Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
Regndrottning
RedCloud
ericTheDog
ANNA2LINK
x-medborgare
formsvackan
KickTheRasist
Vercingetorix
MartinLindgren
Corven
14 posters

Ä-kassa? Då får du inte gå på begravning.

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Ä-kassa? Då får du inte gå på begravning. - Sida 2 Empty Sv: Ä-kassa? Då får du inte gå på begravning.

Inlägg  Redvictory 2010-05-15, 09:58

RedCloud skrev:
    råttan vuxenmobbaren skrev:lille klanledare

STORA klanledaren, om jag får be...

Ja just så var det! (det har en viss sjuk person uttryckt sig i ett forum) och det är inte i Ac eller Testaren!
    (nu vet ni nog) Very Happy
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Ä-kassa? Då får du inte gå på begravning. - Sida 2 Empty Sv: Ä-kassa? Då får du inte gå på begravning.

Inlägg  Corven 2010-05-15, 10:16

x-medborgare skrev:
    Regndrottning skrev:
    Corven skrev:
    Regndrottning skrev:Jag håller inte med.

Jag har aktivitetsstöd och jag har två ggr gått på begravning med 'full' ersättning. Dessa regler finns inskrivna på varje papperark man får från FK.

Men du hade säkert tur att begravningarna inte inträffade på dagar då du hade möten inbokade på AF....

Nejdå... Det finns tydligt inskrivit att man får ledigt för 'Angelägna enskildheter av vikt'. Där ingår bröllop, begravning, högtidsdagar inom den närmaste familjen.

Ev möten får då bokas om.

Nu har jag snokat runt på nätet.. hittar flera fall med begravning/missat A-kassa.
    En heldel om stoppade sjukskrivningar runt barns död och begravning.
    Och andra sorge arbeten.
    Men hittar faktiskt ingen artikel där någon nekats gå på begraving och förlorat sjukpenningen..
    Nån annan som vet mer än mig ?

Fast den här killen hade a-kassa, inte aktivitetsersättning, så det var AF som hade skrivit ut honom, för att han gick på begravning......
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2010-05-15, 10:19

Det bästa hade väl varit om han skaffat sig ett jobb istället för att lyfta bidrag. Då hade han sluppit allt trubbel.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-05-15, 10:20

Det bästa hade väl varit om han skaffat sig ett jobb istället för att lyfta bidrag.

A-kassa är inte bidrag....och tack vare alliansens icke-politik står det 400 000 i samma kö
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Inlägg  Kakmonstret 2010-05-15, 10:22

Synd bara att inte du står i den kön. Din skola skulle må bra av någon som verkligen arbetade och engagerade sig på din position.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-05-15, 10:24

Synd bara att inte du står i den kön.

Tack, jag trivs med mitt jobb.
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Inlägg  Kakmonstret 2010-05-15, 10:26

Fel att kalla det för jobb när du bara sitter och surfar hela dagarna.

Dras tjänsten in märks ingen skillnad, skolan skulle kunna frigöra resurser till t.ex bättre material åt eleverna.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-05-15, 10:31

Fel att kalla det för jobb när du bara sitter och surfar hela dagarna.
    Dras tjänsten in märks ingen skillnad, skolan skulle kunna frigöra resurser till t.ex bättre material åt eleverna.

Lite gulligt och rörande att se en Amöba bry sig om mig, tack Kakmonstret...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 18:54