Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
formsvackan
kanaljen
cleopatra
RedCloud
theward
Vercingetorix
Susz X
PE Dal
Kakmonstret
GustavAnder
14 posters

    Elbilen snart här, strålande tider.

    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Elbilen snart här, strålande tider. - Sida 2 Empty billig

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-21, 16:06

    kanaljen skrev:
    GustavAnder skrev:Idag enades man om standard för elkontakten vid laddning av elbilar. En detalj, men ännu ett steg på vägen mot elbilens triumf, och så slipper vi kanske för evigt ifrån oljeberoendet och INTE MINST,
    vi slipper ge pengar till de medeltida länderna i mellanöstern vars enda " bidrag " till världen är olja och sharilagar.

    Redan nästa år finns det elbilar att köpa från Mitsubishi och GM, andra ligger också långt framme, min nästa bil ska bli en elbil, det har vi lovat oss i vår familj.
    Om 5-10 år är säkerligen en majoritet av nybilarna elbilar.

    Redan nu sitter säkerligen alla teknikfientliga och utvecklingsfientliga miljömuppar och filar på sina "nya" argument mot bilismen .



    Problemet är att batterierna är så dyra. Jag tänkte bygga om min gamla audi (med trött dieselmotor) förra året till en elbil med en elmotor i varje hjul. Batteripacken a 100 st 90Ah batterier skulle gå lös på 18000 dollar + moms och frakt. Sedan håller batterierna bara ca 1000 laddningar. Alla ni med bärbara datorer vet ju vad detta innebär.


    http://www.everspring.net/txt/product-battery-pricing.htm


    Men nu tror jag inte att meningen är att var och en ska bygga sin elbil. ja är ganska säker på at massproduktion förbilligar, vad tror du ?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Elbilen snart här, strålande tider. - Sida 2 Empty redclown

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-21, 16:12

    kanaljen skrev:
    RedCloud skrev:"och INTE MINST,
    vi slipper ge pengar till de medeltida länderna i mellanöstern vars enda " bidrag " till världen är olja och sharilagar."


    tekniskt mumbojumbo uppblandat med lite islamofobi.....

    du mår inget vidare va ?


    GA har ju rätt, saudi arabiens pengar går till att sprida sin hatlära (läs islam) till europa.
    Frågar den hjärndöde röda clownen om jag mår bra ? Jo tack, mår bra.
    Själv då, dåre, du som har en avatar av Che Guevara, namn som en indian, vad sägs om följande citat av ärkerasisten Che ?
    "Mexicans are a band of illiterate Indians....." ( Che Guevara) Smile))
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Elbilen snart här, strålande tider. - Sida 2 Empty Sv: Elbilen snart här, strålande tider.

    Inlägg  kanaljen 2009-04-21, 16:49

    GustavAnder skrev:
    kanaljen skrev:
    GustavAnder skrev:Idag enades man om standard för elkontakten vid laddning av elbilar. En detalj, men ännu ett steg på vägen mot elbilens triumf, och så slipper vi kanske för evigt ifrån oljeberoendet och INTE MINST,
    vi slipper ge pengar till de medeltida länderna i mellanöstern vars enda " bidrag " till världen är olja och sharilagar.

    Redan nästa år finns det elbilar att köpa från Mitsubishi och GM, andra ligger också långt framme, min nästa bil ska bli en elbil, det har vi lovat oss i vår familj.
    Om 5-10 år är säkerligen en majoritet av nybilarna elbilar.

    Redan nu sitter säkerligen alla teknikfientliga och utvecklingsfientliga miljömuppar och filar på sina "nya" argument mot bilismen .



    Problemet är att batterierna är så dyra. Jag tänkte bygga om min gamla audi (med trött dieselmotor) förra året till en elbil med en elmotor i varje hjul. Batteripacken a 100 st 90Ah batterier skulle gå lös på 18000 dollar + moms och frakt. Sedan håller batterierna bara ca 1000 laddningar. Alla ni med bärbara datorer vet ju vad detta innebär.


    http://www.everspring.net/txt/product-battery-pricing.htm


    Men nu tror jag inte att meningen är att var och en ska bygga sin elbil. ja är ganska säker på at massproduktion förbilligar, vad tror du ?


    Jo, men då ser dom ut som själva fan också med prestanda som en moped. Min skulle ha runt 100HK per motor dvs nämare 400 HK totalt, 0 -100 på ca 5-6 sekunder och en toppfart på ca 180km/h. Vem vet batterierna kanske går ned i pris, då ska jag bygga min dragster.

    Sponsored content


    Elbilen snart här, strålande tider. - Sida 2 Empty Sv: Elbilen snart här, strålande tider.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 14:02