Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
theward
berralarzon
redalert
MartinLindgren
Dao
ANNA2LINK
Secrist
F.I.S.T
captaincodd
formsvackan
RedCloud
15 posters

mmmmm morgonkaffet smakar mumma

redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

mmmmm morgonkaffet smakar mumma - Sida 2 Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

Inlägg  redalert 2010-03-15, 18:03

F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Senast igår såg vi ännu en fråga som splittrar alliansen, FP:s föreslagna miljöbilspremie, en premie alliansen just tagit bort?

Och jag förutsätter att de löser denna fråga i god tid innan valet. Där har ni skillnaden mot er. Ni är mer inne på att det inte spelar så stor roll. Det är makten som är viktig.

Hur får du till den slutsatsen ?..... mycket märkligt

Du "förutsätter" ... är ingen redovisning från alliansen, det är bara dina spekulationer....

Men det finns ju inget annat att gå på förutom vänsterpartiets politiska program och det finns de ju ingen som vill kännas vid! lol!

Precis ... kul att du erkänner detta... att ni istället för att bemöta den faktiska partipolitik och program som vänsterpartiet representerar...... att ni i stället för detta bara ändrar fokus istället för att bemöta.....

Och dina inlägg blir inte bättre eller mer trovärdiga för att du sätter LOL-skylt efteråt på nästan varje inlägg !!

Vad kan man göra annat än lolla dig? lol!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

mmmmm morgonkaffet smakar mumma - Sida 2 Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-15, 18:17

redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Senast igår såg vi ännu en fråga som splittrar alliansen, FP:s föreslagna miljöbilspremie, en premie alliansen just tagit bort?

Och jag förutsätter att de löser denna fråga i god tid innan valet. Där har ni skillnaden mot er. Ni är mer inne på att det inte spelar så stor roll. Det är makten som är viktig.

Du "förutsätter" ... är ingen redovisning från alliansen, det är bara dina spekulationer....

Men det finns ju inget annat att gå på förutom vänsterpartiets politiska program och det finns de ju ingen som vill kännas vid! lol!

Precis ... kul att du erkänner detta... att ni istället för att bemöta den faktiska partipolitik och program som vänsterpartiet representerar...... att ni i stället för detta bara ändrar fokus istället för att bemöta.....

Och dina inlägg blir inte bättre eller mer trovärdiga för att du sätter LOL-skylt efteråt på nästan varje inlägg !!

Vad kan man göra annat än lolla dig? lol!

Vad kan man göra ?? .. ja försök med att diskutera, el komma med politiska argument, istället för att gömma dig bakom den skylten !!

jag har fortfarande i princip aldrig sett någon forumhöger komma med någon kritik vad anbelangar vänsterns politik... bara massa desinformation om Nordkorea... för att slippa bemöta argument...

Ta nu två LOLskyltar och prova om det går bättre ?!
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-03-15, 19:46

Vad kan man göra annat än lolla dig?

Testa med argument, det är inte farligt....
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-03-15, 20:14

RedCloud skrev:

Vet du vad du begär ?
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-03-15, 20:46

formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:

Vet du vad du begär ?

Förövrigt känns det lite långt mellan skratten när inte tjyven mysarschlet gustavander inte vågar sig hit är ju bara sidekicken BH combuster redalert som stoppar in nyllet med sina ineliners numera.
    Vad gjorde ni med ga den lille spyflugan boys?
    //berra
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

mmmmm morgonkaffet smakar mumma - Sida 2 Empty Val

Inlägg  Secrist 2010-03-15, 21:36

Du "förutsätter" ... är ingen redovisning från alliansen, det är bara dina spekulationer.....

Inte det minsta märkligt. Jag förväntar mig att få beslut i frågorna i god tid innan valet. Åtminstone ifall de hade tänkt att få min röst.

Jag vet att (vissa) forumvänstern inte är lika kinkiga. Där är det viktiga att de rödgröna får makten. Vad de vill göra med den är inte så noga.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-03-15, 21:40

Du menar att till skillnad mot dom rödgröna som ska haft alla svar för länge sedan räcker det bra med alliansens lagom till valet?

Den åsikten ger alltså dig och dina telningar storhet secrist?

Du är ett större skämt än man kunde ana!
    Secrist
    Secrist

mmmmm morgonkaffet smakar mumma - Sida 2 Empty Val

Inlägg  Secrist 2010-03-15, 21:45

Du menar att till skillnad mot dom rödgröna som ska haft alla svar för länge sedan räcker det bra med alliansens lagom till valet?

Det jag menar är att jag inte vill ha massa olösta frågetecken alldeles inpå valet. Till skillnad från dig då.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-15, 23:36

Secrist skrev:Du menar att till skillnad mot dom rödgröna som ska haft alla svar för länge sedan räcker det bra med alliansens lagom till valet?

Det jag menar är att jag inte vill ha massa olösta frågetecken alldeles inpå valet. Till skillnad från dig då.

Du accepterar blåa frågetecken... men inte röda ... det är det som är ditt problem.
    I ena fallet litar du på att svar kommer... i andra fallet utgår du ifrån att de inte tänker samarbeta... fast båda blocken gett lika lite svar

sluta slingra dig nu sir väs !
    Secrist
    Secrist

mmmmm morgonkaffet smakar mumma - Sida 2 Empty Suck...

Inlägg  Secrist 2010-03-16, 00:14

Du accepterar blåa frågetecken... men inte röda ... det är det som är ditt problem.

Att prata med forumvänstern är ibland som att prata med små barn med inlärningssvårigheter. Jag skrev precis att jag inte accepterar massa frågetecken från alliansen men det verkar inte vara möjligt att få vissa här inne att förstå enkel text.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-16, 02:23

Secrist skrev:Du accepterar blåa frågetecken... men inte röda ... det är det som är ditt problem.

Att prata med forumvänstern är ibland som att prata med små barn med inlärningssvårigheter. Jag skrev precis att jag inte accepterar massa frågetecken från alliansen men det verkar inte vara möjligt att få vissa här inne att förstå enkel text.

detta ?

Secrist skrev:Jag förväntar mig att få beslut i frågorna i god tid innan valet

eller detta ?

Secrist skrev:Det jag menar är att jag inte vill ha massa olösta frågetecken alldeles inpå valet. Till skillnad från dig då.
    (fast du vet att April inte är alldeles inpå valet)
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-16, 02:28

Du hade inte alls skrivit det i klartext..... och du gjorde skillnad på vänster och högern i frågan, fast ingen av dom har presenterat sin gemensamma politik.
    Vissa frågor har Alliansen dessutom sagt att de tänker presentera sin politik i AUGUSTI !!!
    Längre ifrån valet än April, då Vänstern presenterar sin ???
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-03-16, 09:51

Får för mig att Secrist inte har bestämt sig hur han ska rösta mmmmm morgonkaffet smakar mumma - Sida 2 Icon_rolleyes
    Eller hur ska man egentligen tolka det han skriver mmmmm morgonkaffet smakar mumma - Sida 2 Icon_scratch
    just överlöpare mellan blocken har jag lite svårt att förstå mig på, speciellt de som hoppar som en hoppjerka......
    Någon form av politiskt värdegrund måste man väl ändå ha i botten?
    Varför är dessutom forumhögern, som oftast är väldigt uttalat åt just höger, öht intresserade när de rödgröna kommer med sin gemensamma politik och vart den samma leder?
    De spyr ju iaf på all som inte är "alliansen"
    Sen i samma andetag kan de påstå att det inte är någon större skillnad på poltiken mmmmm morgonkaffet smakar mumma - Sida 2 Icon_scratch
    Varför är de då så rädda att förlora valet?
    Secrist
    Secrist

mmmmm morgonkaffet smakar mumma - Sida 2 Empty Hopp

Inlägg  Secrist 2010-03-16, 10:12

just överlöpare mellan blocken har jag lite svårt att förstå mig på, speciellt de som hoppar som en hoppjerka......

Hellre det än att slaviskt rösta på samma parti oavsett partiledare eller partiprogram.

Som det gamla talesättet säger ju: "En äkta sosse skulle rösta på partiet även om partiledaren var en häst".

Och du visade just att det troligen stämmer.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-03-16, 10:39

Secrist skrev:just överlöpare mellan blocken har jag lite svårt att förstå mig på, speciellt de som hoppar som en hoppjerka......

Hellre det än att slaviskt rösta på samma parti oavsett partiledare eller partiprogram.

Som det gamla talesättet säger ju: "En äkta sosse skulle rösta på partiet även om partiledaren var en häst".

Och du visade just att det troligen stämmer.
    nää inte alls... fast jag hoppar inte mellan höger och vänsterideologi.
    Någon form av själ och övertygelse har jag, har du ?
    Det är väl så att 15-20% av befolkingen röstar enbart efter sin egen plånbok, inte efter ideologi.
    Det är dessa som utgör "fårskocken" och det är dessas om är lättleda och lättflörtade.
    Det är dessa blocken slåss om
    Secrist
    Secrist

mmmmm morgonkaffet smakar mumma - Sida 2 Empty Övertygelse

Inlägg  Secrist 2010-03-16, 11:13

nää inte alls... fast jag hoppar inte mellan höger och vänsterideologi.
    Det är väl så att 15-20% av befolkingen röstar enbart efter sin egen plånbok, inte efter ideologi

Jag rör mig i alliansblocket så klart. Och på Mp en gång. Däremot har jag aldrig röstat på moderaterna. Oavsett vad herr RV påstår när han är på sitt barnsligaste humör.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-16, 13:16

morgonkaffet är fortfarande gott ... spec kokt över öppen eld Cool
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-03-16, 13:53

Secrist skrev:nää inte alls... fast jag hoppar inte mellan höger och vänsterideologi.
    Det är väl så att 15-20% av befolkingen röstar enbart efter sin egen plånbok, inte efter ideologi

Jag rör mig i alliansblocket så klart. Och på Mp en gång. Däremot har jag aldrig röstat på moderaterna. Oavsett vad herr RV påstår när han är på sitt barnsligaste humör.
    nja du har mkt moderata ideér, så...... så barnsligt är det inte
    oki varför har du då så stora problem med att folk rör sig inom det rödgröna blocket då?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-03-16, 14:20

F.I.S.T skrev:morgonkaffet är fortfarande gott ... spec kokt över öppen eld Cool

Jaha är det därför du är rökt och kokt? lol!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-16, 14:35

redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:morgonkaffet är fortfarande gott ... spec kokt över öppen eld Cool

Jaha är det därför du är rökt och kokt? lol!

Morgonkaffet är fortfarande gott Cool ... och Bh:n håller fortfarande krampaktigt fast vid sin LOL-skylt
    Secrist
    Secrist

mmmmm morgonkaffet smakar mumma - Sida 2 Empty Rörelse

Inlägg  Secrist 2010-03-17, 00:33

nja du har mkt moderata ideér, så...... så barnsligt är det inte
    oki varför har du då så stora problem med att folk rör sig inom det rödgröna blocket då?

Jo, det är barnsligt när man säger att man inte röstar på moderaterna håller på att fjantar sig om Reinfeldt.

Dessutom har jag inga problem med vad andra röstar på. Folk får rösta på vad de vill. Det kallas demokrati.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-03-21, 16:24

Mera kaffe nån ?
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-03-21, 16:28

x-medborgare skrev:Mera kaffe nån ?

Ja tack och snart är det dags för något att äta...
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-03-21, 23:21

Städa städa mera soda tack
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-03-22, 09:40

Morgonteet skulle smaka bätte utan städtrasa i hand...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 00:38