RedCloud skrev:råttan vuxenmobbaren skrev:lille klanledare
STORA klanledaren, om jag får be...
Ja just så var det! (det har en viss sjuk person uttryckt sig i ett forum) och det är inte i Ac eller Testaren! (nu vet ni nog)
RedCloud skrev:råttan vuxenmobbaren skrev:lille klanledare
STORA klanledaren, om jag får be...
x-medborgare skrev:Regndrottning skrev:Corven skrev:Regndrottning skrev:Jag håller inte med.
Jag har aktivitetsstöd och jag har två ggr gått på begravning med 'full' ersättning. Dessa regler finns inskrivna på varje papperark man får från FK.
Men du hade säkert tur att begravningarna inte inträffade på dagar då du hade möten inbokade på AF....
Nejdå... Det finns tydligt inskrivit att man får ledigt för 'Angelägna enskildheter av vikt'. Där ingår bröllop, begravning, högtidsdagar inom den närmaste familjen.
Ev möten får då bokas om.
Nu har jag snokat runt på nätet.. hittar flera fall med begravning/missat A-kassa.
En heldel om stoppade sjukskrivningar runt barns död och begravning.
Och andra sorge arbeten.
Men hittar faktiskt ingen artikel där någon nekats gå på begraving och förlorat sjukpenningen..
Nån annan som vet mer än mig ?
Det bästa hade väl varit om han skaffat sig ett jobb istället för att lyfta bidrag.
Synd bara att inte du står i den kön.
Fel att kalla det för jobb när du bara sitter och surfar hela dagarna.
Dras tjänsten in märks ingen skillnad, skolan skulle kunna frigöra resurser till t.ex bättre material åt eleverna.