Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
Infra
Regndrottning
Dao
F.I.S.T
Secrist
theward
MartinLindgren
Kakmonstret
x-medborgare
RedCloud
14 posters

Fredrik "der Führer" Reinfeldt spekulerar vidare

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Fredrik "der Führer" Reinfeldt spekulerar vidare - Sida 2 Empty Sv: Fredrik "der Führer" Reinfeldt spekulerar vidare

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-22, 10:29

Secrist skrev:är det odemokratiskt att RÖSTA nu helt plötsligt
    ?... nä där håller inte ditt resonemang om utrensning... så går det väl till i alla demokratiska processer att man röstar

Processen är helt i sin demokratiska ordning. Men det tar inte bort det faktum att Ohly drev partiet i en mer konservativ och tydligare kommunistisk inrikting och likriktning. Alla ska tycka likadant. Eller sekterisktisk som en utröstad vänsterpartis kallade det.

Eh .... du är rätt "blå-ögd" .... Tycker nog det är bättre att genom val rösta för den politik man vill föra... än som din Fûhrer Reinfeldt som talar om för sina medlemmar HUR de ska rösta ? scratch
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Fredrik "der Führer" Reinfeldt spekulerar vidare - Sida 2 Empty Demokrati

Inlägg  Secrist 2010-03-22, 11:18

Tycker nog det är bättre att genom val rösta för den politik man vill föra... än som din Fûhrer Reinfeldt som talar om för sina medlemmar HUR de ska rösta ?

Fast det gör ju din store ledare Kamrat Ohly genom att kasta ut alla oliktänkande. Det är ju rätt tydliga signaler och en kraftig piska. Tyck som oss andra eller så slänger vi ut dig.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Fredrik "der Führer" Reinfeldt spekulerar vidare - Sida 2 Empty Sv: Fredrik "der Führer" Reinfeldt spekulerar vidare

Inlägg  Infra 2010-03-22, 11:55

Upp!
    croz

Antal inlägg : 278

Inlägg  croz 2010-03-22, 12:58

F.I.S.T skrev:... igen då .. tycker forumhögern att detta uttalande av Reinfeldt har med demokrati att göra ?? och som RC sade, om Ohly hade sagt samma sak, så hade väl Stalin jämförts som en blek kopia till Ohlys tyranni Shocked

Hade Ohly sagt detta så hade det skrikits kommunism! av smutskastare ifrån höger. På samma sätt som smutskastare ifrån vänster liknar Reinfeldt vid Hitler (jag antar att med "der Führer" menar man Hitler)

Jag tycker att det är bra att partierna har en tydlig linje. Om man röstar på vänsterpartiet måste man veta var vänsterpartiet står i vissa frågor. Så jag tycker i alla fall att alla partier skall ha en tydlig linje och vara överens när det ska röstas i riksdagen. Detta hindrar även att det sker kohandel med röster riksdagsmän emellan.

Senast ändrad av croz den 2010-03-22, 16:41, ändrad totalt 1 gång
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-22, 13:24

Secrist skrev:Tycker nog det är bättre att genom val rösta för den politik man vill föra... än som din Fûhrer Reinfeldt som talar om för sina medlemmar HUR de ska rösta ?

Fast det gör ju din store ledare Kamrat Ohly genom att kasta ut alla oliktänkande. Det är ju rätt tydliga signaler och en kraftig piska. Tyck som oss andra eller så slänger vi ut dig.

Ja ja ... du vill inte ta in vad som skrivs .. det är inte ovanligt.
    Jag drar slutsatsen att du tycker att vänsterpartiet inte själva får bestämma vilka som ska vara i deras styrelse....

... och att du tycker det är OK att som M gör ... hindra riksdagsledamöter att rösta demokratiskt.....

... Ser du inte hur du resonerar ??? ... det gormas väldigt mycket om kommunism, och hur odemokratiskta V är pga vad Stalin gjorde fFÖRRA århundratet... alltså vad nån annan gjorde ...

... medan det blundas stenhårt från din och andras sida när Reinfeldt viner partipiskan.....
    Det får en att undra vad du anser är demokrati ??
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-22, 16:38

städa städa städa, putsa, skura ... och skiten försvinner tillslut
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-03-22, 17:28

Blåfjant är på krigsstigen igen... så jag flyttar upp tråden. Very Happy
    Secrist
    Secrist

Fredrik "der Führer" Reinfeldt spekulerar vidare - Sida 2 Empty Demokrati

Inlägg  Secrist 2010-03-22, 23:36

Ja ja ... du vill inte ta in vad som skrivs .. det är inte ovanligt.
    Jag drar slutsatsen att du tycker att vänsterpartiet inte själva får bestämma vilka som ska vara i deras styrelse....

Jag har aldrig sagt att de agerat odemokratiskt. Bara att det är tragiskt och en förklaring till varför Vänsterpartiet har halverats under Ohlys ledning.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-23, 00:04

Secrist skrev:Ja ja ... du vill inte ta in vad som skrivs .. det är inte ovanligt.

Jag har aldrig sagt att de agerat odemokratiskt. Bara att det är tragiskt och en förklaring till varför Vänsterpartiet har halverats under Ohlys ledning.

Två stora anledningar till att partiet gick tillbaka till de 5-7 % de legat på historiskt sett.... är delvis att de tappade när Gudruns alkoholism kom i media... alltså, personbasis....
    Samt smutskastningen från både höger och vänster ang jämförelserna om kommunism och sovjet, vilket inte har någon reell förankring i dagens vänsterpolitik...

Där har du förklaringarna.... har inte med politik enkom att göra, utan Borgerlig och socialdemokratisk gemensam sak i smutskastning och propaganda kring kommunism....
    Secrist
    Secrist

Fredrik "der Führer" Reinfeldt spekulerar vidare - Sida 2 Empty Inte jag...

Inlägg  Secrist 2010-03-23, 00:09

Där har du förklaringarna.... har inte med politik enkom att göra, utan Borgerlig och socialdemokratisk gemensam sak i smutskastning och propaganda kring kommunism....

He, he..klassisk kommunistisk bortförklaringspolitik. Det är aldrig kommunismens fel när det slutar i fiasko gång efter gång. Det är alltid någon annans fel.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-23, 00:28

Secrist skrev:Där har du förklaringarna.... har inte med politik enkom att göra, utan Borgerlig och socialdemokratisk gemensam sak i smutskastning och propaganda kring kommunism....

He, he..klassisk kommunistisk bortförklaringspolitik. Det är aldrig kommunismens fel när det slutar i fiasko gång efter gång. Det är alltid någon annans fel.

Nej nu blandar du ihop korten ....igen
    Och likt dina idoler Reinfeldt och Maud, gör du det med vilje....
    Det är precis vad alliansen håller på med .....

Forumhögern har FORTFARANDE inte kommit med relevant kritik till vänsterns aktuella politik... förmodligen för att Vänsterns politik är för bra ... och ett hot mot eran egoistiska hållning....Cool

Det är inte Vänsterpartiets fel att Stalin mördade folk i Sovjet ... eller ??
    Har jag missat nåt där.... om du har information om hur Ohly och vänstern åkte tillbaka i tiden i en tidsmaskin, och över gränsen till Forna sovjet och orsakade mördandet där... så ber jag dig vänligen dela med dig av dessa sensationella uppgifter

Cool
    Secrist
    Secrist

Fredrik "der Führer" Reinfeldt spekulerar vidare - Sida 2 Empty Bra?

Inlägg  Secrist 2010-03-23, 00:33

Forumhögern har FORTFARANDE inte kommit med relevant kritik till vänsterns aktuella politik... förmodligen för att Vänsterns politik är för bra ... och ett hot mot eran egoistiska hållning....

*asg* för bra? Razz

Snarare så är den ett hot mot svensk ekonomi. Vilket var anledningen att Mona och Mp försökte sparka ut vänsterpartiet ur samarbetet.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-23, 00:39

Secrist skrev:Forumhögern har FORTFARANDE inte kommit med relevant kritik till vänsterns aktuella politik... förmodligen för att Vänsterns politik är för bra ... och ett hot mot eran egoistiska hållning....

*asg* för bra? Razz

Snarare så är den ett hot mot svensk ekonomi. Vilket var anledningen att Mona och Mp försökte sparka ut vänsterpartiet ur samarbetet.

Ja berätta gärna det !!!... vilken var anledningen ?? ... och vad hände med Sossarnas opinionssiffror då ??

Jag vet att du inte inser kopplingen mellan ett folk i hälsa och statsekonomi....
    Och jag vet att du inte förstår att löneskillnader är nödvändiga, men att det finns en gräns som sedan länge är nådd, för hur stora dessa skillnader, och klyftor får bli innan det vänder och bryter ner ett samhälle, ett rike ...

... men vad vet man kanske i framtiden att du blir klokare .... jag sätter inte ens en krona på det trots allt, även om det skulle generera tusen kronor på oddset det spelet ger Cool
    Secrist
    Secrist

Fredrik "der Führer" Reinfeldt spekulerar vidare - Sida 2 Empty Opinion

Inlägg  Secrist 2010-03-23, 00:46

Ja berätta gärna det !!!... vilken var anledningen ?? ... och vad hände med Sossarnas opinionssiffror då ??

Om det vore anledningen till sossarnas kassa siffror så borde det väl vara en rimlig tanke att folk skulle rusa till vänsterpartiet istället. Fast det gör de inte. Vänsterpartiet ligger stadigt på sina 5-6%. De enda som ökat kraftigt är Miljöpartiet. Och de är inget vänsterparti.

Anledningen till att Mp och Mona försökte sparka ut vänsterpartiet var att de inte hade något förtroende för vänsterpartiets ekonomiska politik. Ohly har ju själv deklarerat att budgetdisciplin och budgettak är ointressant. Och dessutom föreslagit att de ska gå till val på skattehöjningar på ca 50 miljarder.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-23, 02:17

Secrist skrev:Ja berätta gärna det !!!... vilken var anledningen ?? ... och vad hände med Sossarnas opinionssiffror då ??

Om det vore anledningen till sossarnas kassa siffror så borde det väl vara en rimlig tanke att folk skulle rusa till vänsterpartiet istället. Fast det gör de inte. Vänsterpartiet ligger stadigt på sina 5-6%. De enda som ökat kraftigt är Miljöpartiet. Och de är inget vänsterparti.

Anledningen till att Mp och Mona försökte sparka ut vänsterpartiet var att de inte hade något förtroende för vänsterpartiets ekonomiska politik. Ohly har ju själv deklarerat att budgetdisciplin och budgettak är ointressant. Och dessutom föreslagit att de ska gå till val på skattehöjningar på ca 50 miljarder.

Hmmm... ja du milde vilket resonemang du för ....
    Om detta stämde skulle de väl inte gå till val tillsammans ... du graspar efter halmstrån Sec .... tror det beror på opinionssiffrorna Laughing
    Secrist
    Secrist

Fredrik "der Führer" Reinfeldt spekulerar vidare - Sida 2 Empty Varför

Inlägg  Secrist 2010-03-23, 08:44

Hmmm... ja du milde vilket resonemang du för ....
    Om detta stämde skulle de väl inte gå till val tillsammans ... du graspar efter halmstrån Sec .... tror det beror på opinionssiffrorna

Och vad är din förklaring till varför Mp och Mona försökte kasta ut vänsterpartiet? För att deras samarbete fungerar för bra? Rolling Eyes
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-03-23, 09:59

Secrist skrev:Hmmm... ja du milde vilket resonemang du för ....
    Om detta stämde skulle de väl inte gå till val tillsammans ... du graspar efter halmstrån Sec .... tror det beror på opinionssiffrorna

Och vad är din förklaring till varför Mp och Mona försökte kasta ut vänsterpartiet? För att deras samarbete fungerar för bra? Rolling Eyes

Nu har inte oppositionen försökt kasta ut någon.... Men, från början var S och MP tveksamma till att inkludera V. En viss skillnad tycker du inte?

Och V är med för att väljarna ville ha med V i ett samarbete. Det är ju bra att Sahlin lyssnar på väljarna, inte sant?
    Wink
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-23, 10:50

Secrist skrev:Hmmm... ja du milde vilket resonemang du för ....

Det är inte jag som ska förklara detta, det är ju S och MP .... och det vet du rätt lite om själv...

För det första så OM ett parti skulle ha möjlighet att regera själva, genom folkets röster, och få igenom så mycket egen politik som möjligt .... så tror jag att alla 7 riksdagspartier skulle vilja det....

Alltså .... dom kanske trodde att det skulle gå ... S och MP ... men misstog sig gravt
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-03-23, 11:09

VPK är och förblir ett pajasparti från en svunnen tid!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-23, 11:11

redalert skrev:VPK är och förblir ett pajasparti från en svunnen tid!

VPK är från en svunnen tid ....

VP är NU...

Det enda som består som det varit ...är Moderaterna, samma gamla svarta ego-politik Cool
    Secrist
    Secrist

Fredrik "der Führer" Reinfeldt spekulerar vidare - Sida 2 Empty Bort

Inlägg  Secrist 2010-03-23, 12:44

Det är inte jag som ska förklara detta, det är ju S och MP .... och det vet du rätt lite om själv...

Med andra ord så har du inte en aning till varför de försökte slänga ut vänsterpartiet. Bara att jag och hela mediasverige har fel. Razz
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-23, 12:48

Secrist skrev:Det är inte jag som ska förklara detta, det är ju S och MP .... och det vet du rätt lite om själv...

Med andra ord så har du inte en aning till varför de försökte slänga ut vänsterpartiet. Bara att jag och hela mediasverige har fel. Razz

Provar en gång till ... läs igen !!

För det första så OM ett parti skulle ha möjlighet att regera själva, genom folkets röster, och få igenom så mycket egen politik som möjligt .... så tror jag att alla 7 riksdagspartier skulle vilja det....

Alltså .... dom kanske trodde att det skulle gå ... S och MP ... men misstog sig gravt.
    Secrist
    Secrist

Fredrik "der Führer" Reinfeldt spekulerar vidare - Sida 2 Empty Val

Inlägg  Secrist 2010-03-23, 13:05

Nej, inte speciellt lite eftersom det pratades om det väldig mycket när det inträffade och Mona Sahlin skrev ett något krystat, öppet brev till Vänsterpartiet där hon förklarade varför det blev som det blev.

Alltså .... dom kanske trodde att det skulle gå ... S och MP ... men misstog sig gravt.

Nja, det var Mona som misstog sig. Mp hade fortfarande gärna sluppit Vänsterpartiet och garderobskommunisten Ohly.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-23, 13:08

Secrist skrev:Det är inte jag som ska förklara detta, det är ju S och MP .... och det vet du rätt lite om själv...

Nej, inte speciellt lite eftersom det pratades om det väldig mycket när det inträffade och Mona Sahlin skrev ett något krystat, öppet brev till Vänsterpartiet där hon förklarade varför det blev som det blev.

Nja, det var Mona som misstog sig. Mp hade fortfarande gärna sluppit Vänsterpartiet och garderobskommunisten Ohly.

Du verkar prata mycket med Mona och Wetterstrand som har så mycket info om vad dom tänker... scary Shocked
    Secrist
    Secrist

Fredrik "der Führer" Reinfeldt spekulerar vidare - Sida 2 Empty Vet

Inlägg  Secrist 2010-03-23, 13:12

Du verkar prata mycket med Mona och Wetterstrand som har så mycket info om vad dom tänker... scary

Inte det minsta. Om du läst annan media än Flamman och Proletären så hade du också vetat det.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-01, 05:37