Oroa dig inte Snappe. Det är inte
lika långt borta längre.
lika långt borta längre.
Sniperace skrev:Infra skrev:Jag fick fel. Det tog bara några timmar innan den smutsiga
israeliska armen var där och bombade civila mål utan risk
för eget liv. Riktigt fega kräk det där. Blodtörsten blev för
stor. De kunde naturligtvis inte hålla sig nu när de hade
förevändning och allting. Varför försitta en gratischans
att mörda civila urinvånare?.
Självfallet fick du fel, Israel har KLART talat om att varje raketattack bemöts med motattack, var det förvånande?
VARJE raket som skickas mot israel får som resultat en motattack, dvs de som skickade denna BESTÄLLDE motattacken eller hur, att vänta sig något annat är väl bara fantasier....
Dao skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Jag fick fel. Det tog bara några timmar innan den smutsiga
Självfallet fick du fel, Israel har KLART talat om att varje raketattack bemöts med motattack, var det förvånande?
VARJE raket som skickas mot israel får som resultat en motattack, dvs de som skickade denna BESTÄLLDE motattacken eller hur, att vänta sig något annat är väl bara fantasier....
Detsamma resonerar de fanatiska islamisterna!
Grattis - du har bäddat för en fortsatt konflikt i evigheter!
För något annat än motreaktioner gentemot Israels ockupation och terror är väl inte att förvänta sig? De har till och med internationell rätt med sig att göra väpnat motstånd - det har INTE Israel!
Kakmonstret skrev:Enligt Infra är palestinierna martyrer so har rätten på sin sida att mörda, även barn.
Israelerna däremot är mördare, även om de bara svarar på en attack från de hjältemodiga martyrerna som nyligen dödat ett barn i KAMPEN.
Sniperace skrev:är du säker på det?
Jag ser kanske bara det IDIOTISKA att för en övermakt offra sina barn, att inte inse hopplösheten i sin kamp?
Dao skrev:Sniperace skrev:är du säker på det?
Jag ser kanske bara det IDIOTISKA att för en övermakt offra sina barn, att inte inse hopplösheten i sin kamp?
Säg det till den israeliska regimen!
Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Jag fick fel. Det tog bara några timmar innan den smutsiga
För något annat än motreaktioner gentemot Israels ockupation och terror är väl inte att förvänta sig? De har till och med internationell rätt med sig att göra väpnat motstånd - det har INTE Israel!
MEN det ÄR fastslaget att varenda en av deras raketer ÄR ett krigsbrott eftersom de riktas mot civila, OCH eftersom deras lavetter placeras så att civilbefolkningen skadas vid svarseld....
men kanske är det lika bra då att skita i dem och låta det fortsätta....
och nej JAG bäddar inte för någon konflikt, jag har inga befogenhetar att göra något när det gäller sådana konflikter, jag ger bara min egen ÅSIKT, och den har jag full rätt att ha, precis som du har rätt att ha din!!
Men jag kan ju lika görnba säga till dig att DU bäddar för fortsatt konflikt genom ditt uttalde stöd för denna raketbeskjutning och självmordsbombare, men det gör jag inte......
Dao skrev:Sniperace skrev:är du säker på det?
Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:är du säker på det?
det är inte de som offrar sina barn på hamas blodiga altare, det är inte de som skickar raketerna som får svarseld direkt...
det är dessa som BESTÄLLER svarselden..... untan raketbeskjutning blir det ingen svarseld...
redalert skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:är du säker på det?
Hur orka mer?
Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Jag fick fel. Det tog bara några timmar innan den smutsiga
MEN det ÄR fastslaget att varenda en av deras raketer ÄR ett krigsbrott eftersom de riktas mot civila, OCH eftersom deras lavetter placeras så att civilbefolkningen skadas vid svarseld....
men kanske är det lika bra då att skita i dem och låta det fortsätta....
och nej JAG bäddar inte för någon konflikt, jag har inga befogenhetar att göra något när det gäller sådana konflikter, jag ger bara min egen ÅSIKT, och den har jag full rätt att ha, precis som du har rätt att ha din!!
Men jag kan ju lika görnba säga till dig att DU bäddar för fortsatt konflikt genom ditt uttalde stöd för denna raketbeskjutning och självmordsbombare, men det gör jag inte......
Deras raketer ÄR fel, javisst! Men det är även israelernas!
Varför skita i dem? Är det inte bara att börja agera humant som ockupationsmakt, eller helt enkelt avsluta ockupationen?
Vill man hindra dessa attacker militärt, utan att vilja minska sin övriga ckupation och brutalitet, finns det betydligt effektivare sätt än att spränga hela kvarter med kvinnor, barn och gamlingar - sådana som i sin tur inte hade något med attacken att göra!
Samtidigt väcker din fråga en motfråga: Skall palestinierna inte göra NÅGOT motstånd mot ockupationen alls? De har testat detta under större delen av ockupationen, men utan hållbara resultat! Vad skall de göra?
Din åsikt är den åsikten som bäddar för en evig konflikt! Om alla har rätt med att vedergälla föregående angrepp med ett värre - så har vi ett STOORT problem!
Du kan inte säga att jag bäddar för fortsatt konflikt över huvudtaget, för jag stödjer inte dessa raketbeskjutningar eller självmordsbombarna - inte på samma sätt som DU stödjer den israeliska terrorn!
Jag tror på ickevåldsmetoder - vilket för övrigt palestinierna arbetat med under hela ockupationstiden, och faktiskt fortfarande är den mest dominerande sättet. Men det ger INGA SOM HELST resultat gentemot vare sig ockupanterna eller omvärlden!
Att förstå desperationen i kampen, är INTE att stödja den!
Du FÖRSVARAR deras agerande! Det räcker!
Arabländerna är heller inte på palestiniernas sida i denna konflikt. Om de hade varit det skulle det inte fortfarande finnas flyktingläger i deras länder från -48, och Egypten skulle inte samarbetat med Israel vid gränsen till Gaza, etc, etc...
lazy skrev:0,39 in blir det på engelska, jag tror faktiskt att du skulle må bra av
att lyssna ordentligt på detta Dao.
https://www.youtube.com/watch?v=PUb-FBlRF_0
Dao skrev:Så de som avfyrar raketerna skall ställa sig blottlagda och visa upp sig för övermakten Israel?
Ja, det vore nått att se...
Fortfarande förklarar det inget av alla de raketer, och annat, som Israel skickar in i områden med palestinska civila!
Men jag kan bara gissa mig till varför du undviker att besvara detta...
Bra att du åtminstone väldigt svagt tar avstånd från det övervåld som är grunden för hela konflikten...
Man får väl vara glad för det lilla man kan klämma ut ur er...
Jag kan inte riktigt begripa hur du kan vara så FÖRSTÅENDE mot den som leder och ökar på våldsspiralen, och samtidigt så OFÖRSTÅENDE för offren?
Oavsett om du stödjer eller inte stödjer dem, så har du en mycket stark förståelse för detta...
Finns det andra ockupationer du anser att det är motståndet mot denna som först skall lägga ner vapnen, innan ockupanterna skall följa krigslagarna, eller är det bara Israel som får ditt stöd?
Kakmonstret skrev:Enligt Infra är palestinierna martyrer so har rätten på sin sida att mörda, även barn.
Israelerna däremot är mördare, även om de bara svarar på en attack från de hjältemodiga martyrerna som nyligen dödat ett barn i KAMPEN.
Infra skrev:Kakmonstret skrev:Enligt Infra är palestinierna martyrer so har rätten på sin sida att mörda, även barn.
[b][color=white]Palestinier dödar inga barn. Innan du
påstår det igen. Vill jag ha belägg.
Sniperace skrev:Jaja, jag tror du har liiite höga tankar om dig själv, att DU ska kunna befria palestina, för att sedan ta hand om det svenska kungahuset....
är det inte lite av högmod att tro att DU ska kunna göra det?
och jag har INTE hotat någon, det är nog bara i dina fantasier....
Infra skrev:Sniperace skrev:Jaja, jag tror du har liiite höga tankar om dig själv, att DU ska kunna befria palestina, för att sedan ta hand om det svenska kungahuset....
är det inte lite av högmod att tro att DU ska kunna göra det?
och jag har INTE hotat någon, det är nog bara i dina fantasier....
Du saknar humor och distans, Snappe.
Du är en bedrövligt tråkig personligehetstyp.[b]
Sniperace skrev:Dao skrev:Så de som avfyrar raketerna skall ställa sig blottlagda och visa upp sig för övermakten Israel?
Ja, det vore nått att se...
Fortfarande förklarar det inget av alla de raketer, och annat, som Israel skickar in i områden med palestinska civila!
Men jag kan bara gissa mig till varför du undviker att besvara detta...
Bra att du åtminstone väldigt svagt tar avstånd från det övervåld som är grunden för hela konflikten...
Man får väl vara glad för det lilla man kan klämma ut ur er...
Jag kan inte riktigt begripa hur du kan vara så FÖRSTÅENDE mot den som leder och ökar på våldsspiralen, och samtidigt så OFÖRSTÅENDE för offren?
Oavsett om du stödjer eller inte stödjer dem, så har du en mycket stark förståelse för detta...
Finns det andra ockupationer du anser att det är motståndet mot denna som först skall lägga ner vapnen, innan ockupanterna skall följa krigslagarna, eller är det bara Israel som får ditt stöd?
vad du än säger så tror jag INTE att aktioner riktade mot enbart civila gagnar motståndet för någon stat som är ockuperad och går på knäna.
med ditt resonemang skulle tyskarna INTE gett upp utan fortsatt slåss och offrat sina medborgare, Japan skulle fortsatt osv, INGEN skulle någonsin ge upp hur stor övermakten än var, allt för principens skull, eller hur?
återigen det kvittar VILKET land det rör sig om, är man slagen så blir det idioti att offra sitt folk, det var likadant i de länder sovjetunionen betvingade, eller anser du att de skulle kämpat emot till sista man, genom att skicka självmordsbombare till sovjets kolchoser och skolor?
det finns ALLTID en punkt där man får välja om man ska offra sitt folk, sina barn eller lägga ner vapnen.
sedan har vi din fantasi att blottställa sig, de är inte ett dugg mer blottade på de ställen där folket INTE finns, indstriområden ODLINGAR och andra områden....