Regndrottning skrev: F.I.S.T skrev: Regndrottning skrev: SilverSurfer skrev:Hahahaha Bra tråd och det du säger med tråden och dina inlägg är ju rätt...
Kvinnor tror och tycker att de kan se ut och göra hur de vill utan konsekvenser.............Och om vi män skulle göra detsamma då? Vi gör ju inte det....nåja vissa då men ett fåtal...Då djävlars skulle det bli livat utan dess like på allt och alla.
Hur kan du, eller någon annan MAN påstå detta?
Innan ni har varit kvinnor så kan ni inte uttala er från fakta, bara vad ni tror.
Den diskriminerande sexism exister och är verklighet för kvinnorna!
Allt ifrån tafs av främlingar till olika behandling på jobbet.... Sexism finns, den går 'nedåt' från mannen till den 'lilla' kvinnan.
Att någon man, som inte har upplevt den diskriminerande sexism som råder, som ännu förtrycker kvinnor, kan inte yttra sig. Ni män vet inte, ni kan inte veta... Ni kan bara göra förmodande utifrån er synvinkel.
Var en kvinna för en dag, då får ni se......
Jo hej RD ......
Jag står för MINA uttalanden här .....
Dom andra får försvara sina.....
Regndrottning skrev:Den diskriminerande sexism exister och är verklighet för kvinnorna!
Allt ifrån tafs av främlingar till olika behandling på jobbet.... Sexism finns, den går 'nedåt' från mannen till den 'lilla' kvinnan.
Finns inget av det jag sagt som säger emot detta
Regndrottning skrev:Ni män vet inte, ni kan inte veta... Ni kan bara göra förmodande utifrån er synvinkel.
.... här har du fel ... RD !!.... väldigt fel !... tänk efter lite.
Jag förstår utifrån vad jag läser att du personligen har varit med om saker....
Men du gör ett vanligt fel, när du tror att kvinnor har monopol på att blivit utnyttjade.... vilken form av utnyttjande du än pratar om.
Var har jag sagt att kvinnor har monopol? Hmmmm?
Och det är inte frågan, (enbart), om att bli uttnyttjad. Det frågan om den olika behandlingen som kvinnor får utstå, att män inte behandlar kvinnor som personer utan som 'kvinnor', något som är annorlunda. Det handlar om chefer som behandlar sina anställda olika p.g.a. kön. Det handlar om kvinnors möjligheter i samhället som är begränsade, fortfarande, p.g.a. av den patriarkaliska, ditsatt glastak. Det handlar om kvinnors åsikter är inte lika värda som mäns....
Undersökningar har gjorts att kvinnor får sämre vård än männen, fortfarande! Vad en kvinna säger väger inte lika tungt som en mans ord....
Jag kan skrivs en lååååång lista, men jag tror du fattar vad jag skriver.
Jag kan omöjligtvis veta hur det är att vara en man och du kan omöjligtvis veta hur en kvinna upplever världen. Vi har helt olika förutsättningar... I din egenskap av 'man' ser du kvinnors vilkor från 'ovan'. Vi kvinnor får alltid titta upp, sträcka på oss, arbeta oss uppåt och hela tiden bevisa att vi är lika mycket värda som en man.....utan att riktigt lyckas.
Jo då du har rätt i mycket av det du skriver...
Men du gör ett återkommande fel, även i detta senaste inlägg...
Du drar åter igen alla män över en kam.
Och vad gäller vård att kvinnor skulle få sämre vård, ... Detta stämmer inte heller.
det stämmer för vissa sjukdomar, för vissa grupper.
det är en enögd undersökning som påstår detta.
Ta tex vid fall av abort och den traumatik det kan innebära.... då främst för kvinnan, men även för mannen. Mannen är fullkomligt rättslös i dessa sammanhang, och behandlas som luft av vården.
Regndrottning skrev:Vi kvinnor får alltid titta upp, sträcka på oss, arbeta oss uppåt och hela tiden bevisa att vi är lika mycket värda som en man.....utan att riktigt lyckas.
återigen ... det är inte fel det du skriver här, men det är heller inte rätt.
Det är rätt så, att i många fall, kanske framförallt i "business class" ... så får kvinnor kämpa hårdare för samma rättigheter och att få samma respekt och att bli hörd...
Men sedan är samhället fruktansvärt ojämlikt ÖVER HUVUD TAGET idag. Och mycket av detta har ju eskalerat under Alliansen.
Så ett "Rättvist samhälle och jämställdhet går absolut inte ihop med allianspolitik.... där är vi nog överens.
Regndrottning skrev:I din egenskap av 'man' ser du kvinnors vilkor från 'ovan'
Nej !
Men för att återgå till ursprunget av denna tråd. Så står jag vid min åsikt... den att Om man gör karriär på sin sexualitet och kropp, blir rik på köpet oxå... så får man nog oxå ta att män ser JUST DERAS sexualitet i första rummet....
Jag tycker nog Carolina Gynnings attityd förstör mer för synen på kvinnor, än i detta fall Fredrik Skavlands.
Hade Skavland tafsat på hennes bröst eller dylikt, så hade saken varit i ett annat läge. Men att det skulle vara sexistiskt att reagera på en sexualitet som personen ifråga vill att män ska reagera på .... det köper jag inte.