Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
RedMentalCase
Redvictory
RedCloud
redalert
Corven
x-medborgare
formsvackan
11 posters

Tyskland förbjuder naken blankning

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Tyskland förbjuder naken blankning - Sida 4 Empty Sv: Tyskland förbjuder naken blankning

Inlägg  formsvackan 2010-05-25, 11:42

RedMentalCase skrev:Här är ett av mina svar, men du vill att jag ska svara 3 , knäppgök.
    Så här tror jag att du resonerar

1. Börsen bygger på spekulation
    2. Utan spekulation, ingen börs
    3. Utan börs, begränsad möjlighet för företagen att få in initialt "riskkapital"

Detta skulle alltså enligt dina teorier innebära att spekulation gynnar företagen.

Oavsett om min tro beträffande ditt resonemang är rätt eller inte, har du lik förbaskat inte besvarat Corvens fråga. Du har förmodligen inte ens förstått den.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Tyskland förbjuder naken blankning - Sida 4 Empty Sv: Tyskland förbjuder naken blankning

Inlägg  RedMentalCase 2010-05-25, 11:47

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Här är ett av mina svar, men du vill att jag ska svara 3 , knäppgök.
    Så här tror jag att du resonerar

1. Börsen bygger på spekulation
    2. Utan spekulation, ingen börs
    3. Utan börs, begränsad möjlighet för företagen att få in initialt "riskkapital"

Detta skulle alltså enligt dina teorier innebära att spekulation gynnar företagen.

Oavsett om min tro beträffande ditt resonemang är rätt eller inte, har du lik förbaskat inte besvarat Corvens fråga. Du har förmodligen inte ens förstått den.

lol

Nu har alla bräddar runnit över, nu sitter foliet och ska få corvens fråga --
    " vad är 1+1.." till att bli 4 !

lol

Det vore annars trevligt att diskutera börsen, men med en samling nojade vänster är det helt omöjligt.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-05-25, 11:51

RedMentalCase skrev:Det vore annars trevligt att diskutera börsen, men med en samling nojade vänster är det helt omöjligt.
    I och med att du inte ens lyckas besvara Corvens mycket enkla fråga har jag svårt att se dig kunna "diskutera börsen" med någon alls, fantasigeneratorn naturligtvis undantagen Very Happy
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2010-05-25, 11:53

Nu har jag aldrig frågat dig om vad 1 + 1 blir.

Det är ytterligare en fråga du har hittat på. Som när du påstod att jag frågat om du var emot spekulationer på börsen.

Testa att läsa vad jag faktiskt frågar om....

RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-05-25, 11:55

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Det vore annars trevligt att diskutera börsen, men med en samling nojade vänster är det helt omöjligt.
    I och med att du inte ens lyckas besvara Corvens mycket enkla fråga har jag svårt att se dig kunna "diskutera börsen" med någon alls, fantasigeneratorn naturligtvis undantagen Very Happy

Vart vill ni komma med ert iq befriade dravel ?

Hur långt kan ni gå i ert idiotförklarande av er själva ?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-05-25, 11:57

Tja, du kan ju prova att besvara min fråga....
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-05-25, 11:58

Corven skrev:
    Testa att läsa vad jag faktiskt frågar om....

lol ggr 1000, typ.

Testa att läsa svaren.

Om inte svaret passar in i din röda döda mall kanske det är fel på din mall .
    Den börjar väl lukta nu efter 20 års föruttnelse.
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-05-25, 12:07

Vilket av svaren besvarar min fråga? Dvs frågan om HUR det gynnar företagen.

Det enda du har svarat är att det gynnar Telia att vara på börsen.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-05-25, 12:12

Undrar om inte mjukvaran i fantasigeneratorn borde uppgraderas med åtminstone SP1 Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-05-25, 12:21

Corven skrev:Vilket av svaren besvarar min fråga? Dvs frågan om HUR det gynnar företagen.

Det enda du har svarat är att det gynnar Telia att vara på börsen.

Att form inte är riktigt klok vet vi ju sen länge, men jag visste inte att han kunde smitta dig genom datorn.Smile

Bara det faktum att man köper och säljer en aktie kan anses vara spekulation.
    Så svaret är att spekulation skapar mervärde, varför tror du en del företag vill vara på börsen.

När du förstått det här så är du välkommen att fortsätta diskussionen, men jag förväntar mig då att du specificerar hur du tänkt dig att förhindra den handel du anser inte är vad du kallar gynnsam.
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-05-25, 12:26

RedMentalCase skrev:

Att form inte är riktigt klok vet vi ju sen länge, men jag visste inte att han kunde smitta dig genom datorn.Smile

Så svaret är att spekulation skapar mervärde, varför tror du en del företag vill vara på börsen.

När du förstått det här så är du välkommen att fortsätta diskussionen, men jag förväntar mig då att du specificerar hur du tänkt dig att förhindra den handel du anser inte är vad du kallar gynnsam.

Det besvarar inte min fråga. Och innan jag fått svar på frågan om på vilket sätt denna handel gynnar företagen kan jag inte specificera hur jag anser handeln borde bedrivas, eftersom just den handel jag kritiserar är en viktig del av börsen.

Jag vill få en större förståelse för hur det fungerar, därför frågar jag. Jag är seriöst intresserad av att förstå det.

Tyvärr får jag mest hån till svar, och min grundläggande fråga får jag inget svar alls på.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-05-25, 12:32

Corven skrev:
    RedMentalCase skrev:

Det besvarar inte min fråga. Och innan jag fått svar på frågan om på vilket sätt denna handel gynnar företagen kan jag inte specificera hur jag anser handeln borde bedrivas, eftersom just den handel jag kritiserar är en viktig del av börsen.

Jag vill få en större förståelse för hur det fungerar, därför frågar jag. Jag är seriöst intresserad av att förstå det.

Tyvärr får jag mest hån till svar, och min grundläggande fråga får jag inget svar alls på.

Ja hån är väl det minsta du ska ha som inte kan ta ett svar utan istället kräver att man svarar det du begär.
    Du vill ha svaret 3 på frågan vad är 1+1, tyvärr, du får vända dig till nån annan kommunskit om du vill ha det svaret.

Och när du inte får svaret 3 så anser du dig inte behöva utveckla dina egna dårförslag
    , du gör allting väldigt lätt för dig av förklarliga skäl.

PS Man kunde alltså inte få nåra bra förslag på köpvärda optioner av er ? DS

Senast ändrad av RedMentalCase den 2010-05-25, 12:39, ändrad totalt 1 gång
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-05-25, 12:38

RedMentalCase skrev:Ja hån är väl det minsta du ska ha som inte kan ta ett svar utan istället kräver att man svarar det du begär.
    Du vill ha svaret 3 på frågan vad är 1+1, tyvärr, du får vända dig till nån annan kommunskit om du vill ha det svaret.

Och när du inte får svaret 3 så anser du dig inte behöva utveckla dina egna dårförslag
    Du sprattlar friskt med benen, uppe på din pottkant Very Happy
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-05-25, 12:51

RedMentalCase skrev:

Ja hån är väl det minsta du ska ha som inte kan ta ett svar utan istället kräver att man svarar det du begär.

Jag har som sagt inte frågat efter vad 1 + 1 blir, och svaret på den fråga jag har ställt är definitivt inte varken 2 eller 3.

Jag har bett dig svara på frågan HUR det gynnar företagen.

Ditt svar har varit att Telia har glädje av att vara på börsen. Och att spekulationer skapar mervärde.

Men det besvarar inte min fråga om HUR de börsnoterade företagen har nytta av den sorts aktiehandel jag kritiserar.

Att t ex Investor eller andra investerare köper aktier, för ett långsiktigt innehav, där man genom sitt innehav kan vara med och påverka hur företaget utvecklas, det förstår jag nyttan med. Den typen av aktiehandel har jag absolut ingenting emot.

Men den typ av aktiehandel, som vi t ex sett idag på morgonen, där sk aktieklippare fått kalla fötter, och börjar vräka ut aktier på marknaden, den förstår jag inte. Den typen av handel skapar massor av oro, och här kommer min fråga in.

HUR GYNNAR DETTA DE BÖRSNOTERADE FÖRETAGEN?

RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-05-25, 12:56

Corven skrev:
    RedMentalCase skrev:

Jag har som sagt inte frågat efter vad 1 + 1 blir, och svaret på den fråga jag har ställt är definitivt inte varken 2 eller 3.

Jag har bett dig svara på frågan HUR det gynnar företagen.

Ditt svar har varit att Telia har glädje av att vara på börsen. Och att spekulationer skapar mervärde.

Men det besvarar inte min fråga om HUR de börsnoterade företagen har nytta av den sorts aktiehandel jag kritiserar.

Att t ex Investor eller andra investerare köper aktier, för ett långsiktigt innehav, där man genom sitt innehav kan vara med och påverka hur företaget utvecklas, det förstår jag nyttan med. Den typen av aktiehandel har jag absolut ingenting emot.

Men den typ av aktiehandel, som vi t ex sett idag på morgonen, där sk aktieklippare fått kalla fötter, och börjar vräka ut aktier på marknaden, den förstår jag inte. Den typen av handel skapar massor av oro, och här kommer min fråga in.

HUR GYNNAR DETTA DE BÖRSNOTERADE FÖRETAGEN?

Du är inte den vassaste kniven i lådan corven, det vet du själv, eller hur ?

Jag ville tydliggöra hur dum du är med liknelsen om 1+1 ska bli 3.

Jag har svarat men du vill ha ett svar som passar din världsbild, då säger jag för sista gången , då får du fråga dig själv eller nån annan som är lika konstig som du.

Säg, är du i denna tråd för att diskutera börsen eller är vi här för att diskutera hur kokt i huvet du är? Smile

Och vad menar du om aktiehandeln idag ? Ska man inte få lov att sälja sina aktier ?
    lol
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-05-25, 13:01

RedMentalCase skrev:

Du är inte den vassaste kniven i lådan corven, det vet du själv, eller hur ?

Jag ville tydliggöra hur dum du är med liknelsen om 1+1 ska bli 3.

Jag har svarat men du vill ha ett svar som passar din världsbild, då säger jag för sista gången , då får du fråga dig själv eller nån annan som är lika konstig som du.

Och vad menar du om aktiehandeln idag ? Ska man inte få lov att sälja sina aktier ?
    lol

Tack för ditt icke svar.

Du kan alltså inte förklara hur det gynnar företagen.

Du vet bara ATT det gynnar dom.

Att förstå hur det gynnar dom verkar inte ha någon betydelse för dig, så länge man kan tjäna pengar på det, så är det skit samma verkar det som.
    Villkorslöst var det visst nån som sa?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 10:30