Sniperace 2012-04-25, 15:47
Jag har sagt det innan, och säger det igen, jag har inget emot kungahuset som vi har det här i sverige, men samtidigt är det inget jag propsar på att behålla, MEN jag är väldigt bestämd i åsikten att om vi avskaffar detta så ska det INTE ersättas av en ny post som ex president för det är bara byråkrati nya kostnader som kommer bli lika dyra som vårt kungahus med presidentval, skydd av preseident, och föregående president osv osv, nej fortsätt då hellre som idag, men utan kung, det räcker utan vidare med vår statsminister och överiga ministrar, att skapa en ny politikerroll som president är då bara idioti, såvida man inte bara gör så att man döper om statsminister till president med samma befogenheter och skyldigheter som det idag är med statsminister.
Men att vi skulle spara en massa på detta är nog inte särskilt troligt, det blir bara en i det hela väldigt liten sådan, pga kulturskäl och sådant måste ju staten fortsätta äga och förvalta nästan hela beståndet av slott och herresäten som kungen förvaltar, jag misstänker det blir svårt att göra pengar på dessa genom uthyrning osv, då dessa är märkta som kulturskatter som inte får förändras och förstöras.
men det är klart, riuv skiten och bygg bostäder som människor har råd att bo i, hur det nu ska gå till med de byggkostnader vi idag har