+7
marxisten
MartinLindgren
F.I.S.T
RedCloud
captaincodd
x-medborgare
Sossar ee lata
11 posters
13% vill höja skatten bättre välfärd, och det är sosseriets viktigaste valfråga! sep blir bra
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
- Inlägg 1
13% vill höja skatten bättre välfärd, och det är sosseriets viktigaste valfråga! sep blir bra
Endast 13% anser att höjda skatter är lösningen på den "dåliga" välfärden i Sverige, som har världens bästa välfärd de flesta anser alltså att skatten är hög nog och att andra lösningar finns, vad säger vänstermupparna här om det? ni tror ju att alla vill höja skatten för att få högre bidrag, nu ser ni att de flesta är inte som ni, lata bidragssnyltare.
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
- Inlägg 2
Sv: 13% vill höja skatten bättre välfärd, och det är sosseriets viktigaste valfråga! sep blir bra
Vill man ha tillbaka välfärden och försäkrings systemet så kostar det.
Tror man att det är gratis.. Får man väl skylla sig själv när man röstat blått. men befinner sig i ett skede i livet när man behöver röd politik..
Det är svårt att lära sig gå..
Tror man att det är gratis.. Får man väl skylla sig själv när man röstat blått. men befinner sig i ett skede i livet när man behöver röd politik..
Det är svårt att lära sig gå..
Senast ändrad av x-medborgare den 2010-04-08, 15:12, ändrad totalt 1 gång
captaincodd- Antal inlägg : 904
- Inlägg 3
som man frågar
får man svar;)var det MUF medlemmar(de få som finns,fniss) som tillfrågades
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 4
Sv: 13% vill höja skatten bättre välfärd, och det är sosseriets viktigaste valfråga! sep blir bra
Högerns system med skattesänkning på skattesänkning fungerar tydligen inte....
Tänk så fel Seel kan tolka saker o ting....
Tänk så fel Seel kan tolka saker o ting....
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 5
var det en egen undersökning seel ?.... jag googlade på dina "uppgifter" men fick inga träffar
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 6
Helt fel, S-ee-l:s påstående stämmer inte med verkligheten, inget annat än hans Åsanisse filosofi!
- Inlägg 7
HI HI... kolla andra tråden så har ni hans länk...
marxisten- Antal inlägg : 5060
- Inlägg 8
Bengt har jobbat på fabriken i alla dessa år
Han har kämpat han har slitit tills han fick gråa hår
Och aldrig har han klagat, han har gjort som chefen sagt
Men när man fyllt 65, då har man ingen makt
Han vill så gärna leva den tid som han har kvar
Men nu ska Sverige spara, även på farfarsfar
Det som han byggt upp, det ska vi riva ner
Och det han ser som Sverige det ska inte finnas mer
För Bengt är en vanlig, hederlig svensk
Och inte någon rik parasit
Men han har levt sitt liv, är inte värd att satsa på
Och det tycker jag är skit
Vi ska gå med i EU har politikerna tänkt
Men ute i Europa där finns ingen plats för Bengt
För att ha råd med vår Europeiska biljett
Så måste vi skära bort allt överflödigt fett
Vi börjar i offentlig sektor, där skär vi bort allting
För de som redan ligger ner säger ingenting
Hos etablissemanget är det pengarna som styr
Och ska man med i EU, man inga medel skyr
För Bengt är en vanlig, hederlig svensk
Och inte någon rik parasit
Men han har levt sitt liv, är inte värd att satsa på
Och det tycker jag är skit
Utan socialt skyddsnät, utan någon pardon
Bengt har blivit tilldelad en taskig folkpension
Och Bengt har ändå jobbat, tänk då på hans fru
Hon hette visst Lovisa, hon finns ej längre nu
En dag så ska ni vakna och se er omkring
Ja, en dag ska ni inse att ni skurit bort allting
Av det som förr var Sverige finns nu bara ett skelett
Och den dagen ska ni inse, det var vi som hade rätt
För personer som Bengt är iaf. jag beredd att betala lite mer i skatt...
Men till skillnad från SeeL så tänker jag på andra människor och är inte någon sorts inskränkt egoist som skiter i hur andra har det och bara klagar på att vi i Sverige har ett system som faktiskt skyddar folk från att svälta ihjäl för det kostar lite för mig!
- Inlägg 9
Läser man frågan så säger ca 20% höjda skatter, ca 45% säger på andra sätt,vilket måste tolkas att fortsätter regeringen sina skattesänkningar på olika område i första hand för dom som redan har kommer Reinfeldtarna köra ner sverige fortare än vi kunnat drömma om!
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 10
MartinLindgren skrev:Läser man frågan så säger ca 20% höjda skatter, ca 45% säger på andra sätt,vilket måste tolkas att fortsätter regeringen sina skattesänkningar på olika område i första hand för dom som redan har kommer Reinfeldtarna köra ner sverige fortare än vi kunnat drömma om!
Du talar verkligen som du har förstånd till!
När jobbade du senast?
Hur skulle det se ut om alla gjorde som du?
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 11
redalert skrev:MartinLindgren skrev:Läser man frågan så säger ca 20% höjda skatter, ca 45% säger på andra sätt,vilket måste tolkas att fortsätter regeringen sina skattesänkningar på olika område i första hand för dom som redan har kommer Reinfeldtarna köra ner sverige fortare än vi kunnat drömma om!
När jobbade du senast?
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 12
R.O.F.L skrev:redalert skrev:MartinLindgren skrev:Läser man frågan så säger ca 20% höjda skatter, ca 45% säger på andra sätt,vilket måste tolkas att fortsätter regeringen sina skattesänkningar på olika område i första hand för dom som redan har kommer Reinfeldtarna köra ner sverige fortare än vi kunnat drömma om!
När jobbade du senast?
Det är så kul när Anhängarna kört fast i debatten! dvs när personangreppen startar får vi kvitto på detta! vilket anhang som startade forum "onanikojan" där det blev så dött att de tvingades komma in hit till oss goa Rödgröna som verkligen vet vad debatt är!
- Inlägg 13
Hmmm...? Allerten med stjärten menar på fullt allvar att han är rätt person att fråga andra när dom jobbade senast?
Förmodar att det kommer direkt på mage från sofflocket med stjärten i vädret!
Förmodar att det kommer direkt på mage från sofflocket med stjärten i vädret!
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 14
Redvictory skrev:R.O.F.L skrev:redalert skrev:MartinLindgren skrev:Läser man frågan så säger ca 20% höjda skatter, ca 45% säger på andra sätt,vilket måste tolkas att fortsätter regeringen sina skattesänkningar på olika område i första hand för dom som redan har kommer Reinfeldtarna köra ner sverige fortare än vi kunnat drömma om!
När jobbade du senast?
Det är så kul när Anhängarna kört fast i debatten! dvs när personangreppen startar får vi kvitto på detta! vilket anhang som startade forum "onanikojan" där det blev så dött att de tvingades komma in hit till oss goa Rödgröna som verkligen vet vad debatt är!
dvs när personangreppen startar
Skrivet av personangriparen nr.1
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 15
- Inlägg 16
lazy skrev:Apropå skatter.
http://www.e24.se/pengar24/din-ekonomi/skl-rapporten-ger-orimlig-kommunalskatt_1974339.e24
Den borde vara i min tråd Anders Tiger just sådan motstånd Sökte jag..
Någon som har en annan åsikt en just den som glade mig så .
Men nu ska jag läsa din länk också..
- Inlägg 17
Kopiera den och lägg in den i din tråd med mitt tillstånd, äh va fasen, jag
är ju med i Piratpartiet, inget tillstånd behövs!
- Inlägg 18
lazy skrev:Kopiera den och lägg in den i din tråd med mitt tillstånd, äh va fasen, jag
*ASG* Den gillade jag hoppas FRA och IPRED har kvälls rast just nu då..
- Inlägg 19
DET hoppas jag också!
- Inlägg 20
Phu... svettigt... Men dom kanske inte hittar min stulna länk för jag nämde fel tråd som jag tyckte den skulle till förut..
- Inlägg 21
Du agerar m.a.o som en riktig Mossadagent, bra där! Go girl, go!
- Inlägg 22
lazy skrev:Du agerar m.a.o som en riktig Mossadagent, bra där! Go girl, go!
- Inlägg 23
x-medborgare skrev:lazy skrev:Du agerar m.a.o som en riktig Mossadagent, bra där! Go girl, go!
Du glömde glasögonen.
- Inlägg 24
lazy skrev:x-medborgare skrev:lazy skrev:Du agerar m.a.o som en riktig Mossadagent, bra där! Go girl, go!
Du glömde glasögonen.
Nej jag glömde inte tog av dem.. psss avslöja mig inte nu har ju maskerat mig.. Så dom du vet får tag i mig..
- Inlägg 25
Men, du kan ju inte ta av dig glasögonen, du förstår väl att de känner
igen dig trots ditt falska pass?
igen dig trots ditt falska pass?
Sponsored content
- Inlägg 26