Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
redalert
x-medborgare
MartinLindgren
Redvictory
ANNA2LINK
9 posters

Får 246 000 för 2 möten...

ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Får 246 000 för 2 möten... Empty Får 246 000 för 2 möten...

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-04, 21:15

GENÈVE. Bengt Westerberg har fått ett guldkantat avtal som styrelseledamot i Internationella Rödakorsfederationen i Schweiz.

Aftonbladet kan i dag avslöja att sty­relsen bara har två möten per år – och ledamöterna får ett arvode på närmare en kvarts miljon kronor.

Ersättningen betalas av Röda korsets medlemmar i Sverige.

Källa Aftonbladet.

Ja vad ska man säga, inte verkar det som att Röda korset har skärpt sig när det gäller löner och arvoden...
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Får 246 000 för 2 möten... Empty Sv: Får 246 000 för 2 möten...

Inlägg  Redvictory 2010-04-04, 21:21

ANNA2LINK skrev:GENÈVE. Bengt Westerberg har fått ett guldkantat avtal som styrelseledamot i Internationella Rödakorsfederationen i Schweiz.

Aftonbladet kan i dag avslöja att sty­relsen bara har två möten per år – och ledamöterna får ett arvode på närmare en kvarts miljon kronor.

Källa Aftonbladet.

Ja vad ska man säga, inte verkar det som att Röda korset har skärpt sig när det gäller löner och arvoden...

Min bror jobbade i Angola för 15-20 år sen och redan då var det stora kontorskomplex med välbetalda därnere! sen dess har jag alltid tänkt på svindleri när jag sett bössorna! de som samlar in vet det nog inte! bra att det kommer fram!

Hej föresten Anna! kul att se dig!
    Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-04, 21:22

BorgarBenke skor sig på dom utsattas bekostnad, men rödakorset säger sig ju vara nöjda,
    Debatt i SVT hade ju frågan uppe nyligen!
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-04-04, 21:24

På våra möten i lanstinget där får vi en kopp kaffe Kaffebrödet drog dom in Beslut vid föra budget mötet det skall sparas..
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-04, 21:27

Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:GENÈVE. Bengt Westerberg har fått ett guldkantat avtal som styrelseledamot i Internationella Rödakorsfederationen i Schweiz.

Källa Aftonbladet.

Min bror jobbade i Angola för 15-20 år sen och redan då var det stora kontorskomplex med välbetalda därnere! sen dess har jag alltid tänkt på svindleri när jag sett bössorna! de som samlar in vet det nog inte! bra att det kommer fram!

Hej föresten Anna! kul att se dig!
    Very Happy

Ja det är ju förskräckligt att en sådan organisation jobbar på det sättet. Röda korset förlorar jätte mycket på att dom inte tar hand om välgörenhetspengar på ett bättre sätt. Jobbar med välgörenhet för topparna som jobbar inom det tydligen...

Hej RedV Kul att se dig med! Very Happy
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-04, 21:30

MartinLindgren skrev:BorgarBenke skor sig på dom utsattas bekostnad, men rödakorset säger sig ju vara nöjda,

Ja det är ju inte undra på att "topparna" med Bengt i spetsen är nöjda när dom själva lever mer än gott på löner och arvoden som är så höga...
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-04-04, 21:30

x-medborgare skrev:På våra möten i lanstinget där får vi en kopp kaffe Kaffebrödet drog dom in Beslut vid föra budget mötet det skall sparas..

Visst är det märkligt! konsulter för miljoner tar de in! konsulterna kostar lika mycket som de i personalen som varslas! ju längre konsulten är kvar ju fler måste gå! sen har de mage att spara in på kaffebröd!
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-04-04, 21:33

Redvictory skrev:
    x-medborgare skrev:På våra möten i lanstinget där får vi en kopp kaffe Kaffebrödet drog dom in Beslut vid föra budget mötet det skall sparas..

Visst är det märkligt! konsulter för miljoner tar de in! konsulterna kostar lika mycket som de i personalen som varslas! ju längre konsulten är kvar ju fler måste gå! sen har de mage att spara in på kaffebröd!

Jo och det beslutet gäller ej när landstings grupperna möts det är bara vi på golvet personal som fått det indraget Shocked
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-04, 21:33

Vad är det för möten som du är med på då? Jag menar att ofta så har "topparna" i landstingen alldeles för höga arvoden och löner med anser jag... Dom som jobbar som chefer inom landstingen borde tjäna betydligt mindre.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-04, 21:35

x-medborgare skrev:
    Redvictory skrev:

Jo och det beslutet gäller ej när landstings grupperna möts det är bara vi på golvet personal som fått det indraget Shocked

Det är så sjukt att det är så. Det är tydligen skillnad på "folk och folk"... Lika ska gälla för alla i det läget.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-04, 21:36

Redvictory skrev:

Det är så sjukt att det är så!!! Men jag är inte förvånad...
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-04, 21:37

MartinLindgren skrev:BorgarBenke skor sig på dom utsattas bekostnad, men rödakorset säger sig ju vara nöjda,

Svt borde ta upp frågan igen och även ta upp om frågorna kring toppolitikernas löner och arvoden...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-04, 22:13

BorgarBenke sa ju ungefär i debatt att han i stort sett jobbade gratis åt rödakorset,men fick ersättning motsvarande om han jobbat med något annat istället?

Men som tur är finns det fler organisationer än röda korset!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-04, 22:16

MartinLindgren skrev:BorgarBenke sa ju ungefär i debatt att han i stort sett jobbade gratis åt rödakorset,men fick ersättning motsvarande om han jobbat med något annat istället?

Men som tur är finns det fler organisationer än röda korset!

Ja och det lär ju vara så att många kommer att välja andra organisationer i stället...
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-04-04, 22:42

Avundsjuke Anna startar hat trådar om de som tjänar en slant vad orättvist när det kunde varit Anna n.s.b. som kunde fått pengarna! Sad
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-04-04, 22:47

redalert skrev:Avundsjuke Anna startar hat trådar om de som tjänar en slant vad orättvisst när det kunde varit Anna n.s.b. som kunde fått pengarna! Sad

Det är sånthär som får mig att gå ut och avslöja hela skiten för alla jag känner! bojkotta alla bössor och låt skiten dö sotdöden det finns bättre organisationer!och hacka inte på anna ditt lilla kryp! kryp till din lilla onanikoja igen du redalert!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-04, 22:48

redalert skrev:Avundsjuke Anna startar hat trådar om de som tjänar en slant vad orättvist när det kunde varit Anna n.s.b. som kunde fått pengarna! Sad

Du är en sjuk människa om du står för det uttalandet BH
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-05, 00:18

redalert skrev:Avundsjuke Anna startar hat trådar om de som tjänar en slant vad orättvist när det kunde varit Anna n.s.b. som kunde fått pengarna! Sad

Detta är ingen hattråd Redalert. Jag anser inte att chefer inom en välgörenhetsorganisation som Röda korset ska tjäna dessa stora pengar som dom gör i dag. Det har inget med avundsjuka att göra.

Pengarna som ska gå till välgörenhet ska göra det också. Men viktigare verkar det vara med chefernas arvoden och löner(inom Röda korset). Det är fel att det ska vara så. Men Röda korset kommer nog att få belala dyrt för det i framtiden eftersom folk tappar förtroendet för dom och då lär cheferna få tvingas minska på sina löner i stället fast då blir det för sent för att bygga upp ett förtroende igen om organisationen någonsin kommer att få tillbaka det förtroendet som dom har haft en gång i tiden... Det lär bli svårt...
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-04-05, 11:08

ANNA2LINK skrev:
    Detta är ingen hattråd Redalert. Jag anser inte att chefer inom en välgörenhetsorganisation som Röda korset ska tjäna dessa stora pengar som dom gör i dag. Det har inget med avundsjuka att göra.

Pengarna som ska gå till välgörenhet ska göra det också. Men viktigare verkar det vara med chefernas arvoden och löner(inom Röda korset). Det är fel att det ska vara så. Men Röda korset kommer nog att få belala dyrt för det i framtiden eftersom folk tappar förtroendet för dom och då lär cheferna få tvingas minska på sina löner i stället fast då blir det för sent för att bygga upp ett förtroende igen om organisationen någonsin kommer att få tillbaka det förtroendet som dom har haft en gång i tiden... Det lär bli svårt...[/color]

För din upplysning kan jag säga dig att jag är motståndare till bankernas bonussystem och röda korsets chefslöner trots att jag är borgare, kan du tänka dig?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-04-05, 11:50

F.I.S.T skrev:

Du är en sjuk människa om du står för det uttalandet BH
    Alkoholister sägs vara de enda som kan ligga i rännstenen och se ner på andra. Jag har tidigare tvivlat på detta och BH har nu visat att det gäller även tidningsnissar.
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2010-04-05, 11:57

Ingen här skulle tacka nej till 246 000 om de fick det för att delta i två möten.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-04-05, 12:10

Ingen här skulle tacka nej till 246 000 om de fick det för att delta i två möten.

Egoismen får ett ansikte. Ett fult ett.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-04-05, 12:22

Källa Aftonbladet.

Korrumption har många ansikten, detta är ett av dem Evil or Very Mad
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-05, 13:42

Kakmonstret skrev:Ingen här skulle tacka nej till 246 000 om de fick det för att delta i två möten.

Jag tror du har fel
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-05, 13:52

redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Pengarna som ska gå till välgörenhet ska göra det också. Men viktigare verkar det vara med chefernas arvoden och löner(inom Röda korset). Det är fel att det ska vara så. Men Röda korset kommer nog att få belala dyrt för det i framtiden eftersom folk tappar förtroendet för dom och då lär cheferna få tvingas minska på sina löner i stället fast då blir det för sent för att bygga upp ett förtroende igen om organisationen någonsin kommer att få tillbaka det förtroendet som dom har haft en gång i tiden... Det lär bli svårt...[/color]

För din upplysning kan jag säga dig att jag är motståndare till bankernas bonussystem och röda korsets chefslöner trots att jag är borgare, kan du tänka dig?

Ja det kan jag tänka mig Redalert. Men att du får det till att jag är avundsjuk på Westerberg och komp är helt fel. Jag skulle skämmas själv om jag hade så stor lön som dom har. Men han verkar inte göra det. Skulle han göra det så borde han ändra på sin lön...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 20:07