Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
RedCloud
lazy
Sossar ee lata
Infra
MartinLindgren
redalert
Dao
KickTheRasist
Sniperace
Kakmonstret
captaincodd
15 posters

    En Kibbutzare dödad idag,,,

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Infra 2010-03-19, 14:16

    Oroa dig inte Snappe. Det är inte
    lika långt borta längre.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-03-19, 14:19

    Jaja, jag tror du har liiite höga tankar om dig själv, att DU ska kunna befria palestina, för att sedan ta hand om det svenska kungahuset....

    är det inte lite av högmod att tro att DU ska kunna göra det? Very Happy

    och jag har INTE hotat någon, det är nog bara i dina fantasier....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Dao 2010-03-19, 17:11

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Jag fick fel. Det tog bara några timmar innan den smutsiga
    israeliska armen var där och bombade civila mål utan risk
    för eget liv. Riktigt fega kräk det där. Blodtörsten blev för
    stor. De kunde naturligtvis inte hålla sig nu när de hade
    förevändning och allting. Varför försitta en gratischans
    att mörda civila urinvånare?.

    Självfallet fick du fel, Israel har KLART talat om att varje raketattack bemöts med motattack, var det förvånande?

    VARJE raket som skickas mot israel får som resultat en motattack, dvs de som skickade denna BESTÄLLDE motattacken eller hur, att vänta sig något annat är väl bara fantasier....

    Detsamma resonerar de fanatiska islamisterna!

    Grattis - du har bäddat för en fortsatt konflikt i evigheter!

    För något annat än motreaktioner gentemot Israels ockupation och terror är väl inte att förvänta sig? De har till och med internationell rätt med sig att göra väpnat motstånd - det har INTE Israel!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-03-19, 17:15

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Jag fick fel. Det tog bara några timmar innan den smutsiga
    israeliska armen var där och bombade civila mål utan risk
    för eget liv. Riktigt fega kräk det där. Blodtörsten blev för
    stor. De kunde naturligtvis inte hålla sig nu när de hade
    förevändning och allting. Varför försitta en gratischans
    att mörda civila urinvånare?.

    Självfallet fick du fel, Israel har KLART talat om att varje raketattack bemöts med motattack, var det förvånande?

    VARJE raket som skickas mot israel får som resultat en motattack, dvs de som skickade denna BESTÄLLDE motattacken eller hur, att vänta sig något annat är väl bara fantasier....

    Detsamma resonerar de fanatiska islamisterna!

    Grattis - du har bäddat för en fortsatt konflikt i evigheter!

    För något annat än motreaktioner gentemot Israels ockupation och terror är väl inte att förvänta sig? De har till och med internationell rätt med sig att göra väpnat motstånd - det har INTE Israel!

    MEN det ÄR fastslaget att varenda en av deras raketer ÄR ett krigsbrott eftersom de riktas mot civila, OCH eftersom deras lavetter placeras så att civilbefolkningen skadas vid svarseld....


    men kanske är det lika bra då att skita i dem och låta det fortsätta....

    och nej JAG bäddar inte för någon konflikt, jag har inga befogenhetar att göra något när det gäller sådana konflikter, jag ger bara min egen ÅSIKT, och den har jag full rätt att ha, precis som du har rätt att ha din!!

    Men jag kan ju lika görnba säga till dig att DU bäddar för fortsatt konflikt genom ditt uttalde stöd för denna raketbeskjutning och självmordsbombare, men det gör jag inte......
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Dao 2010-03-19, 17:17

    Kakmonstret skrev:Enligt Infra är palestinierna martyrer so har rätten på sin sida att mörda, även barn.

    Israelerna däremot är mördare, även om de bara svarar på en attack från de hjältemodiga martyrerna som nyligen dödat ett barn i KAMPEN.

    Palestnierna i de ockuparade zonerna har laglig rätt att göra väpnat motstånd mot ockupationen! De har dock ingen rätt att mörda. Nu står Israel för merparten av dessa mord, dock - men där tycker du uppenbarligen att det är OK!

    Nej - Internationell rätt ger inte rätt till VEDERGÄLLNING! Israel är ockupanter och deras ockupation både enormt våldsam. Som ockupanter skall de rätta sig efter de skyldigheter som Genévedoktrinen tydliggör!

    Det gör inte Israel!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Dao 2010-03-19, 17:18

    Sniperace skrev:är du säker på det?

    Jag ser kanske bara det IDIOTISKA att för en övermakt offra sina barn, att inte inse hopplösheten i sin kamp?

    Säg det till den israeliska regimen!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-03-19, 17:21

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:är du säker på det?

    Jag ser kanske bara det IDIOTISKA att för en övermakt offra sina barn, att inte inse hopplösheten i sin kamp?

    Säg det till den israeliska regimen!

    det är inte de som offrar sina barn på hamas blodiga altare, det är inte de som skickar raketerna som får svarseld direkt...

    det är dessa som BESTÄLLER svarselden..... untan raketbeskjutning blir det ingen svarseld...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Dao 2010-03-19, 17:26

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Jag fick fel. Det tog bara några timmar innan den smutsiga
    israeliska armen var där och bombade civila mål utan risk
    för eget liv. Riktigt fega kräk det där. Blodtörsten blev för
    stor. De kunde naturligtvis inte hålla sig nu när de hade
    förevändning och allting. Varför försitta en gratischans
    att mörda civila urinvånare?.

    Självfallet fick du fel, Israel har KLART talat om att varje raketattack bemöts med motattack, var det förvånande?

    VARJE raket som skickas mot israel får som resultat en motattack, dvs de som skickade denna BESTÄLLDE motattacken eller hur, att vänta sig något annat är väl bara fantasier....

    Detsamma resonerar de fanatiska islamisterna!

    Grattis - du har bäddat för en fortsatt konflikt i evigheter!

    För något annat än motreaktioner gentemot Israels ockupation och terror är väl inte att förvänta sig? De har till och med internationell rätt med sig att göra väpnat motstånd - det har INTE Israel!

    MEN det ÄR fastslaget att varenda en av deras raketer ÄR ett krigsbrott eftersom de riktas mot civila, OCH eftersom deras lavetter placeras så att civilbefolkningen skadas vid svarseld....


    men kanske är det lika bra då att skita i dem och låta det fortsätta....

    och nej JAG bäddar inte för någon konflikt, jag har inga befogenhetar att göra något när det gäller sådana konflikter, jag ger bara min egen ÅSIKT, och den har jag full rätt att ha, precis som du har rätt att ha din!!

    Men jag kan ju lika görnba säga till dig att DU bäddar för fortsatt konflikt genom ditt uttalde stöd för denna raketbeskjutning och självmordsbombare, men det gör jag inte......

    Deras raketer ÄR fel, javisst! Men det är även israelernas!

    Varför skita i dem? Är det inte bara att börja agera humant som ockupationsmakt, eller helt enkelt avsluta ockupationen?

    Vill man hindra dessa attacker militärt, utan att vilja minska sin övriga ckupation och brutalitet, finns det betydligt effektivare sätt än att spränga hela kvarter med kvinnor, barn och gamlingar - sådana som i sin tur inte hade något med attacken att göra!

    Samtidigt väcker din fråga en motfråga: Skall palestinierna inte göra NÅGOT motstånd mot ockupationen alls? De har testat detta under större delen av ockupationen, men utan hållbara resultat! Vad skall de göra?

    Din åsikt är den åsikten som bäddar för en evig konflikt! Om alla har rätt med att vedergälla föregående angrepp med ett värre - så har vi ett STOORT problem!

    Du kan inte säga att jag bäddar för fortsatt konflikt över huvudtaget, för jag stödjer inte dessa raketbeskjutningar eller självmordsbombarna - inte på samma sätt som DU stödjer den israeliska terrorn!

    Jag tror på ickevåldsmetoder - vilket för övrigt palestinierna arbetat med under hela ockupationstiden, och faktiskt fortfarande är den mest dominerande sättet. Men det ger INGA SOM HELST resultat gentemot vare sig ockupanterna eller omvärlden!

    Att förstå desperationen i kampen, är INTE att stödja den!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  redalert 2010-03-19, 17:28

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:är du säker på det?

    Jag ser kanske bara det IDIOTISKA att för en övermakt offra sina barn, att inte inse hopplösheten i sin kamp?

    Säg det till den israeliska regimen!

    Hur orka mer? No
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Dao 2010-03-19, 17:31

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:är du säker på det?

    Jag ser kanske bara det IDIOTISKA att för en övermakt offra sina barn, att inte inse hopplösheten i sin kamp?

    Säg det till den israeliska regimen!

    det är inte de som offrar sina barn på hamas blodiga altare, det är inte de som skickar raketerna som får svarseld direkt...

    det är dessa som BESTÄLLER svarselden..... untan raketbeskjutning blir det ingen svarseld...

    Det gör de visst det! Även Israel skickar raketer, och i de flesta fall är det inte ens svar på föregående raketer. Raketerna från Israel är ett relativt nytt fenomen i denna konflikten - ockupationen och den israeliska terrorn är det INTE!

    Det är faktiskt ganska lätt att se att de nuvaande raeterna är ett GENSVAR på mer än 60 års israelisk terror! Slutar dessa raketer att komma, fortsätter de israeliska raketerna att skjutas in ändå!

    De hittar bara nya bortförklarinar som ni krigsivrare sedan kommer att svälja med hull och hår.

    Det finns en MYCKET klar och tydlig erfarenhet efter mer än 60 års ockupation, och det är att palestinierna inte får något stöd NÅGONSTANS ifrån, oavsett om de agerar fredligt eller militärt mot den oerhört grymma ockupationen!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Dao 2010-03-19, 17:32

    redalert skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:är du säker på det?

    Jag ser kanske bara det IDIOTISKA att för en övermakt offra sina barn, att inte inse hopplösheten i sin kamp?

    Säg det till den israeliska regimen!

    Hur orka mer? No

    Så länge det fnns krig, terror och förtryck kommer jag att bekämpa dessa, lika mycket som du uppenbarligen tänker ge dem ditt stöd...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-03-19, 17:36

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Jag fick fel. Det tog bara några timmar innan den smutsiga
    israeliska armen var där och bombade civila mål utan risk
    för eget liv. Riktigt fega kräk det där. Blodtörsten blev för
    stor. De kunde naturligtvis inte hålla sig nu när de hade
    förevändning och allting. Varför försitta en gratischans
    att mörda civila urinvånare?.

    Självfallet fick du fel, Israel har KLART talat om att varje raketattack bemöts med motattack, var det förvånande?

    VARJE raket som skickas mot israel får som resultat en motattack, dvs de som skickade denna BESTÄLLDE motattacken eller hur, att vänta sig något annat är väl bara fantasier....

    Detsamma resonerar de fanatiska islamisterna!

    Grattis - du har bäddat för en fortsatt konflikt i evigheter!

    För något annat än motreaktioner gentemot Israels ockupation och terror är väl inte att förvänta sig? De har till och med internationell rätt med sig att göra väpnat motstånd - det har INTE Israel!

    MEN det ÄR fastslaget att varenda en av deras raketer ÄR ett krigsbrott eftersom de riktas mot civila, OCH eftersom deras lavetter placeras så att civilbefolkningen skadas vid svarseld....


    men kanske är det lika bra då att skita i dem och låta det fortsätta....

    och nej JAG bäddar inte för någon konflikt, jag har inga befogenhetar att göra något när det gäller sådana konflikter, jag ger bara min egen ÅSIKT, och den har jag full rätt att ha, precis som du har rätt att ha din!!

    Men jag kan ju lika görnba säga till dig att DU bäddar för fortsatt konflikt genom ditt uttalde stöd för denna raketbeskjutning och självmordsbombare, men det gör jag inte......

    Deras raketer ÄR fel, javisst! Men det är även israelernas!

    Varför skita i dem? Är det inte bara att börja agera humant som ockupationsmakt, eller helt enkelt avsluta ockupationen?

    Vill man hindra dessa attacker militärt, utan att vilja minska sin övriga ckupation och brutalitet, finns det betydligt effektivare sätt än att spränga hela kvarter med kvinnor, barn och gamlingar - sådana som i sin tur inte hade något med attacken att göra!

    Samtidigt väcker din fråga en motfråga: Skall palestinierna inte göra NÅGOT motstånd mot ockupationen alls? De har testat detta under större delen av ockupationen, men utan hållbara resultat! Vad skall de göra?

    Din åsikt är den åsikten som bäddar för en evig konflikt! Om alla har rätt med att vedergälla föregående angrepp med ett värre - så har vi ett STOORT problem!

    Du kan inte säga att jag bäddar för fortsatt konflikt över huvudtaget, för jag stödjer inte dessa raketbeskjutningar eller självmordsbombarna - inte på samma sätt som DU stödjer den israeliska terrorn!

    Jag tror på ickevåldsmetoder - vilket för övrigt palestinierna arbetat med under hela ockupationstiden, och faktiskt fortfarande är den mest dominerande sättet. Men det ger INGA SOM HELST resultat gentemot vare sig ockupanterna eller omvärlden!

    Att förstå desperationen i kampen, är INTE att stödja den!

    SUCK, inte EN enda gång har jag sagt att jag STÖDER svern Israel ger, jag ger bara min syn på saken VARFÖR, jag har lyckat förstå att VARJE raketanfall besvaras med ett motanfall, JAG har förstått att dessa levetter MEDVETET placeras på ställen där så många oskyldiga så möjligt kommer skdas vid motanfallet som med 100% säkerhet alltid kommer.


    Men inte EN enda gång har jag uttryckt att jag anser det vara BRA att Israel slår till så hårt, men det tillskriver DU mig, tycker du det är bra?


    och här ska ändå inte skyllas allt på EN sida, hade inte en nästan enad arabvärld anfallit israel i avsikt att förinta osv, så hade det kunnat bli fred mycket fortare
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Dao 2010-03-19, 17:54

    Sniper

    "jag har lyckat förstå att VARJE raketanfall besvaras med ett motanfall,.."

    Men varför förstår du inte att samma resonemang finns på andra sidan? De har inte resurser att göra det DIREKT efteråt, men det kommer att fortsätta - av samma anledning som Israel fortsätter med sina!

    Och återigen - de flesta gånger Israel skickat raketer in i civila områden har det INTE föregåtts med en raketattack därifrån.


    "JAG har förstått att dessa levetter MEDVETET placeras på ställen där så många oskyldiga så möjligt kommer skdas vid motanfallet som med 100% säkerhet alltid kommer."

    Detta är någon som den isreliska propagandan har spridit ut. Ingen av de få oberoende undersökningar som Israel tillåtit (varvid de nu inte tillåter fler) har kunnat påvisa detta. I själva verket finns det inga tomma områden i Gaza nuförtiden.

    Det vi däremot VET är att ISRAEL faktiskt skiter i att deras vedergällning så gott som aldrig drabbar de som avfyrade den palestinska raketen, de är sedan länge långt därifrån!

    Med tanke på hur mycket palestinierna generellt OGILLAR de som avfyrar raketerna från deras område, skulle Israel ha mycket att vinna på att INTE göra vedergällningsangrepp!


    "Men inte EN enda gång har jag uttryckt att jag anser det vara BRA att Israel slår till så hårt, men det tillskriver DU mig, tycker du det är bra?"

    Du FÖRSVARAR deras agerande! Det räcker!

    "och här ska ändå inte skyllas allt på EN sida, hade inte en nästan enad arabvärld anfallit israel i avsikt att förinta osv, så hade det kunnat bli fred mycket fortare."

    Kallar du det för attg INTE skylla på en sida???

    Du verkar oerhört okunnig om vad som skett i regionen!

    Jag kan berätta för dig att det har ännu inte förekommit ett angrepp från arabiskt håll, än mindre en enad sådan, med syfte att FÖRINTA Israel!

    Arabländerna är heller inte på palestiniernas sida i denna konflikt. Om de hade varit det skulle det inte fortfarande finnas flyktingläger i deras länder från -48, och Egypten skulle inte samarbetat med Israel vid gränsen till Gaza, etc, etc...

    Omvärlden stödjer Israels ockupation och terror, trots att de SÄGER det motsatta, och att FN gett Israel mer fördömmande än Saddam Hussein någonsin fick!

    Palestinierna står ENSAMMA!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-03-19, 18:07

    Du FÖRSVARAR deras agerande! Det räcker!

    nu får du ursäkta, men hur djävla DUM är du egentligen, jag har väldigt många gångar sagt att JAG TYCKER om hur Israel agerar, men att jag har förstår hur Israel tänker och agerar, och att de har klart talat om att svarseld alltid kommer osv...


    mena att det INTE finns några tomma områden i GAZA är FANTASIER, det är ytterst lätt att kontrollera med Google Earth att så är inte fallet, och att de sedan använder regelmässigt platser där oskyldiga ska skadas är säkerställt.

    det finns till och med på film där de sjkuter en palsesinier för att denne med ORD prostesterar mot deras val av avfyrninglats.

    så det är inte bara israelö som är skyldiga till hur det går.....

    med ändå ser jag deras övervåld som FEL, men ett fel gör inte andra fel till rätt

    Arabländerna är heller inte på palestiniernas sida i denna konflikt. Om de hade varit det skulle det inte fortfarande finnas flyktingläger i deras länder från -48, och Egypten skulle inte samarbetat med Israel vid gränsen till Gaza, etc, etc...

    nej, deras medverkan i krig mot Israel de gånger detta gjordes var vl för att djävlas med palestinierna, som inte är välkomna NÅGONSTANS i arabvärlden, tråkigt nog
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Dao 2010-03-19, 18:41

    Så de som avfyrar raketerna skall ställa sig blottlagda och visa upp sig för övermakten Israel?

    Ja, det vore nått att se...

    Fortfarande förklarar det inget av alla de raketer, och annat, som Israel skickar in i områden med palestinska civila!

    Men jag kan bara gissa mig till varför du undviker att besvara detta...

    Bra att du åtminstone väldigt svagt tar avstånd från det övervåld som är grunden för hela konflikten...

    Man får väl vara glad för det lilla man kan klämma ut ur er...

    Jag kan inte riktigt begripa hur du kan vara så FÖRSTÅENDE mot den som leder och ökar på våldsspiralen, och samtidigt så OFÖRSTÅENDE för offren?

    Oavsett om du stödjer eller inte stödjer dem, så har du en mycket stark förståelse för detta...

    Finns det andra ockupationer du anser att det är motståndet mot denna som först skall lägga ner vapnen, innan ockupanterna skall följa krigslagarna, eller är det bara Israel som får ditt stöd?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  lazy 2010-03-19, 19:21

    0,39 in blir det på engelska, jag tror faktiskt att du skulle må bra av
    att lyssna ordentligt på detta Dao.

    https://www.youtube.com/watch?v=PUb-FBlRF_0
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Dao 2010-03-19, 21:11

    lazy skrev:0,39 in blir det på engelska, jag tror faktiskt att du skulle må bra av
    att lyssna ordentligt på detta Dao.

    https://www.youtube.com/watch?v=PUb-FBlRF_0

    Lika bra som du skulle behöva våga deltaga i en saklig debatt?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-03-19, 23:08

    Dao skrev:Så de som avfyrar raketerna skall ställa sig blottlagda och visa upp sig för övermakten Israel?

    Ja, det vore nått att se...

    Fortfarande förklarar det inget av alla de raketer, och annat, som Israel skickar in i områden med palestinska civila!

    Men jag kan bara gissa mig till varför du undviker att besvara detta...

    Bra att du åtminstone väldigt svagt tar avstånd från det övervåld som är grunden för hela konflikten...

    Man får väl vara glad för det lilla man kan klämma ut ur er...

    Jag kan inte riktigt begripa hur du kan vara så FÖRSTÅENDE mot den som leder och ökar på våldsspiralen, och samtidigt så OFÖRSTÅENDE för offren?

    Oavsett om du stödjer eller inte stödjer dem, så har du en mycket stark förståelse för detta...

    Finns det andra ockupationer du anser att det är motståndet mot denna som först skall lägga ner vapnen, innan ockupanterna skall följa krigslagarna, eller är det bara Israel som får ditt stöd?


    vad du än säger så tror jag INTE att aktioner riktade mot enbart civila gagnar motståndet för någon stat som är ockuperad och går på knäna.

    med ditt resonemang skulle tyskarna INTE gett upp utan fortsatt slåss och offrat sina medborgare, Japan skulle fortsatt osv, INGEN skulle någonsin ge upp hur stor övermakten än var, allt för principens skull, eller hur?

    återigen det kvittar VILKET land det rör sig om, är man slagen så blir det idioti att offra sitt folk, det var likadant i de länder sovjetunionen betvingade, eller anser du att de skulle kämpat emot till sista man, genom att skicka självmordsbombare till sovjets kolchoser och skolor?

    det finns ALLTID en punkt där man får välja om man ska offra sitt folk, sina barn eller lägga ner vapnen.

    sedan har vi din fantasi att blottställa sig, de är inte ett dugg mer blottade på de ställen där folket INTE finns, indstriområden ODLINGAR och andra områden....
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Infra 2010-03-20, 00:19

    Kakmonstret skrev:Enligt Infra är palestinierna martyrer so har rätten på sin sida att mörda, även barn.

    Israelerna däremot är mördare, även om de bara svarar på en attack från de hjältemodiga martyrerna som nyligen dödat ett barn i KAMPEN.

    Palestinier dödar inga barn. Innan du
    påstår det igen. Vill jag ha belägg.

    Israeliskt barnaoffer:



    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Cadavreenfant
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-03-20, 00:24

    Infra skrev:
    Kakmonstret skrev:Enligt Infra är palestinierna martyrer so har rätten på sin sida att mörda, även barn.

    Israelerna däremot är mördare, även om de bara svarar på en attack från de hjältemodiga martyrerna som nyligen dödat ett barn i KAMPEN.

    [b][color=white]Palestinier dödar inga barn. Innan du
    påstår det igen. Vill jag ha belägg.


    nejm de offrar bara dem, och de de sänt ut som självmordsbombare har ju dödat sig själva eller? men de bar som de sprängt i luften då, vem dödade dem?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Infra 2010-03-20, 00:25

    Sniperace skrev:Jaja, jag tror du har liiite höga tankar om dig själv, att DU ska kunna befria palestina, för att sedan ta hand om det svenska kungahuset....

    är det inte lite av högmod att tro att DU ska kunna göra det? Very Happy

    och jag har INTE hotat någon, det är nog bara i dina fantasier....


    Du saknar humor och distans, Snappe.
    Du är en bedrövligt tråkig personligehetstyp
    .
    [b]
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-20, 00:38

    Se där,Infra är här,den store avstängde hjälten på testaren, men inte här,
    Det är rätta tag Infra, på han bara!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-03-20, 00:39

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:Jaja, jag tror du har liiite höga tankar om dig själv, att DU ska kunna befria palestina, för att sedan ta hand om det svenska kungahuset....

    är det inte lite av högmod att tro att DU ska kunna göra det? Very Happy

    och jag har INTE hotat någon, det är nog bara i dina fantasier....


    Du saknar humor och distans, Snappe.
    Du är en bedrövligt tråkig personligehetstyp
    .
    [b]

    Nej, min vän, humor har jag gott om, utan den skulle jag troligen inte varit i livet idag.....


    och det kommer helt utan att behöva tänka efter, lilltösen mig beklagade sig att busspriserna gått upp, och jag kontrade direkt med, att det gör inte mig något, jag ska INTE köpa någon jävla buss, vilket fick hennes kompisar att gapskratta, de påmonner jämt om hur skojfriks hennes pappa är.....

    nej, HUMOR det kan man inte leva utan, men jag ser ingen humor i ofreden mellan Israel och palestina, och ingen humor i dödade på någon sida
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Kakmonstret 2010-03-20, 00:41

    Varför är han en hjälte?
    För att han blivit avstängd?

    Ja, det kanske är skickligt att bli avstängd från ett forum nästan utan regler.

    Ungefär som "busen" i klassen kände sig stolt när en usel och velig lärarvikarie till slut skickade ut honom ur klassrummet, på den tiden man gick i skolan.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Dao 2010-03-20, 11:36

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Så de som avfyrar raketerna skall ställa sig blottlagda och visa upp sig för övermakten Israel?

    Ja, det vore nått att se...

    Fortfarande förklarar det inget av alla de raketer, och annat, som Israel skickar in i områden med palestinska civila!

    Men jag kan bara gissa mig till varför du undviker att besvara detta...

    Bra att du åtminstone väldigt svagt tar avstånd från det övervåld som är grunden för hela konflikten...

    Man får väl vara glad för det lilla man kan klämma ut ur er...

    Jag kan inte riktigt begripa hur du kan vara så FÖRSTÅENDE mot den som leder och ökar på våldsspiralen, och samtidigt så OFÖRSTÅENDE för offren?

    Oavsett om du stödjer eller inte stödjer dem, så har du en mycket stark förståelse för detta...

    Finns det andra ockupationer du anser att det är motståndet mot denna som först skall lägga ner vapnen, innan ockupanterna skall följa krigslagarna, eller är det bara Israel som får ditt stöd?


    vad du än säger så tror jag INTE att aktioner riktade mot enbart civila gagnar motståndet för någon stat som är ockuperad och går på knäna.

    med ditt resonemang skulle tyskarna INTE gett upp utan fortsatt slåss och offrat sina medborgare, Japan skulle fortsatt osv, INGEN skulle någonsin ge upp hur stor övermakten än var, allt för principens skull, eller hur?

    återigen det kvittar VILKET land det rör sig om, är man slagen så blir det idioti att offra sitt folk, det var likadant i de länder sovjetunionen betvingade, eller anser du att de skulle kämpat emot till sista man, genom att skicka självmordsbombare till sovjets kolchoser och skolor?

    det finns ALLTID en punkt där man får välja om man ska offra sitt folk, sina barn eller lägga ner vapnen.

    sedan har vi din fantasi att blottställa sig, de är inte ett dugg mer blottade på de ställen där folket INTE finns, indstriområden ODLINGAR och andra områden....

    Aktioner ENBART mot civila har gagnat ockupationen, så varför skulle den inte gagna motståndet?

    Nu är problemet den att de raketer som används, inte möjliggör att man styr upp den så mycket att civila kan undvikas. åtminstone inte från palestinskt håll. De civila som drabbas av raketer avfyrade från Gaza bor i byar som en gång var palestinska, men som drabbades hårt av den etniska rensningen före och under 1948! Är de som bor där då oskyldiga civila?

    Som Hamas själva sade vid en TV-intervju: "Våra raketer går inte att styra bra. Ge oss raketer och teknik för ändamålet, så kan vi rikta in oss helt på militära mål". I nuläget är det omöjligt...

    Sen kan man tycka vad man vill om det!

    Men Israel har raketer som man kan rikta bättre - så alla civila dödade av dem, är alltså medvetna!

    Med mitt resonemang skulle tyskarna och japanerna lämnat sina ockuperade områden LÅNGT före de nu gjorde det. Det är DU som försvarar ockupation - inte jag! Däremot anser du att det är MOTSTÅNDET som måste lägga ner sina vapen först - vilket i sin tur hade lett till det du tillskriver MIG i din historiska jämförelse!

    För mig är ockupation ingen princip, utan ett brott! Ockupationer skall motarbetas, i enlighet med Genévedoktrinen.

    Alltså - Jag anser att ockupationer skall avslutas SÅ FORT SOM MÖJLIGT, och helst genom FREDLIGA metoder, i värsta fall med våld.

    Så din liknelse stämmer mer med DIN inställning!

    Självmordsbombare är INGET som ens kommer i närheten till ett bra motstånd mot ockupanter! Alltså INGET jag försvarar på minsta sätt!

    Du missar att palestinierna under större delen av ockupationen inte överhuvudtaget kämpade mot den med militära medel! Det resulterade i INGENTING annat än att ockupationen Permanetades!!! Så det du förespråkar - att palestinierna skall stillatigande och utan protester bli terroriserade, är redan beprövat - utan positiva resultat!

    Raketar från Gaza kommer från många olika platser. De få platser utan folk kan Israel övervaka! Glöm inte att Israel förfogar över toppmoderna vapen!

    Men du verkar sortera bort fakta som inte stämmer med vad du bestämt dig för...

    Sponsored content


    En Kibbutzare dödad idag,,, - Sida 2 Empty Sv: En Kibbutzare dödad idag,,,

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 20:04