Sniperace skrev:Redvictory skrev:Sniperace skrev:Javisst, men jag kände det inte som särskilt fredligt att läsa infras inlägg, jag lägger dock det åt sidan, men kommer inte att närvara, så infra slipper bli störd av mig.RedCloud skrev:Slut fred nu grabbar, det handlar om en fredlig spelning för ett gott ändamål...
Det var ju synd sniper! hoppas bara det inte enbart beror på infra!
Jag vet inte heller om jag kan närvara även om jag mycket gärna vill!
Jag ska göra vad jag kan för att kunna närvara! kul att träffa folk irl också!
Nej, det beror mer på avståndet, jag bor ju i Skåne, precis vid småländska gränsen, så det rör sig om många mil för mig.
+10
Infra
Sniperace
Sossar ee lata
berralarzon
Dao
Redvictory
F.I.S.T
ANNA2LINK
x-medborgare
RedCloud
14 posters
Invite - the gathering - framförhållning --> BARA för vänstern
Infra- Antal inlägg : 29644
Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Nu får du väl för fan ändå ta och ge dig !!Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Vad fan var det som hände. Vad är så hotfullt.
Att åka till Dalarna? Att ha Lazy med sig på färden?
Att betsälla färdtjänst? Att träffa forumvänstern?
Jösses. Någon av de där tårna var jävligt öm. Eller
var det bara läge för Snappe att ge mig en hatisk drapa?
"Är du smart så beställer du riksfärdtjänst redan nu. Tar du Lazy med dig?"
"Det tar jag som ett hot,"
Eftersom du insuinerar att jag skulle behöva riksfärdtjänst ser jag det som ett hot, någon sådan har jag ännu aldrig använt så det skulle ju betyda att jag inte skulle kunna åka normalt längre.....
DET ser jag som ett kraftigt underförstått hot....
I var ligger hotet ?? ... vad hotar Infra med här ??
Att jag tydligen kommer behöva RIKSFÄRDTJÄNST......
med andra ord så skulle jag intre längre vara kapabel att själv klara mig hem....
Det förutsätter ju att Infra skulle menat att du behöver färdtjänst enkom på vägen hem... och det framgår ju faktiskt inte.
men VARFÖR skulle jag ta färdtjänst, det har jag aldrig i hela mitt liv gjort?
tycker du inte det är lite suspekt att komma med en sådan kommentar?
det ser ut som om ditt försvar av honom skulle kvarstå hur mycket det än vore....
Jag har inte försvarat honom... men jag ser inget hot i det han sa ...
Provokation möjligen, och att jävlas med dig ... Ojust debattmetod ??.. ja kanske, men skulle det vara så åker vi alla dit på den benämningen ...
Men hot ?? .. Nej !
Kan du förklara VARFÖR jag då skulle behöva färdtjänst?
du är väldigt absurd i att försvara detta...
det är som att jag skulle sagt att det är bäst du beställer bårbil i tid om du ska komma.....
jävla bortförklaringar.......
Ser du inte skillnaden på det ex Infra tog upp, och att säga bårbil så vet jag inte hur det är ställt med dig ??
På intet sätt har jag varken försvarat eller kritiserat Infras utallande... men hot är det då inte frågan om..
Kanske det ger honom ett skimmer av att vara en taskmört... men som sagt var så är vi alla taskmörtar på detta forum då.....
Däremot är det EN JÄVLA SKILLNAD PÅ DET DU SKREV NU , och det Infra skrev!!
Och på dom som önskar att RC vore i Chile 73 och skulle ha en kula i pannan, det är ju forumhögerns extrem som använder sig av sådant !
vaddå, bårbil används av sängbundna människor när de transporteras, riksfärdtjänst använder även bårbilar. så vad är skillnaden....
kom hem till mig så ska du få en kniv i magen
och nej, det var inget hot, kniven äter du själv, den är gjort av lakrits
vad gäller kulan i pannan kan det ju vara fråga om en glasskula om man nu ska bortförklara *asg*
Nu måste du ha rökt nåt olämpligt snipe !
nej, du ska inte döma andra efter dig själv, jag röker INTE, varken tobak eller annat...
snarare tror jag att det är du som på något sätt är påverkad
undrar varför du börjar resonera så, klarar du inte av att bemötas på samma sätt?
med bortförklaringar?
men ok, jag förstår att du har svårt att reda ut hur du håller på, det går ju inte att konstruera bortförklaringar och försvar av en blockbroder hela tiden utan att snärja in sig, så glöm det jag skiter i det... du är inte värd mödan att ens försöka inser jag nu
Det är inte bara mot HIV det finns bromsmediciner. Även
mot cancer kan man få bromsmediciner numera. Det visste ni säkert
redan men för mig var det nytt. En ny bekantskap (sedan nåt år) har
metastaser litet varstans i sin arma kropp och har haft det under
lång tid. Får även starka smärtstillande. Själv säger han att han
får opiumpreparat mot smärtorna. Jag tror honom naturligtvis
I måndags åkte jag bil med hans fru. Vi satt och pratade. Jag blev
förfärad när hon sa att det är XXXX som alltid kör annars. Då jag har träffat
honom har han varit rejält groggy av alla mediciner. En mycket trevlig
herre vill jag framhålla. Men knappast lämplig som bilförare stående på
alla omtöcknande mediciner. (Hoppas inte Sniper tar detta som ett förtäckt
hot). Det var åt det här hållet mina tankar gick när jag antog att
färdtjänst kunde bli aktuell. Jag har själv kört många med färdtjänst-
biljetter och vet att man alls inte behöver vara så här sjuk ens.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Infra skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Nu får du väl för fan ändå ta och ge dig !!Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Vad fan var det som hände. Vad är så hotfullt.
Att åka till Dalarna? Att ha Lazy med sig på färden?
Att betsälla färdtjänst? Att träffa forumvänstern?
Jösses. Någon av de där tårna var jävligt öm. Eller
var det bara läge för Snappe att ge mig en hatisk drapa?
"Är du smart så beställer du riksfärdtjänst redan nu. Tar du Lazy med dig?"
"Det tar jag som ett hot,"
Eftersom du insuinerar att jag skulle behöva riksfärdtjänst ser jag det som ett hot, någon sådan har jag ännu aldrig använt så det skulle ju betyda att jag inte skulle kunna åka normalt längre.....
DET ser jag som ett kraftigt underförstått hot....
I var ligger hotet ?? ... vad hotar Infra med här ??
Att jag tydligen kommer behöva RIKSFÄRDTJÄNST......
med andra ord så skulle jag intre längre vara kapabel att själv klara mig hem....
Det förutsätter ju att Infra skulle menat att du behöver färdtjänst enkom på vägen hem... och det framgår ju faktiskt inte.
men VARFÖR skulle jag ta färdtjänst, det har jag aldrig i hela mitt liv gjort?
tycker du inte det är lite suspekt att komma med en sådan kommentar?
det ser ut som om ditt försvar av honom skulle kvarstå hur mycket det än vore....
Jag har inte försvarat honom... men jag ser inget hot i det han sa ...
Provokation möjligen, och att jävlas med dig ... Ojust debattmetod ??.. ja kanske, men skulle det vara så åker vi alla dit på den benämningen ...
Men hot ?? .. Nej !
Kan du förklara VARFÖR jag då skulle behöva färdtjänst?
du är väldigt absurd i att försvara detta...
det är som att jag skulle sagt att det är bäst du beställer bårbil i tid om du ska komma.....
jävla bortförklaringar.......
Ser du inte skillnaden på det ex Infra tog upp, och att säga bårbil så vet jag inte hur det är ställt med dig ??
På intet sätt har jag varken försvarat eller kritiserat Infras utallande... men hot är det då inte frågan om..
Kanske det ger honom ett skimmer av att vara en taskmört... men som sagt var så är vi alla taskmörtar på detta forum då.....
Däremot är det EN JÄVLA SKILLNAD PÅ DET DU SKREV NU , och det Infra skrev!!
Och på dom som önskar att RC vore i Chile 73 och skulle ha en kula i pannan, det är ju forumhögerns extrem som använder sig av sådant !
vaddå, bårbil används av sängbundna människor när de transporteras, riksfärdtjänst använder även bårbilar. så vad är skillnaden....
kom hem till mig så ska du få en kniv i magen
och nej, det var inget hot, kniven äter du själv, den är gjort av lakrits
vad gäller kulan i pannan kan det ju vara fråga om en glasskula om man nu ska bortförklara *asg*
Nu måste du ha rökt nåt olämpligt snipe !
nej, du ska inte döma andra efter dig själv, jag röker INTE, varken tobak eller annat...
snarare tror jag att det är du som på något sätt är påverkad
undrar varför du börjar resonera så, klarar du inte av att bemötas på samma sätt?
med bortförklaringar?
men ok, jag förstår att du har svårt att reda ut hur du håller på, det går ju inte att konstruera bortförklaringar och försvar av en blockbroder hela tiden utan att snärja in sig, så glöm det jag skiter i det... du är inte värd mödan att ens försöka inser jag nu
Det är inte bara mot HIV det finns bromsmediciner. Även
mot cancer kan man få bromsmediciner numera. Det visste ni säkert
redan men för mig var det nytt. En ny bekantskap (sedan nåt år) har
metastaser litet varstans i sin arma kropp och har haft det under
lång tid. Får även starka smärtstillande. Själv säger han att han
får opiumpreparat mot smärtorna. Jag tror honom naturligtvis
I måndags åkte jag bil med hans fru. Vi satt och pratade. Jag blev
förfärad när hon sa att det är XXXX som alltid kör annars. Då jag har träffat
honom har han varit rejält groggy av alla mediciner. En mycket trevlig
herre vill jag framhålla. Men knappast lämplig som bilförare stående på
alla omtöcknande mediciner. (Hoppas inte Sniper tar detta som ett förtäckt
hot). Det var åt det här hållet mina tankar gick när jag antog att
färdtjänst kunde bli aktuell. Jag har själv kört många med färdtjänst-
biljetter och vet att man alls inte behöver vara så här sjuk ens.
jag ser det som bortförklaringar, vad gäller färdtjänst ska det farmaläggas intyg från läkare utredas osv för att man ska beviljas detta, färdtjänst är inte heller billigt, det kostar mycket mer än egen bilresa och är omständigt och den som ska ha denna får anpassa sig till ANDRAS tider osv, tro mig jag VET, just för att min far hade rätten, och att de blinda som skjuter i vår förening får anpassa sig till färdtjänsts tider, dvs, de kan sättas av utanför lokalen en timma innan vi öppnar, och hämtas en kvart efter vi öppnat eller en halvtimma efter osv.
och det kan jag lova dig, blir man beviljad färdtjänst, ja då har man problem även med det dagliga livet att klara sig utan hjälp osv, hade du det när du utnyttjade detta?
eller parasiterade du på välfärden?
och nej, jag blir inte groggy av mitt smärtstillande.....
och jag har aldrig sökt någon färdtjänst...
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
Sniperace skrev:jag ser det som bortförklaringar,
Surprice !.... (vill man absolut känna sig förnärmad och attackerad, och har bestämt sig för det, så går det)
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:jag ser det som bortförklaringar,
Surprice !.... (vill man absolut känna sig förnärmad och attackerad, och har bestämt sig för det, så går det)
vill man bara frikänna någon går det säkert att hitta bortförklaringar, det betyder att du godtar att rc aldrig blev hotad eftersom det ju bara rörde sig om en glasskula, inte blykula eller hur?
så rc hade då ingen anledning att känna sig hotad eftersom det bara var en missuppfattning
nej, jag vidhåller att jag kände detta som ett hot, och jag skiter i det eftersom jag inte kommer åka dit, och att jag tror det är mer snack än verkstad i det han säger...
jag är villig att sätta punkt, men vill du/ni driva vidare så kan jag ju föralldel haka på....
Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:jag ser det som bortförklaringar,
vill man bara frikänna någon går det säkert att hitta bortförklaringar, det betyder att du godtar att rc aldrig blev hotad eftersom det ju bara rörde sig om en glasskula, inte blykula eller hur?
så rc hade då ingen anledning att känna sig hotad eftersom det bara var en missuppfattning
nej, jag vidhåller att jag kände detta som ett hot, och jag skiter i det eftersom jag inte kommer åka dit, och att jag tror det är mer snack än verkstad i det han säger...
jag är villig att sätta punkt, men vill du/ni driva vidare så kan jag ju föralldel haka på....
Du är villig att sätta punkt, men vill gärna ha sista ordet ??
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:jag ser det som bortförklaringar,
nej, det kvittar, men ger någon sig på min åsikt svarar jag gärna på det...
Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:jag ser det som bortförklaringar,
nej, det kvittar, men ger någon sig på min åsikt svarar jag gärna på det...
Heja Djurgår'n
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:jag ser det som bortförklaringar,
Jag sätter gärna punkt men först som sist ett svar på
Snappes underliga anklagelser:
Jasså? Du väljer att ta det som en undanflykt? Undanflykt från vad kan man undra?
I såna fall skall du få en "undanflykt" till, här: Om jag bodde i Småland - skulle upp på fest till Dalom -
- inte var riktigt kry - hade chans att få skjuts hela vägen, så skulle jag nog välja att få skjuts
framför att sitta och skumpa i egen bil hela vägen på tjälskadade småvägar.
Sedan undrar jag om du menar att de som har färdtjänst för att de behöver, skall skämmas över det?
Jag tycker det låter så, jag. Så har jag aldrig sett på saken. Men vi har ju olika glasögon du och jag
i snart sagt alla frågor.
Och vem har pratat om bårtransport? Så illa däran är du väl inte? Vi är väl inte döda än, nån av oss?
Det är väl ingen som skulle bära hand på dig
uppe i Dalom, tjyvgubbe.
Tonen är rå
men hjärtlös.
men hjärtlös.
I såna fall skall du få en "undanflykt" till, här: Om jag bodde i Småland - skulle upp på fest till Dalom -
- inte var riktigt kry - hade chans att få skjuts hela vägen, så skulle jag nog välja att få skjuts
framför att sitta och skumpa i egen bil hela vägen på tjälskadade småvägar.
Nu är det så att i dagens läge är kraven för färdtjänst högt ställda, man ska ha STORA problem och inte kunna klara detta själv, det finns exempel på hjärtsjuka, halvblinda som nekats denna pga att de ansetts klara sig att ta sig till närmaste busshållplats 1 kilometer från hemmet...
Färdtjänst är inte heller billig, för mina blinda vänner som jag tränar i elektronskytte kostar varje skyttekväll 200 kr, för en så kort resa som 2 mil.
vad tror du då en resa till dalom skulle kosta
lign zogn dikh meshugener
färdtjänsten idag är ett skämt, och de som beviljas får ett visst antal resor beviljade LOKALT, och tvingas SÖKA för längre resor, och skälen är högt ställda, det räcker där inte att man vill besöka en konsert, att åka till en anhörigs begravning blir troligen godkänd, men säker kan den sökande inte vara.
Nej, de som verkligen behöver färdtjänst ska självfallet ha denna, men det jag tolkat från dig så är du inte en sjuk eller handikappad människa i behov av sådan, själv skulle jag skämmas att ens söka sådan eftersom jag vet att jag klarar mig ytterst bra utan, och att det då är att parasitera på välfärden om jag skulle använda den, jag klarar ju mig själv....
är du såpass handikappad att du behöver sådan, och hjälp att klara dig i det dagliga livet?
"......själv skulle jag skämmas att ens söka sådan eftersom jag
vet att jag klarar mig ytterst bra utan, och att det då är att
parasitera på välfärden......"
Vilken välfärd vill man fråga efter att ha tagit del av alla
hinder du reser för att få färdtjänst. Så då anser du att det
är skamligt att ha färdtjänst då. Det anser inte jag.
Sedan vet du mer om färdtjänsten av i dag än vad jag gör. På
min tid fick man åka inom en radie av tre mil för en biljett
och i samband därmed betala nån hundring. Det har säkert blivit
striktare eftersom det fuskades en hel del. Bl a kan jag bekräfta
att färdtjänstbiljetter såldes i buntar till taxichaufförer av
fattigpensionärer som inte hade alltför stort behov av denna för-
mån.
Du gör emellertid en sammanblandning av lokal färdtjänst och
riksfärdtjänsten som är olycklig. Medan ett lokalt färdtjänstbeslut
är permanent (more or less)tror jag att riksfärdtjänsten är mera säsongsbunden
och tillfällig och m¨åste planeras i god tid för maximalt resursut-
nyttjande med avseende på samordning av färdriktningar och distanser.
Den senare måste alltså sökas i god tid precis som jag sa från början.
Kräver en mer omsorgsfull logistik
vet att jag klarar mig ytterst bra utan, och att det då är att
parasitera på välfärden......"
mån.
Jo, jag anser att det är skamligt att utnyttja färdtjänst om man INTE är i behov av denna, tycker inte du det? shlimazl
och till välfärd räknas det eftersom samhället ändå får sponsra med ganska mycket pengar, det är ju fråga om taxi, så visst blir det en del av välfärden, men dock något som de med mindre ekonomi får avstå från...
mån.
Idag rör det sig inte om färdtjänstbiljetter, idag beställer man färdtjänst för varje resa som ska göras, denna samordnas sedan så att det ska passa med andra resenärer osv, så det kan vara så att för en kort resa kan man tvingas åka runt i ett par timmar innan man är framme, och att sedan få vänta länge innan hemresan kan ske.
Nej, jag blandar inte ihop detta, den som är beviljad färdtjänst har också rätten till riksfärdtjänsten, och som jag skrev så är denna mer restriktiv, den är inte på något sätt säsongsbetonad, och kan begäras bara någon dag innan resan ska ske.
men skälen ska vara starka, så tex kunde far min få sådan beviljad när han fick en plats helt plötsligt på ett rehabställe i Sigtuna, en enkelresa på 57 mil...
men vi valde att jag istället körde upp honom med min bil pga krånglet och att han var sådan att han inte ville vara dessa till besvär
jag fick då istället bensinpengar av kommunen för detta, och kommunen sparade en hel del pengar på det.
sådan resa gjordes sedan en gång per år då han fick sjukgymnastik och annan vård under en månad.
Vilket skäl kan vara starkare än att få avnjuta ett av
herr Clouds gitarriff IRL?
Infra skrev:Vilket skäl kan vara starkare än att få avnjuta ett av
Ja inte vet jag, men en sak vet jag, jag skulle INTE bli beviljad något sådant pga att jag varken enligt gällande föreskrifter eller mig själv är i behov av sådan.
Och när andra kan nekas en sådan för att bevista en begravning av en vän, mern motiveringen att det inte var en nära anhörig eller sådan relation att detta ansågs nödvändigt, så tvivlar jag på att en sådan banal önskan som att bevista ett musikevenemang är tillräcklig....
förvisso rör det sig om handläggarens och kommunens åsikt i frågan....
Jaha. Flåt då.
... mitt namn e plåtInfra skrev:Jaha. Flåt då.
Infra skrev:Jaha. Flåt då.
accepteras, vi börjar om från början?
utan bråk?
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
Sniperace skrev:Infra skrev:Jaha. Flåt då.
accepteras, vi börjar om från början?
utan bråk?
Kvot. addera.. Eller
Corven skrev:F.I.S.T, du har enligt din egen utsago inte läst alla inlägg mellan Sniper och Infra, och därför ser du inte det underliggande.
Jag tycker också att det är lite av en överreaktion, men sett till vad Infra har vräkt ur sig mot Sniper, så förstår jag mycket väl att han kan tolka Infras kommentar som han gör.
Jag har bara sagt att han hyser förakt för svaghet
samt att han är en vapenfixerad tölp som syns på avataren.
Och båda är fan i mig sant! Och att han pratar för mycket "skit".
Senast ändrad av Infra den 2010-05-08, 17:00, ändrad totalt 1 gång
Kakmonstret- Antal inlägg : 4120
Så vad säger du Infra, ska vi dela bil upp till Dalarna?
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
Infra skrev:Corven skrev:F.I.S.T, du har enligt din egen utsago inte läst alla inlägg mellan Sniper och Infra, och därför ser du inte det underliggande.
Jag tycker också att det är lite av en överreaktion, men sett till vad Infra har vräkt ur sig mot Sniper, så förstår jag mycket väl att han kan tolka Infras kommentar som han gör.
samt att han är en vapenfixerad tolp som syns på avataren.
Att hobby skjuta och vara tex soldat är ganska vitt skillda saker brukar själv skjuta "nästan i prick" med luftgevär.. kul faktiskt
Jo, du har rätt . Men jag har hittat Snipers skolbuss nu, iaf.(jag är också rätt pricksäker).
Infra skrev:Corven skrev:F.I.S.T, du har enligt din egen utsago inte läst alla inlägg mellan Sniper och Infra, och därför ser du inte det underliggande.
samt att han är en vapenfixerad tölp som syns på avataren.
Förakt för svaghet?
nej, tvärtom, det är de svaga jag koncentrerar mig på i föreningen för att lyfta upp dessa och ge dem shjöälvförtroende, en av mina hårdaste regler är att INGEN ska säga till en annan att denne skjuter dåligt och framhäva sig själva..... att de INTE ska jämföra med varandra utan med sig själv och sina tidigare resultat och arbeta upp dessa, dvs att i möjligaste mån tävla mot sig själva....
Avataren hade jag en helt annan från börja, tills en annan forumist gjorde denna åt mig, två MÅLSKYTTEVAPEN och ett spaderess, vilket i alla tider varit ett mål vid informella tävlingar, kolla bara gamla westerns så ser du
Och vapenfixerad?
njaa knappast, då vill man ha så krigsliknande så möjligt, det jag skuter med är rena tävlingsvapen med dioptersikten osv (långvapen) de skulle inte duga till något i krigssammanhang eller att skjuta mot människor eller djur, de är helt avpassade till att exakt passa riktpricken....
annat skytte är de ganska värdelösa till.
kpistskyttet är en annan sak, men där får de inte vara modfifierade enligt skytterörelsens regler, och det är det enda som gäller för det skyttet.
egen sådan har jag ingen önskan att ha, det räcker med föreningens vid skjutningarna.
så vapenfixerad näää, absolut inte, för mig är de bara sportdredskap...
och att du ttycker jag pratar skit får stå för dig själv, jag har iallafall aldrig sagt att jag ska ner och befria eller slåss i palestina, och inte att jag sedan ska bekämpa kungahuset
Nä. Du har ju redan varit där.
Du skaffar dig dina förklä'n så ingen skall kunna
säga nåt när du hånar andra brottsoffer. Rent hån
mot utsatta människor varvas med nån slags hemsnickrad
humanism som du är alldeles för ivrig att berätta om
när den skymtar fram. Har märkt att de flesta går på det.
Jag säger att det känns ambivalent och falskt. För jag
noterar att du väljer noga bland brottsoffren innan du
värnar någon. Känns kosmetiskt på nåt vis.
Du skaffar dig dina förklä'n så ingen skall kunna
säga nåt när du hånar andra brottsoffer. Rent hån
mot utsatta människor varvas med nån slags hemsnickrad
humanism som du är alldeles för ivrig att berätta om
när den skymtar fram. Har märkt att de flesta går på det.
Jag säger att det känns ambivalent och falskt. För jag
noterar att du väljer noga bland brottsoffren innan du
värnar någon. Känns kosmetiskt på nåt vis.