Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+31
Sniperace
Markus
Thetaxpayer
marxisten
Nixons_näsa
berralarzon
GustavAnder
PE Dal
x-medborgare
Kakmonstret
Blåfront
R.O.F.L
Corven
fredrik rahm70
cleopatra
formsvackan
kanaljen
Regndrottning
Redvictory
IK HAAT COMMUNISME
Vercingetorix
theward
SiP
RedCloud
lazy
råttan.
Sossar-e-lata
DirtyDog
MartinLindgren
ANNA2LINK
blueheaven
35 posters

    LEVE MONA SAHLIN...

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-13, 20:55

    Åkommor ja, det kan jag lova!
    Lider, jag, möjligtvis i dina fantasier, NOWAY!

    Mår efter omständigheterna alldeles utmärkt, full av självförtroende, Wink
    Med ett roligt vardagsnöje, att röra runt i din och dina polares kastruller lite då och då! Very Happy

    Och vet du vad Mr. Blueheaven, Wink
    Leve Mona Sahlin fungerar varje gång, bounce
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-13, 21:01

    För tusan, jag är inte ens sosse, No
    Jag är rödgrön ja, precis som Mona Sahlin! Wink

    Därmed står jag självklart upp bakom henne, och alla andra rödgröna! bounce
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  SiP 2009-04-13, 21:06

    Sossar-e-lata skrev:Ska någon som slitit i skolan, pluggat, kämpat, stasat allt den har på en idé, etc etc, betala mer i skatt än den som bara latat sig!!! samma procent för all gör som sagt att den som tjänar mer betalar mer, låt säga 25% ratk av, varför skall den lata okunnige betala 30% i skatt och den duktike kämpande betala 60% i skatt, det är fan helt jävla sjukt!!!!!!!!

    Ehhh du har inte glömt varför den drifftige har chansen att skaffa sig en bra utbildning så att han kan starta det där företaget....jo våra skatter, annars skulle den som har rätt föräldrar (läs pengar) bara ha chansen att få en bra utbildning...det är däremot helt djävla sjukt!!!

    Sen betalar väl dom flesta knegarna ca: 30% skatt, så du menar att alla knegare är lata och okunniga??
    Då tycker jag att du kan fixa din mat själv, eftersom det bara jobbar lata okunniga i affären, samt att det bara är latmaskar som fraktar maten till affären, ta samtidigt och fixa bort dina sopor också, för någon lat sopgubbe kommer inte.
    Din bil kan du skjuta runt eftersom mackpersonalen är såna där lata djävlar som ändå inte har någon soppa att sälja till dig, eftersom tankbilen inte kom p.g.a. någon latmask till chaufför....

    Eftersom jag försöker sluta med påhopp så skriver jag inte vad du är....
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Perfekt skrivt SIP

    Inlägg  theward 2009-04-13, 21:30

    SiP skrev:
    Sossar-e-lata skrev:Ska någon som slitit i skolan, pluggat, kämpat, stasat allt den har på en idé, etc etc, betala mer i skatt än den som bara latat sig!!! samma procent för all gör som sagt att den som tjänar mer betalar mer, låt säga 25% ratk av, varför skall den lata okunnige betala 30% i skatt och den duktike kämpande betala 60% i skatt, det är fan helt jävla sjukt!!!!!!!!

    Ehhh du har inte glömt varför den drifftige har chansen att skaffa sig en bra utbildning så att han kan starta det där företaget....jo våra skatter, annars skulle den som har rätt föräldrar (läs pengar) bara ha chansen att få en bra utbildning...det är däremot helt djävla sjukt!!!

    Sen betalar väl dom flesta knegarna ca: 30% skatt, så du menar att alla knegare är lata och okunniga??
    Då tycker jag att du kan fixa din mat själv, eftersom det bara jobbar lata okunniga i affären, samt att det bara är latmaskar som fraktar maten till affären, ta samtidigt och fixa bort dina sopor också, för någon lat sopgubbe kommer inte.
    Din bil kan du skjuta runt eftersom mackpersonalen är såna där lata djävlar som ändå inte har någon soppa att sälja till dig, eftersom tankbilen inte kom p.g.a. någon latmask till chaufför....

    Eftersom jag försöker sluta med påhopp så skriver jag inte vad du är....
    .......

    Tror inte behöver skriva vad han är, det framgår så bra av hans egna inlagor Wink
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Tre stora ord...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-14, 02:10

    Ja rättvisa, trygghet och solidaritet något som alliansen inte vet vad det är...
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  råttan. 2009-04-14, 06:23

    Anna,

    Det troliga är väl snarare att Allians för Sverige har betydligt bättre koll på dessa ord än den rödgröna röran.

    Den rödgröna röran tar till dessa tomma slagord då den inte har något annat att komma med. Finns inte ett smack bakom dessa tomma ord.

    Ett tips till Mona är att skaffa sig en politik. Sen är det upp till folket att avgöra vem den är rättvis gentemot.

    En sak är säker. Det går inte att lura arbetarna att höga skatter är bra för dem längre.

    Annars är det riktigt att skatter är en viktig ingrediens i ett fungerande samhälle. Problemet i Sverige är att det gått alldeles för långt. En vanlig arbetare betalar inte alls 30% i skatt som någon påstod. Först ryker 33% i arbetsgivaravgift, sen 30% i inkomstskattt. Lägg till 25% moms på all konsumtion men glöm inte punktskatter på bensin, el, tobak och alkohol. Därutöver har vi tv-licens, trängselskatter, fastighetsskatter, kapitalskatter, regnvattenavgifter. Dessutom elcertifikat och accis + en massa annat jag inte orkar nämna.

    De rödgröna tycker att detta är otillräckligt. De vill ta ut ännu mer i skatt. De kallar det rättvisa.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  råttan. 2009-04-14, 06:23

    Anna,

    Det troliga är väl snarare att Allians för Sverige har betydligt bättre koll på dessa ord än den rödgröna röran.

    Den rödgröna röran tar till dessa tomma slagord då den inte har något annat att komma med. Finns inte ett smack bakom dessa tomma ord.

    Ett tips till Mona är att skaffa sig en politik. Sen är det upp till folket att avgöra vem den är rättvis gentemot.

    En sak är säker. Det går inte att lura arbetarna att höga skatter är bra för dem längre.

    Annars är det riktigt att skatter är en viktig ingrediens i ett fungerande samhälle. Problemet i Sverige är att det gått alldeles för långt. En vanlig arbetare betalar inte alls 30% i skatt som någon påstod. Först ryker 33% i arbetsgivaravgift, sen 30% i inkomstskattt. Lägg till 25% moms på all konsumtion men glöm inte punktskatter på bensin, el, tobak och alkohol. Därutöver har vi tv-licens, trängselskatter, fastighetsskatter, kapitalskatter, regnvattenavgifter. Dessutom elcertifikat och accis + en massa annat jag inte orkar nämna.

    De rödgröna tycker att detta är otillräckligt. De vill ta ut ännu mer i skatt. De kallar det rättvisa.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  råttan. 2009-04-14, 06:23

    Anna,

    Det troliga är väl snarare att Allians för Sverige har betydligt bättre koll på dessa ord än den rödgröna röran.

    Den rödgröna röran tar till dessa tomma slagord då den inte har något annat att komma med. Finns inte ett smack bakom dessa tomma ord.

    Ett tips till Mona är att skaffa sig en politik. Sen är det upp till folket att avgöra vem den är rättvis gentemot.

    En sak är säker. Det går inte att lura arbetarna att höga skatter är bra för dem längre.

    Annars är det riktigt att skatter är en viktig ingrediens i ett fungerande samhälle. Problemet i Sverige är att det gått alldeles för långt. En vanlig arbetare betalar inte alls 30% i skatt som någon påstod. Först ryker 33% i arbetsgivaravgift, sen 30% i inkomstskattt. Lägg till 25% moms på all konsumtion men glöm inte punktskatter på bensin, el, tobak och alkohol. Därutöver har vi tv-licens, trängselskatter, fastighetsskatter, kapitalskatter, regnvattenavgifter. Dessutom elcertifikat och accis + en massa annat jag inte orkar nämna.

    De rödgröna tycker att detta är otillräckligt. De vill ta ut ännu mer i skatt. De kallar det rättvisa.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-14, 08:15

    Suck, När ska den här råttan förstå att vi är många som betalar skatt här i sverige,
    Jag är en av dom!
    Var finns rättvisan, soldariteten och tryggheten någonstans i borgaralliansens politik?
    Ingenstans, samtidigt som hela den rödgröna politiken bygger på det?
    Och javisst, vi får ju se vad svenska folket vi ha 2010?

    Leve Mona Sahlin! Wink
    Leve de rödgröna! bounce
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-14, 08:22

    Ja vilken katastrof, för landets allra mest välbärgade?
    Alla med över en 1 miljon om året i inkomst får räkna med högre skatt?
    Dom som har ett xantal miljoner i förmögenheter får en skattesmäll på 1%
    Dom som bor i sina stora fina hus likaså,?

    Människor som knappt märker av det, ja det måste vara hårt?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  DirtyDog 2009-04-14, 10:36

    martin7lindgren skrev:Suck, När ska den här råttan förstå att vi är många som betalar skatt här i sverige,
    Jag är en av dom!
    Var finns rättvisan, soldariteten och tryggheten någonstans i borgaralliansens politik?
    Ingenstans, samtidigt som hela den rödgröna politiken bygger på det?
    Och javisst, vi får ju se vad svenska folket vi ha 2010?

    Leve Mona Sahlin! Wink
    Leve de rödgröna! bounce
    Martin, du betalar din skatt med bidragspengar som andra bidragit till med SIN skatt.
    Det är bara när man betalar MER än man får tillbaka i form av bidrag som man kan anses BIDRA till rättvisa, solidaritet och trygghet. Utan bidrag skulle ju du inte kunna bidra med NÅGONTING och det är ju istället höginkomsttagare som ger dig av sina inkomster så att du också kan få känna dig "nyttig" i samhället. Laughing
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Nu är det ju...

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-14, 10:38

    ...främst skatten för den vanlige knegaren vi snackar om, Martin. Sossarna har inte alls varit intresserade av att sänka den, eller hur?

    Men visst, nu när du ändå nämner det.. Tycker du det är ok med en beskattning av redan beskattade medel, som ju en förmögenhetsskatt skulle utgöra? I synnerhet som (om vi nu snackar höginkomsttagare) sannolikt statlig skatt redan lagts på inkomsten, utöver inkomstskatten.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Hmm...

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-14, 10:42

    Kampen för ett rättvist samhälle är att alla hjälper till och bidrar på någorlunda lika villkor, och inte genom att straffbeskatta rika människor bara för att de har fräckheten att förvalta sitt pund bättre än andra.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  RedCloud 2009-04-14, 10:42

    "Martin, du betalar din skatt med bidragspengar som andra bidragit till med SIN skatt.
    Det är bara när man betalar MER än man får tillbaka i form av bidrag som man kan anses BIDRA till rättvisa, solidaritet och trygghet. Utan bidrag skulle ju du inte kunna bidra med NÅGONTING och det är ju istället höginkomsttagare som ger dig av sina inkomster så att du också kan få känna dig "nyttig" i samhället.
    "

    Och så var svarta gänget igång igen med sina förvirrade floskler.
    Som jag har uppfattat det uppbär Martin pension ?
    Fine.
    Du och jag och andra hjälper med skattsedeln till att en annan människa får en någorlunda dräglig tillvaro.
    Vad är problemet ?
    Vad är det för samhälle som inte tar hand om de trasiga och små ?

    Btw: varje gång Martin konsumerar något så går 25% av summan in till statskassan, så visst bidrar Martin, och sedan är väl pensionen skattepliktig ?

    Ni är helt enkelt bara FÖR vidriga ni ute på den yttersta högerkanten.
    Historielösa, empatilösa, hur fan står ni ut med er själva ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-14, 10:43

    Jag betalar skatt på min inkomst, många människors inkomster kommer ur samma kassakista, och alla betalar vi vår skatt, precis som alla andra som får sina inkomster ur andra kassakistor!

    Hur enkelt och självklart som helst, var ligger problemet när du inte ens begriper det,

    Vov, vov sa Dirty Dog! geek
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 11:02

    martin7lindgren skrev:Suck, När ska den här råttan förstå att vi är många som betalar skatt här i sverige,
    Jag är en av dom!
    Var finns rättvisan, soldariteten och tryggheten någonstans i borgaralliansens politik?
    Ingenstans, samtidigt som hela den rödgröna politiken bygger på det?
    Och javisst, vi får ju se vad svenska folket vi ha 2010?

    Leve Mona Sahlin! Wink
    Leve de rödgröna! bounce

    När skall du fatta att dina skatteinbetalningar består av andras skatteinbetalningar?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 11:05

    RedCloud skrev:"Martin, du betalar din skatt med bidragspengar som andra bidragit till med SIN skatt.
    Det är bara när man betalar MER än man får tillbaka i form av bidrag som man kan anses BIDRA till rättvisa, solidaritet och trygghet. Utan bidrag skulle ju du inte kunna bidra med NÅGONTING och det är ju istället höginkomsttagare som ger dig av sina inkomster så att du också kan få känna dig "nyttig" i samhället.
    "

    Och så var svarta gänget igång igen med sina förvirrade floskler.
    Som jag har uppfattat det uppbär Martin pension ?
    Fine.
    Du och jag och andra hjälper med skattsedeln till att en annan människa får en någorlunda dräglig tillvaro.
    Vad är problemet ?
    Vad är det för samhälle som inte tar hand om de trasiga och små ?

    Btw: varje gång Martin konsumerar något så går 25% av summan in till statskassan, så visst bidrar Martin, och sedan är väl pensionen skattepliktig ?

    Ni är helt enkelt bara FÖR vidriga ni ute på den yttersta högerkanten.
    Historielösa, empatilösa, hur fan står ni ut med er själva ?

    Inte ett rätt klart underkänt i betyg!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  RedCloud 2009-04-14, 11:46

    "När skall du fatta att dina skatteinbetalningar består av andras skatteinbetalningar?"

    Exakt vad spelar det för roll ?
    Blir Martin en sämre människa då eller ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-14, 12:31

    Är du skattebetalare Mr. Blueheaven?

    Hur ser du på övriga skattebetalare, sjuka, alla former av pensionärer, är dom lika stora problem för dig, No

    Och du, vad tycker du vi ska göra med mig då, som du ser som en så stor och kostsam belastning?

    Kanske ge långtidsarbetslösa som dig skottpengar på sådana som mig, så du blir inkomstagare, i jobbet som sanerare och utrotare?

    Eller ska jag kastas ut på gatan igen med indragen pension för att självdö så fort som möjligt för att sådana som du ska bli nöjda? Wink
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 12:47

    RedCloud skrev:"När skall du fatta att dina skatteinbetalningar består av andras skatteinbetalningar?"

    Exakt vad spelar det för roll ?
    Blir Martin en sämre människa då eller ?

    Nej vem har påstått något sådant?

    Rätt skall vara rätt och det är att martin betalar i praktiken ingen skatt!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 12:51

    martin7lindgren skrev:Är du skattebetalare Mr. Blueheaven?

    Hur ser du på övriga skattebetalare, sjuka, alla former av pensionärer, är dom lika stora problem för dig, No

    Och du, vad tycker du vi ska göra med mig då, som du ser som en så stor och kostsam belastning?

    Kanske ge långtidsarbetslösa som dig skottpengar på sådana som mig, så du blir inkomstagare, i jobbet som sanerare och utrotare?

    Eller ska jag kastas ut på gatan igen med indragen pension för att självdö så fort som möjligt för att sådana som du ska bli nöjda? Wink

    Martin lille det är endast du själv som kan avgöra om du är berättigad till pension eller icke, och detta har jag talat om för dig tidigare, frågan handlar inte om din rättighet den handlade här om du betalade skatt eller inte och då var den faktiska realiteten den att du inte betalar någon skatt (du tillför inte statskassan kapital) är det så svårt att särskilja?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  RedCloud 2009-04-14, 12:52

    "Nej vem har påstått något sådant?"

    lätt att tolka schakalhögerns skrivningar på det viset

    "Rätt skall vara rätt"


    Rött är rätt Razz

    "och det är att martin betalar i praktiken ingen skatt"

    klart han gör....
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Ja

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-14, 12:54

    Ja det gör Martin verkligen....
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 12:57

    ANNA2LINK skrev:Ja det gör Martin verkligen....

    Visa hur det ser ut i en balansräkning då!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  RedCloud 2009-04-14, 12:59

    "Visa hur det ser ut i en balansräkning då!"

    hmm, var du inte ekonom sa du ?

    Martin får en summa av staten.
    Martin betalar en summa i skatt, kanske 30-33% ?
    Martins kommun får dessa skattepengar.

    Du har kapacitet att skilja på stat & kommun va ?

    Sponsored content


    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 2 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 05:46