x-medborgare skrev:apanage verkar vara lönsamt var söker man det ?
Hos Alliansen ??
x-medborgare skrev:apanage verkar vara lönsamt var söker man det ?
x-medborgare skrev:ericTheDog skrev:Självklart förstår jag att de som är mest benägna att använda ordet "försäkring" är de som är minst benägna att förstå att en riktig försäkring har villkor.
kul.. du är...
ericTheDog skrev:x-medborgare skrev:ericTheDog skrev:Självklart förstår jag att de som är mest benägna att använda ordet "försäkring" är de som är minst benägna att förstå att en riktig försäkring har villkor.
kul.. du är...
Villkorslösa utbetalningar...är det det ni kallar försäkring?
råttan vuxenmobbaren skrev:Självklart förstår jag att de som är mest benägna att använda ordet "försäkring" är de som är minst benägna att förstå att en riktig försäkring har villkor.
ericTheDog skrev:Hur tänker du nu? Blir man friskare av mer bidragspengar?
ericTheDog skrev:Självklart förstår jag att de som är mest benägna att använda ordet "försäkring" är de som är minst benägna att förstå att en riktig försäkring har villkor.
ericTheDog skrev:x-medborgare skrev:ericTheDog skrev:Självklart förstår jag att de som är mest benägna att använda ordet "försäkring" är de som är minst benägna att förstå att en riktig försäkring har villkor.
kul.. du är...
Villkorslösa utbetalningar...är det det ni kallar försäkring?
ericTheDog skrev:Den som vill ha villkorslösa utbetalningar röstar också villkorslöst. Kanske gör dessa allt villkorslöst.
Regndrottning skrev:Vilka utbetalningar sker vilkorslöst?
Vad jag känner till så sker alla socialförsäkringars utbetalningar med vilkor. Man måste alltid uppfylla vissa krav för att få ta del av dessa utbetalningarna.
Vilka socialförsäkringar sker vilkorlöst? Det skulle jag gärna veta, för det har jag helt missat...
Dao skrev:Regndrottning skrev:Vilka utbetalningar sker vilkorslöst?
Vad jag känner till så sker alla socialförsäkringars utbetalningar med vilkor. Man måste alltid uppfylla vissa krav för att få ta del av dessa utbetalningarna.
Vilka socialförsäkringar sker vilkorlöst? Det skulle jag gärna veta, för det har jag helt missat...
Socialbidragen, de som ökat markant under alliansregeringen, har i stort sett inga motkrav!
När dessa så långt det går omvandlas till försäkringar ökar också motkraven, liksom villkoren för motkraven!
har i stort sett inga motkrav!
Regndrottning skrev:Dao skrev:Regndrottning skrev:Vilka utbetalningar sker vilkorslöst?
Socialbidragen, de som ökat markant under alliansregeringen, har i stort sett inga motkrav!
När dessa så långt det går omvandlas till försäkringar ökar också motkraven, liksom villkoren för motkraven!
Nåja... även socialbidragen har krav och vilkor för att få detta. Du får inte äga något utav värde, din övriga inkomst måste understiga en viss summa, du måste vara inskriven på AF....
Dao skrev:ericTheDog skrev:Hur tänker du nu? Blir man friskare av mer bidragspengar?
Nej! Tvärtom!
Folk som får aktiv hjälp får lättare att ta sig ur sitt problem än de som får piska!
RedCloud skrev:råttan vuxenmobbaren skrev:Självklart förstår jag att de som är mest benägna att använda ordet "försäkring" är de som är minst benägna att förstå att en riktig försäkring har villkor.
Eftersom du inte förstår....
[wiki]
Socialförsäkringar är en samlingsbeteckning på en rad olika trygghetssystem i samhället vilka har någon form av försäkringsmässighet som utgångspunkt. Med andra ord är socialförsäkringar trygghetssystem som helt eller delvis finansieras med inbetalda premier.
[NE]
socialförsäkringar, av staten organiserade eller reglerade försäkringssystem, avsedda för alla eller större grupper av landets invånare. Till socialförsäkringar räknas allmän pension, sjukförsäkring, arbetsskadeförsäkring och arbetslöshetsförsäkring.
Dao skrev:ericTheDog skrev:Självklart förstår jag att de som är mest benägna att använda ordet "försäkring" är de som är minst benägna att förstå att en riktig försäkring har villkor.
I en försäkring så har även villkoren villkor. Med bidrag finns inget av dessa!
Socialförsäkring är således inte detsamma som en försäkring.
Regndrottning skrev:Vilka utbetalningar sker vilkorslöst?
ericTheDog skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Självklart förstår jag att de som är mest benägna att använda ordet "försäkring" är de som är minst benägna att förstå att en riktig försäkring har villkor.
I en försäkring så har även villkoren villkor. Med bidrag finns inget av dessa!
Bidrag är inte heller villkorslösa.
RedCloud skrev:Socialförsäkring är således inte detsamma som en försäkring.
Jo i den riktiga världen, men i den blåskimmrande Timbrovärlden är den inte det.
Men psst: det är inget att bry sig i
råttan vuxenmobbaren skrev:Villkorslösa utbetalningar...är det det ni kallar försäkring?
råttan vuxenmobbaren skrev:Inga utbetalningar sker villkorslöst.
ericTheDog skrev:Regndrottning skrev:Vilka utbetalningar sker vilkorslöst?
Inga utbetalningar sker villkorslöst.
ericTheDog skrev:Regndrottning skrev:Vilka utbetalningar sker vilkorslöst?
Inga utbetalningar sker villkorslöst.