Målet är att den ekonomiska ojämlikheten ska bort, enligt Ulla Andersson
Kan ngn vänsterpartist förklara?
R.O.F.L skrev:Målet är att den ekonomiska ojämlikheten ska bort, enligt Ulla Andersson
RedCloud skrev:Kan ngn vänsterpartist förklara?
Det är numer bevisat med akademisk precision att ett ekonomiskt ojämnlikt samhälle är ett dåligt samhälle,både för fattig och rik, hur mycket forumets ultrahöger ynkar.
Läs: Jämnlikhetsanden, där är det redan bevisat.
Detta syns extra tygligt i "fattiga" länder...
Större skillnader, mera brott och våld...
Sämre folkhälsa osv
R.O.F.L skrev:Målet är att den ekonomiska ojämlikheten ska bort, enligt Ulla Andersson
F.I.S.T skrev:Jag kan förklara !!
Dumhögern gör direkt kopplingen att V skulle vilja att alla har samma lön, och att skattetrycket skall vara 100 %
"Fader, förlåt dumhögern; ty de veta icke vad de göra".
Snickarn från Nazaret
Dao skrev:Skattetrycket skall vara så högt at det garanterar ett samhälle baserat på frihet, trygghet och jämlikhet!
Skattetrycket skall vara så högt at det garanterar ett samhälle baserat på frihet, trygghet och jämlikhet!
RedCloud skrev:Skattetrycket skall vara så högt at det garanterar ett samhälle baserat på frihet, trygghet och jämlikhet!
Absolutamente !
Och där satte vi stopp på redalerts/BlueHeavens/combusters/Marcus H:s procentjakt...
redalert skrev:RedCloud skrev:Skattetrycket skall vara så högt at det garanterar ett samhälle baserat på frihet, trygghet och jämlikhet!
Absolutamente !
Och där satte vi stopp på redalerts/BlueHeavens/combusters/Marcus H:s procentjakt...
Med andra ord inget svar åter igen, jag utgår därmed att extremvänstern inte har några invändningar mot 100% skatt och 100% "välfärd"?
Med andra ord inget svar åter igen,
redalert skrev:RedCloud skrev:Skattetrycket skall vara så högt at det garanterar ett samhälle baserat på frihet, trygghet och jämlikhet!
Absolutamente !
Med andra ord inget svar åter igen, jag utgår därmed att extremvänstern inte har några invändningar mot 100% skatt och 100% "välfärd"?
F.I.S.T skrev:redalert skrev:RedCloud skrev:Skattetrycket skall vara så högt at det garanterar ett samhälle baserat på frihet, trygghet och jämlikhet!
Absolutamente !
Vad har RA för svar själv då ??... är det en viss fast procent han vill ha kan han ju redovisa denna !!!!
Absolutamente !
croz skrev:redalert skrev:RedCloud skrev:Skattetrycket skall vara så högt at det garanterar ett samhälle baserat på frihet, trygghet och jämlikhet!
Absolutamente !
Ja, det kan du utgå ifrån. Nu vet jag inte vilka du kallar extremvänster men Dao skrev ju att han är beredd att betala 100% om det är det som krävs för att garantera ett samhälle baserat på frihet, trygghet och jämlikhet. Att det däremot skulle krävas 100% för att garantera detta är nog ganska osannolikt.
Vilka som får anses som extremvänster här tror jag nog att du har ganska bra koll på croz!
redalert skrev:F.I.S.T skrev:redalert skrev:RedCloud skrev:Skattetrycket skall vara så högt at det garanterar ett samhälle baserat på frihet, trygghet och jämlikhet!
Absolutamente !
Vad har RA för svar själv då ??... är det en viss fast procent han vill ha kan han ju redovisa denna !!!!
Som jag tidigare påpekat vid ett flertal tillfällen bör en rimlig skattenivå ligga mellan 30-40% totalt skattetryck av BNP!
RedMentalCase skrev:eller nån där ute i skogen som ska betala kalaset.