RedMentalCase 2010-05-25, 12:32
Corven skrev: RedMentalCase skrev:Att form inte är riktigt klok vet vi ju sen länge, men jag visste inte att han kunde smitta dig genom datorn.
Bara det faktum att man köper och säljer en aktie kan anses vara spekulation.
Så svaret är att spekulation skapar mervärde, varför tror du en del företag vill vara på börsen.När du förstått det här så är du välkommen att fortsätta diskussionen, men jag förväntar mig då att du specificerar hur du tänkt dig att förhindra den handel du anser inte är vad du kallar gynnsam.
Det besvarar inte min fråga. Och innan jag fått svar på frågan om på vilket sätt denna handel gynnar företagen kan jag inte specificera hur jag anser handeln borde bedrivas, eftersom just den handel jag kritiserar är en viktig del av börsen.
Jag vill få en större förståelse för hur det fungerar, därför frågar jag. Jag är seriöst intresserad av att förstå det.
Tyvärr får jag mest hån till svar, och min grundläggande fråga får jag inget svar alls på.
Ja hån är väl det minsta du ska ha som inte kan ta ett svar utan istället kräver att man svarar det du begär.
Du vill ha svaret 3 på frågan vad är 1+1, tyvärr, du får vända dig till nån annan kommunskit om du vill ha det svaret.
Och när du inte får svaret 3 så anser du dig inte behöva utveckla dina egna dårförslag
, du gör allting väldigt lätt för dig av förklarliga skäl.
PS Man kunde alltså inte få nåra bra förslag på köpvärda optioner av er ? DS
Senast ändrad av RedMentalCase den 2010-05-25, 12:39, ändrad totalt 1 gång