???
ericTheDog skrev:MartinLindgren skrev:Då ljuger väl FK i sina egna undersökningar, men berätta gärna för mig Mr.Doggen hur fullt berättigade sjuka och skadade som inte kan gå till jobbet skulle kunna fuska?
Grrr, vov, vov Mr.Doggen och lycka till i jagandet efter din lilla ynkliga svanstump!
Fauskarna martin, finns bland de som lyfter bidrag från fk. Går man till jobbet och inte lyfter några bidrag från fk så är man heller ingen fuskare i det avseendet. Fuskarna hittar du istället i din egen samhällsgrupp - bidragslyftarna.