F.I.S.T 2010-04-03, 12:14
Sniperace skrev: F.I.S.T skrev: Sniperace skrev: Infra skrev:Och du. Varför skulle en arbetsgivare föredraga
anställningar framför detta mumsmums av gratis
arbetskraft. Inte fullvärdig visserligen men gratis.
de FINNS, är du i avsaknad av tro på mänskligheten hos alla?
... nej det tror jag inte. Ser du inget problem i detta så blundar du jävligt hårt och stoppar huvet i sanden.
Det är inte INFRAs uttalande som är att inte ha tro på mänskligheten, och det vet du. Men på sedvanligt Alliansmanér så kör du taktiken flytta fokus och skyll-på-andra.
Problemet här är att om det finns en chans att få gratis arbete el tom betalt för att nån arbetar åt en, så tycker nog väldigt många att det är fel, för att DET KOMMER ATT UTNYTTJAS, av företag, och rimmar dessutom jävligt illa med den påstådda slogan: "det ska löna sig att arbeta" ...
Nä fy fan säger jag. Börjar bli så jävla less på Alliansens och forumhögerns omskrivningar och lögner och fokusförskjutningar.
Med andra ord ser du hellre att dessa med handikapp fysiska eller andra funktionshinder hellre ställs utanför att leva på knapra bidrag?
Att dessa ALDRIG ska få känna sig behövda, att inte få ett socialt liv med arbetskamrater osv enbart för att du ser alla arbetsgivare som pack som tjänar pengar på dessa?
ser du hellre dessa sitta hemma och tyna bort, eller att de bara syselsätts på en dagterapi där de får trycka batik på dukar?
DET säger jag FY FAN för, vilken människosyn...
Lönebidrag är ofta enda chansen för dessa att få ett socialt liv och att få en HÖGRE inkomst än sjukpenning eller sociualbidrag, och detta vill du förneka dem?
TVI säger jag, och där tror jag att The Ward håller med, för honom är detta säkerligen en sak som håller honom flytande....
Nej som vanligt snipe ...så gör du allt till svart eller vitt, det finns liksom inget annat för dig.
Antingen så gillar man allt vad lönebidrag innebär, i vilken form som hellst, och att det utnyttjas av företagare, och på så sätt även spräcker iden om eran kära fria konkurrens, men det är du tyst om här ??
... eller så påstår Snipe att jag förvägrar folk med funktionshinder och handikapp ??
Allvarligt talat hur funkar du egentligen ??
Går det ens att kritisera delar av förslag och företeelser utan att du måste bli totalt svart el vit ??
Jag försöker en gång till, och får jag ett svartvitt svar tillbaka, så inser jag vad jag debatterar mot...
Kan det vara så att lönebidrag kan vara bra under rätt former, där inte arbetsgivare tillåts utnyttja dessa människor ?? Är du människa nog att erkänna ATT de utnyttjas friskt ?
Jag är för att det finns hjälp att få, för människor med handikapp, men jag gillar inte när det utnyttjas av penningstinna. Jag gillar INTE att det utnyttjas lönebidrag för att slippa undan att anställa folk...
Jag gillar INTE det nya begreppet "flexibilitet" på arbetsmarknaden, när det i själva verket innebär att arbetsgivaren har möjlighet att avskeda folk, och ta in den igen via bemanningsföretag
Så kom inte här och låtsas vara solidarisk Snipe ....genom att påstå att jag inte unnar handikappade och funktionshindrade anställning... DET ÄR PRECIS DETTA SOM ÄR MIN POÄNG att de ska få ANSTÄLLNING inte bli utnyttjade för att det bli billigt