Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

3 posters

För Sverige ur tiden, hans majonäs honungen

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

För Sverige ur tiden, hans majonäs honungen Empty För Sverige ur tiden, hans majonäs honungen

Inlägg  RedCloud 2010-04-14, 19:25

En tråd endast för att reta brunskjortan Kakmonstret.....

För Sverige ur tiden, hans majonäs honungen 98114341_1
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

För Sverige ur tiden, hans majonäs honungen Empty Sv: För Sverige ur tiden, hans majonäs honungen

Inlägg  Sniperace 2010-04-14, 19:41

RedCloud skrev:En tråd endast för att reta brunskjortan Kakmonstret.....

För Sverige ur tiden, hans majonäs honungen 98114341_1

är det så alla kommunister vill se dem som har det bättre?

I sovjet fixade pöbeln det och mördade åsiktsmotståndare hej vilt, det var så illa att Maxim Gorkij redan i början skrev att Lenin o co svek idealet och gick emot läran....

lenin som så länge framstod som den verklige kommunistiske idolen.....
    RedCloud
    RedCloud

För Sverige ur tiden, hans majonäs honungen Empty Sv: För Sverige ur tiden, hans majonäs honungen

Inlägg  RedCloud 2010-04-14, 19:50

är det så alla kommunister vill se dem som har det bättre?

Det är en gammal affisch från -70 talet av Lars Hillersberg, jag lägger inte några som helst värderingar i den mer än att reta brunskjortan Kakmonstret...

I
    sovjet fixade pöbeln det och mördade åsiktsmotståndare hej vilt, det var så illa att Maxim Gorkij redan i början skrev att Lenin o co svek idealet och gick emot läran....

Jaha...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-14, 19:52

ok, jag tycke iallafall att den var väldigt smaklös, så anser jag inte att man gör mot någon oavsett vem det är...
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-04-14, 19:54

ok, jag tycke iallafall att den var väldigt smaklös, så anser jag inte att man gör mot någon oavsett vem det är...

Själv tycker jag Kakmonstrets krälande i stoftet för bidragspatrasket Bernadotte är värre...det här är bara en stycke papper, ett konstverk, det andra är verklighet...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-14, 20:03

RedCloud skrev:

Själv tycker jag Kakmonstrets krälande i stoftet för bidragspatrasket Bernadotte är värre...det här är bara en stycke papper, ett konstverk, det andra är verklighet...

det är inget jag bryr mig om, jag HAR träffat prinsessan christina och Birgitta, jag sa DU till dem, och de tog inte illa upp, men HÖKAREN for i taket för det och skällde ut mig, så jag sa att gå du och fråga dem om de tog illa upp, svarar de JA ska jag gå och be om ursäkt, men de tog inte illa upp.... Very Happy

Prercis som människor får anse allah, Jahve, GUd, Jesus eller mohammed får väl andra se på samma sätt mot kungafamiljen om de vill, bara de inte tvingar MIG till det....

Hur sder du på de som dyrkar Allah, en saga som är snart tvåtusen år gammal, med en massa "dravel" nedtecknat på papper, är det lika illa? Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-04-14, 20:14

Hur sder du på de som dyrkar Allah, en saga som är snart tvåtusen år gammal, med en massa "dravel" nedtecknat på papper, är det lika illa?

FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna:

Artikel 18

Envar har rätt till tankefrihet, samvetsfrihet och religionsfrihet. Denna rätt innefattar frihet att byta religion eller tro och att ensam eller i gemenskap med andra offentligt eller enskilt utöva sin religion eller tro genom undervisning, andaktsövningar, gudstjänst och iakttagande av religiösa sedvänjor.

Det är vad vi lärare enligt lagen SKA lära ut....och det har jag inga som helst problemmed.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-14, 20:16

RedCloud skrev:
    Hur sder du på de som dyrkar Allah, en saga som är snart tvåtusen år gammal, med en massa "dravel" nedtecknat på papper, är det lika illa?

FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna:

Artikel 18

Envar har rätt till tankefrihet, samvetsfrihet och religionsfrihet. Denna rätt innefattar frihet att byta religion eller tro och att ensam eller i gemenskap med andra offentligt eller enskilt utöva sin religion eller tro genom undervisning, andaktsövningar, gudstjänst och iakttagande av religiösa sedvänjor.

Det är vad vi lärare enligt lagen SKA lära ut....och det har jag inga som helst problemmed.

Kungafamiljen är kanske HANS gudar, hans religion.....

ser han dem som detta är det väl hans ensak och hans rättighet, precis som andra har rätten att se allah som något att dyrka,,,,
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-04-14, 20:48

Kungafamiljen är kanske HANS gudar, hans religion.

Han är fullständigt fri att kräla i stoftet för dom...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-14, 21:08

RedCloud skrev:
    Kungafamiljen är kanske HANS gudar, hans religion.

Han är fullständigt fri att kräla i stoftet för dom...

men att då håna honom för det är väl inte mycket annorlunda än att håna en muslim för att han tror på mohammed...

för honom är kanske den teckning lika kränkande som mohammedteckningarna för muslimer....
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-04-14, 21:11

men att då håna honom för det är väl inte mycket annorlunda än att håna en muslim för att han tror på mohammed...
    för honom är kanske den teckning lika kränkande som mohammedteckningarna för muslimer....

rätt krystad argumentering.....

Kakmonstret/tjöänstemannabyråkraten har liksom redan förlorat sedan han drog upp en avliden vän och min sorg efter denne, enbart för att smäda, lägg sedan till raden: Det enda som var synd var att inte du befann dig i Chile 1973 och fick en kula mellan ögonen.

Härlig kille du försvarar Sniper...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-14, 21:13

RedCloud skrev:

rätt krystad argumentering.....

Kakmonstret/tjöänstemannabyråkraten har liksom redan förlorat sedan han drog upp en avliden vän och min sorg efter denne, enbart för att smäda, lägg sedan till raden: Det enda som var synd var att inte du befann dig i Chile 1973 och fick en kula mellan ögonen.

Härlig kille du försvarar Sniper...

JAg försvarar INTE det han gjort, men jag anser att det är ONÖDIGT med kränkande bilder, oavsett partifärg och vem det är...
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-04-14, 21:17

JAg försvarar INTE det han gjort

Det är precis vad du gör i den här tråden....
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-04-14, 21:22

Att ge mig till att försvar knugen skulle inte ens jag göra.
    Vänstern har i grunden rätt i sin kritik av överklassymbolen
    knugen. Men de slår in öppna dörrar. Kungahuset är en energitjuv
    av energi som kan användas till att attackera högre världen.
    Kyrkan är till exempel en av de största skogsägarna här i landet.
    Tänk att få lägga rabarber på den förtjänsten i stället för knugens
    futtiga miljoner. Vad är en miljon nuförtiden? Finns det längre
    nån som tycker en mille är mycket pengar, relativt sett och i
    perspektiv?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-14, 21:25

RedCloud skrev:
    JAg försvarar INTE det han gjort

Det är precis vad du gör i den här tråden....

Nej jag gnäller över BILDEN....
    den kränker kungen, och den kränker de som beundrar kungen och är sådana som vill behålla kungahuset..

det har inte mycket med kakmonstret att göra även om han säger sig vara rojalist.

Själv är jag ingen beundrare av kungen och kungahuset, men jag fattar ändå att det är en kränkande bild.....

och sådana ser jag helst att vi slipper oavsett vilken partitillhörighet dessa har eller vem personen är...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-14, 21:26

Infra skrev:Att ge mig till att försvar knugen skulle inte ens jag göra.
    Vänstern har i grunden rätt i sin kritik av överklassymbolen
    knugen. Men de slår in öppna dörrar. Kungahuset är en energitjuv
    av energi som kan användas till att attackera högre världen.
    Kyrkan är till exempel en av de största skogsägarna här i landet.
    Tänk att få lägga rabarber på den förtjänsten i stället för knugens
    futtiga miljoner. Vad är en miljon nuförtiden? Finns det längre
    nån som tycker en mille är mycket pengar, relativt sett och i
    perspektiv?

Ja, kyrkans miljarder skulle nogt löst sveriges statsskuld och bättrat på finanserna utan att någon drabbades av svält eller annat
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-04-14, 21:27

den kränker kungen, och den kränker de som beundrar kungen och är sådana som vill behålla kungahuset.

Jag tror det var konstnärens exakta mening med den....

det har inte mycket med kakmonstret att göra även om han säger sig vara rojalist.

jo, i just den här tråden....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-14, 21:30

RedCloud skrev:
    den kränker kungen, och den kränker de som beundrar kungen och är sådana som vill behålla kungahuset.

Jag tror det var konstnärens exakta mening med den....

jo, i just den här tråden....

kanske för dig, men för mig är just bilden det jag reagerar mot, och som du skrev, att det var konstnärens exakta mening, vad är det dåp som gör det så fult att en konstnär kränker med en rondellhund?

INGEN, mer än antalet människor, men det bör väl inte ha någon betydelse i sammahnanget

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 15:25