Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
berralarzon
RedCloud
Blåfront
blueheaven
lazy
kanaljen
Regndrottning
GustavAnder
R.O.F.L
Potatiskungen
Kakmonstret
Sossar-e-lata
theward
MartinLindgren
IK HAAT COMMUNISME
19 posters

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  blueheaven 2009-04-16, 21:00

    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:Kommunismen är bra i teorin?

    Men ändå slutar den alltid med något ingen vill ha, hur får du ihop det theward?

    Det beror på egoistiska kaptiatlister och på lata människor, som låter andra ta för stor del av bördan...

    Mao är det bla "högern" som förstör chanserna till en fungerande kommunism Wink

    GA du verkar ganska "vilsen", därav dina ständiga ovettigheter antar jag

    Fanns dessa hemska kapitalister i Sovjetunionen, Kina eller finns de i Nordkorea också?

    Men de lata verkar det finnas gott om speciellt i de kommunistiska systemen vad kan det bero på tror du?

    De styrande i dessa länder är ju krrupta , maktgalna och lever i fullständig lyx.
    Klart som fan de är kapitalister.

    Lathet är relativt, finns minst lika många lata i kapitalistiska system också.
    Högern verkar alltid tro att de som har mkt pengar eller har bra lön, jobbar hårt. Sanningen är givetvis inte alls så svart/vit.

    Sen när folk blir utan löner i månader som de blev i sovjet, då kan jag fan förstå att man inte blir så arbetssvillig heller.

    Men hur kan det komma sig att en bra teori som kommunismen släpper fram kapitalister och korrupta till maktpositioner?

    Folk blir lata när det inte lönar sig att vara arbetsam, är det lönsamt att vara arbetsam i ett kommunistiskt samhälle?

    Är det inte så att det alltid slutar med en partielit som har alla tänkbara förmåner emedan folket tvingas till en det ena och en det andra och bara blir fattigare och fattigare på grund av att produktionen hela tiden minskar?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty saken är bara den

    Inlägg  Sniperace 2009-04-16, 21:01

    Regndrottning skrev:
    blueheaven skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:Kommunismen är bra i teorin?

    Men ändå slutar den alltid med något ingen vill ha, hur får du ihop det theward?

    Det beror på egoistiska kaptiatlister och på lata människor, som låter andra ta för stor del av bördan...

    Mao är det bla "högern" som förstör chanserna till en fungerande kommunism Wink

    GA du verkar ganska "vilsen", därav dina ständiga ovettigheter antar jag

    Fanns dessa hemska kapitalister i Sovjetunionen, Kina eller finns de i Nordkorea också?

    Men de lata verkar det finnas gott om speciellt i de kommunistiska systemen vad kan det bero på tror du?

    Ja, det fanns giriga kapitalister inom dessa kommunist länder. Och det vet du redan...

    Lata människor fanns däremot inte under dessa diktaturer. Det tilläts inte!

    Lata människor tillåts bara under kapitalism... Men då skall de vara lata på egen bekostnad. Oförmöga människor skall inte tro de kan göra sig det besväret..


    queen

    Saken är väl bara den att MAKT KORRUMPERAR, och den lille kommunisten växer när han/hon kommer dithän att det går att få FÖRDELAR, men får känslan JAG förtjänar lite extra för jag jobbar för folket, snart är idealen glömda och girigheten tar över och detta i stort sett UNDANTAGSLÖST, det är MÄNNISKANS egoism och girighet som tar över, därför har detta inte lyckats NÅGONSTANS, och så går det till att det utövas förtryck för att behålla makten och att tvinga folket att leva som ideella arbetare för att föda makteliten.

    Jag tror på kommunismen I TEORIN, där är den underbar, men som sagt, människans inneboende egoism och detta med makt och korruption sätter käppar i hjulen, ALLID, tyvärr


    Senast ändrad av Sniperace den 2009-04-16, 21:05, ändrad totalt 1 gång
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Flum?

    Inlägg  theward 2009-04-16, 21:01

    GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:Kommunismen är bra i teorin?

    Men ändå slutar den alltid med något ingen vill ha, hur får du ihop det theward?

    Det beror på egoistiska kaptiatlister och på lata människor, som låter andra ta för stor del av bördan...

    Mao är det bla "högern" som förstör chanserna till en fungerande kommunism Wink

    GA du verkar ganska "vilsen", därav dina ständiga ovettigheter antar jag

    Theward sprider sin "kunskap", ska vi skylla på flumskolan igen ?
    men en eloge för att han har överhuvudtaget nånting att säga, det är han ganska ensam om på vänsterkanten.

    Slår vad om att du inte klarar av ett enda inlägg , utan att vara nedlåtande på något sätt. Fast du misslyckas kapitalt med att försöka trycka ner mig iaf.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  Corven 2009-04-16, 21:04

    Kommunismen som teori är bra. Utan tvekan.

    Men det är en utopi. Det är inte genomförbart. För att det ska kunna fungera måste alla dra åt samma håll. Det gör inte vi människor. Det räcker med tre personer, så är det kört, för förr eller senare kommer man vilja dra åt olika håll. Hur ska dryga 6 miljarder människor då kunna dra åt samma håll?

    Eftersom vi har en inbyggd egoism, som slår till så fort vi börjar få det bra, så är det omöjligt.

    Att det förekom så många revolutioner och uppror under första halvan av 1900 talet berodde på att misären var så stor, och därför kunde folk under en kortare period dra åt samma håll. Men så snart någon började få makt, så korrumperades dom, och egoismen tog överhanden.

    Och sådan är vår natur. Vi ser till att vi själva har, och sen kanske vi kan dela med oss till andra. Vissa bryr sig inte alls om andra utan ser bara till sig och sitt, medans andra har mer utrymme för solidaritet med andra.


    Senast ändrad av Corven den 2009-04-16, 21:05, ändrad totalt 1 gång
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  formsvackan 2009-04-16, 21:05

    blueheaven skrev:Är det inte så att det alltid slutar med en partielit som har alla tänkbara förmåner emedan folket tvingas till en det ena och en det andra och bara blir fattigare och fattigare på grund av att produktionen hela tiden minskar?
    Tänk, det är exakt detta som Paul Craig Roberts skriver att har hänt, i USA !

    http://onlinejournal.com/artman/publish/article_2401.shtml

    Paul Craig Roberts, Assistant Secretary of the Treasury in the Reagan Administration
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-16, 21:07

    Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:
    blueheaven skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:Kommunismen är bra i teorin?

    Men ändå slutar den alltid med något ingen vill ha, hur får du ihop det theward?

    Det beror på egoistiska kaptiatlister och på lata människor, som låter andra ta för stor del av bördan...

    Mao är det bla "högern" som förstör chanserna till en fungerande kommunism Wink

    GA du verkar ganska "vilsen", därav dina ständiga ovettigheter antar jag

    Fanns dessa hemska kapitalister i Sovjetunionen, Kina eller finns de i Nordkorea också?

    Men de lata verkar det finnas gott om speciellt i de kommunistiska systemen vad kan det bero på tror du?

    Ja, det fanns giriga kapitalister inom dessa kommunist länder. Och det vet du redan...

    Lata människor fanns däremot inte under dessa diktaturer. Det tilläts inte!

    Lata människor tillåts bara under kapitalism... Men då skall de vara lata på egen bekostnad. Oförmöga människor skall inte tro de kan göra sig det besväret..


    queen

    Saken är väl bara den att MAKT KORRUMPERAR, och den lille kommunisten växer när han/hon kommer dithän att det går att få FÖRDELAR, men får känslan JAG förtjänar lite extra för jag jobbar för folket, snart är idealen glömda och girigheten tar över och detta i stort sett UNDANTAGSLÖST, de är MÄNNISKANS eoism och girighet som tar över, därför har detta inte lyckats NÅGONSTANS, och så går det till att det utövas förtryck för att behålla makten och att tvinga folket att leva som ideella arbetare för att föda makteliten.

    Ja tror på kommunismen I TEORIN, där är den underbar, men sm sagt, människans inneboende egoism och detta med mat och korruption sätte käppar i hjulen, ALLID, tyvärr

    Helt rätt, Sniper!

    Att makt korrumperar är välkänt faktum!

    Orsaken till att kommunism inte fungerar är att den förutsätter att alla människor drar åt samma håll när verkligheten visar att vi går i alla riktningar.

    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty jovisst men

    Inlägg  Sniperace 2009-04-16, 21:13

    Helt rätt, Sniper!

    Att makt korrumperar är välkänt faktum!

    Orsaken till att kommunism inte fungerar är att den förutsätter att alla människor drar åt samma håll när verkligheten visar att vi går i alla riktningar.

    Jovisst, men det är nog inte mest detta att dra åt olika håll, utan istället detta med tanken att JAG förtjänar detta extra eftersom jag arbetar för folket, "det är inte mer än RÄTT" att jag har högre lön, fina fördelar eftersom ja är folkets företrädare osv, och detta visar sig ÖVERALLT oavsett partifärg, de kommer automatiskt så snart man kommer åt "smörtunnorna" sedan eskalerar det mer och mer tills ma är fjärran från sna gamla ideal där man HATADE dem som gjorde så....

    politikerförakt? VADDÅ? rabbit
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty ack ack

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-16, 21:16

    theward skrev:
    GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:Kommunismen är bra i teorin?

    Men ändå slutar den alltid med något ingen vill ha, hur får du ihop det theward?

    Det beror på egoistiska kaptiatlister och på lata människor, som låter andra ta för stor del av bördan...

    Mao är det bla "högern" som förstör chanserna till en fungerande kommunism Wink

    GA du verkar ganska "vilsen", därav dina ständiga ovettigheter antar jag

    Theward sprider sin "kunskap", ska vi skylla på flumskolan igen ?
    men en eloge för att han har överhuvudtaget nånting att säga, det är han ganska ensam om på vänsterkanten.

    Slår vad om att du inte klarar av ett enda inlägg , utan att vara nedlåtande på något sätt. Fast du misslyckas kapitalt med att försöka trycka ner mig iaf.


    Nu är vägs ände här igen. Nu anser theward att man ska tycka synd om honom.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Gör jag??

    Inlägg  theward 2009-04-16, 21:25

    GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:Kommunismen är bra i teorin?

    Men ändå slutar den alltid med något ingen vill ha, hur får du ihop det theward?

    Det beror på egoistiska kaptiatlister och på lata människor, som låter andra ta för stor del av bördan...

    Mao är det bla "högern" som förstör chanserna till en fungerande kommunism Wink

    GA du verkar ganska "vilsen", därav dina ständiga ovettigheter antar jag

    Theward sprider sin "kunskap", ska vi skylla på flumskolan igen ?
    men en eloge för att han har överhuvudtaget nånting att säga, det är han ganska ensam om på vänsterkanten.

    Slår vad om att du inte klarar av ett enda inlägg , utan att vara nedlåtande på något sätt. Fast du misslyckas kapitalt med att försöka trycka ner mig iaf.


    Nu är vägs ände här igen. Nu anser theward att man ska tycka synd om honom.

    Nä du gosse, förresten lär du och andra högernötter sakna den gen som har medlidande för andra människor.
    Så är det några det är riktigt synd om, är det nya 4,5 eller 6 st på detta forum. Som är "stereotypstöpta" i samma 2 dimensionella högerform.

    Ni verkar vara anvundsjuka på precis allt, det kan inte vara lätt att leva på det sättet
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  blueheaven 2009-04-16, 21:27

    Det är lätt att vara kommunist om man tillhör partitoppen för alla andra är det ett helvete!

    Teorin kanske inte är så bra eftersom det aldrig fungerar i praktiken?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  RedCloud 2009-04-16, 21:29

    "i samma 2 dimensionella högerform"

    du är ALLDELES för snäll theWard....

    Förmodligen har både Gustav Ander & Blueheaven nyligen blivit arbetslösa, i högerns Sverige, och först nu fått smaka på "sin egen medicin", och måste ta ut frustrationen och bitterheten på andra, så att de mår l-i-t-e bättre. Kan inte se det på ngt annat vis. För nu slår deras egen osmaklighet ständigt nya rekord.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Samma gäller kapitalismen

    Inlägg  theward 2009-04-16, 21:31

    blueheaven skrev:Det är lätt att vara kommunist om man tillhör partitoppen för alla andra är det ett helvete!

    Teorin kanske inte är så bra eftersom det aldrig fungerar i praktiken?

    Se på USA, lägstalöner ...som i stort sett kräver två arbeten
    Sen har vi de äckligt rika som har mer pengar än vad som går åt att driva sjukvården i sverige i flera år.

    Är kapitalism, på något sätt bättre??
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty jovisst kan den vara BRA

    Inlägg  Sniperace 2009-04-16, 21:31

    blueheaven skrev:Det är lätt att vara kommunist om man tillhör partitoppen för alla andra är det ett helvete!

    Teorin kanske inte är så bra eftersom det aldrig fungerar i praktiken?
    Visst är teorin bra, bara det att pga den inneboende girigheten och egoismen så funkar det inte, så det det hänger på är det jävla ordet OM
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  blueheaven 2009-04-16, 21:31

    RedCloud skrev:"i samma 2 dimensionella högerform"

    du är ALLDELES för snäll theWard....

    Förmodligen har både Gustav Ander & Blueheaven nyligen blivit arbetslösa, i högerns Sverige, och först nu fått smaka på "sin egen medicin", och måste ta ut frustrationen och bitterheten på andra, så att de mår l-i-t-e bättre. Kan inte se det på ngt annat vis. För nu slår deras egen osmaklighet ständigt nya rekord.

    Ja fy så osmakligt att kritisera kommunismen?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty ja det kan jag tycka, när man inte vet vad kommunism är öht

    Inlägg  theward 2009-04-16, 21:34

    blueheaven skrev:
    RedCloud skrev:"i samma 2 dimensionella högerform"

    du är ALLDELES för snäll theWard....

    Förmodligen har både Gustav Ander & Blueheaven nyligen blivit arbetslösa, i högerns Sverige, och först nu fått smaka på "sin egen medicin", och måste ta ut frustrationen och bitterheten på andra, så att de mår l-i-t-e bättre. Kan inte se det på ngt annat vis. För nu slår deras egen osmaklighet ständigt nya rekord.

    Ja fy så osmakligt att kritisera kommunismen?

    ungefär som jag skulle kritisera italiensk klädmode eller nåt annat jag inte förstår mig på.

    Bara såga dem vid fotknölarna och säga att de där designarna är pompösa svin, som utnyttjar och torterar sin anställda affraid
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  RedCloud 2009-04-16, 21:38

    "Ja fy så osmakligt att kritisera kommunismen?"

    är det det ni gör ?

    "Kan du inte ta av foliehatten för en gångs skull?"

    "När skall du börja debattera sakfrågan urformsvackan?"

    "Bedrövligt att folk kan vara så j-a pantade!"

    "Ja en lobotomering i detta fallet kan ju vara svår att utföra då det inte finns så mycket att lobotomera!
    Observera jag talar om RC "

    "Förolämparsvackan, ja han tror att han kan....tror att han kan...tror att han kan..."

    "Tja jag tror han är bortom all räddning möjligtvis skulle en lobotomering kunna göra en viss skillnad men knappast troligt!"

    "Är du packad?"

    "När skall du byta nick till martinnollanlindgren?"

    osv osv osv
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-16, 21:55

    Sitter du hemma och sparar på alla go-bitar som sägs om dig?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  lazy 2009-04-16, 21:56



    Post #15
    Re: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp
    blueheaven Today at 8:27 pm
    Det är lätt att vara kommunist om man tillhör partitoppen för alla andra är det ett helvete!


    Kan inte hålla med mer!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Har man en väl fungerande hjärna, har man oftast....

    Inlägg  theward 2009-04-16, 21:57

    Rule Britannia skrev:Sitter du hemma och sparar på alla go-bitar som sägs om dig?

    Bra minne också.
    Sen är det ju inte svårt att komma ihåg alla "godbitar" eftersom repriser visas upp flera,flera ggr dagligen Wink
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  lazy 2009-04-16, 21:59

    "När skall du byta nick till martinnollanlindgren?"


    Den frågan är tyvärr befogad.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-16, 21:59

    Ja, om man flyr i rätt ögonblick och tar med sig några miljarder i egen ficka innan korthuset rasar samman.

    Ceaucesco kom inte särskilt långt.

    Har ni sett filmen 12:08 Öster om Bukarest förresten. En rumänsk kultfilm Smile
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-16, 22:00

    Varför har ingen vänster här något emot att ett helt folkslag utvisas från Sverige?
    Just för att det råkar vara amerikaner är det tydligen inget farligt?
    Hade vi pratat Irakier, afghaner, somalier eller annat, ja då hade det vart hus i helvete!


    Dubbelmoralens väktare tillsynes ej...
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-16, 22:02

    Jag hade en amerikan som lärare på högskolan. han kom till Sverige som dessertör för han ville inte åka till Vietnam.

    Idag har väl alla "vietnamflyktingar" benådats men han hade en intressant historia. V hade säkert slängt ut honom också - "det amerikanska kapitalistsvinet". Han var en cool snubbe.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  blueheaven 2009-04-16, 22:06

    RedCloud skrev:"i samma 2 dimensionella högerform"

    du är ALLDELES för snäll theWard....

    Förmodligen har både Gustav Ander & Blueheaven nyligen blivit arbetslösa, i högerns Sverige, och först nu fått smaka på "sin egen medicin", och måste ta ut frustrationen och bitterheten på andra, så att de mår l-i-t-e bättre. Kan inte se det på ngt annat vis. För nu slår deras egen osmaklighet ständigt nya rekord.

    Är du nu igång och sparkar på de arbetslösa igen?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  RedCloud 2009-04-16, 22:08

    "Sitter du hemma och sparar på alla go-bitar som sägs om dig?"

    Forumets FRA-funtion fungerar superbt

    "Är du nu igång och sparkar på de arbetslösa igen?"

    Testar att tänka Allians-tänk, funkar inget vidare, bitter eftersmak i munnen....

    Sponsored content


    Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Vänstern och SD = anmälda för hets mot folkgrupp

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 13:19