Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Sossar-e-lata
MammaGuevara
IK HAAT COMMUNISME
blueheaven
Regndrottning
Blåfront
MartinLindgren
Kakmonstret
captaincodd
formsvackan
RedCloud
15 posters

    Nog nu högerdrägg

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nog nu högerdrägg Empty Nog nu högerdrägg

    Inlägg  RedCloud 2009-04-19, 10:43

    "Och Sveriges mest patetiska amöba till sinnesrubbad kommunistkärring och värdelös jävla morsa ska försöka identifiera en idiot. Ta fram en spegel först. LOL
    Det är såna som du och RC som håller marknaden av idiotdetektorer igång, då de överhettas och exploderar varje gång ni kommer i närheten av en idiotdetektor."

    Rule Britannia idag 00:20

    "Sannolikt en skola utan läxor och ansvar, bestående av värdelösa lärare som RäddeClaude."

    Rule Britannia Yesterday at 15:22

    ******

    Är det någon mer än jag som tycker att nick Rule Britannia har passerat gränsen för anständig debatt ?

    Han känner varken mig eller MammaG personligen, utan har precis som alla andra att utgå från vad som skrivs här. Och utifrån det så vet han alltså att jag är värdelös som lärare och att MammaG är sinnesrubbad och värdelös som förälder. Exakt vad har det med verkligheten & debatten att göra ?


    En röst på högern ÄR en röst på personer som rule Britannia.
    Beware !
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  formsvackan 2009-04-19, 10:54

    RedCloud skrev:En röst på högern ÄR en röst på personer som rule Britannia.
    Beware !
    Det är också en röst på dessa parasiter.

    GustavAnder skrev:Det behövs lite svartjobb i samhället, politiker och alla rövslickande tjänstemän måste få veta att de inte har total fascist kontroll på oss.
    Och att alla bidrags snyltare blir lite svettiga och ilskna när de tror att mindre pengar ramlar i deras munnar likt stekta sparvar, gör inte saken sämre.
    Uppmaning till skattefusk !

    blueheaven skrev:Varför då ge jobbskatteavdrag till pensonärer?
    Pensionärer som många gånger själva har röstat för högre skatter utan att tänka på dess negativa konsekvenser.
    Pensionärerna ska alltså betala parasiternas rekommenderade skattefusk.

    Enligt dessa uslingar ska pensionärer bestraffas ekonomiskt för att de är skyldiga till de höga skatter som irriterar dem !

    Värre inställning till samhälle och solidaritet får man leta länge efter, och förmodligen helt förgäves.
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Nog nu högerdrägg Empty Bandhund

    Inlägg  captaincodd 2009-04-19, 11:01

    skulle man kunna säga om honom Very Happy Det är lite skinnskalleintelligens där oxå,håret har växt innåt och täppt till.Men ärligt talat är det nada att bry sig om,det går inte att diskutera med vissa,så är det bara,och R B är en av dessa vissa.Brainwashed and even drained,,,,,
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-19, 11:05

    Ja, men kan du sluta skapa onödiga trådar med citat, eller håll dig till en citattråd.

    Jag höll mig i tyglarna för att inte förolämpa kärringenG alltför mycket. hade kunnat vara bra mycket värre.
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Nog nu högerdrägg Empty Jajisses

    Inlägg  captaincodd 2009-04-19, 11:11

    argument och infamitet brukar ha en tendens att byta plats med varann i längden och den är ju som bekant olika för alla Laughing Hot funkar oxå tror dom som anser sig ha rätten på sin sida monkey
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-19, 11:15

    Mr. F.D Kyckling, biter sig fast på sina höjder,
    Jämt lopp med Mr. Rahm när han är i toppform?

    Inte att förglömma, Mr. Ander, och Mr. Kanalj, dom kämpar hårt för att ligga på topp? Dom också, No

    Men inget ont som inte för något gott med sig, vi vet ju samtidigt att deras geniknölar antagligen rummlat runt och jobbat för högtryck,
    I kampen att nå nya höjder, No

    Innan dom kan luta sig tillbaks och njuta av sina egna alster, geek
    Dom kluvna tungorna släpar nog i golvet när dom sitter när och flämtar och känner sig nöjda med sig själva, geek
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  RedCloud 2009-04-19, 11:17

    "Men ärligt talat är det nada att bry sig om"

    Jag har inget emot att man ifrågasätter mina politiska ställningstaganden och mina åsikter. Men när högerdräggen argumenterar med personliga kränkningar är det bara för mycket.

    Rule Britannia har ingen som helst aning hur jag är som lärare.

    Rule Britannia har ingen som helst aning hur MammaG är som förälder.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  RedCloud 2009-04-19, 11:18

    "Ja, men kan du sluta skapa onödiga trådar med citat, eller håll dig till en citattråd."

    Samma dag du uppför dig vuxet, dvs aldrig.

    "Jag höll mig i tyglarna för att inte förolämpa kärringenG alltför mycket. hade kunnat vara bra mycket värre."

    var du 12 eller 14 ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  formsvackan 2009-04-19, 11:19

    Rule Britannia skrev:Jag höll mig i tyglarna för att inte förolämpa kärringenG alltför mycket. hade kunnat vara bra mycket värre.
    Självklart gjorde du det. Ingen betvivlar det allra minsta att du kan sänka dig till ännu lägre nivå.

    MammaGuevara´s nivå kommer du aldrig att kunna nå upp till. I meningsutbyten med henne är din enda lilla möjlighet, om du vill komma med något alls, att brista ut i förolämpningar och oförskämdheter.

    Med undantag för ett par hjärnsläpp på högerkanten, inser alla på forumet att du med denna "taktik" cementerar din plats på botten som ett förbaskat bojsänke.
    .
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  Blåfront 2009-04-19, 11:20

    Personangrepp

    Personangrepp

    Personangrepp

    Jävla röddrägg!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  Blåfront 2009-04-19, 11:20

    RedCloud skrev:"Och Sveriges mest patetiska amöba till sinnesrubbad kommunistkärring och värdelös jävla morsa ska försöka identifiera en idiot. Ta fram en spegel först. LOL
    Det är såna som du och RC som håller marknaden av idiotdetektorer igång, då de överhettas och exploderar varje gång ni kommer i närheten av en idiotdetektor."

    Rule Britannia idag 00:20

    "Sannolikt en skola utan läxor och ansvar, bestående av värdelösa lärare som RäddeClaude."

    Rule Britannia Yesterday at 15:22

    ******

    Är det någon mer än jag som tycker att nick Rule Britannia har passerat gränsen för anständig debatt ?

    Han känner varken mig eller MammaG personligen, utan har precis som alla andra att utgå från vad som skrivs här. Och utifrån det så vet han alltså att jag är värdelös som lärare och att MammaG är sinnesrubbad och värdelös som förälder. Exakt vad har det med verkligheten & debatten att göra ?


    En röst på högern ÄR en röst på personer som rule Britannia.
    Beware !

    Hur många trådar har du förstör med dina trams oneliners?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  formsvackan 2009-04-19, 11:21

    Blåfront skrev:Personangrepp

    Personangrepp

    Personangrepp

    Jävla röddrägg!

    Ett undantag ger hals Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-19, 11:22

    Förmodligen känner dessa pajasar inte igen sina egna spegelbilder, dom tror väl det är vänsterspöken dom ser, geek
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Nog nu högerdrägg Empty Blåfront

    Inlägg  captaincodd 2009-04-19, 11:25

    kan inte vara en dag över 14,för han ser inte R B:s personangrepp utan endast mothuggen från andra.Men det är som när dom försvarar Israels krigsförbrytelser ungefär Surprised Blåbär är för gulligt att kalla dom nästan.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-19, 11:26

    Hmmm..., Mr. Blåfront har nog inte hunnit återhämta sig än, No
    Efter att ha hoppsat runt hand i hand ute på ängarna, med Mr. Gustav Ander i går, bounce
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-19, 11:33

    Rule Britannia skrev:Ja, men kan du sluta skapa onödiga trådar med citat, eller håll dig till en citattråd.

    Jag höll mig i tyglarna för att inte förolämpa kärringenG alltför mycket. hade kunnat vara bra mycket värre.

    Håll gärna ännu hårdare i tyglarna och HÅLL KÄFT!

    För jag håller med Red Cloud... Du har passerat anständighetens gräns för länge sedan.

    Det du skriver har oftast inget med ämnet att göra utan är bara rena personangrepp. Du har visat att du inte kan hantera ett ocensurerat forum. Du försöker inte att hålla en trevlig debattnivå.

    Väx upp nångång! Eller ännu hellre... låt oss vuxna snacka. Luta dig tillbaka och läs så kanske du lär dig en vuxens beteende.


    queen
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  blueheaven 2009-04-19, 12:21

    HÄR ÄR HELA CITATET FOILEHATTEN:

    blueheaven skrev:Det diskuteras eller rättare sagt det tycks till om jobbskatteavdrag och skatteavdrag för pensionärer i diverse insändare i olika blaskor och nu senast var det någon vinkling om fastighetsskatten.

    Jobbskatteavdraget kom till för att man vill förändra strömmarna av att de som jobbar blir färre och de som är försörjda utan att jobba ökar, något som socialdemokraterna var omedvetna om eller såg emellan fingrarna med!

    Syftet med jobbskatteavdraget är att man vill få fler att välja att jobba genom incitamentet att det lönar sig bättre genom sänkt skatt.

    Vän av den statiska ordningen kommer då med invändningen, men då minskar ju skatteintäkterna vilket kan tyckas logiskt men man kan inte utgå från att tillståndet är statiskt.

    Vitsen med att få fler i arbete är att minska statens utgifter för åtgärder som försörjer de som lever av diverse bidrag vilket är en stor minuspost i statens budgetbalans.

    Den skatteminskning som individen får balanseras av att utgifter blir mindre och att det är fler som betalar skatt och färre som skall bli bidragsförsörjda.

    Nåväl vad händer då om man ger jobbskatteavdrag till pensionärer, går de och jobbar, ger det mindre utgifter till statskassan?
    Svaret för varje tänkande individ är ju givetvis NEJ.

    Varför då ge jobbskatteavdrag till pensonärer?
    Pensionärer som många gånger själva har röstat för högre skatter utan att tänka på dess negativa konsekvenser.

    Varför detta ständiga gnällande på nödvändiga reformer?

    Om man inte förstår ovan enkla matematik (ekonomi) så gör man nog klokt i att för alltid förbliva tyst!

    Hur kan man först ondgöra sig på alla skattesänkningar och påstå att de är ett hot mot välfärden för att i nästa sekund skrika som stuckna grisar när det inte blev skattesänkningar, var det inte de höga skatterna som var så bra för välfärden foliehatten?

    Men det var väl förståss bara skattehöjningar för någon annan som du tänkte på?


    Senast ändrad av blueheaven den 2009-04-19, 12:53, ändrad totalt 1 gång
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Nog nu högerdrägg Empty Que Blåfrånt?

    Inlägg  captaincodd 2009-04-19, 12:32

    Varför ser du inte skillnad på skattesänkning och skattesänkning?Ingen går på det dravlet att det kvittar vilken skatt man sänker.Det är av största betydelse hur man prioriterar inkomstfördelningarna.Det är bara ni blåbär som går på sådana argument från Alliansen,,,
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  formsvackan 2009-04-19, 15:09

    blueheaven skrev:HÄR ÄR HELA CITATET FOILEHATTEN:

    blueheaven skrev:Det diskuteras eller rättare sagt det tycks till om jobbskatteavdrag och skatteavdrag för pensionärer i diverse insändare i olika blaskor och nu senast var det någon vinkling om fastighetsskatten.

    Jobbskatteavdraget kom till för att man vill förändra strömmarna av att de som jobbar blir färre och de som är försörjda utan att jobba ökar, något som socialdemokraterna var omedvetna om eller såg emellan fingrarna med!

    Syftet med jobbskatteavdraget är att man vill få fler att välja att jobba genom incitamentet att det lönar sig bättre genom sänkt skatt.

    Vän av den statiska ordningen kommer då med invändningen, men då minskar ju skatteintäkterna vilket kan tyckas logiskt men man kan inte utgå från att tillståndet är statiskt.

    Vitsen med att få fler i arbete är att minska statens utgifter för åtgärder som försörjer de som lever av diverse bidrag vilket är en stor minuspost i statens budgetbalans.

    Den skatteminskning som individen får balanseras av att utgifter blir mindre och att det är fler som betalar skatt och färre som skall bli bidragsförsörjda.

    Nåväl vad händer då om man ger jobbskatteavdrag till pensionärer, går de och jobbar, ger det mindre utgifter till statskassan?
    Svaret för varje tänkande individ är ju givetvis NEJ.

    Varför då ge jobbskatteavdrag till pensonärer?
    Pensionärer som många gånger själva har röstat för högre skatter utan att tänka på dess negativa konsekvenser.


    Varför detta ständiga gnällande på nödvändiga reformer?

    Om man inte förstår ovan enkla matematik (ekonomi) så gör man nog klokt i att för alltid förbliva tyst!


    Hur kan man först ondgöra sig på alla skattesänkningar och påstå att de är ett hot mot välfärden för att i nästa sekund skrika som stuckna grisar när det inte blev skattesänkningar, var det inte de höga skatterna som var så bra för välfärden foliehatten?

    Men det var väl förståss bara skattehöjningar för någon annan som du tänkte på?

    Jag kan inte påminna mig att jag i tråden "tänkte på" skattehöjningar överhuvudtaget. Det jag reagerade, och reagerar mot, är dina idéer om att pensionärer ska "bestraffas" för att de tidigare "röstat för högre skatter", underförstått socialdemokratiskt.

    Något sådant ska inte de som med sitt slit och sina uppoffringar byggt upp vår välfärd, behöva höra från ett arbetsskyggt parasityngel som lever på följderna av deras arbete.
    .
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-19, 16:09

    RedCloud skrev:

    En röst på högern ÄR en röst på personer som rule Britannia.
    Beware !

    Att du har mage att ha din avatar. Hycklare!
    Kommunistsvinen ökar markant ser jag. När ska ni införa er statskupp och ta bort Jättebebisen?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-19, 16:27

    Jag är stolt om jag trampade RC på en öm tå Smile

    Jag betraktar inte detta forum som ett seriöst forum längre, är mest här för att reta kommunister Smile. Detta forum hade goda intentioner men sjönk ner i dyngan när mammaG och RC joinade. De hade ju sitt eget forum. Undrar hur många forum RC lyckats förstöra? moderatorerna på AB var jävligt trötta på honom, enligt insider-information Smile.

    finns andra forum att föra en seriös debatt på Smile
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  MammaGuevara 2009-04-19, 16:46

    Rule Britannia skrev:

    finns andra forum att föra en seriös debatt på Smile

    Det är ingen som betraktar dig som seriös heller, men ge dig gärna av till något av de andra forumen. Vad gäller angrepp på mig, fortsätt du att vräka ur dig tills du spyr. Det enda som händer är att du avslöjar dig själv som det mentala missfoster du faktiskt är. Undrar vart du sitter inspärrad. Får ni verkligen ha tillgång till dator??
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-19, 16:50

    Jag behöver inte lämna detta forum bara för att kunna posta på andra Smile

    Frågan är vad kommunister som hatar USA och allt amerikanskt gör på Internet, en amerikansk skapelse? Inte dags att bojkotta allt amerikanskt snart?
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  MammaGuevara 2009-04-19, 16:56

    Rule Britannia skrev:Jag behöver inte lämna detta forum bara för att kunna posta på andra Smile

    Frågan är vad kommunister som hatar USA och allt amerikanskt gör på Internet, en amerikansk skapelse? Inte dags att bojkotta allt amerikanskt snart?

    Nu är du igång och förväxlar dina hallunicationer med verkligheten igen. Tryck på knappen och be om mer piller.
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  MammaGuevara 2009-04-19, 17:06

    En ska som jag finner lite fascinerande är att det faktiskt inte går att hålla en diskussion med många av högernicken, ifall den inte innehåller okvädingsord.

    Några som alltid slutar skriva inlägg när de märker att det inte går att provoceraq fram något är Blue, Fredrik Rahm och på AB-forum TheMighty. De konstaterar att man för ovanlighetens skull kanske tycker likadant, och så drar de.
    Det går aldrig att utveckla ett resonemang kring en fråga som är intressant även utan oförskämdeheter.

    De enda på högersidan som jag upplevt ha förmåga att överskrida meningsskiljaktligheter och diskutera frågan civiliserat, eller kanske avbryta och stanna kvar i tråden och diskutera något annat om man kände att ämnet spårade ur, det var LongbowD och secrist.

    Men för att sammanfatta, min uppfattning är att de flesta högerdebattörerna inte VILL ha en civiliserad diskussion

    Sponsored content


    Nog nu högerdrägg Empty Sv: Nog nu högerdrägg

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 04:56