Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Corven
x-medborgare
formsvackan
F.I.S.T
Vercingetorix
RedCloud
10 posters

    Peakoil...

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Peakoil... - Sida 2 Empty Sv: Peakoil...

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-05, 23:24

    MartinLindgren skrev:Men hur många sitter inte och kör bil fast man egentligen inte behöver? [/b][/color]

    I Stockholm säkert mer än 70% ...taget ur luften.
    Väl utvecklad lokaltrafik finns... och cykel !! Cool
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Peakoil... - Sida 2 Empty Kompensation?

    Inlägg  Secrist 2010-05-05, 23:46

    Visst är glesbyggdsbor beroende av bil i avsaknad av alternativa resor får och ska ha full kompensation genom avdrag till alternativen finns,
    Men hur många sitter inte och kör bil fast man egentligen inte behöver?


    Ja, varför ska folk i glesbygden hålla på att köra ungarna till träningar, åka och handla och hälsa på mormor. De får väl hålla sig hemma! Rolling Eyes

    De kan ju klappa katten eller nåt. Det är väl miljövänligt?
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Peakoil... - Sida 2 Empty Sv: Peakoil...

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-05, 23:49

    Secrist skrev:Visst är glesbyggdsbor beroende av bil i avsaknad av alternativa resor får och ska ha full kompensation genom avdrag till alternativen finns,
    Men hur många sitter inte och kör bil fast man egentligen inte behöver?


    Ja, varför ska folk i glesbygden hålla på att köra ungarna till träningar, åka och handla och hälsa på mormor. De får väl hålla sig hemma! Rolling Eyes

    De kan ju klappa katten eller nåt. Det är väl miljövänligt?

    Jag måste åka till mormor och klappa katten för jag har ingen egen cat
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Peakoil... - Sida 2 Empty Sv: Peakoil...

    Inlägg  Redvictory 2010-05-05, 23:51

    Secrist skrev:Visst är glesbyggdsbor beroende av bil i avsaknad av alternativa resor får och ska ha full kompensation genom avdrag till alternativen finns,
    Men hur många sitter inte och kör bil fast man egentligen inte behöver?


    Ja, varför ska folk i glesbygden hålla på att köra ungarna till träningar, åka och handla och hälsa på mormor. De får väl hålla sig hemma! Rolling Eyes

    De kan ju klappa katten eller nåt. Det är väl miljövänligt?

    Det gäller även de med stadsjeepar ute i stockholms skärgård antar jag? Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Peakoil... - Sida 2 Empty Usch!

    Inlägg  Secrist 2010-05-05, 23:53

    Jag måste åka till mormor och klappa katten för jag har ingen egen

    Nä, nä...det ska du inte! Då blir Maria sur på dig. Köp en egen katt. De är inte så dyra. Och så sitter du hemma i fortsättningen. Du måste ju förstå att vi kan inte ha massa människor som åker omkring och förgiftar naturen. cheers
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Peakoil... - Sida 2 Empty Jeep

    Inlägg  Secrist 2010-05-05, 23:54

    Det gäller även de med stadsjeepar ute i stockholms skärgård antar jag?

    Peter Eriksson har (hade?)en SUV. Du ska inte göra som han gör, du ska göra som han säger! cheers
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Peakoil... - Sida 2 Empty Sv: Peakoil...

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-06, 00:11

    Secrist skrev:Jag måste åka till mormor och klappa katten för jag har ingen egen

    Nä, nä...det ska du inte! Då blir Maria sur på dig. Köp en egen katt. De är inte så dyra. Och så sitter du hemma i fortsättningen. Du måste ju förstå att vi kan inte ha massa människor som åker omkring och förgiftar naturen. cheers

    Oki..... Shocked Men jobbet då???? Sad Sad Ska jag leva på bidrag Very Happy Då skitar jag inte ner naturen och Maria måste bli jätte glad Smile
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Peakoil... - Sida 2 Empty Jobb

    Inlägg  Secrist 2010-05-06, 00:12

    Oki..... Men jobbet då???? Ska jag leva på bidrag Då skitar jag inte ner naturen och Maria måste bli jätte glad

    Japp, hon anser säkert att det är viktigare att du inte kör bil än att du jobbar. De ska ju förbättre bidragen. Bra va? cheers
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Peakoil... - Sida 2 Empty Sv: Peakoil...

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-06, 00:14

    Secrist skrev:Det gäller även de med stadsjeepar ute i stockholms skärgård antar jag?

    Peter Eriksson har (hade?)en SUV. Du ska inte göra som han gör, du ska göra som han säger! cheers

    Göra som dom gör..AHA.. Lite svarta affärer nått svartbygge här och där ljuga lite om bosättning.. lite extra mil på reseräkningen som en god med borgare..
    Det tog fyra år men jag har fattat.. Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Peakoil... - Sida 2 Empty Skatt

    Inlägg  Secrist 2010-05-06, 00:15

    Göra som dom gör..AHA.. Lite svarta affärer nått svartbygge här och där ljuga lite om bosättning.. lite extra mil på reseräkningen som en god med borgare..
    Det tog fyra år men jag har fattat..


    Japp, fifflar du ordentligt så blir du en äkta Gudrun Schyman. Hon vet hur man saltar sina avdrag. Razz
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Peakoil... - Sida 2 Empty Sv: Peakoil...

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-06, 00:16

    Secrist skrev:Oki..... Men jobbet då???? Ska jag leva på bidrag Då skitar jag inte ner naturen och Maria måste bli jätte glad

    Japp, hon anser säkert att det är viktigare att du inte kör bil än att du jobbar. De ska ju förbättre bidragen. Bra va? cheers

    Gud va bra!!!!! betalar du min sochjälp då.. Very Happy Tack snälla gud vad du är gullig.. Very Happy Kan du fixa ett bostdsbidrag också tror du pallar din lön det ? Snälla.. Shocked
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Peakoil... - Sida 2 Empty Sv: Peakoil...

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-06, 00:18

    Secrist skrev:Göra som dom gör..AHA.. Lite svarta affärer nått svartbygge här och där ljuga lite om bosättning.. lite extra mil på reseräkningen som en god med borgare..
    Det tog fyra år men jag har fattat..


    Japp, fifflar du ordentligt så blir du en äkta Gudrun Schyman. Hon vet hur man saltar sina avdrag. Razz

    Som Gudrun hum Men jag dricker ju knappt vin hur ska det gå till då.. Och jag brukar uträtta mina behov på toa.... Arbetsläger omskolning??? affraid
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Peakoil... - Sida 2 Empty Bidrag

    Inlägg  Secrist 2010-05-06, 00:24

    Gud va bra!!!!! betalar du min sochjälp då.. Tack snälla gud vad du är gullig.. Kan du fixa ett bostdsbidrag också tror du pallar din lön det ? Snälla..

    Skicka ett mejl till Mp så kanske de kan hjälpa dig. Säg att du vill minska CO2-utsläppen så godkänner de det mesta. Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Peakoil... - Sida 2 Empty Läger

    Inlägg  Secrist 2010-05-06, 00:25

    Som Gudrun hum Men jag dricker ju knappt vin hur ska det gå till då.. Och jag brukar uträtta mina behov på toa.... Arbetsläger omskolning???

    Kolla med Ohly. Han kanske kan hjälpa dig med detta. Smile
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Peakoil... - Sida 2 Empty Sv: Peakoil...

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-06, 00:25

    Secrist skrev:Gud va bra!!!!! betalar du min sochjälp då.. Tack snälla gud vad du är gullig.. Kan du fixa ett bostdsbidrag också tror du pallar din lön det ? Snälla..

    Skicka ett mejl till Mp så kanske de kan hjälpa dig. Säg att du vill minska CO2-utsläppen så godkänner de det mesta. Very Happy

    Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Peakoil... - Sida 2 Empty Sv: Peakoil...

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-06, 00:27

    Secrist skrev:Som Gudrun hum Men jag dricker ju knappt vin hur ska det gå till då.. Och jag brukar uträtta mina behov på toa.... Arbetsläger omskolning???

    Kolla med Ohly. Han kanske kan hjälpa dig med detta. Smile

    Tackar..... Basketball
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Peakoil... - Sida 2 Empty Råd

    Inlägg  Secrist 2010-05-06, 00:28

    Tackar.....

    Ingen orsak, det är inte alltid goda råd är dyra. Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Peakoil... - Sida 2 Empty Sv: Peakoil...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-06, 00:39

    Ja du secristen, av din avatar att dömma trodde jag du lyfte på benet och gjorde det mot lyckstolparna! Suspect
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Peakoil... - Sida 2 Empty Sv: Peakoil...

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-06, 00:44

    Secrist skrev:Tackar.....

    Ingen orsak, det är inte alltid goda råd är dyra. Wink

    Embarassed Nääää det är tur för det har jag inte råd med är ju en lat sosse vet du..

    Sponsored content


    Peakoil... - Sida 2 Empty Sv: Peakoil...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:17