F.I.S.T 2010-04-23, 10:42
RedCloud skrev:Jag har funderat en hel del på varför delar av forumhögern reagerar som de gör: dödshot, smädande, ett oförsonligt hat, mot mig personligen och på flera utav forumvänstern.
Jag har kommit fram till detta: vi står upp för något, rakryggade och stolta och vi gör inte avkall på våra ideal för egen snöd vinnings skull, detta retar dessa herrar till vansinne, att det finns sådana människor, som inte köper egoism, girighet och icke-solidaritet.
Vad tror ni ?
Jag tror att för vissa är solidaritet, jämlikhet och rättvisa inte bara att svära i kyrkan, utan även ett hot mot deras sätt att tänka och leva !
Och rent politiskt är dom livrädd för att det ska vara ett rättvist samhälle. livrädd för lagar som LAS som ger arbetaren någon som helst trygghet...
Det är samma typ av strömmingar och tänkande hos högern här, som dom som var redo att gå igenom eld för att stoppa allmän sjukförsäkring ...
Det handlar om en viss typ av människa, en viss typ av tänkande, där man inte unnar andra att ha det drägligt, inte ens om de är sjuka ...
Detta tänkande tycks spegla av sig i många av deras sätt att uttrycka sig på forumet....
Dom är rädda helt enkelt... rädda för medmänsklighet, rädda för att tappa makt och kontroll, rädda för att ge av sig själva från sig själva.
Kort beskrivet egoism är deras måttstock och rättesnöre