Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
F.I.S.T
MartinLindgren
RedCloud
Kakmonstret
8 posters

    Rödgrön solidaritet finns inte på kartan

    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Rödgrön solidaritet finns inte på kartan Empty Rödgrön solidaritet finns inte på kartan

    Inlägg  Kakmonstret 2010-04-16, 15:54

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Rödgrön solidaritet finns inte på kartan Empty Sv: Rödgrön solidaritet finns inte på kartan

    Inlägg  RedCloud 2010-04-16, 16:02

    Carl "jag har blod på mina händer" Bildt:

    Utan det internationella samfundets engagemang skulle utvecklingen gå mycket långsammare och troligen åt fel håll. Afghanerna, inte minst kvinnor och flickor, skulle återigen förlora sina rättigheter och landet skulle än en gång utgöra bas för träningsläger för internationell terrorism.

    Det stavas OLJA & GAS för USA, herr utrikesminister.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgrön solidaritet finns inte på kartan Empty Sv: Rödgrön solidaritet finns inte på kartan

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-16, 16:37

    Ut med tummen nu kakan och varv som en normal,människa!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Rödgrön solidaritet finns inte på kartan Empty Sv: Rödgrön solidaritet finns inte på kartan

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-16, 16:46

    Bildt säger: "Västerpartiet vill enligt sitt partiprogram inte bara att Sverige ska gå ur Europeiska unionen utan man vill upplösa hela EU. Att detta inte uppmärksammas mer i den allmänna debatten är nog socialdemokraterna glada för. Sverige skulle alltså med en rödgrön regering skicka ner vänsterpartistiska ministrar till Bryssel som i själva verket vill upplösa Europas viktigaste fredsprojekt på 60 år. Detta förstår ju alla och envar kommer att bromsa, om inte omöjliggöra, en konstruktiv svensk Europapolitik."

    Detta är bra att V vill gå ur detta pajasprojekt, som kostar medborgarna i olika stater en brutalt, helt sjuklig summa pengar i byråkrati och höga löner och förmåner för de redan rika. Duktiga politiker "köps" så till vida (eller säljer sig själva) för att få mer pengar i fitt... förlåt fickan... pung... börsen.

    Och ovanpå detta så förlorar medborgarna i demokrati, pga byråkratin, och att EU lägger sig i saker som inte de har att göra med...

    Motsatsen till decentralisering är detta. den enda vettiga punkt centern nånsin haft, men nu övergivit.

    Vad gäller fredsprojektet....så är det löja att påstå att EU med all byråkrati skulle vara nödvändigt för detta. Fredssammarbete går att göra utan att bilda en hel stat, med ny valuta, egen president osv ... Se hur många länder i världen, där folkslag inte vill vara lydande under en stat som inte tillvaratar deras intressen. Let then free säger jag !!

    Och likadant är det med EU, en mycket stor del av människorna vill inte ha detta....
    Detta har drivits igenom av eliten i partierna, mycket odemokratiska sätt, både vad gäller kampanjbudgetar, genom huruvida folkomröstningar kommer till, och när det upphör.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Rödgrön solidaritet finns inte på kartan Empty Sv: Rödgrön solidaritet finns inte på kartan

    Inlägg  berralarzon 2010-04-16, 16:48

    Kakmonstret skrev:Klockren analys av utrikesminister Carl Bildt:

    http://www.expressen.se/debatt/1.1954103/carl-bildt-rodgron-solidaritet-finns-inte-pa-kartan

    Tycker du ja.
    //berra
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgrön solidaritet finns inte på kartan Empty Sv: Rödgrön solidaritet finns inte på kartan

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-16, 19:00

    Den rödgröna Rättvisan, Tryggheten och Solidariteten gäller för dig också,ändå!
    Det vet du kakan!

    Men det betyder inte att du kan glida runt med tungan hängande grabben, vi rödgröna gillar inte rövslickeri, så det får nihålla intern i er egen lilla klubb även i fortsättningen efter vår valseger i höst,

    Och grejar inte du och dina polare S-ee-L, Allerten och dom andra det så väntar munkorg!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Rödgrön solidaritet finns inte på kartan Empty Sv: Rödgrön solidaritet finns inte på kartan

    Inlägg  Dao 2010-04-16, 23:02

    Skaffa en modernare karta!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Rödgrön solidaritet finns inte på kartan Empty Sv: Rödgrön solidaritet finns inte på kartan

    Inlägg  lazy 2010-04-16, 23:10

    Dao skrev:Skaffa en modernare karta!

    Du menar att de rödgröna har en politik före valet i september?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Rödgrön solidaritet finns inte på kartan Empty Sv: Rödgrön solidaritet finns inte på kartan

    Inlägg  Dao 2010-04-16, 23:13

    lazy skrev:
    Dao skrev:Skaffa en modernare karta!

    Du menar att de rödgröna har en politik före valet i september?

    Du menar att du inte kan mena några egna ståndpunker????
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Rödgrön solidaritet finns inte på kartan Empty Sv: Rödgrön solidaritet finns inte på kartan

    Inlägg  lazy 2010-04-16, 23:22

    Du menar att du inte kan mena några egna ståndpunker????

    Jag har många ståndpunkter som jag står för, hur är det med dig? Wink
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Rödgrön solidaritet finns inte på kartan Empty Sv: Rödgrön solidaritet finns inte på kartan

    Inlägg  Infra 2010-04-16, 23:27

    Rödgrön solidaritet finns. Sanna mina ord. Den lever och frodas.Den blåbruma röran däremot kommer att bjuda på många interna dolkhugg och strider efter ett förlorat val. Razz
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Rödgrön solidaritet finns inte på kartan Empty Sv: Rödgrön solidaritet finns inte på kartan

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-16, 23:36

    lazy skrev:
    Du menar att du inte kan mena några egna ståndpunker????

    Jag har många ståndpunkter som jag står för, hur är det med dig? Wink

    Nu om något måste jag bara få använda en smiley som av många andra missbrukats, genom för flitigt användande.... men inte jag, därför tar jag mig friheten att....'



    lol!

    Sponsored content


    Rödgrön solidaritet finns inte på kartan Empty Sv: Rödgrön solidaritet finns inte på kartan

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 13:06