A-kassan bekostas till 2/3-delar med skattemedel så den är med andra ord inte självförsörjande. Vilket vore rimligt om det var en ren försäkring.
+24
Vercingetorix
R.O.F.L
lazy
Thetaxpayer
Dao
DMustaine
ericTheDog
PE Dal
dktjdswxnbkdhjrdp
ANNA2LINK
formsvackan
redalert
RedMentalCase
Redvictory
berralarzon
Regndrottning
theward
Kakmonstret
captaincodd
Secrist
MartinLindgren
x-medborgare
RedCloud
F.I.S.T
28 posters
Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 126
A-kassa
... kommentar på RVs inlägg här från forumhöger ?? .. något att invända mot detta kloka inlägg ??
A-kassan bekostas till 2/3-delar med skattemedel så den är med andra ord inte självförsörjande. Vilket vore rimligt om det var en ren försäkring.
- Inlägg 127
Arbeit
Det helt riktigt att Röd-gröna vill att folk som är sjuka och arbetslösa skall kunna leva drägligt JA !
Istället för jobbskapande politik då kanske?
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
Secrist skrev:Det helt riktigt att Röd-gröna vill att folk som är sjuka och arbetslösa skall kunna leva drägligt JA !
Om du ser ett motsatsförhållande i detta , så ber jag dig hålla dig borta från politiken, och makten !!!
- Inlägg 129
Bort
Om du ser ett motsatsförhållande i detta , så ber jag dig hålla dig borta från politiken, och makten !!!
Tvärtom , all forskning visar att ju generösare ersättningar, ju högre arbetslöshet. Hade detta samband inte funnits så hade vi haft 100% i a-kassa i obegränsad tid. Men det har vi som bekant inte.
Tvärtom , all forskning visar att ju generösare ersättningar, ju högre arbetslöshet. Hade detta samband inte funnits så hade vi haft 100% i a-kassa i obegränsad tid. Men det har vi som bekant inte.
redalert- Antal inlägg : 13973
Secrist skrev:Om du ser ett motsatsförhållande i detta , så ber jag dig hålla dig borta från politiken, och makten !!!
Den där var nog för svår för forumvänstern men mer självklart än så kan det inte bli!
Redvictory- Antal inlägg : 12028
Secrist skrev:Det helt riktigt att Röd-gröna vill att folk som är sjuka och arbetslösa skall kunna leva drägligt JA !
Någon sån politik har vi inte sett de senaste 4 åren!
Secrist skrev:Om du ser ett motsatsförhållande i detta , så ber jag dig hålla dig borta från politiken, och makten !!!
Nu pratade vi om att folk skulle kunna leva drägligt, och ersättningen var inte 100 % innan Alliansen heller, så jag är rädd att Secrist fäktas mot väderkvarnar igen.
Och lika självklart som att varken Sjukkassa så väl som A-kassa inte skall vara 100 % som Secrist så löjligt klämmer dit i sin text..... Då kan ju jag, utifrån Secrist nivåsättaning på debatten säga att den inte ska va 0 % heller, och likt Secrist antyda att detta skulle vara Alliansens vilja ....
Höj nivån på ditt snack lite tack, så slipper du få sådana svar tillbaks...
Forskning visar OXÅ att överdrivet stora klyftor missgynnar ett starkt och rikt samhälle !!!.... något som jag tror Secrist egentligen förstår, men inte vill lägga någon vikt vid, eftersom han tror detta missgynnar honom på något vis, att sjuka och arbetslösa skall kunna ha en dräglig tillvaro....
- Inlägg 133
Se
Någon sån politik har vi inte sett de senaste 4 åren!
Ingen är så blind som den som inte vill se. Ett talesätt som RV bekräftar med all önskvärd tydlighet.
Ingen är så blind som den som inte vill se. Ett talesätt som RV bekräftar med all önskvärd tydlighet.
- Inlägg 134
Jobb
Och lika självklart som att varken Sjukkassa så väl som A-kassa inte skall vara 100 % som Secrist så löjligt klämmer dit i sin text..... Då kan ju jag, utifrån Secrist nivåsättaning på debatten säga att den inte ska va 0 % heller, och likt Secrist antyda att detta skulle vara Alliansens vilja ....
Fast frågan är ju ifall du inser sambandet mellan högre ersättningar och högre arbetslöshet?
Fast frågan är ju ifall du inser sambandet mellan högre ersättningar och högre arbetslöshet?
Secrist skrev:Och lika självklart som att varken Sjukkassa så väl som A-kassa inte skall vara 100 % som Secrist så löjligt klämmer dit i sin text..... Då kan ju jag, utifrån Secrist nivåsättaning på debatten säga att den inte ska va 0 % heller, och likt Secrist antyda att detta skulle vara Alliansens vilja ....
... frågan är om du inser att jag förespråkar balans !!
Det du påstår är inte sant, i alla lägen, skulle ersättningarna närma sig 95-100 % så stämmer det nog !!!
- Inlägg 136
Ersättning
Det du påstår är inte sant, i alla lägen, skulle ersättningarna närma sig 95-100 % så stämmer det nog !!!
Exakt. Dessutom ska man komma ihåg att fackföreningarna idag har olika former av inkomstförsökringar som ligger utöver den vanliga a-kassan. Så i verkligheten så är inte a-kassan riktigt så låg som det ibland framställs.
Exakt. Dessutom ska man komma ihåg att fackföreningarna idag har olika former av inkomstförsökringar som ligger utöver den vanliga a-kassan. Så i verkligheten så är inte a-kassan riktigt så låg som det ibland framställs.
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
Secrist skrev:Det du påstår är inte sant, i alla lägen, skulle ersättningarna närma sig 95-100 % så stämmer det nog !!!
Och i verkligheten ÄR a-kassan så låg som den framställs....
- Inlägg 139
A-kassa
Och i verkligheten ÄR a-kassan så låg som den framställs....
Varför skulle den vara det?
Secrist skrev:Och i verkligheten ÄR a-kassan så låg som den framställs....
Med tanke på att egeringen har satt nivån på a-kassan varför skulle den INTE vara det?
Eller tror du att 65% av 18 700 kr kan bli något annat än 65%?
Regndrottning skrev:Secrist skrev:Och i verkligheten ÄR a-kassan så låg som den framställs....
Med tanke på att egeringen har satt nivån på a-kassan varför skulle den INTE vara det?
- Inlägg 142
Money
Med frivilliga tilläggsförsäkringar så blir den det ja. Dessutom har tex Unionen en tilläggsförsäkring som ingår utan extra kostnad upp till en lön på 35 000 i månaden om jag inte missminner mig.
Med frivilliga tilläggsförsäkringar så blir den det ja. Dessutom har tex Unionen en tilläggsförsäkring som ingår utan extra kostnad upp till en lön på 35 000 i månaden om jag inte missminner mig.
Secrist skrev:Med tanke på att egeringen har satt nivån på a-kassan varför skulle den INTE vara det?
Och hur länge gäller dessa försäkringar? Ingenting för långtidsarbetslösa som går på 65%.....
- Inlägg 144
Money
Och hur länge gäller dessa försäkringar? Ingenting för långtidsarbetslösa som går på 65%.....
TRR får idag folk i arbete med en hastighet som gör att de arbetslösa knappt hinner slutförbruka inkomstförsäkringen. Tro det eller ej.
TRR får idag folk i arbete med en hastighet som gör att de arbetslösa knappt hinner slutförbruka inkomstförsäkringen. Tro det eller ej.
Secrist skrev:Och hur länge gäller dessa försäkringar? Ingenting för långtidsarbetslösa som går på 65%.....
Ej!
Secrist skrev:Det du påstår är inte sant, i alla lägen, skulle ersättningarna närma sig 95-100 % så stämmer det nog !!!
Exakt vaddå ???... vi har inte lika åsikt här !!
Det finns inga a-kasse ersättningar som ligger på 95-100 %
Forskning = onödig (Maud visste redan ändå )
http://www.alliansfrittsverige.nu/2010/06/juni-11-2010-maud-olofsson-upptackte.html
http://www.alliansfrittsverige.nu/2010/06/juni-11-2010-maud-olofsson-upptackte.html
- Inlägg 149
Fakta
Ej!
Vilket knappast är förvånande. Du skulle ju inte ens tro på att himlen är blå om inte de rödgröna godkänt påståendet först. Att länka fakta till dig är slöseri med tid. Antingen får man tillbaka något tramspåstående eller så möts man bara av kompakt tystnad.
Vilket knappast är förvånande. Du skulle ju inte ens tro på att himlen är blå om inte de rödgröna godkänt påståendet först. Att länka fakta till dig är slöseri med tid. Antingen får man tillbaka något tramspåstående eller så möts man bara av kompakt tystnad.
Secrist skrev:Ej!
Här vimlade det av "om, eller", och andra antaganden