Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
theward
Infra
Regndrottning
F.I.S.T
8 posters

Hmmmm ... gillar bara uppmärksamhet ibland !

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Hmmmm ... gillar bara uppmärksamhet ibland ! Empty Hmmmm ... gillar bara uppmärksamhet ibland !

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-26, 19:25

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article6844644.ab

Tycker det är fascinerande att det nästan bara är kvinnor som mer eller mindre byggt både sin karriär och förmögenhet på sitt utseende och sin sexualitet som reagerar på detta sätt....

Titta på hur Carolina Gynning klär sig i programmet..... och hon vill inte ha uppmärksamhet för sitt utseende ????

Sen kan hända att Programledaren är kåt ??!! det vet inte jag, men mig veterligen är han inte ensam i världen om att vara kåt !!.... då skulle mänskligheten dö ut.
    Tror helt säkert Carolina Gynning själv är kåt ibland ?! Smile
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Hmmmm ... gillar bara uppmärksamhet ibland ! Empty Sv: Hmmmm ... gillar bara uppmärksamhet ibland !

Inlägg  Regndrottning 2010-03-26, 19:55

F.I.S.T skrev:http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article6844644.ab

Tycker det är fascinerande att det nästan bara är kvinnor som mer eller mindre byggt både sin karriär och förmögenhet på sitt utseende och sin sexualitet som reagerar på detta sätt....

Titta på hur Carolina Gynning klär sig i programmet..... och hon vill inte ha uppmärksamhet för sitt utseende ????

Sen kan hända att Programledaren är kåt ??!! det vet inte jag, men mig veterligen är han inte ensam i världen om att vara kåt !!.... då skulle mänskligheten dö ut.

F.I.S.T.

I detta bör du inte uttala dig. Detta är något som drabbar kvinnor så ofta att det är nästan självklart att vi blir behandlade på detta sätt.

Vissa män tar det för giviet att kvinnor är där för deras skull, kan nedvärderas, etc. Du har inte upplevt detta förringan av din person så du är inte rätta personen att yttra dig. För detta är ett verklig och existerande problem för många kvinnor.

T.ex. Varje gång jag är i Sthm och åker tunnelbanan så är det ALLTID en man som anser sig ha rätt att ta mig på brösten.... Varför då? Vad ger en man den 'självklara' rätten att ogenerat tafsa på främmande kvinnor?

Det är många män som har denna inställning... Kvinnan är ett föremål, inte en person!

Så, din tråd skriven för att förringa kvinnors klagan är också ett sätt att sopa problemet under mattan. Att förringa kvinnors klagan att de betraktas och behandlas fortfarande som objekt.

Inte konstigt att kvinnor inte kan stiga till höga positioner i samhället.... de är ting, saker.... och vem tror att en sak kan göra något bra? Vem tror att ting kan tänka?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Hmmmm ... gillar bara uppmärksamhet ibland ! Empty Sv: Hmmmm ... gillar bara uppmärksamhet ibland !

Inlägg  Infra 2010-03-26, 20:01

Jag berömmer mig av att aldrig har sett ett enda program
    med detta exemplar av talkshoware.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-26, 22:21

Regndrottning skrev:
    F.I.S.T skrev:http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article6844644.ab

F.I.S.T.

I detta bör du inte uttala dig. Detta är något som drabbar kvinnor så ofta att det är nästan självklart att vi blir behandlade på detta sätt.

Vissa män tar det för giviet att kvinnor är där för deras skull, kan nedvärderas, etc. Du har inte upplevt detta förringan av din person så du är inte rätta personen att yttra dig. För detta är ett verklig och existerande problem för många kvinnor.

T.ex. Varje gång jag är i Sthm och åker tunnelbanan så är det ALLTID en man som anser sig ha rätt att ta mig på brösten.... Varför då? Vad ger en man den 'självklara' rätten att ogenerat tafsa på främmande kvinnor?

Det är många män som har denna inställning... Kvinnan är ett föremål, inte en person!

Så, din tråd skriven för att förringa kvinnors klagan är också ett sätt att sopa problemet under mattan. Att förringa kvinnors klagan att de betraktas och behandlas fortfarande som objekt.

Inte konstigt att kvinnor inte kan stiga till höga positioner i samhället.... de är ting, saker.... och vem tror att en sak kan göra något bra? Vem tror att ting kan tänka?

Jag förstår inte varför du tar åt dig .....
    Det här handlar inte om att kvinnor inte blir illa behandlade.....
    Det handlar inte om att nån förnekar hur illa VISSA män beter sig... likväl som hur illa VISSA kvinnor beter sig.

Det är inget angrepp på kvinnan.... det är inte ens ett angrepp på de inblandade...
    Bara ett konstaterande att Tex Carolina Gynning gjort karriär på just sitt utseende, och sin sexualitet.... och spelar på den i varje sekvens hon är i tv.

precis som Madonna sa i en intervju, när hon vart tokförbannad över att en journalist frågade henne just om sexanspelningen i hennes låtar... som både låtarna och utförandet faktiskt handlar om.....
    Vill man inte bli förknippad med sexualanspelningar, som madonna bör man väl inte heller stå på scenen och jucka med underlivet i underkläder, eller kyssas med en ung sångerska på scen.

Regndrottning skrev:RD sa: "Du har inte upplevt detta förringan av din person så du är inte rätta personen att yttra dig".

Här har du helt enkelt fel !!

Regndrottning skrev:RD sa: "T.ex. Varje gång jag är i Sthm och åker tunnelbanan så är det ALLTID en man som anser sig ha rätt att ta mig på brösten.... Varför då? Vad ger en man den 'självklara' rätten att ogenerat tafsa på främmande kvinnor?"

Här kan jag säga att hade jag varit på plats och sett detta hade jag agerat till ditt försvar

Regndrottning skrev:RD sa: "Så, din tråd skriven för att förringa kvinnors klagan är också ett sätt att sopa problemet under mattan. Att förringa kvinnors klagan att de betraktas och behandlas fortfarande som objekt."

Jag upplever inte att jag förringar kvinnors klagan.... bara typ Carolina Gynnings ... och nu Madonnas.....
    Och det är en väldig skillnad på att göra karriär på sin sexualitet, och sedan bli arg över samma uppmärksamhet....
    Mot för att bli tafsad på i tunnelbanan.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-03-26, 23:59

Vad man gör på jobbet är en sak. När man är privat så skall man inte behöva leva upp till det man gör på jobbet.

Alltså...kvinnor som gör karriär på 'sex' skall inte behöva utsättas för fördomar och anspelningar på sin fritid. Det är bara ett jobb....

Förväntar du dig att servitrisen skall servera dig på sin fritid? Skall en komiker behöva vara rolig privat?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-03-27, 00:05

Regndrottning skrev:Vad man gör på jobbet är en sak. När man är privat så skall man inte behöva leva upp till det man gör på jobbet.

Alltså...kvinnor som gör karriär på 'sex' skall inte behöva utsättas för fördomar och anspelningar på sin fritid. Det är bara ett jobb....

Förväntar du dig att servitrisen skall servera dig på sin fritid? Skall en komiker behöva vara rolig privat?

öhh nu tycker jag du snedseglar en aning....
    Förstår att dessa frågor är laddade för dig, därav din reaktion

Men en person som är "slampig", "sexanspelande" i sitt arbete...
    Får räkna med att denne får samma stämpel varje gång den är ute i det offentliga.

tex slutar inte en fotbollspelare eller ishockeyspelare, skådis att var dessa saker bara för den är ledig

Angående gynning, har jag extremt svårt att tro, att hon är annorlunda privat dessutom

Men sexism är väldigt vanligt åt andra hållet med, men av någon anledning så ska karlar finna sig i detta
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-03-27, 00:07

Men sexism är väldigt vanligt åt andra hållet med, men av någon anledning så ska karlar finna sig i detta

Självklart!! Det är de som alltid är vinnare på sexism!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-27, 00:23

Regndrottning skrev:

Jag respekterar dig både som debattör och kvinna.... men detta påstående stämmer inte !!
    Jag påstår inte heller att NÅGON har rätt att förnedra en kvinna för att hon anspelar på sex för att nå framgång osv....

Men jag påstår att hon får stå ut med uppmärksamheten.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-03-27, 00:24

Regndrottning skrev:

hur då?

vill snarare säga att kvinnor kan få precis det de vill genom att spela ut männen, med sin sexism

Några exempel från verkligheten...

En tjej behöver aldrig var ensam, hon kan genom att spela ut sin sexualitet alltid få en eller flera män på kroken.
    Både för onenightstand och för förhållande

Den kan inte killar lyckas med i samma utsträckning

En kvinna kan dessutom få sin vilja fram i många förhållande genom att "dirigera med musen", hört uttrycket "pussywhipped" ?

många tjejer gör detta, mer eller mindre givetvis

Få killar kan göra dessamma med att få som de vill genom att släppa till eller vägra detsamma...

kvinnor kan desutom spela ut kortet : "jag är hjälplös, hjälp mig" och många män rusar i trupp för att hjälpa dem

kvinnor tafsar lika mkt på män, objudanades.
    Men som man kan man inte som en kvinna ge en örfil eller bli skogstokig om man inte gillar att bli "uppvaktad"

Nää man ska finna sig i detta...för man är karl

Så att kvinnor skulle ha det svårare än män, finner jag väldigt fel
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Antal inlägg : 332

Inlägg  SilverSurfer 2010-03-27, 01:39

Hahahaha Bra tråd och det du säger med tråden och dina inlägg är ju rätt...

Kvinnor tror och tycker att de kan se ut och göra hur de vill utan konsekvenser.............Och om vi män skulle göra detsamma då? Vi gör ju inte det....nåja vissa då men ett fåtal...Då djävlars skulle det bli livat utan dess like på allt och alla.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-03-27, 09:43

SilverSurfer skrev:Hahahaha Bra tråd och det du säger med tråden och dina inlägg är ju rätt...

Kvinnor tror och tycker att de kan se ut och göra hur de vill utan konsekvenser.............Och om vi män skulle göra detsamma då? Vi gör ju inte det....nåja vissa då men ett fåtal...Då djävlars skulle det bli livat utan dess like på allt och alla.

Hur kan du, eller någon annan MAN påstå detta?

Innan ni har varit kvinnor så kan ni inte uttala er från fakta, bara vad ni tror.

Den diskriminerande sexism exister och är verklighet för kvinnorna!

Allt ifrån tafs av främlingar till olika behandling på jobbet.... Sexism finns, den går 'nedåt' från mannen till den 'lilla' kvinnan.

Att någon man, som inte har upplevt den diskriminerande sexism som råder, som ännu förtrycker kvinnor, kan inte yttra sig. Ni män vet inte, ni kan inte veta... Ni kan bara göra förmodande utifrån er synvinkel.

Var en kvinna för en dag, då får ni se......
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-27, 09:51

Regndrottning skrev:
    SilverSurfer skrev:Hahahaha Bra tråd och det du säger med tråden och dina inlägg är ju rätt...

Innan ni har varit kvinnor så kan ni inte uttala er från fakta, bara vad ni tror.

Allt ifrån tafs av främlingar till olika behandling på jobbet.... Sexism finns, den går 'nedåt' från mannen till den 'lilla' kvinnan.

Att någon man, som inte har upplevt den diskriminerande sexism som råder, som ännu förtrycker kvinnor, kan inte yttra sig. Ni män vet inte, ni kan inte veta... Ni kan bara göra förmodande utifrån er synvinkel.

Jo hej RD ......
    Jag står för MINA uttalanden här .....
    Dom andra får försvara sina.....

Regndrottning skrev:Den diskriminerande sexism exister och är verklighet för kvinnorna!

Finns inget av det jag sagt som säger emot detta

Regndrottning skrev:Ni män vet inte, ni kan inte veta... Ni kan bara göra förmodande utifrån er synvinkel.

.... här har du fel ... RD !!.... väldigt fel !... tänk efter lite.
    Jag förstår utifrån vad jag läser att du personligen har varit med om saker....
    Men du gör ett vanligt fel, när du tror att kvinnor har monopol på att blivit utnyttjade.... vilken form av utnyttjande du än pratar om.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-03-27, 10:17

F.I.S.T skrev:
    Regndrottning skrev:

Jo hej RD ......

Regndrottning skrev:Den diskriminerande sexism exister och är verklighet för kvinnorna!

Regndrottning skrev:Ni män vet inte, ni kan inte veta... Ni kan bara göra förmodande utifrån er synvinkel.

Men du gör ett vanligt fel, när du tror att kvinnor har monopol på att blivit utnyttjade.... vilken form av utnyttjande du än pratar om.

Var har jag sagt att kvinnor har monopol? Hmmmm?

Och det är inte frågan, (enbart), om att bli uttnyttjad. Det frågan om den olika behandlingen som kvinnor får utstå, att män inte behandlar kvinnor som personer utan som 'kvinnor', något som är annorlunda. Det handlar om chefer som behandlar sina anställda olika p.g.a. kön. Det handlar om kvinnors möjligheter i samhället som är begränsade, fortfarande, p.g.a. av den patriarkaliska, ditsatt glastak. Det handlar om kvinnors åsikter är inte lika värda som mäns....

Undersökningar har gjorts att kvinnor får sämre vård än männen, fortfarande! Vad en kvinna säger väger inte lika tungt som en mans ord....

Jag kan skrivs en lååååång lista, men jag tror du fattar vad jag skriver.

Jag kan omöjligtvis veta hur det är att vara en man och du kan omöjligtvis veta hur en kvinna upplever världen. Vi har helt olika förutsättningar... I din egenskap av 'man' ser du kvinnors vilkor från 'ovan'. Vi kvinnor får alltid titta upp, sträcka på oss, arbeta oss uppåt och hela tiden bevisa att vi är lika mycket värda som en man.....utan att riktigt lyckas.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-03-27, 10:25

Jag håller fullt ut med RD här, vi lever i ett patriarkaliskt samhälle där mannen är norm, och kvinnorna kommer allt som oftast i andra hand vad gäller vård, löner etc. Dock med några undantag, kvinnor döms tex mildare för samma brott som män begår, men det är en helt annan historia.

Det går att sammanfatta ståndpunkten med en händelse som jag var vittne till på en danskrog för många många år sedan.

En snygg tjej står och väntar på någon.
    En lindrigt berusad man kommer fram och smörar, och frågar "vill du dansa ?"
    -Nej tack svarar tjejen, varpå killen svarar, mycket förbannad:
    - Djävla hora.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-27, 10:40

Regndrottning skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Regndrottning skrev:

Jo hej RD ......

Var har jag sagt att kvinnor har monopol? Hmmmm?

Och det är inte frågan, (enbart), om att bli uttnyttjad. Det frågan om den olika behandlingen som kvinnor får utstå, att män inte behandlar kvinnor som personer utan som 'kvinnor', något som är annorlunda. Det handlar om chefer som behandlar sina anställda olika p.g.a. kön. Det handlar om kvinnors möjligheter i samhället som är begränsade, fortfarande, p.g.a. av den patriarkaliska, ditsatt glastak. Det handlar om kvinnors åsikter är inte lika värda som mäns....

Undersökningar har gjorts att kvinnor får sämre vård än männen, fortfarande! Vad en kvinna säger väger inte lika tungt som en mans ord....

Jag kan skrivs en lååååång lista, men jag tror du fattar vad jag skriver.

Jag kan omöjligtvis veta hur det är att vara en man och du kan omöjligtvis veta hur en kvinna upplever världen. Vi har helt olika förutsättningar... I din egenskap av 'man' ser du kvinnors vilkor från 'ovan'. Vi kvinnor får alltid titta upp, sträcka på oss, arbeta oss uppåt och hela tiden bevisa att vi är lika mycket värda som en man.....utan att riktigt lyckas.

Jo då du har rätt i mycket av det du skriver...
    Men du gör ett återkommande fel, även i detta senaste inlägg...
    Du drar åter igen alla män över en kam.

Och vad gäller vård att kvinnor skulle få sämre vård, ... Detta stämmer inte heller.
    det stämmer för vissa sjukdomar, för vissa grupper.
    det är en enögd undersökning som påstår detta.
    Ta tex vid fall av abort och den traumatik det kan innebära.... då främst för kvinnan, men även för mannen. Mannen är fullkomligt rättslös i dessa sammanhang, och behandlas som luft av vården.

Regndrottning skrev:Vi kvinnor får alltid titta upp, sträcka på oss, arbeta oss uppåt och hela tiden bevisa att vi är lika mycket värda som en man.....utan att riktigt lyckas.

återigen ... det är inte fel det du skriver här, men det är heller inte rätt.
    Det är rätt så, att i många fall, kanske framförallt i "business class" ... så får kvinnor kämpa hårdare för samma rättigheter och att få samma respekt och att bli hörd...
    Men sedan är samhället fruktansvärt ojämlikt ÖVER HUVUD TAGET idag. Och mycket av detta har ju eskalerat under Alliansen.
    Så ett "Rättvist samhälle och jämställdhet går absolut inte ihop med allianspolitik.... där är vi nog överens.

Regndrottning skrev:I din egenskap av 'man' ser du kvinnors vilkor från 'ovan'
    Nej !

Men för att återgå till ursprunget av denna tråd. Så står jag vid min åsikt... den att Om man gör karriär på sin sexualitet och kropp, blir rik på köpet oxå... så får man nog oxå ta att män ser JUST DERAS sexualitet i första rummet....
    Jag tycker nog Carolina Gynnings attityd förstör mer för synen på kvinnor, än i detta fall Fredrik Skavlands.

Hade Skavland tafsat på hennes bröst eller dylikt, så hade saken varit i ett annat läge. Men att det skulle vara sexistiskt att reagera på en sexualitet som personen ifråga vill att män ska reagera på .... det köper jag inte.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-27, 10:51

RedCloud skrev:Jag håller fullt ut med RD här, vi lever i ett patriarkaliskt samhälle där mannen är norm, och kvinnorna kommer allt som oftast i andra hand vad gäller vård, löner etc. Dock med några undantag, kvinnor döms tex mildare för samma brott som män begår, men det är en helt annan historia.

Det går att sammanfatta ståndpunkten med en händelse som jag var vittne till på en danskrog för många många år sedan.

En snygg tjej står och väntar på någon.
    En lindrigt berusad man kommer fram och smörar, och frågar "vill du dansa ?"
    -Nej tack svarar tjejen, varpå killen svarar, mycket förbannad:
    - Djävla hora.

Ja jag håller oxå med om det du skriver här... men både du och RD pratar om annat än tråden !!

Om tråden vore jämställdhet... så blev diskussionen en annan, och då inkluderar den jämställdhet mellan kvinnor och kvinnor, mellan män och män, mellan invandrare och svenskar osv osv ...

Exemplet med dansen där håller jag med dig på !... det är ju bara svinigt...
    Förvisso är det inte alla män som gör så... utan mer troligt en liten procent ....
    Det som är patriarkaliskt i det exemplet... är att det finns inte motstycke i svenska språket ... om en kvinna skulle "kontra" ...

Men det finns MÅNGA andra sätt på vilket VISSA kvinnor (Märk väl att jag gör den distinktionen, att jag inte drar alla över en kam)... kan förnedra en man ...
    Och det finns områden där Vissa män inte alls är denne patriarkat som ibland uppmålas. Och det finns fattigare män som inte i skilsmässomål är fullständigt utelämnade , och inte har några rättigheter alls... ibland oxå mot bättre vetande då det inte alltid är kvinnan som är den lämpligaste föräldern....

Men det vi kan vara överens om är att det förekommer rikligt med förnedring mot kvinnor på många plan....
    Däremot är det inte en kollektiv manlig SKULD ...
    Det är ett kollektivt manligt OCH kvinnligt ANSVAR .. att förändra dessa orättvisor...
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-03-27, 10:54

Vem är det som brygger kaffet på jobbet? I nio fall av tio är är det en kvinna.... (Så tillvida det inte är en helt manlig arbetsplats).

Det är dokumenterat att kvinnor får sämre vård. Vad det beror på är det ingen som vet exakt, men det är fakta.

Jag drar heller inte alla män över en kam. Jag talar inte om individer öht, jag talar om den rådande samhällskimatet, där kvinnor fortfarande förväntas att vara till för männen. Vi kvinnor måste leva våra liv under de vilkor som den patriarkaliska samhället har ställt upp. Och den patriarkaliska samhället vill ha 'sexdockor'. Dessa 'dockor' bekräftar männens behov genom att vara behagliga för männen samt ett 'bevis' för karlar att vi är lägre stående varelse som enbart duger till sex.....

Det spelar ingen roll vad kvinnor gör...vi kan inte vinna, det har patriarkalet sett till.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-27, 11:00

Jag har sagt det jag tycker och står för det .....
    På intet sätt förringar mina inlägg kvinnor i allmänhet.

Jag - skulle du erfara om du kände mig - skulle vara den första som rusade till och protesterade mot orättvisor oavsett på könsbasis eller klassbasis eller nåt annat
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2010-03-27, 13:54

F.I.S.T skrev:Jag har sagt det jag tycker och står för det .....
    På intet sätt förringar mina inlägg kvinnor i allmänhet.

Jag - skulle du erfara om du kände mig - skulle vara den första som rusade till och protesterade mot orättvisor oavsett på könsbasis eller klassbasis eller nåt annat

Jag pratar inte om dig... jag pratar inte om någon enskild man....Jag pratar om attityden i denna patriarkaliska samhället.

På individnivå har stora framsteg gjorts under min livstid. Men på det samhällsässiga planet stampar vi kvinnor kvar på samma fläck!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-03-27, 14:16

Jodå kvinnor kan visst vinna, låt mansgrisarna klara sig utan kvinnor, ta inte i dom ens med tång så ramlar nog poletterna ner?

Jag är ju man, uppvuxen i ett helt jämlikt hem här i stockholm, för mig är det alldeles självklart att vara jämlik, jag kan inte vara den enda?

Gällande män på t-banan som Regndrottning talar om här istan när kvinnor kommer på besök känner jag inte igen,
    Helt säkert är dom männen också besökare, och inbillar sig kunna bete sig som dom vill!

Gör som agendas Karin Hubinette, som svarade på frågan om hon delat ut någon örfil någongång,
    ja sa hon, det gjorde jag en gång när en okänd man klämde på min rumpa!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-03-27, 14:24

Håller absolut inte med om det "martyrskap" kvinnor verkar vilja ta på sig.
    Det är fan inte lätt att vara man heller....

Att det finns skillnader melan könen,som också avspeglar sig i samhället, ser jag som naturligt.
    män kommer alltid att se en kvinna som ett sexuellt ting.
    Fan vore väl annars............

Kvinnor är minst sagt komplexa och detta håller nog alla män med om, om de törs säga det...

Sen får väl folk kalla mig vad dom vil, jag står för mina åsikter till 100% Wink
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-27, 14:40

Att attraheras av en kvinna ser jag som lika naturligt som att kvinnor attraheras av män...

Sedan om vi ser på hur Kapitalismen/industrialismen/marknadsekonomin...... och då i synnerhet i samband med kommersialismen dvs reklam... hur detta har påverkat synen på kvinnan....

Det finns INGENTING som säljer så mycket som sex... INGENTING !
    Anledning ??... jo det är vår enkom största och starkaste mänskliga/djuriska drift.
    Vår starkaste instinkt.

Och den visuella biten är starkare hos män ... detta har i grund och botten med fortplantning att göra. Inte med att män är dåliga varelser.
    Det är väldigt vanligt inom alla arter att det är "hanen" som uppvaktar "honan", är den drivande i "parningsdansen"
    Och så är det och hos människan...
    Därav den starka manliga sexualiteten.... och därav möjligheten för kvinnor att spela på den...Och därav möjligheten för kapitalister/och företag att utnyttja detta faktum...

Jag tror att det patriarkat du pratar om är starkast i maktens korridorer. Och jag menar då inte politiken, utan där den verkliga makten finns idag, hos kapitalägarna och storföretagare....
    Och det är oxå där kvinnor i allmänhet har svårast att få samma rättigheter.
    Det är jävlar i mig inget solidaritetsbygge på dom nivåerna. Det är väl ingen hemlighet ??

Längre ner i samhällsstegen, är det ojämställt minsann.... men det handlar inte bara om kön, och när det gör det, är det inte bara åt ena hållet.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-03-28, 19:54

Du är upmärksammad med det var kanske inte det du menade
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-03-28, 19:57

lite till då da Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-28, 23:24

Jo du X-et, jag tar och städar lite, Thors har fått sin vilja igenom igen, och har massa nonsendtrådar med samma innehåll, sitt RC-hat

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-27, 00:33