Vad kan det bero på? ha,ha,ha
+7
redalert
RedCloud
F.I.S.T
Secrist
lazy
Thetaxpayer
Redvictory
11 posters
Rekordlågt förtroende för Sveriges Kungahus!
Redvictory- Antal inlägg : 12028
http://www.expressen.se/nyheter/rekordlagt-fortroende-for-sveriges-kungahus/
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
Redvictory skrev:http://www.expressen.se/nyheter/rekordlagt-fortroende-for-sveriges-kungahus/
Avundsjuka svin som dig skulle jag tro.
Thetaxpayer skrev:Redvictory skrev:http://www.expressen.se/nyheter/rekordlagt-fortroende-for-sveriges-kungahus/
Näe...näe jag tror faktiskt inte det......nu vänder vi blad...ha,ha,ha
lazy- Antal inlägg : 12772
Kungapappans strul med både ev. maffia och kaffeflickor antar jag, låt Victoria och Daniel med bebisen Estelle ta över istället så är jag säker på att det löser sig.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 5
Hat
lazy skrev:Kungapappans strul med både ev. maffia och kaffeflickor antar jag, låt Victoria och Daniel med bebisen Estelle ta över istället så är jag säker på att det löser sig.
Du ska se att RV kommer på nya sätt att odla sitt kungahat. Han byter bara måltavla.
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
Redvictory skrev:Thetaxpayer skrev:Redvictory skrev:http://www.expressen.se/nyheter/rekordlagt-fortroende-for-sveriges-kungahus/
Näe...näe jag tror faktiskt inte det......nu vänder vi blad...ha,ha,ha
Secrist skrev:lazy skrev:Kungapappans strul med både ev. maffia och kaffeflickor antar jag, låt Victoria och Daniel med bebisen Estelle ta över istället så är jag säker på att det löser sig.
Du ska se att RV kommer på nya sätt att odla sitt kungahat. Han byter bara måltavla.
Antagligen, men vem ska han attackera? Lilla Estelle?
lazy skrev:Secrist skrev:lazy skrev:Kungapappans strul med både ev. maffia och kaffeflickor antar jag, låt Victoria och Daniel med bebisen Estelle ta över istället så är jag säker på att det löser sig.
Monarkin som institution
F.I.S.T skrev:lazy skrev:Secrist skrev:lazy skrev:Kungapappans strul med både ev. maffia och kaffeflickor antar jag, låt Victoria och Daniel med bebisen Estelle ta över istället så är jag säker på att det löser sig.
Monarkin som institution
Varför då? Vill du införa kalifat?
Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:lazy skrev:Secrist skrev:lazy skrev:Kungapappans strul med både ev. maffia och kaffeflickor antar jag, låt Victoria och Daniel med bebisen Estelle ta över istället så är jag säker på att det löser sig.
Monarkin som institution
Thetaxpayer skrev:
Ett demokratiskt tillvägagångssätt vore kanske att föredra om man nu skall ha den form av statsskick med statsöverhuvud, vilket jag iofs inte tycker behövs, jag tyc ker det räcker med riksdag och regering... men om man ska ha .... så föredrar jag demokratiska val av personen i fråga... ni vet demokrati som ni inte tycks vilja ha
F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
Ett demokratiskt tillvägagångssätt vore kanske att föredra om man nu skall ha den form av statsskick med statsöverhuvud, vilket jag iofs inte tycker behövs, jag tyc ker det räcker med riksdag och regering... men om man ska ha .... så föredrar jag demokratiska val av personen i fråga... ni vet demokrati som ni inte tycks vilja ha
Menar du att vår monarki är odemokratisk?
lazy skrev:Kungapappans strul med både ev. maffia och kaffeflickor antar jag, låt Victoria och Daniel med bebisen Estelle ta över istället så är jag säker på att det löser sig.
Där är jag beredd att hålla med dig Lazy! om vi nu måste eller tvingas ha ett kungahus så bör kungen o silvia sparkas ut! kungen kan utbilda sig till busschaffis och silvia kan städa trapphus i gamla stan!
- Inlägg 14
Nä
F.I.S.T skrev:lazy skrev:Secrist skrev:lazy skrev:Kungapappans strul med både ev. maffia och kaffeflickor antar jag, låt Victoria och Daniel med bebisen Estelle ta över istället så är jag säker på att det löser sig.
Monarkin som institution
Man kanske inte borde syssla med så mycket personangrepp om det bara är instutionen man ogillar.
RedCloud- Antal inlägg : 23039
Det demokratiska att ärva en titel är vadå ?
- Inlägg 16
Demos
RedCloud skrev:
Vi har genom vår demokrati valt kungahuset med de förutsättningarna.
redalert- Antal inlägg : 13973
RedCloud skrev:
Fråga dina politiska vänner i Nordkorea!
[quote="Secrist"]
Har vi haft folkomröstning om detta? ... nä var den ?... och även om vi skulle haft det, så är det fortfarande inte demokrati att vi inte får välja statsöverhuvud vid jämna tillfällen
RedCloud skrev:
Har vi haft folkomröstning om detta? ... nä var den ?... och även om vi skulle haft det, så är det fortfarande inte demokrati att vi inte får välja statsöverhuvud vid jämna tillfällen
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Finns inget som helst odemokratiskt i kungahuset, dessutom betvivlar jag undersökningen från detta lite obskyra opinionsinstitut och de uttolkningar de gör av den, man försöker bara göra nyheter av ingenting, lite som våra vänstermuppar försöker göra iq av ingenting när de "tänker".
- Inlägg 20
Demos
[quote="F.I.S.T"]
Det är inte ett demokratiskt krav att vi ska ha folkomröstning om varenda fråga. De partiet som är inröstade i sveriges riksdag har genom folket beslutat att sverige ska ha ett kungahus.
Secrist skrev:RedCloud skrev:
Det är inte ett demokratiskt krav att vi ska ha folkomröstning om varenda fråga. De partiet som är inröstade i sveriges riksdag har genom folket beslutat att sverige ska ha ett kungahus.
Det är inte ett demokratiskt krav att vi ska ha folkomröstning om varenda fråga.
Sant, men när fick vi rösta om kungahuset ?
RedCloud skrev:Det är inte ett demokratiskt krav att vi ska ha folkomröstning om varenda fråga.
Sant, men när fick vi rösta om kungahuset ?
När fick vi rösta om skattetrycket?
Varje riksdagsval sedan 1911.....basic samhällskunskap....
RedCloud skrev:
Och därmed lika "demokratiskt" som röstar om kungahuset!
Skall du inte gå den där basic kursen snart?
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
redalert skrev:RedCloud skrev:
Och därmed lika "demokratiskt" som röstar om kungahuset!
Skall du inte gå den där basic kursen snart?
lol Touche, men vad bekymrar sig kackerlackan om att han blir bortgjord 50 ggr om dan.