Sniperace skrev:berralarzon skrev:Sniperace skrev:MartinLindgren skrev:Trots allt så sägs det att den största delen av medelkubanerna var analfabeter innan Castro tog över, något man vänt helt på idag,
Sen vad man än säger om Fidel,så har han ju idags dato överlevt alla världen ledare,
Vilket nog är en bedrift bara det?
och vad är poängen med att kunna läsa om man ändå inte har frihet?
vad serdan gäller att en diktator lyckas överleva är helt andra saker, han har ju iallafall INTE levt som FOLKET, han är idag en av de rikaste människorna på jorden.....
Satt på en trappa i Havanna då kom det fram en liten gubbe slog oss på knäna med eb slanglikande batong förstod då att där fick vi inte sitta nåväl vandra vidare motorintresserad som jag är så gick jag också för närma en polismotorcykel polisägaren av m-cyklen knuffa bryskt utan mig.
Vad vill jag säga ju att Kubanska folket är förbannat stolta männiksor som överlevt Usa,s embargo förmodar att dåvarande Sovjet med sin inblandning sabba allt.
Fast kärleken från mig består till Kuba när jag mötte flickan från Havanna.
//berra
Det är ialla dessa länder STOR skillnad på makten och folket, folket är på båda ställena underbara människor, de som står för makten är SVIN som folket är RÄDDA för....
Så avsevärd skillnad sorligt att inte fler ser/märker det, är väl därför skallepärs partier som sd får luft.
//berra
En //berra nyrakad på skapeln (S)