Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Redvictory
redalert
DMustaine
Sniperace
Dao
9 posters

    "Vem vann"-tramset

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Vem vann"-tramset Empty "Vem vann"-tramset

    Inlägg  Dao 2010-05-10, 10:00

    Är det inte lite tröttsamt med debatter som mer liknar "min pappa är starkare än din pappa!"?

    Jag tycker ju detta är ganska tröttsamt, ärligt talat...

    Det är alltid högerdebattörer som tycker att R vann debatten, och vänsterdebattörer som tycker det motsatta - oavsett vad eventuella statistiska undersökningar visar!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Vem vann"-tramset Empty Sv: "Vem vann"-tramset

    Inlägg  Sniperace 2010-05-10, 10:14

    kan inte annat än hålla med....
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    "Vem vann"-tramset Empty Sv: "Vem vann"-tramset

    Inlägg  DMustaine 2010-05-10, 10:29

    Dao skrev:Är det inte lite tröttsamt med debatter som mer liknar "min pappa är starkare än din pappa!"?

    Jag tycker ju detta är ganska tröttsamt, ärligt talat...

    Det är alltid högerdebattörer som tycker att R vann debatten, och vänsterdebattörer som tycker det motsatta - oavsett vad eventuella statistiska undersökningar visar!

    Jag förstår din uppgivenhet, det är aldrig kul att se ens egen sida bli överkörd!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    "Vem vann"-tramset Empty Sv: "Vem vann"-tramset

    Inlägg  redalert 2010-05-10, 10:33

    Väldigt intetsägande blir denna form av debatter nästan som här när ett gäng tokvänster bara vägrar att ta åt sig någon som helst form av sunt förnuft eller logiskt resonerande!
    Finns bara två alternativ för dessa haverister muppvänster eller naivvänster! Basketball cheers
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Vem vann"-tramset Empty Sv: "Vem vann"-tramset

    Inlägg  Sniperace 2010-05-10, 10:36

    ska jag vara ärlig är det precis likadant från högerhåll....

    och debatterna?

    ja dem skiter jag ett stort stycke i Very Happy
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    "Vem vann"-tramset Empty Sv: "Vem vann"-tramset

    Inlägg  redalert 2010-05-10, 11:39

    Sniperace skrev:ska jag vara ärlig är det precis likadant från högerhåll....

    och debatterna?

    ja dem skiter jag ett stort stycke i Very Happy

    Ja det är alltid lika illa från alla håll! lol!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Vem vann"-tramset Empty Sv: "Vem vann"-tramset

    Inlägg  Dao 2010-05-10, 14:12

    DMustaine skrev:
    Dao skrev:Är det inte lite tröttsamt med debatter som mer liknar "min pappa är starkare än din pappa!"?

    Jag tycker ju detta är ganska tröttsamt, ärligt talat...

    Det är alltid högerdebattörer som tycker att R vann debatten, och vänsterdebattörer som tycker det motsatta - oavsett vad eventuella statistiska undersökningar visar!

    Jag förstår din uppgivenhet, det är aldrig kul att se ens egen sida bli överkörd!

    Ja, då vet man vilken nivå du helst vill ligga på...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Vem vann"-tramset Empty Sv: "Vem vann"-tramset

    Inlägg  Dao 2010-05-10, 14:13

    Sniperace skrev:ska jag vara ärlig är det precis likadant från högerhåll....

    och debatterna?

    ja dem skiter jag ett stort stycke i Very Happy

    Då är vi två...
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    "Vem vann"-tramset Empty Sv: "Vem vann"-tramset

    Inlägg  Redvictory 2010-05-10, 16:09

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:ska jag vara ärlig är det precis likadant från högerhåll....

    och debatterna?

    ja dem skiter jag ett stort stycke i Very Happy

    Då är vi två...

    Samma här! dessa smutskastardebatter är inget man skall värdera sin politiska ståndpunkt på! inte heller glorifiera den som leder partiet som vissa gör! det är politiken som partiet för som är viktigast! ponera att det var Mona som styrde
    Moderaterna (Alliansen) hur skulle Anhängarna röstat då? man kan ju inte byta parti för att partiledaren är svag eller skulle någon här göra det?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Vem vann"-tramset Empty Sv: "Vem vann"-tramset

    Inlägg  Dao 2010-05-10, 17:02

    Ingen kan vinna en debatt!

    Men man kan vinna ett val!

    Och det sker inte förrän till höst!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    "Vem vann"-tramset Empty Sv: "Vem vann"-tramset

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-10, 17:12

    Ärligt talat bryr jag mig inte om dessa debatter.. fulspel och mycket skitsnack taktik och lurendrejeri.. Jäkla spel för galleriet.


    Bättre att bilda uppfatning utifrån ideoligi debatter Och vad dessa människor faktiskt gör och inte säger.

    Så bubbla på ni vet redan hur jag kommer att rösta.. I alla val,, kommun lansting...... Very Happy
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    "Vem vann"-tramset Empty Sv: "Vem vann"-tramset

    Inlägg  berralarzon 2010-05-10, 18:38

    x-medborgare skrev:Ärligt talat bryr jag mig inte om dessa debatter.. fulspel och mycket skitsnack taktik och lurendrejeri.. Jäkla spel för galleriet.


    Bättre att bilda uppfatning utifrån ideoligi debatter Och vad dessa människor faktiskt gör och inte säger.

    Så bubbla på ni vet redan hur jag kommer att rösta.. I alla val,, kommun lansting...... Very Happy


    Frihetspartiet?
    //berra
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Vem vann"-tramset Empty Sv: "Vem vann"-tramset

    Inlägg  Dao 2010-05-10, 22:19

    x-medborgare skrev:Ärligt talat bryr jag mig inte om dessa debatter.. fulspel och mycket skitsnack taktik och lurendrejeri.. Jäkla spel för galleriet.


    Bättre att bilda uppfatning utifrån ideoligi debatter Och vad dessa människor faktiskt gör och inte säger.

    Så bubbla på ni vet redan hur jag kommer att rösta.. I alla val,, kommun lansting...... Very Happy

    Så sant det är sagt. Ideologierna försvinner under valrörelsen, och istället blir en eller ett fåtal kärnfrågor som dominerar. Glömmer aldrig folkpartiets idiotiska svensktvångstjafs, till exempel...

    Det är ganska viktigt att gå innanför vad som framkommer i dessa smått korkade debtter och vad som skrivs i pressen - och lära sig skapa en egen uppfattning!
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    "Vem vann"-tramset Empty Fråga men påstående

    Inlägg  PE Dal 2010-05-10, 22:45

    " Fråga inte vad samhället kan göra för dig, utan vad du kan göra för samhället"
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    "Vem vann"-tramset Empty Sv: "Vem vann"-tramset

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-10, 22:54

    PE Dal skrev:" Fråga inte vad samhället kan göra för dig, utan vad du kan göra för samhället"

    Jo då helt rätt gort massor för samhället under mina år hit intills 38år i arbetslivet inom sjukvården... blir jag sjuk förväntar jag mig att samhället stöttar mig.. Med dom pengar samt skatter JAG har betalat in till vårt TRYGGHETSYSTEM. Very Happy Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    "Vem vann"-tramset Empty Sv: "Vem vann"-tramset

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-10, 22:59

    Vad hade den här tjejen som fick dödshjälp förra veckan för alternativ till att fråga samhället?

    Kanske vår förträfflige P-dal kan vara på det, hon är inte ensam!
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    "Vem vann"-tramset Empty Ersättning

    Inlägg  PE Dal 2010-05-10, 23:16

    """Jo då helt rätt gort massor för samhället under mina år hit intills 38år i arbetslivet inom sjukvården... blir jag sjuk förväntar jag mig att samhället stöttar mig.. Med dom pengar samt skatter [size=24]JAG har betalat in till vårt TRYGGHETSYSTEM."""


    Ett helt och hållet klart realistiskt krav på det humant solidariska samhälle vi alla medverkat till att skapa...med våra skattekronor.

    Idag handlar de politiska särdragen istället snarast om antalet hållpunkter för rehabiliteringsutredning, och nivån för ersättning av den inkomstförlust som sjukdom innebär.
    Därvidlags kvittar det nog lika vilket sorts smhällsidee vi lägger valsedeln på.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    "Vem vann"-tramset Empty Sv: "Vem vann"-tramset

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-10, 23:41

    Skatt- ingen skatt vad vill vi ha vad är vi beredda att pynta för det..

    Sponsored content


    "Vem vann"-tramset Empty Sv: "Vem vann"-tramset

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 06:45