Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
MartinLindgren
Dao
x-medborgare
7 posters

    Trängselskatt.

    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Trängselskatt. Empty Trängselskatt.

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-31, 19:13

    Där gäller tydligen lottodragning för vilka som får äran att betala..
    Har just fått en not 10 kr skitsumma igentligen 500 om jag inte pyntar.
    Men principen detta kommer jag ta strid om.
    Väntar just på bilder från min lilla förselse,
    Kan garantera att ABBE inte varit i stockholm på 4 år..
    Ska betala min tia och sedan driva min rätt Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Trängselskatt. Empty Sv: Trängselskatt.

    Inlägg  Dao 2010-03-31, 19:18

    x-medborgare skrev:Där gäller tydligen lottodragning för vilka som får äran att betala..
    Har just fått en not 10 kr skitsumma igentligen 500 om jag inte pyntar.
    Men principen detta kommer jag ta strid om.
    Väntar just på bilder från min lilla förselse,
    Kan garantera att ABBE inte varit i stockholm på 4 år..
    Ska betala min tia och sedan driva min rätt Very Happy

    Det problemet har jag hört om, men jag trodde att det var löst nu...

    Hur som helst är det onödigt att ta bilen till Fjollträsk, då man i sådana fall blir medfinansiär till den ökade bilismen där... Hua...

    Trodde faktiskt att inkomsten från trängselskatten skulle leda till att minska bilismen - det sade både sossarna och alliansen vid förra valet...

    Snacka om att folk blivit grundlurade...
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Trängselskatt. Empty Sv: Trängselskatt.

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-31, 19:23

    Nä problemet är inte löst stod i NA förra veckan om två örebroaresom råkat lika ut.
    Tänk dig om man tar en skit summa 10 kr från en miljon pers. Det blir några sköna slantar så min 10 kommer kosta dom dyrt..
    Very Happy

    Ps stämmer resten du sa också.. pengar kassako men miljö ???
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trängselskatt. Empty Sv: Trängselskatt.

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-31, 19:27

    Apropå trängselskatt X:et vilket har med bilar och göra,du berättade om din nya bil du var och hämtade, vilkert märke? Very Happy

    P.S Jag gillar brudar med körkort, som därmed gör sig oberoende, här istan är det ovanligt som du vet!
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Trängselskatt. Empty Sv: Trängselskatt.

    Inlägg  Kakmonstret 2010-03-31, 19:33

    Var det inte din bil som blev stulen? Tjuven kanske åkte runt i Stockholm ett tag.

    I början av trängselskatten så förekom det att kamerorna inte gjorde någon åtskillnad mellan svenska och finska skyltar. Vet inte om detta fortfarande är ett problem. Kan en finne måhända ha samma reg-nummer som du, och åkt genom Stockholm?

    Eller så har det bara blivit helt fel.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Trängselskatt. Empty Sv: Trängselskatt.

    Inlägg  Redvictory 2010-03-31, 19:34

    Jag fick betala 20 kr sen jag kört igenom fjollträsk i julas! är det någon som vet om man slipper trängselavg om man kör södra länken till nacka om man kör norrifrån?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trängselskatt. Empty Sv: Trängselskatt.

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-31, 19:44

    Ett sätt är att vänta till efter KL:18.29 på vardagar, helger fore free!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Trängselskatt. Empty Sv: Trängselskatt.

    Inlägg  Redvictory 2010-03-31, 19:50

    MartinLindgren skrev:Ett sätt är att vänta till efter KL:18.29 på vardagar, helger fore free!

    Julafton räknades inte som helg! annars säger man god helg eller gäller bara god jul?
    Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Trängselskatt. Empty Sv: Trängselskatt.

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-31, 19:56

    Kakmonstret skrev:Var det inte din bil som blev stulen? Tjuven kanske åkte runt i Stockholm ett tag.

    I början av trängselskatten så förekom det att kamerorna inte gjorde någon åtskillnad mellan svenska och finska skyltar. Vet inte om detta fortfarande är ett problem. Kan en finne måhända ha samma reg-nummer som du, och åkt genom Stockholm?

    Eller så har det bara blivit helt fel.

    Nä man kunde ha trott det. visst var det min stulna bil.. men tyvärr påstods jag varit i stockholm den 22/2 Och bilen blev stulen natten mellan 23-24/2

    Så detta är helt klart fel
    Ska bli kul att få fotot undrar just vad det är för bil på bilden.
    Detta skulle kunna undvikas det är lätt för en myndighet att jämföra bil nr med bil modell.
    Det andra fallet i Örebro bilägaren hade en ford eskort och det var en skåpbil på fotot.
    Dessa misstag bör icke existera.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Trängselskatt. Empty Sv: Trängselskatt.

    Inlägg  SiP 2010-03-31, 21:20

    Redvictory skrev:Jag fick betala 20 kr sen jag kört igenom fjollträsk i julas! är det någon som vet om man slipper trängselavg om man kör södra länken till nacka om man kör norrifrån?

    Tror det, kommer du norrifrån så sitter väl kameran vid Uppsalavägen/Sveavägen, men du viker ju ner i Eugeniatunneln så du kommer upp på Essingeleden, och på den sitter det ingen kamera, nere i Södra länken sitter det väl heller ingen?
    Sen utåt Nacka är det väl ingen trängselskatt??
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Trängselskatt. Empty Sv: Trängselskatt.

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-31, 21:22

    SiP skrev:
    Redvictory skrev:Jag fick betala 20 kr sen jag kört igenom fjollträsk i julas! är det någon som vet om man slipper trängselavg om man kör södra länken till nacka om man kör norrifrån?

    Tror det, kommer du norrifrån så sitter väl kameran vid Uppsalavägen/Sveavägen, men du viker ju ner i Eugeniatunneln så du kommer upp på Essingeleden, och på den sitter det ingen kamera, nere i Södra länken sitter det väl heller ingen?
    Sen utåt Nacka är det väl ingen trängselskatt??

    Nä tror det stämmer men är lite bättre på söder ifrån.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Trängselskatt. Empty Sv: Trängselskatt.

    Inlägg  Corven 2010-03-31, 21:33

    Nej Essingeleden och södra länken har ingen trängselskatt. Det är ju där dom vill att bilarna ska åka.

    Men fick du räkning på trängselskatt på själva julafton? Då är det ingen skatt, för det är dag före röd dag, och då betalar man ingen skatt. Däremot om det var dagen före julafton, då var det skatt.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Trängselskatt. Empty Sv: Trängselskatt.

    Inlägg  Redvictory 2010-03-31, 21:45

    Corven skrev:Nej Essingeleden och södra länken har ingen trängselskatt. Det är ju där dom vill att bilarna ska åka.

    Men fick du räkning på trängselskatt på själva julafton? Då är det ingen skatt, för det är dag före röd dag, och då betalar man ingen skatt. Däremot om det var dagen före julafton, då var det skatt.

    Tack Corven! jag har redan betala så jag bjuder fjollträsk på 20 kr (snällt va?)
    Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Trängselskatt. Empty Sv: Trängselskatt.

    Inlägg  x-medborgare 2010-04-01, 11:31

    Idag fick jag bilderna som ligger till grund för min trängselskatt.
    För det första ser man tydligt att det står AUD inte AUB. Samt att det är en nissan interstar skåpbil. inte en Golf.

    Jag tycker det är skamligt transportstyrelsen sitter på registret över alla bilar i sverige så även över ansvaret för trängsel skatt,
    Dom kan lätt jämföra bil och nummer och borde enkelt sett att min bil inte är en nissan utan en Golf.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Trängselskatt. Empty Sv: Trängselskatt.

    Inlägg  Redvictory 2010-04-01, 12:19

    x-medborgare skrev:Idag fick jag bilderna som ligger till grund för min trängselskatt.
    För det första ser man tydligt att det står AUD inte AUB. Samt att det är en nissan interstar skåpbil. inte en Golf.

    Jag tycker det är skamligt transportstyrelsen sitter på registret över alla bilar i sverige så även över ansvaret för trängsel skatt,
    Dom kan lätt jämföra bil och nummer och borde enkelt sett att min bil inte är en nissan utan en Golf.

    Skämmigt helt enkelt! de kan använda våra skattemedel till bättre saker!

    Sponsored content


    Trängselskatt. Empty Sv: Trängselskatt.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 15:13