Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
Corven
Regndrottning
PE Dal
7 posters

marknadsvänstern

blueheaven

Antal inlägg : 5228

marknadsvänstern - Sida 2 Empty Sv: marknadsvänstern

Inlägg  blueheaven 2009-04-20, 17:45

Regndrottning skrev:Nä, nä, Blue....

Vi pratar om två olika saker. Jag försöker hålla isär bereppen medans du vill bunta ihop allt.

Jag har inte påstått att inkomstskatten är den enda skatten som betalas.

queen

Men hur mycket skatt betalar du då med sociala avgifter?

Men det som var pudelns kärna var att folk som betalar lite eller tror att de betalar enbart inkomstskatt kanske också anser att skattehöjning för någon annan inte spelar någon roll?

Vidare är ju den bidragsförsörjde helt beroende av politikers välvilja till att dela ut bidrag och att andra därmed skall betala högre skatter?

Kom igen nu låt mig höra argumenten och inte undanflykterna!
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-04-20, 18:09

blueheaven skrev:

Vi pratar om två olika saker. Jag försöker hålla isär bereppen medans du vill bunta ihop allt.

queen

Jag är osäker om det ens betalas några arbetsgivaravgifter för mig då jag inte har en arbetsgivare. Jag tycker heller inte att arbetsgivaravgifter är en del av min lön då jag har 'inget med dem att göra'. Jag har inte tillgång till pengarna inte heller syns dem i mitt lönekuvert. Om pengarna var verkligen 'mina' så borde synas...

Men det som var pudelns kärna var att folk som betalar lite eller tror att de betalar enbart inkomstskatt kanske också anser att skattehöjning för någon annan inte spelar någon roll?

Jag känner ingen som tror att inkomstskatten är den enda skatt de betalar. Inte heller förstår jag hur du kan få skattehöjningar att drabba 'någon annan'? Skattehöjningar OCH skattesänkningar skall drabba alla i lika hög grad.

Vidare är ju den bidragsförsörjde helt beroende av politikers välvilja till att dela ut bidrag och att andra därmed skall betala högre skatter?

Alliansen lyckades med konsten att sänka en skatt för vissa samtidigt som de sänkte inkomsterna för andra. Jag antar de på så sätt upprättade en balans i statsbudgeten med detta. Och vilka andra snackar du om? Jag retar mig något på det då du tycks tro att 'andra' inte kan ta ansvar. No

Nu har du fått svar. Om du gillar dem eller ej är upp till dig.

queen
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-20, 18:35

Jaha och så var den "debatten" all.

Kom inte och gnäll på mig hädanefter när pajasdebatten tar vid!
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-20, 18:46

blueheaven skrev:Jaha och så var den "debatten" all.

Vad menar du? vill du inte diskutera längre?

Ställde jag för svåra frågor? För jag bemötte dina frågar men du har ännu inte bemött mina....

queen
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-20, 18:48

Regndrottning skrev:

Ställde jag för svåra frågor? För jag bemötte dina frågar men du har ännu inte bemött mina....

queen

Vilka frågor??????
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-20, 19:00

Frågorna som jag ställde.... Känner du inte igen en fråga när du ser en? (Du måste inte svara på den retoriska? Wink

Jag känner ingen som tror att inkomstskatten är den enda skatt de betalar. Inte heller förstår jag hur du kan få skattehöjningar att drabba 'någon annan'? Skattehöjningar OCH skattesänkningar skall drabba alla i lika hög grad.

Alliansen lyckades med konsten att sänka en skatt för vissa samtidigt som de sänkte inkomsterna för andra. Jag antar de på så sätt upprättade en balans i statsbudgeten med detta. Och vilka andra snackar du om? Jag retar mig något på det då du tycks tro att 'andra' inte kan ta ansvar.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

marknadsvänstern - Sida 2 Empty På förekommen anledning

Inlägg  formsvackan 2009-04-20, 19:43

Här BH får du chansen att pekat ut de delar i arbetsgivaravgiften som du vill att ska avskaffas.

Ålderspensionsavgift
    Efterlevandepensionsavgift
    Sjukförsäkringsavgift
    Föräldraförsäkringsavgift
    Arbetsskadeavgift
    Arbetsmarknadsavgift
    Allmän löneavgift

Den enda del som inte är vikt till ett speciellt ändamål, och därför kan anses vara en skatt, är den allmänna löneavgiften.

Alliansen sänkte försäkringspremierna för sjukförsäkringsavgiften och arbetsmarknadsavgiften eftersom ersättningarna skulle komma att sänkas, och A-kassan dessutom redan var rejält överfinansierad. Dessa pengar borde då ha kommit löntagarna till del genom ett större löneutrymme, eftersom det var ifrån detta de tidigare dragits. Men inte då, istället höjde man den allmänna löneavgiften med samma procentsats. En skattehöjning alltså, i syfte att delfinansiera den skattehöjning man ideligen slår sig för bröstet för, jobbavdraget.

Hoppa inte upp i taket nu, räkna igenom detta istället så ser du att jag har rätt.

Jag har idag deklarerat, och ser att av summa "Skattereduktion för arbetsinkomst", betalar jag själv nästan alltihop pga denna smygskattehöjning på 3,09%. Så mycket för jobbskatteavdraget.

Självklart kan du istället välja att se det som att sjuka och arbetslösa får stå för kalaset, då det var dessa avgifter som sänktes.

Vilka avgifter vill du att ska sänkas ytterligare, alternativt tas bort ? Vad klarar vi oss utan, pension, sjukförsäkring, arbetslöshetsförsäkring, .... var så god och skölj Very Happy
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-20, 20:52

Regndrottning:
    Frågorna som jag ställde.... Känner du inte igen en fråga när du ser en? (Du måste inte svara på den retoriska? Wink

[/b]
    Jag såg inte det som relevanta frågor utan bara som ett försök att förskjuta fokus.
    Men jag är inte den som är den, nästan alla skattehöjnings-förslag avser att någon skatt för andra grupper såsom villaägare, aktieägare, de rika, de rödhåriga, de med dieselbilar, de som dricker öl, de som äter fet mat, de som röker, de som boxas etc, skall införas/höjas efterssom förslagställaren inte själv nyttjar dessa ting.....du börjar hajja nu va?

Alliansen lyckades med konsten att sänka en skatt för vissa samtidigt som de sänkte inkomsterna för andra. Jag antar de på så sätt upprättade en balans i statsbudgeten med detta. Och vilka andra snackar du om? Jag retar mig något på det då du tycks tro att 'andra' inte kan ta ansvar.[/quote]

Vilka andra du menar här får du nog precisera för jag vet inte vad du menar jag skulle sagt!
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-20, 20:56

"betalar jag själv nästan alltihop pga denna smygskattehöjning på 3,09%"

Ett j-a tilltag FOLIEHATTEN det håller jag med om!

Detta har jag sagt förut men du lyssnar ju aldrig ändå, för du är fullt upptagen med att förlöjliga, håna, kränka, och snacka dynga!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-04-20, 21:22

blueheaven skrev:"betalar jag själv nästan alltihop pga denna smygskattehöjning på 3,09%"

Detta har jag sagt förut men du lyssnar ju aldrig ändå, för du är fullt upptagen med att förlöjliga, håna, kränka, och snacka dynga!

Vet du vad som menas med projisering ?

Vilka delar i arbetsgivaravgiften vill du att ska avskaffas i syfte att sänka skatten ?

Ålderspensionsavgift
    Sjukförsäkringsavgift
    Arbetsskadeavgift
    Arbetsmarknadsavgift
    Allmän löneavgift
    .
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-20, 21:44

formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:"betalar jag själv nästan alltihop pga denna smygskattehöjning på 3,09%"

Vet du vad som menas med projisering ?

Vilka delar i arbetsgivaravgiften vill du att ska avskaffas i syfte att sänka skatten ?

Ålderspensionsavgift
    Sjukförsäkringsavgift
    Arbetsskadeavgift
    Arbetsmarknadsavgift
    Allmän löneavgift
    .

Arbetsmarknadsavgift
    Allmän löneavgift

Låter lite luddigt i mina öron.

Varför tillät vi dessa avgifter bli så höga?

Skulle kanske skiftat ut sossarna från makten lite oftare och lite tidigare?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-04-20, 22:01

blueheaven skrev:
    Arbetsmarknadsavgift
    Allmän löneavgift

Låter lite luddigt i mina öron.

Den allmänna löneavgiften är definitivt mycket "luddig" då den inte är annat än en skatt på arbetskraft, och borde avskaffas. Det du BH, vi är kanske överens om något i alla fall Very Happy

Arbetsmarknadsavgiften däremot är en ren försäkringspremie. A-kassan som betalas denna väg, blev kraftigt överfinansierad varför alliansen sänkte denna premie, och höjde skatten istället. Ett "tjuveri" på hög nivå enligt mig.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 00:41

[quote]Men hur mycket skatt betalar du då med sociala avgifter?

quote]

Vilka andra snackar du om?

queen
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-21, 08:16

[quote="Regndrottning"]

quote]

queen

Repris:

Jag såg inte det som relevanta frågor utan bara som ett försök att förskjuta fokus.
    Men jag är inte den som är den, nästan alla skattehöjnings-förslag avser att någon skatt för andra grupper såsom villaägare, aktieägare, de rika, de rödhåriga, de med dieselbilar, de som dricker öl, de som äter fet mat, de som röker, de som boxas etc, skall införas/höjas efterssom förslagställaren inte själv nyttjar dessa ting.....du börjar hajja nu va?
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 10:50

Äntligen fick jag svar på mina frågor... Du talar om punktskatter.

Ja, det är väl rättvist att punktskatter finns där det finns val att nyttja produkten?

Jag har ingen bil så varför skall jag behöva betala väg-och bensinskatter? Jag röker så självklart betalar jag skatt på tobak.

Jag har inget problem med detta då man själv gör ett val. Kanske skatterna skulle riktas ännu mera. T.ex. lägre bensinskatter när det är långa avstånd som MÅSTE köras, (Norrland) och högre skatter där det är onödig flärd att köra bil, (Stockholm).

queen
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-21, 11:06

Regndrottning skrev:Äntligen fick jag svar på mina frågor... Du talar om punktskatter.

Ja, det är väl rättvist att punktskatter finns där det finns val att nyttja produkten?

Jag har ingen bil så varför skall jag behöva betala väg-och bensinskatter? Jag röker så självklart betalar jag skatt på tobak.

Jag har inget problem med detta då man själv gör ett val. Kanske skatterna skulle riktas ännu mera. T.ex. lägre bensinskatter när det är långa avstånd som MÅSTE köras, (Norrland) och högre skatter där det är onödig flärd att köra bil, (Stockholm).

queen

Men frågan var om det inte var så att de som betalade eller upplevde sig betala lägre skatter inte också var mer benägna att acceptera skattehöjningar än de som faktiskt visste vad de betalade och upplevde sig betala höga skatter!

Vidare är de som lever på skattesystemet mer välvilliga till skattehöjningar än de som har till uppgift att leverera in nettopengar i skattesystemet!

Öhhh nej du har inga problem med de höga skatterna eftersom du inte betalar några höga skatter inte svårt att lista ut va?

Senast ändrad av blueheaven den 2009-04-21, 11:18, ändrad totalt 1 gång
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-21, 11:07

Så här skriver regndrottning:

Regndrottning skrev:I generaliserande så ser man tydlig,(åtminstone här på forumet), hur 'orättvis' det är att behöva dela med sig via skatterna. *Mer till mig' tycks vara slagordet.

På vänstersida vill man se lite mer åt fördelningshållet så att alla får...(även dem på högersidan).

Så högern vill roffa åt sig allt vad de kan, skit samma om inte alla får. Vänstern vill dela med sig så alla får även om det inte blir lika mycket som den egna roffande.

Som sagt... ett generaliserande. Jag har träffat rika som förfasas över alliansens politik och tycker att alliansen har gått för långt.

queen

Så här svarar blueheaven:

blueheaven skrev:Regndrottning:

”I generaliserande så ser man tydlig,(åtminstone här på forumet), hur 'orättvis' det är att behöva dela med sig via skatterna. *Mer till mig' tycks vara slagordet.”

För mig är det betydligt viktigare att skattepengarna används rätt än att de förskingras bort i adminstration och frikostiga löne- och pensionsavtal till diverse avdankade politiker, ju högre skatter desto mer andel av dessa som ”försvinner” i byråkratin!

Skatterna skall vara lagom precis som med allting annat.

”På vänstersida vill man se lite mer åt fördelningshållet så att alla får...(även dem på högersidan).”

Finns ingen anledning att först ta från alla för att ge till alla förutom stora administrativa kostnader och att vänsterpolitiker vill ha mera makt

”Så högern vill roffa åt sig allt vad de kan, skit samma om inte alla får. Vänstern vill dela med sig så alla får även om det inte blir lika mycket som den egna roffande.”

För vänstern är höga skatter ett självändamål och det är att få mera makt, ju högre skatter desto mera makt för vänstern, alltså ett roffande utan like!

”Som sagt... ett generaliserande. Jag har träffat rika som förfasas över alliansens politik och tycker att alliansen har gått för långt.”

Inte bara ett generaliserande utan även mycket fördomsfullt!
    Om nu dessa ”rika” eller vänsterns väljare vill visa hur goda de är så är det ju bara att visa detta i handling eller?
    Men det ser ju ut som alternativet hjälplösa offer och gapande fågelungar är mer lockande?
    Är det egoismen månntro som visar sitt fula tryne?

Då svarar Regndrottning så här:

Regndrottning skrev:Höga skatter?

Det är ett jäkla tjat om höga skatter....

Finns det någon som inte har haft råd att betala dessa höga skatter? Är det någon som vill vara utan det som höga skatter ger?

Det finns säkert dem som inte vill betala några skatter och ha ett privat samhälle där alla kan köpa det de behöver och vill ha. Att sedan några inte får då råd... well, thats life....

Jag föredrar höga skatter, som jag har råd med att betala än ett utslagningssamhälle där folk inte har råd med det grundläggande.

Jag har förmågan att se till vad jag får kvar efter skatt istället för att stirra mig blind på hur mycket jag betalar i skatt.

Men, jag kan hålla med dig att ett reviderande av samhällstrukturen och myndigheter kunde gott ses över. För det är för mycket som försvinner inom adminstration...detta håller jag med dig om.

Med sunt förnuft, (vilket tycks vara bristvara hos makthavarna), skulle skatterna säkert kunna sänkas och ändå behålla nivån som vi har inom samhället. Fast det skulle nog krävas impopulär lagstiftning för att uppnå detta.

queen

Då svarar blueheaven:

"Det är ett jäkla tjat om höga skatter....

Finns det någon som inte har haft råd att betala dessa höga skatter? Är det någon som vill vara utan det som höga skatter ger?"

Skatteacceptansen minskar med stigande skatter och vad man får för skattepengarna minskar med nivån på marginalskatterna.
    Redan nu sitter man som normalinkomsttagare och arbetar en bra bit in i augusti innan skattefridagen inträffar!
    Jag ser en sjunkande effektivitetskurva för hur skattemedel används med ökat skattetryck från de nivåer vi har idag.
    Jag ser också en sjunkande vilja att försörja sig själv och därmed en minskande ekonomisk välfärd i landet för alla.
    Detta är ingenting man kan blunda för även om man är vänster.

"Det finns säkert dem som inte vill betala några skatter och ha ett privat samhälle där alla kan köpa det de behöver och vill ha. Att sedan några inte får då råd... well, thats life...."

Som jag sade skatterna skall som allt annat vara på en lagom nivå så att folk självmant är motiverade att agera ansvarsfullt och bära huvudansvaret att försörja sig själva, tror du inte det är här som det brister när vänstern praktiserar sin ekonomiska politik?

"Jag föredrar höga skatter, som jag har råd med att betala än ett utslagningssamhälle där folk inte har råd med det grundläggande."

Accepterar du även skattenivåer som bevisligen leder till ett stagnerande och fattigare samhälle för oss alla och med en gigantisk utslagning som följd?

"Jag har förmågan att se till vad jag får kvar efter skatt istället för att stirra mig blind på hur mycket jag betalar i skatt.
    Det är ett jäkla tjat om höga skatter...."

Kanske hänger samman med att du ser dig som förmånstagare i ett högskattesamhälle och att du gärna "blundar" för vänsterns svagheter?

Hur hög skatt betalar du själv?

Kanske hade jag också varit betydligt mer nöjd med den skattesatsen?

"Finns det någon som inte har haft råd att betala dessa höga skatter? Är det någon som vill vara utan det som höga skatter ger?"

Ser inte att det är någon farbror stat som ger någonting snarare tar han en jäkla massa och om man har tur får man kanske lite tillbaka, däremot ser jag att många framförallt politiker får pensionsförmåner som andra bara kan drömma om!

"Det finns säkert dem som inte vill betala några skatter och ha ett privat samhälle där alla kan köpa det de behöver och vill ha. Att sedan några inte får då råd... well, thats life....

Jag föredrar höga skatter, som jag har råd med att betala än ett utslagningssamhälle där folk inte har råd med det grundläggande."

Nej ingen vill väl såga den gren man sitter på?

"Jag har förmågan att se till vad jag får kvar efter skatt istället för att stirra mig blind på hur mycket jag betalar i skatt."

Ja skulle du inte göra det så hade du kanske upptäckt att vänsterns ekonomiska politik har vissa brister?

"Men, jag kan hålla med dig att ett reviderande av samhällstrukturen och myndigheter kunde gott ses över. För det är för mycket som försvinner inom adminstration...detta håller jag med dig om.

Med sunt förnuft, (vilket tycks vara bristvara hos makthavarna), skulle skatterna säkert kunna sänkas och ändå behålla nivån som vi har inom samhället. Fast det skulle nog krävas impopulär lagstiftning för att uppnå detta."

I dessa avslutande stycken är vi nog förvånansvärt överrens!
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-21, 11:09

Så här svarar regndrottningen på detta:

Regndrottning skrev:Blue.... Det var alltförmycket i ditt inlägg för att besvara. Det blir alldeles för långt då.

Låt mig bara säga att jag inte är för höga skatter som ett självändamål. Däremot om det krävs höga skatter för att få ett väl fungerande samhälle så är jag för det.

Jag anser att våra skattelagar skulle rivas upp från grunden. Som de är utformade nu så är de ett lapptäcke av beslut på beslut. Längst ner finner man beslut som inte har koppling till hur samhället fungerar idag.

Jag anser också att löner skall inte få bli hur höga som helst. Se till politikerna.. De får höga löner motiverat av höga omkostnader. Det skulle jag köpa om det inte vore att de får många av omkostnaderna betalda som förmåner.

Likaså med överbetalda VD:s. Hög lön, javisst! De skall jobba för sin lön som alla andra får göra. Men vill de då ha bonus för att göra sitt jobb så slopa lönen och ge dem bara bonus....men inte både ock! Det finns ingen motivation för att roffa åt sig samtidigt som företaget går dåligt.

Jag betalar 29.75% i inkomstskatt. Plus diverse avgifter och moms....som alla andra.

queen

blueheaven svarar ang. 29.75% skatt:

[quote="blueheaven]
    Ja med den skattesatsen hade jag också varit nöjd men med 68% i skatt (inkl sociala kostnader) så är jag inte nöjd det är på tok för mycket man har ju inte råd att gå till jobbet eftersom man blir skyldig så mycket i skatt![/quote]

Regndrottning svarar:

Regndrottning skrev:

Vilka sociala kostnader hänvisar du till?

queen

blueheaven svarar:

blueheaven skrev:
    Sociala kostnader eller den så kallade arbetsgivareavgiften m.m. som alla får betala men de flesta inte ser eftersom det är arbetsgivaren som betalar in dem, det är för anställda ca 33% av månadslönen, när du får lönen så är det alltså draget skatt på 33% redan sedan drar man även inkomstskatt på detta ca 33% och det är den synliga delen!

Regndrottning svarar:

[quote="Regndrottning"] Det var det jag trodde du menade... Men jag uppfattar inte arbetsgivaravgiften som en del av MIN lön som JAG betalar skatt på.

Den inkomstskatt jag betalar är det som står på lönespecen... 29.75% av min lön.

Så det blir något felaktigt när jag pratar om en skatt medans du drar upp andra skatter för att påvisa hur mycket mer skatt än mig du betalar. Skall diskussionen vara seriös så måste vi prata om samma sak.

Blueheaven svarar:

blueheaven skrev:

Men ta och tagga ned lite nu eller klarar inte vänstern av att höra den riktiga skattenivån?

Plocka fram din senaste besked slutlig skatt lägg ihop alla skatterna dividera sedan med beskattningsbar förvärvsinkomst och vad blir detta?

Kan säga dig att det blir inte i närheten av 29% för någon som förvärvsarbetar.

Att det blir 68% för min del kan väl inte jag hjälpa?

Vad jag vill påvisa är att ganska många folk inte har en aning om vad de betalar i skatt trots att det är så lätt att räkna ut och att det också får betydelse för deras syn på skattesatserna!

Att du inte har något emot skattehöjningar med en skattenivå på 29% är kanske inte så konstigt?

Regndrottning svarar:

queen

blueheaven skriver:

blueheaven skrev:

blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-21, 11:09

Regndrottning skriver:

Regndrottning skrev:

Jag är osäker om det ens betalas några arbetsgivaravgifter för mig då jag inte har en arbetsgivare. Jag tycker heller inte att arbetsgivaravgifter är en del av min lön då jag har 'inget med dem att göra'. Jag har inte tillgång till pengarna inte heller syns dem i mitt lönekuvert. Om pengarna var verkligen 'mina' så borde synas...

Alliansen lyckades med konsten att sänka en skatt för vissa samtidigt som de sänkte inkomsterna för andra. Jag antar de på så sätt upprättade en balans i statsbudgeten med detta. Och vilka andra snackar du om? Jag retar mig något på det då du tycks tro att 'andra' inte kan ta ansvar. No

Nu har du fått svar. Om du gillar dem eller ej är upp till dig.

queen[/quote]

blueheaven skrev och regndrottning svarade:

Regndrottning skrev:

queen

bluehaven skrev:

blueheaven skrev:

Vilka frågor??????

Regndrottning frågar och blueheaven svarar:

[/b]

Alliansen lyckades med konsten att sänka en skatt för vissa samtidigt som de sänkte inkomsterna för andra. Jag antar de på så sätt upprättade en balans i statsbudgeten med detta. Och vilka andra snackar du om? Jag retar mig något på det då du tycks tro att 'andra' inte kan ta ansvar.

Vilka andra du menar här får du nog precisera för jag vet inte vad du menar jag skulle sagt![/quote]

Regndrottning ältar vidare:

[quote="Regndrottning"]

quote]

queen
    bluehaeven svarar igen på samma fråga:

blueheaven skrev:

Repris:

Regndrottning svarar då följande:

Regndrottning skrev:Äntligen fick jag svar på mina frågor... Du talar om punktskatter.

queen

Bedöm själva!

Senast ändrad av blueheaven den 2009-04-21, 11:19, ändrad totalt 1 gång
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 11:15

Vad snackar du nu om, Blue?

Tycker du på något sätt att jag säger emot mig själv när jag försöker vara tydlig?

queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-21, 11:32

Jag konstaterar bara hur du verkligen lyckats röra runt i Mr. Blueheavens kastrull,
    Grattis till det Regndrottning! Wink
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-21, 15:01

martin7lindgren skrev:Jag konstaterar bara hur du verkligen lyckats röra runt i Mr. Blueheavens kastrull,
    Grattis till det Regndrottning! Wink

Lost in space martin0lindgren?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 23:17