Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Vad jag vet är den personen som är gift med drottningen ingen kung, utan en prins eller en hertig!
I deras egna hemsida på nätet har drottningens man titeln: His Royal Highness The Prince Philip!
Källa: http://www.royal.gov.uk/HMTheQueen/Marriageandfamily/Marriageandfamily.aspx
his royal highness, hans KUNGLIGA höghet...
men vad jag säger är att där står inte mannen ÖVER kvinnan i rang i detta fall eller hur?
här baseras det istället på att den förstfödde oavsett kön blir regenten
så mitt inlägg lär ju vara korrekt eller hur?
England har ingen kung idag!
Det var vad som var frågan!
England har alltså samma konstiga regler som Sverige!
England har i MÅNGA år haft detta med att regenten blir den FÖRSTFÖDDA oavsett om det är en kvinna eller man, är det ojämnlikhet?
vad är det du eftersträvar, att det skulle vara som INNAN här att det måste vara en MAN?
alltså är england väldigt många år före oss i denna fråga eller hur?
Och kör inte Danmark samma race? och det innan vi gjorde det.
så i könsjämlikhetens dagar ligger vi ju bak när det gäller dessa länder
Och, den dag Queen Elisabeth dör, eller abdikerar lär det bli en KUNG igen i England om de följer sin ordning.
jag fattar inte riktigt vad du är ute efter, är det bara att vara emot mig för principens skull eller?
Även i England blir en kvinna som gifter sig med en kung drottning!
Just som vi har i Sverige även där!!!
Javisst - ALLA kungahus, mig veteligen kör samma race!
Jag är inte ute efter något. Det var uppenbarligen viktigt för dig att försöka hävda att Englands kungahus är annorlunda! Varför du vill det, har jag dock ingen aning om!